Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1957
Hei

Har en Macbook Pro 13" som det plutselig dukket opp noen flekker i aluminium dekslet ved tastaturet.
Ser ut som "melkeflekker" og prøvde og enkelt vaske det vekk.
Aner ikke hvordan det har havnet der og prøvde og enkelt vasket det vekk med fuktig klut.
De flekkene rører seg ikke å ser ut til å være en del av aluminumet.
Fins det noen vaskemiddeler jeg kan få vasket et vekk med?
Hva kan dette være som pluttselig dukker opp på maskinen?
Maskinen er bare 2 mnd gammel og kjøpt hos apple.no
Er det trygt å prøve å vaske det vekk med White Sprite?


Sist endret av moodsklokka; 20. juni 2014 kl. 15:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
isopropanol kan brukes sammen med en svamp. husk å slå av macen og koble fra strømmen først, ellers kan det bli litt dyrt
Trådstarter
3 0
Vil isopropanol skade aluminumet på noe måte?
Det ser jo ut som om at dette er etseskader i aluminumet som ser ut som "melkeflekker"
Jeg vil jo ikke at aluminiumet skal bli mer "skadet" enn det allerede er.
Men jeg har ikke hatt noe flytende veske i nærhet av mac´en i det hele tatt og aner ikke hva dette kommer av
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Det trenger ikke være melk. Kan like godt være vann, spytt, sperm, svette, you name it. Når jeg får flekker på macen drar jeg over med bittelitt av slik vindusspray og en mikrofiberklut. Har aldri tatt skade av det for min del.
nei isopropanol vil ikke skade aluminium på noen som helst måte
Sitat av knutazz Vis innlegg
nei isopropanol vil ikke skade aluminium på noen som helst måte
Vis hele sitatet...
Can confirm, har brukt isopropanol-2 på min macbook pro (unibody) flere ganger.

bare IKKE bruk det på matt skjerm, matte skjermer kan ta skade av sånt.
Trådstarter
3 0
Ja, sier ikke at det er melk. Sier at disse flekkene ser ut som melk.
Har fått vasket bort alle flekker på min mac, men disse går ikke bort og ser ut som etseskader i aluminiumet.
Hvor får jeg kjøpt isopropanol da?

Kan man bruke denne?

https://coop.no/blarens--1-l_7022363006652.aspx
Sist endret av moodsklokka; 20. juni 2014 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.