Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1390
Hei!

Er ny i Mac-verdenen, men bruker per nå en MacBook Air 13" med Mavericks.

Jeg trenger svar på et par spørsmål: Er Time Machine alt jeg trenger som backupløsning? I og med at dette er nytt for meg så lurer jeg egentlig på om det er "trygt" og om jeg kan stole på den kontinuerlige backupen?

Tidligere har jeg brukt skybasert backup mot DropBox og er redd for at Time Machine kan forhindre meg å hente ut enkeltfiler i fremtiden.

Scenario: Hva om min MBA går i stykker, kan jeg koble til disken med Time Machine-backup i en annen Mac og hente ut?
Ja, TimeMachine funker det. Tror ikke Apple er så keen på å lage en backupløsning som ikke fungerer. Den tar backup så ofte du ber den om å ta backup. Jeg bruker både TimeMachine og DropBox, det går fint det. Angående scenarioet ditt, så skal det også fungere. TimeMachine er bare en helt vanlig backupløsning, men den tar også backup av alle innstillinger på maskinen.
Sist endret av Chronic420; 9. juli 2014 kl. 09:31.
Det lureste er vel å ha (minst) to alternativer, Time Machine kan være et av disse, mens DropBox / ekstern harddisk e.l. kan være et annet.