Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2017
Var så uheldig å knase iphone skjermen idag, og jeg lurte på da hvor/hva som er mest lønnsomt å gjøre for å fikse den, evt hvor Takk på forhånd! god helg
er vell ingen tvil om at det billigste er å fikse selv, men som du sikkert vet, brytes garrantien med en gang du åpner tlf og du vil da ikke få noen ting igjen om du ødelegger! om du vil gjøre dette, kan jeg anbefale deg nettsiden www.ifixit.com, der kan du både bestille deler og verktøy, i tillegg til at der finner du guider på hvordan du skal gjøre det! Men tenk over det før du bryter løs på en tlf til 6k! lykke til videre!
Takk for svar, men tror ikke jeg orker å gjøre der selv fordi jeg ikke vil ødelegge mobilen hvis jeg gjør det, hvor er det billigste stedet å reparere i Oslo?
Glassene er såpass dyre enda så jeg har hørt at det er billigere å levere den til apple.
I motsetning til iphone 4/4s, så trenger man bare skru ut 2 skruer på iphone 5 for å få ut skjermen. Skal være meget enkelt å gjøre selv. Billige skjermer finner du på ebay.
Funker denne, har bare knust skjermen.. Skriver på iphonen i skrivende stund. Eller må man bytte ut hele LCD greia?
http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=17219840170
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Funker denne, har bare knust skjermen.. Skriver på iphonen i skrivende stund. Eller må man bytte ut hele LCD greia?
http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=17219840170
Vis hele sitatet...
Driver og gjør litt research her og lurer egentlig på det samme. Men det ble jo nevnt over her at glasset og LCD-skjermen er loddet sammen, og antar derfor at man må bytte begge deler.
Må bytte hele fronten som en enhet. Det er langt i fra vanskelig