Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1247
Hei! Om man har en mac med 8 gb ram (ergo den kan bruke 64 bit apper), får man valget mellom å laste ned 32 eller 64 bit versjonen av appen, eller blir det 64 bit automatisk?
Hvilket OS? Hvilken app? Hvilken processor?
Sist endret av nudo; 22. juni 2014 kl. 19:47.
Sitat av nudo Vis innlegg
Hvilket OS? Hvilken app?
Vis hele sitatet...
Står Mac da....
Kan vi da ta for gitt at det er snakk om:

MacOS X Tiger
App kompilert for: UB, som f eks Firefox 3.6.2?
Processor: G5?

Alternavit dersom det er snakk om Java på en MacOS X <<versjon>> som kjører på en Core2Duo, er det en annen sak.
Sist endret av nudo; 22. juni 2014 kl. 19:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Spørsmålet er vel heller kvifor det er eit relevant spørsmål. Det er ikkje veldig mange program som har behov for meir enn fire gigabyte RAM, og om det er snakk om slik programvare så er den truleg 64-bits. Vanlegaste eg kan komme på er vel Photoshop o.l.

Eg ville ikkje brydd meg spesielt med mindre du har ein god grunn til å bry deg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eg ville ikkje brydd meg spesielt med mindre du har ein god grunn til å bry deg.
Vis hele sitatet...
Enig med du.

Men de gangene dette spørsmålet kommer opp er det ofte snakk om java, eller versjoner av OSet som ligger i skillet mellom 32/64 bit var vanlig.
Det var også en periode med Universal Binaries i overgangen.

Denne problematikken er også relevant for ODBC drivere.
Sist endret av nudo; 22. juni 2014 kl. 20:04.
99% av alle OS X apper inneholder både 32bit og 64bit kode i samme fil hvis jeg har skjønt rett.
Sist endret av fuzzy76; 25. juni 2014 kl. 22:05.