Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 9867
så at det ikke var noe tråd her om bitcoin mining noe som kanskje ville vært litt lurt, og jeg selv trenger hjelp, driver med pool mining har 1.1 Mhas/s på bitcoin.lc har lag bruker og worker men det står hardware mailfunction nede i hjørnet der hvor det står "shares" finne ikke lingnende problem på google, men gjerne link hvis dere finner problemet isteden fir å slette tråden : )
Vet ikke løsningen på problemet ditt, men vit at 1.1 Mh/s er utrolig lite. Bruk GPU'en din istedet. Med nåværende tempo koster strømregningen mye mer enn det du tjener.
betaler ikke strømregningen med det, hehe. (hvorfor bruker ale det som eksempel?) hvordan bruker jeg GPU?
Sitat av jegeroveralt Vis innlegg
betaler ikke strømregningen med det, hehe. (hvorfor bruker ale det som eksempel?) hvordan bruker jeg GPU?
Vis hele sitatet...
Du må laste ned en dedikert bitcoin mining klient. Google er din venn.

Skjønner selvfølgelig at du ikke betaler strømregningen med det, men den lille strømmen som datamaskinen bruker for å kjøre mining-programmet er altså dyrere enn det du tjener, så du går i minus.
Sist endret av Grix; 21. desember 2011 kl. 22:10.
åja, men jeg er 15 hehe, jeg har giuminer, men skal lete litt på google : )
takk for svar
Nyttig verktøy for å se hvor mye du tjener:

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt off topic egentlig, men er det noen i Norge som kjøper dette? Er keen på å få solgt unna en del BitCoins, men kan ikke bruke PayPal lenger PGA det j%vla chargeback pisset
Sist endret av kliffen; 6. januar 2012 kl. 09:19.
Sitat av kliffen Vis innlegg
Litt off topic egentlig, men er det noen i Norge som kjøper dette? Er keen på å få solgt unna en del BitCoins, men kan ikke bruke PayPal lenger PGA det j%vla chargeback pisset
Vis hele sitatet...
Har en venn som ønsker å kjøpe akkurat nå, hvis du er uheldig kan det hende han har kjøpt allerede, men du kan kontakte han her på Freak: Kamuflarne
Sist endret av PerPerPerPer; 6. januar 2012 kl. 10:34.
har du nokon link til gpu miner?
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
har du nokon link til gpu miner?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker guiminer iallefall

http://www.softpedia.com/get/Tweak/V...GUIMiner.shtml
Ok så eg bruker guiminer men har berre 5-9 Mash/s nokon hint til forbedringer? Ps har ein dugbar gaming PC
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Ok så eg bruker guiminer men har berre 5-9 Mash/s nokon hint til forbedringer? Ps har ein dugbar gaming PC
Vis hele sitatet...
Miner du med GPU (skjermkort) eller CPU (prossesor)?

Om du bruker GPU, AMD/ATI eller NoVidya kort?
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvor kan jeg finne mining programmet??
Sitat av Lil J Vis innlegg
Hvor kan jeg finne mining programmet??
Vis hele sitatet...
Hvilket mining program?
For å mine bitcoins, hvordan kan jeg starte å mine?
Det er bare til å gi opp med en gang. For å tjene noe på mining i dag så må du ha en dedikert rigg. Vanskelighetsgraden er så høy at kostnaden overgår profitten.

På privatmaskiner er ATi kortene overlegen til mining...
Sitat av Lil J Vis innlegg
For å mine bitcoins, hvordan kan jeg starte å mine?
Vis hele sitatet...
Du kan starte med å Google how to mine bitcoins.
Den som bare er der
Hvor mye er det å tjene på dette egentlig?
Sitat av RavnX Vis innlegg
Hvor mye er det å tjene på dette egentlig?
Vis hele sitatet...
ingenting - med mindre du kanskje investerer masse i en god rig. Og selv da kan det være strømmen for å drive riggen koster mer enn du tjener.

For å tjene penger på mining er man egentlig for sent ute.
Den som bare er der
Sitat av etse Vis innlegg
ingenting - med mindre du kanskje investerer masse i en god rig. Og selv da kan det være strømmen for å drive riggen koster mer enn du tjener.

For å tjene penger på mining er man egentlig for sent ute.
Vis hele sitatet...
Hva er ingenting - vil det se ingenting som helst eller er det litt? Kunne vert greit å tjent noen kroner så jeg kan bruke på tulleting/spill på tilbud.
Kanskje en hundrelapp i måneden om du har flaks og noen gode grafikkort.

Problemet er at de som fortsatt tjener på å mine bruker veldig spsifikke ASIC-chips som de begynner å selge til alle andre når de har en fungerende neste generasjon...
Den som bare er der
Sitat av Goophy Vis innlegg
Kanskje en hundrelapp i måneden om du har flaks og noen gode grafikkort.

Problemet er at de som fortsatt tjener på å mine bruker veldig spsifikke ASIC-chips som de begynner å selge til alle andre når de har en fungerende neste generasjon...
Vis hele sitatet...
Det er såpass lite ja. Vel vel får vel prøve meg litt å se om jeg tjener noe.

Hvordan betaler jeg med dette? Er det noen som må kjøpe det av meg for vanlig penger også eventuelt betale via paypal?
Sitat av RavnX Vis innlegg
Hva er ingenting - vil det se ingenting som helst eller er det litt? Kunne vert greit å tjent noen kroner så jeg kan bruke på tulleting/spill på tilbud.
Vis hele sitatet...
forutsatt at bitcoin har en hør pris fremover - kanskje en hundralapp som goophy sier. Om du miner masse - og så må du huske at en datamaskin som går for fullt og driver med BitCoin-mining bruker en god del mer strøm enn den gjør til vanlig. Så det vil øke strømregningen din, slik at mye av det du tjener forsvinner igjen.
Hva med å heller mine alternative currencies og selge dem for bitcoin? Man kan kanskje tjene litt på det.

(for de som bare har grafikk-kort altså, og ikke ASIC)
Er det noen side tilsvarende mtgox der man kan selge sine bitcoins trygt, for så å få e overført til bankkonto?
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Er det noen side tilsvarende mtgox der man kan selge sine bitcoins trygt, for så å få e overført til bankkonto?
Vis hele sitatet...
Local Bitcoins, ikke helt det samme, men veldig trygt, forutsatt at du selger til noen som du stoler på.
sturle kan anbefales for nordmenn. Ellers er det btc-e.com, bitstamp.com, det finnes også en norsk exchange som heter "justcoin.com" (jeg har ikke prøvd dem).

Aldri stol for mye på noen, selv om en exchange ikke svindler deg kan USA når som helst stenge dem og da må du nok regne mesteparten av pengene som tapt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Not a real gamer
retovio's Avatar
har nå lyst til å starte med dette her da jeg har en maskin som bare står der og ikke gjør stort av seg. så jeg har lastet ned GUIminer. så hva er neste steget å ta?
Sitat av retovio Vis innlegg
har nå lyst til å starte med dette her da jeg har en maskin som bare står der og ikke gjør stort av seg. så jeg har lastet ned GUIminer. så hva er neste steget å ta?
Vis hele sitatet...
Les her: https://bitcointalk.org/index.php?board=14.0
Ville heller valgt noe annet hvis du kun miner med grafikk kort

Skjønner ikke poenget med å dra opp denne tråden, du kunne postet i BTC tråden som er aktiv
Sist endret av SJefen; 28. november 2013 kl. 22:55.
Sitat av retovio Vis innlegg
har nå lyst til å starte med dette her da jeg har en maskin som bare står der og ikke gjør stort av seg. så jeg har lastet ned GUIminer. så hva er neste steget å ta?
Vis hele sitatet...
Spille spill eller gjøre noe annet nyttig med maskinen din.

Det er helt latterlig lite profitabelt (les: negativ profitt) åSPAMmine bitcoins med vanlig hardware i dag.

Du kommer til å bruke mer i strøm enn det du tjener inn, og om du skulle tenke deg åSPAMinvestere i mer utstyr så blir det ihvertfall ikke noe positiv pengeflyt.
https://products.butterflylabs.com/h...oin-miner.html

Bare jeg som synes dette virker litt for godt til å være sant? Altså.. Utifra kalkulatoren som er postet tidligere i tråden, så vil jeg ha tjent inn disse 15000,- (forutsatt at jeg får solgt BTC) iløpet av 2-3 mnd. Får litt assosiasjoner til penger som vokser på trær?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
https://products.butterflylabs.com/h...oin-miner.html

Bare jeg som synes dette virker litt for godt til å være sant? Altså.. Utifra kalkulatoren som er postet tidligere i tråden, så vil jeg ha tjent inn disse 15000,- (forutsatt at jeg får solgt BTC) iløpet av 2-3 mnd. Får litt assosiasjoner til penger som vokser på trær?
Vis hele sitatet...
I løpet av 2-3 måneder vil vanskelighetsgraden på BTC øke og du vil mine færre.
Det er også en sjanse for at boblen endelig sprekker og hverken hardware eller BTC du allerede har ikke er verdt noe som helst.

Kjøper du sånne greier når de er tilgjengelig for hvem som helst er du et halvt år for sent ute.
Sitat av Goophy Vis innlegg
I løpet av 2-3 måneder vil vanskelighetsgraden på BTC øke og du vil mine færre.
Det er også en sjanse for at boblen endelig sprekker og hverken hardware eller BTC du allerede har ikke er verdt noe som helst.

Kjøper du sånne greier når de er tilgjengelig for hvem som helst er du et halvt år for sent ute.
Vis hele sitatet...
Joda, er klar over dette, men litt av effekte høyere vanskelighetsgrad vil jo (om alt går oppover, også prisen på BTC) negeres litt av den stigende prisen. Kalkulatoren estimerer også høyere vanskelighetsgrad, så da, med 50 gh/s vil jeg, om kalkulatoren har helt rett (selvsagt blir det ikke akkurat slik mtp. forskjeller i pools osvosv) ligge på 2340 ish dollar etter 2 mnd. Da må jo mininga nærmest stoppe helt for at de resterende ikke skal bli tjent inn igjen.

Men ditt argument er da at denne ikke vil gjøre jobben lenge nok, fordi det hele tiden er noen som har noe sterkere?

Edit: Og det er klart det er en mulighet for at boblen sprekker. Det er det jo alltid og om alle hadde tenkt slik i utgangspunktet hadde det aldri vært noen verdi i verken BTC eller noen annen valutta. Jeg ser på dette som en for stor investering til at jeg vil gå for det selv, men et sted må man jo satse om man vil vinne.
Sist endret av random42099; 29. november 2013 kl. 00:51.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Men ditt argument er da at denne ikke vil gjøre jobben lenge nok, fordi det hele tiden er noen som har noe sterkere?
Vis hele sitatet...
Du vil trolig tjene inn pengene og litt til, men neppe noen voldsomme summer i lang fremtid.

Butterfly Labs har ofte brukt et år ++ på å shippe ut enhentene de reklamerer for. I mellomtiden sitter da en liten gruppe og miner som gale på den hardwaren. Når de da selger den er de i gang med en ny generasjon av samme arkitektur eller over på noe helt nytt.

Vanskelighetsgraden bare øker fortere og fortere.