Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 15752
Trådstarter
Sitat av ticks Vis innlegg
Hva med rene bruksstatistikker som utregninger per dag? Unike brukere?

Lykke til fremover ihvertfall, bra det begynner å utvikle seg en brukerbase
Vis hele sitatet...
Beklager sent svar. Har ingen statistikk på antall utregninger per dag, men med litt tolking av den statistikken jeg har for "hits" på webhotellet kan det se ut som om hvert besøk i snitt resulterer i ca 2 utregninger.

Ligger i skrivende stund på rundt 400-500 unike brukere om dagen.

Skal prøve å få jobbet litt med siden i løpet av helgen!
Sist endret av Berg; 17. april 2009 kl. 14:34.
Utrolig bra kalkulator, men prøvde den litt igår men men kan ikke si at den funka 100%.
Prøvde f.eks x+x+x+x men fikk bare feil svar, fikk 0.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Utrolig bra kalkulator, men prøvde den litt igår men men kan ikke si at den funka 100%.
Prøvde f.eks x+x+x+x men fikk bare feil svar, fikk 0.
Vis hele sitatet...
Og på hvilken måte er det galt?

x+x+x+x = 0, da må jo x = 0.
svaret skal bli 4x
Sist endret av FaLcOn; 17. april 2009 kl. 15:30.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Altså, kalkulatoren har ikke full støtte for å arbeide med ukjente, men funksjonaliteten er lagt opp slik at input blir omformet til en funksjon av X (f(x) = input = 0).

Å summere x+x+x+x=4x gir ingen mening.
Trådstarter
FaLcOn: Som ticks sier, kalkulatoren ser ikke på hvordan funksjoner er skrevet, men finner bare funksjonsverdier. For "x+x+x+x" finner den bare ut at hvis svaret blir 0 hvis x er 0, altså at den finner nullpunktet. Men du er inne på noe, det hadde kanskje vært fint å mulighet til å forkorte funksjonene som blir skrevet inn.

Har en visjon om en stor oppdatering av kalkulatoren, med numerisk integrasjon og derivasjon, verditabeller m.m.
Veldig bra! men hadde også satt pris på om ohm lov var der. Det som også hadde vært kult, var å skrive inn hvor mange watt en lyspære bruker, også henter du pris per kwh fra strøm-levrandører, så kan du regne ut hvor mye det koster å drive denne lyspæren over tid, dager,månder og år. kjekt å regne ut hvor mye det koster å ha på pcen 4timer til dagen i ett år f eks.
Jeg vet ikke om noen har skrevet dette før, men du burde kanskje ta med et par basisgreier innen strøm? Så man kan regne litt med amper, volt, spenning osv?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Sånn, da er den nye versjonen oppe

Har fått til ubestemte integral også nå (feks 6x^5 ---> x^6)
Vet ikke om du er klar over det eller om det er nevnt tidligere, men det er en bug i tabs-funksjonen for navigering. Om jeg klikker på "Verktøy" og videre inn på f. eks "Andregradslikninger" skjer det ikke noe. URL-en endres men innholdet på siden reagerer ikke. Om jeg oppdaterer siden med den nye URL-en fungerer det. Testet i Firefox (3.5), Opera (9) og IE7, samme i alle tre.
Sist endret av ma10as; 28. juli 2009 kl. 16:57.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av ma10as Vis innlegg
Vet ikke om du er klar over det eller om det er nevnt tidligere, men det er en bug i tabs-funksjonen for navigering. Om jeg klikker på "Verktøy" og videre inn på f. eks "Andregradslikninger" skjer det ikke noe. URL-en endres men innholdet på siden reagerer ikke. Om jeg oppdaterer siden med den nye URL-en fungerer det. Testet i Firefox (3.5), Opera (9) og IE7, samme i alle tre.
Vis hele sitatet...
Fungerer hos meg. Jeg får dog ikke bookmarkleten til å fungere lenger...
Sist endret av ticks; 28. juli 2009 kl. 17:05.
Trådstarter
Sånn, nå skal det funke til alle! Bookmarkleten også, der hadde jeg prestert å glemme å laste opp et par filer.
Når jeg gjør det samme som forklart over, looper den frem og tilbake mellom #verktoy og ?verk=*. Den stopper aldri.
Trådstarter
Sitat av ma10as Vis innlegg
Når jeg gjør det samme som forklart over, looper den frem og tilbake mellom #verktoy og ?verk=*. Den stopper aldri.
Vis hele sitatet...
Kunne du prøvd igjen nå, og sett om det fungerer bedre? Tror buggen bare var at browseren din hadde cachet en gammel versjon av en fil.
Den funker ikke

"Domenet er parkert hos Subsys ANS"
Trådstarter
Ja, virker som den har falt ned. Snakker med host om saken nå.

Sånn, friskmeldt!
Sist endret av Berg; 29. juli 2009 kl. 02:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Berg Vis innlegg
Kunne du prøvd igjen nå, og sett om det fungerer bedre? Tror buggen bare var at browseren din hadde cachet en gammel versjon av en fil.
Vis hele sitatet...
Nå fungerer det Eneste nå, er at om jeg er inne på ?verk=andregradslikninger og klikker på "Verktøy" igjen så endres URL-en til ?verk=andregradslikninger#verktoy uten at det skjer noe med innholdet. Skjer i de samme nettleserne som beskrevet i min første post over.
Trådstarter
Jepp! Akkurat den feilen er jeg klar over, men jeg tror ikke det skal ha noe å si annet enn hva som står i URL-linja. Skal se på det en gang jeg får tid!