Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  343 65938
Jeg og nso ble enige om denne posten, og personlig tror jeg flere av oss kan ha nytte av den.
Og nå har det seg slik at du skal skrive en post om dine favoritt-spill.
Har du noe å legge til posten din, bruk "edit"-knappen

(kommentar av nso: edit-knappen funker bare i 2 timer etter innlegget ble opprettet)

Det posten din inneholde er følgende;

- Spillets tittel.
Riktignok hva spillet heter.

- Spillets kategori/sjanger.
Strategi, first-person, tactical, simulator, third-person osv.

- Hva slags plattform.
PC, PS2/PS3, XBOX/XBOX 360, Gamecube, PSP osv.

- Hva din mening er om spillet.
Si dine meninger om spillet, hva er bra, hva er dårlig.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Si med egne ord om hva spillet handler om. Enten det er krig, fotball eller billøp.

Da håper jeg på et godt samarbeid med dere freaker

Og takk til nso, som gjorde dette mulig.

Mvh, handy.

PS! Jeg er takknemlig om folket skriver postene sine ryddige og lettvinte å lese.
Favoritt

FM 2006

Sport simulator

PC, Mac, Xbox & snart psp

Spillet er genialt i den forstand at det ikke går ann å spille seg ferdig med det, du kan altså ikke "runne" det (såvidt jeg vet, de gamle versjonene gikk til 26 sesonger ellerno men har vært langt over det på de nye), det er allsidig på den måten at om du f.eks starter med en toppklubb og har spilt med den i f.eks 5 sesonger og så er lei av å vinne alt lett som bare det, du venter bare til en lavere stilt klubb enn deg sparker manageren sin så søker du på den og er du heldig blir du manager i den klubben så er det om å gjøre å føre din nye klubb til ære og heder osv osv...

De fleste som er fotball og it inntreserte kjenner til dette spillet, du tar over som manager for en klubb i bortimot hvilket som helst land der folk sparker runde baller i firkantede bokser med eller uten netting i og målet er å føre laget til ære og heder, på veien er det å kjøpe spillere, selge spillere, holde fansen og styret fornøyd, holde stallen fornøyd osv osv..

Note: har spilt denne serien (cm/fm) siden 1996 og er enda ikke i nærheten av lei
Tittel: Monkey Island 1 og 2

Sjanger: Adventure

Plattform: PC

Min mening: Beste adventurespillene som noen gang har kommet ut. Ler fortsatt like godt når jeg prøver de Perfekt gjennomført, simpelt og fylt til randen med god historie og perfekt humor. Look behind you, a three-headed monkey!

Handling: Som de fleste vet, så skal man styre Guybrush Threepwood rundt på diverse steder for å redde Guvernør Elaine Marley fra piratkapteinen LeChuck. Han må derfor gjøre alt mulig rart og møter på diverse mennesker på veien, alt fra en sverdmester til en ape med tre hoder..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Counter Stike 1.6, Guildwars, Obvillion, Quake 1-4.

Team FPS, MMORPG/noe annet, RPG, FPS.

De finnes alle til PC. Oblivion og Quake 4 er også til xbox360.

Counterstrike er bare no jeg har spillt mer eller mindre siden 1999 men det er jo ett spill de fleste kjenner til. Guildwars er bare genialt fordi det er alltid noe nytt og utforske der å man blir avhengig av å spille det så lenge man har noe å gjør på der. Quake 1-3 var artigest i arena mode der man spillte mot andre mens Quake 4 var mer single player artig spill. Spillte igjennom Q4 på 3dager da så det er ikke så stort men man har det likvel gøy når man spiller det.

Oblivion (The Elder Scrolls 2) er ett ganske nytt spill som jeg nettop har fått startet å spille. Man har utrolig mange muligheter. Mange quests og en historie i spillet følger også med. Så det fikk fikk bare topp karakterer på ulike plasser så da måtte jeg prøve det. Det er helt sinnsyk grafikk der hvor man har mulighet til å velge hvor mange rynker karakteren skal ha i trynet man kan også springe gal etter hjorter og slå dem ned med en øks. Har fått intrykk av den verden man lever i er omtrent like stort som halve norge, ivertfall er det helt sykt !. Får og sleppe og gå i flere timer da har man slik knapp der de går selv.

Linker til sider som har testet det:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=142229
http://www.itavisen.no/php/art.php?id=297638

Her kan man kjøpe det:
http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=22848
Baldurs Gate 1 og 2

Kategori: RPG

Plattform: PC (også lagt over til PS, men med mye mindre funksjoner)

Min mening:
Det som er genialt med disse spillene er friheten (du kan gjøre stort sett hva du vil, når du vil), og i det heletatt storyen, verdenen og stemningen.

Går ut på:
Vel, det er en RPG, så det går stort sett ut på å få ein über character samtidig som man utforsker en verden, og rollefigurene dine. Du har kontroll på et party på 6 karakterer som drar ut på eventyr, sloss mot drager etc. Allt man har i wow, bare endel år siden, og mer fokus på faktisk å lage sin egen karakter/rolle og historien.



Monkey Island serien (1-4, ikke prøvd 5'a)
Day of the tentacle
Grim Fandango
Sam & Max hits the road
(har her skrevet en samlet melding om disse spillene, da det er det samme som ligger i grunn for alle disse)

Kategori: Adventure

Plattform: PC

Min mening:
Det geniale her er humoren og opplevelsen. Igjen er det å utforske en verden det som gjør spillet. Det er ingen som helst "skills" som trengs, man trenger bare å kunne løse logiske og til dels veldig ulogiske "puzzles", dvs. man må hele tiden gjøre *noe* for å komme videre, men det er ikke alltid like åpenbart hva. I alle disse spillene har Lucasarts lagt veldig underholdende og morsomme rollefigurer som sammen med div, morsomme inskudd gir en flere timer med storglis foran pc'n.

Går ut på:
Å utforske verden, å bli underholdt. Det er en fastlåst historie i alle disse spillene, og "belønningen" for å komme seg videre er å få vite mer av historien, samt en tilfreds følelse av å ha funnet ut hva som trengtes. Ofte er det som trengs bare å studere en del av omgivelsene, og finne en skult dør, eller å finne på å bruke en ballong, og noen brødsmuler for å skremme fugler etc.


Dette er spill som har fulgt meg siden oppveksten, og som jeg alltid kommer tilbake til med gjevne mellomrom, klassikere som aldri dør


Ellers virker Call of Cthulhu pc-spillet (tidligere kommet på XboX), klassifisert som et "actionskrekkeventyr" av gamer.no, som er kommet ut veldig bra. Skal få prøvd å poste noe om det når jeg har fått prøvd det, om ingen kommer meg i forkant. http://www.callofcthulhu.com/

(edit: kom på noe jeg nesten MÅ nevne)

Mount & Blade

Platform: PC

Min mening:
Det som er bra med dette spillet er kampmotoren, og det ganske spesielle med å kunne sloss fra hesteryggen. Det går like mye ut på hvor god DU er i spillet som hvor høy level karakteren din er. Det har mulighet for å samle en arme til å ta bad guys, og i det heletatt masse funksjoner som ikke er tenkt på i andre spill. Det er hyppigt sammenlignet med oblivion/morrowind, men er forskjellig på tre punkter:

1. Mye mer avansert slossing
2. Ikke magi
3. Med fare for å gjenta meg selv, Man kan sloss fra hesterygg!

(i tillegg ligger grafikken ca. midt mellom oblivion og morrowind, selv om det skal sies at M&B fortsatt er i aktiv betafase)

Går ut på:
Spillet går ut på å samle en arme, evt traske rundt solo, og bli mektig. Ganske mange paraleller med RPG her, med frihet til å gjøre hva man vil etc. men i motsettning til RPG'er, har ikke spillet enda noe story (lovet i senere verson, er kommet til beta 0.731 om jeg ikke husker helt feil). Dette kan dog rettes på med å installere div. modder f.eks. Storymod eller Last Days (sistnevnte er en overraskende god Lothr-modd som er veldig tro mot bøkene, og verd å teste).

Spillet har et stort moddingmiljø som spyr ut modder fortere enn utviklerne klarer å komme med nye funksjoner selv. (Det er 2 personer som sitter å koder selve spillet, en kar som koder alt av spillkode, mens kona koder grafikken).

Allerede er det kommet:
Piratmodd (dog i litt tidlig stadie, og ikke helt spillbart ennå)
100-års-krig modd (basert på hundreårskrigen mellom frankrike og england)
Lothr modd
Storymod
Fishmodd (noen som har sett Fish-slapping-dance med monty python?)
Div lyd & musikk fikser
Div små apps som legger til funksjoner

På vei:
Orientalsk modd
Cowboy modd
mange flere, utallige. husker ikke alle.

verd å teste! (gratis frem til lvl 6) http://taleworlds.com/
Sist endret av Azira; 30. mars 2006 kl. 16:11.
Spill: Stepmania

type: simulator

PC

Det eneste som kan sies er at det er konge!

Det går ut på å treffe piler. Er en simulatsjon av en dansemaskin som du kan bruke både tastatur og dansematte på.
Lord of the Rings: The Battle for Midlle-earth

Startegi

PC

Noe av det beste strategi spillet laget. Du slipper å bygge på bestemte plasser, slik som i eneren.
Du kan lage dine egne heroer, og det er flere raser(Menn fra Vest, Goblins/Tusser, Dverger, Alver, Mordor og Jarnagard). Og hvis du spiller Trefning, og dreper Gollum, får du the One RIng, og kan kjøpe Sauron eller Galadriel

Har nettop kjøpt det, og har ikke spilt Felttog ennda.
Sitat av ztaale
Favoritt

FM 2006

Sport simulator

PC, Mac, Xbox & snart psp

Spillet er genialt i den forstand at det ikke går ann å spille seg ferdig med det, du kan altså ikke "runne" det (såvidt jeg vet, de gamle versjonene gikk til 26 sesonger ellerno men har vært langt over det på de nye), det er allsidig på den måten at om du f.eks starter med en toppklubb og har spilt med den i f.eks 5 sesonger og så er lei av å vinne alt lett som bare det, du venter bare til en lavere stilt klubb enn deg sparker manageren sin så søker du på den og er du heldig blir du manager i den klubben så er det om å gjøre å føre din nye klubb til ære og heder osv osv...

De fleste som er fotball og it inntreserte kjenner til dette spillet, du tar over som manager for en klubb i bortimot hvilket som helst land der folk sparker runde baller i firkantede bokser med eller uten netting i og målet er å føre laget til ære og heder, på veien er det å kjøpe spillere, selge spillere, holde fansen og styret fornøyd, holde stallen fornøyd osv osv..

Note: har spilt denne serien (cm/fm) siden 1996 og er enda ikke i nærheten av lei
Vis hele sitatet...
word
har spilt det siden amiga 500.
Tittel: Hele Monkey Island-serien

Sjanger: Adventure

Plattform: PC

En helt fantastisk spillserie. En fantastisk humor og geniale vitser, samt god handling. Det eneste negative etter min mening, er at det man styrer med tastaturet og ikke musa i Monkey Island 4. Monkey Island er en klassiker som aldri blir glemt. Et mesterverk av LucasArts.

Spillet går ut på at man styrer Guybrush Threepwood som vandrer rundt og bruker ting han finner, til å komme seg lengre, for å bekjempe LeChuck og redde Elaine, som Joshiwo sier. Litt overdrevet innimellom, men det gjør bare spillet og handlingen/historien bare enda bedre.
Tibia
MMPORG
PC
www.tibia.com

Tibia er er online rollespill. det handler om deg som en karakter (knight, paladin, sorc eller druid) som lever i verden tibia. du dreper monstre, du sloss mot andre spillere, du gainer leveler og har det morro mens du spiller sammen med vennene dine. en ting som mange reagerer på når de først ser det er at det er 2d grafikk, noe jeg personlig elsker med dette spillet, siden det handler om gameplay og deg. det er til enhver tid rundt 40-50 tusen spillere fordelt på 70 servere.

skal du starte og spille det så er det helt gratis og er bare 8mb størrelse, du vil da få tilgang til en verden som vil ta de fleste flere uker/mnd og utforske, om du liker spiller kan du kjøpe premium account noe som gir tilgang på masse mer av spillet.
positive ting med spillet:
chatting: chattemulighetene i tibia er utrolige, mange som spiller det bruker det istedet for irc og msn
pvp: pvp i tibia er unikt, du må virkelig kunne bruke den musa og de tastene for og være best!
grafikken: til og være 2d så er grafikken utrolig kul og du vil aldri gå lei av den
flerkulturelt: du vil møte mennesker fra hele verden.
krever lite av dataen din: du må ikke ha en super gaming data for og spille tibia
ikkenoe top lvl: du kan lvle så mye du vil

selv spiller jeg på servern inferna some er hardcore pvp server, jeg er 81 elite knight og heter Angel Flight der. kom innom om du syns at dette virker interesant
Sist endret av Pure_chris; 1. april 2006 kl. 19:02.
Tittel: Super Mario World

Kategori/sjanger:Hopping (2D plattform)

Console:SNES

Min mening: Jeg har vært gjennom harde spilleperioder av livet mitt der hverdagen min bare har vært CS, War3, Fifa98, Age of Empires, og nå WoW. Men ingen spill sitter så godt plantet i hjernebarken som dette spillet. Musikken, grafikken, gameplayet, alt er fantastisk. Bare jeg hører Koji Kondos velkomponerte Castle-sang så begynner tårene å presse seg ut tårekanalen og tankene mine går tilbake til sommeren 96-97, da vi i det fantastiske sommerværet befant oss inne foran Super Nintendoet mens moren min stod bak oss og prøvde å skremme oss vekk fra håndkontrollene og ut i den svette solen. Alle tiders headshot i CS, eller full tier2 i WoW, kan ikke slå følelsen av å sitte på den blåe Yoshi'en imo. Leve Miaymoto og Kondo!

Hva spillet går ut på:Hoppe, springe, ikke hoppe ned i hull, hoppe over farlige ting, springe fort før man blir klemt, hoppe på soppen, skyte mekaniske koopaer på bowser
Forøvrig Alle Monkey Island spillene + Fallout spillene

Eventyr/RPG på PC såklart

Elsker Money Island fordi det har en tøff humor og at det bare har et genialt konsept. Alt er bra, utenom at jeg synes de skal holde seg til 2D (firern har 3D, som ser litt feil ut).

Fallout liker jeg fordi du kan gjøre så og si hva du vil, du kan skyte vilt fremmede personer uten konsekvenser, eller ta oppdrag for så å drepe hele mafiafamilier. Alt er bra (usikker på om Bethesda klarer å opprettholde kvaliteten på spillet, siden de kjøpte opp det originale selskapet, og skal lage Fallout 3).
Fallout Tactics var litt for kjedelig i forhold til nummer 1 og 2. Du skal være politi og bare rydde opp i elendigheten (ikke mye frihet i det hele tatt).
Favoritt: Counter-Strike, Half-Life 2 og Mafia

Kategori: FPS

Console: Pc

Har vokst opp med Half-Life, så det gikk sin gang at det ene førte til det andre, og det endte som sagt med at jeg ble sittende å spille counter-strike.
Grunnen til at jeg spiller Counter-strike så mye er at det krever så mye konsentrasjon og taktikk for å vinne mot folk du egentli ikke skal vinne. Jeg digger det. Har selv spillt fotball, men syns fortsatt at jeg får mer ut av CS.

Mafia er bare digg å spille når du sitter hjemme og ikke har nett, og jeg liker storyen
Tittel: Morrowind
Genre: Rollespill/Sandkasse/Singleplayer/First person
Platform: PC
Plot: Du er en ukjent fange, på vei med et fangeskip for å bli frigitt og landsatt på øya Vardenfell i provinsen Morrowind, en øy som tilhørte "Dark elves" men som "the Empire" har overtatt og holder kontroll over. Hvem som friga deg og hvorfor er ukjent, og den eneste oppgaven du får når du kommer i land, er å levere en pakke til Caius Cosades. Ellers er du fri til å gå å gjøre som du vil.

Positivt: En hel fuckings big øy å utforske som en vil. En blir sterkere for hver gang en bruker en skill (hopp mye så hopper du etterhvert høyere). Masse items, masse NPCer, masse sidequest og foreninger å bli med i. Du kan samle på stuff, f.eks sette personlig mål å samle sammen et fullt daedrik armor. Armors er oppdelte, så du kan sette det sammen som du vil. Magisystemet så kan du lage dine egne spells. God variasjon av monstre.
Negativt: Skillsystemet er litt bakvendt (minor skills burte plasseres på major skills, og omvendt, for å få det riktigere). Kamp består i å gå bort og slå på dem, og slå på dem. Litt for mye høylevel stuff som en lovlevel person kan enkelt få tak i (er ikke beskyttet godt nok), NPCer står bare der som om du var den eneste som fikk lov til å gå rundt i verden. For lett å powerlevele, pga det elendige skillsystemet.

Fallout 1 er ikke langt bak. Eller Monkey Island serien (måtte stoppe å spille noen ganger bare fordi jeg var sliten av å le ).

Tittel: Duke Nukem 3D
Genre: First Person Shooter
Platform: PC
Plot: The Duke laksern ombord på sitt skip på ferie langt uti atlantern, når han får inn et nødanrop fra fastlandet. De har blitt invadert av romvesen. Så Duke laster på våpna sine og tar flyet inn for å rydde opp. Underveis blir flyet skutt ned, og han klarer akkurat å grabbe et våpen å kaste seg ut av flyet før det styrter.
Positiv: Den råeste FPS charactern i universet, et spill med stil, råe våpen, multiplayer med de samme våpna, interaktive omgivelser.
Negativ: Ingen interesang storyline, eneste levende "good guys" NPCer er damer som du kan gi penger til, ikke mye utfordring hverken i puzzles eller kamp.

Tittel: Metal Gear Solid - Snake
Genre: 3rd person/action/sneaking game
Platform: PlayStation
Plot: Codename agent Solid Snake har blitt kalt inn til en "siste" tjeneste for gamle sersjanten sin. En øy som tilhører USA og har kjernevåpen, har blitt tatt over av terrorister, og de har samtidig tatt flere viktige personer som gisler. Det er opptil Snake å innfiltrere stedet og uskadeliggjøre terroristene.
Positiv: Veldig interresang historie. Virkelig qle characters. Utfordrende bosskamper, og at en kan snike seg rundt.
Negativ: Lineært (vel, er 2 slutter), unaturlig kort viewdistance på fiendene.

Noen av mine favorittspill. Alle har hver sine grunner til hvorfor de er geniale. Har flere, bl.a GTA1+VC+SA.
- Commandos 2 men of courage

- Strategi

- Hva slags plattform.
PC

- min mening
Det geniale med dette spillet er at det krever mye tenking, mye prøving og feiling og en god porsjon vold. Commandos spillene vil bestandig blir husket selv om eidos prøver så godt de kan å vaske ut tittelen.

- Spillet går ut på å lede en gruppe commandosoldater gjennom tyske linjer. Ta ut offiserer, sabotere tog og lignende. Alle soldatene har sin spesialitet, en er kjapp og en god tyv, en annen er grisesterk, en er bombe-ekspert, en er dykker, en er spion. Det som gjør dette spillet bedre enn de andre commandos spillene er hovedaklig størrelsen på spillet. Dette var 3 cd'er på tiden da 500mhz var mye og brettene er proppet med detaljer og ikke mist soldater.

Det eneste som trekker ned er Ai, soldatene du slakter er ikke spesielt smarte. Men hva forventes av et spill fra den tiden?
PC - FM06 - det råeste manager spillet ever (etter CM2 da seff )

Playstation 2/X-Box - FIFA 06 - Best å spille samme kompiser, blir aldri lei

X-Box 360 - FIFA 06 - Road To The World Cup - Genial spill med bra grafikk.. Kjipt man kun kan være landslag :s
- Spillets tittel.
Warcraft 3 TFT

- Spillets kategori/sjanger.
Strategi
- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Genialt strategi spill der du aldri må søke lenge for å få 1-4 motstandere og lagkamerater. Dog miljøet og manners er på bunn

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Dette er krig mellom 2 til 8 spillere, forhistoriske skapninger som slår løs på hverandre med helter som suport.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Synes moderator burde slette de 2 siste inleggene og dette jeg skriver nå.. Fordi det er for dårlig skrevet og blir litt unintresant å lese. Synes dette burde vær en tråd med passlig gode omtaler av brukere. Min omtale ligger på det jeg ville sagt var minimum's krav.

Går det ikke ann å velge mellom noen raser og dupedingser skymarshal?, mulig å spille online?. Har spillet en "storymode" ?, er det forskjellige spille muligheter å velge mellom?

Tror mange som ikke har spillt det må klø seg i hode.

*edit* FM06 var vel skrevet om tidligere i tråden.
Sist endret av Alphanio; 5. april 2006 kl. 13:55.
min favoritt er runescape
det er et web basert rollespill. temmeligt fett når du kommer inn i det, bomba i begynnelsen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
Morrowind

- Spillets kategori/sjanger.
Rollespill

- Hva slags plattform.
PC og XBOX

- Hva din mening er om spillet.
Det er herligt å ha en så stor frihet til å gjøre hva du vil når du vil. Man kan gjøre main-questen i det tempoet man selv ønsker. Man kan også gjøre forskjellige andre oppdrag når man føler for det. Det finnes Klubber og andre sekter kan man melde seg inn i. I tilegg er det mange interessante figurer. Eller kan kampsystemet kan bli litt kjedeligt i lengden

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Du starter som en fange som blir satt fri. Du får et oppdrag og det er å levere en lapp til en person som jeg ikke kommer på navnet i farten. Du får flere oppdrag av denne mannen og dette er main-questen som ender opp med at du skal drepe en "djevel" som har tatt over mye makt over Morrowind
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Myst serien

Adventure/puzzle

PC, Ps2, Dc

Meninger
Gå igjennom portalen i boka, og møt atrus, din gode venn, som prøver å bringe D'ni (utales "dunni")
folkets skrivekunster tilbake til verden.
Sykt bra storyline, går faktisk flere tusen år tilbake, masse stoff å lese igjennom, D'ni har også et eget språk, som det faktisk finnes folk som kan flytende.

Går ut på
Opplev surealistiske landskap og dyr, løs kompliserte gåter og løs mysteriet!
De fleste spillene er i first person, der du klikker deg frem igjennom verdenen (med 360graders syn), bortsett fra Uru: Ages beyond myst, som er et fullt 3d spill
med 3'dje persons vinkling.
Uru skulle bli et online spill, men ubisoft droppa prosjektet *grine*
Det går oftest på å hjelpe atrus, en gang mot hans 2 onde brødre, en gang mot hans far og noen ganger mot ukjente krefter. Ote kan jeg bare stå på et sted og drømme meg bort, men for andre er det som å se maling tørke..

Hele serien
Myst
Quake 3

Rett og slett et genialt spill. Raskt og krever som regel gode reaksjoner, akkurat som jeg liker det. Trenger vel egentlig ikke si mer, men jeg synes dette er det beste FPS-spillet

Quake 2

Spilte dette mye når jeg var litt yngre, og var så og si hekta. Klarer ikke gi slipp på dette spillet, og synes fortsatt det er helrått, selv om det er ganske så ræva grafikk

GTA: San Andreas

Genialt spill med fet story, bra grafikk og man kan gjøre mye kule ting. Nå gleder jeg meg bare til neste GTA spill
Final Fantasy VII

RPG

Playstation

Egentlig helt utrolig at dette spillet ikke har blitt nevnt, da nesten alle jeg kjenner som har spilt konsollspill en stund har dette som et av sine favorittspill. Makan til engasjerende og rikt spill har jeg aldri vært borte i, Deus Ex og Baldurs Gate II til pc er vel kanskje noe av det som kommer nærmest. Opplevelsen av å spille seg igjennom Final Fantasy VII (og å bruke så mange omveier som mulig og oppdage alle hemmelighetene på veien selvsagt) overskrider alle andre konvensjonelle spillopplevelser jeg har hatt. Og det er ikke få.

Det som er synd er at den nå utdaterte grafikken sikkert skremmer mange unge spillere i å få oppleve spillet. Jeg kan bare oppfordre alle som ikke har spilt det i å prøve det, da det garantert er en av de mest involverende spillopplevesene man noensinne kommer til å ha. Noe som egentlig er en litt vemodig tanke for oss som har spllt spillet igjennom såpass mye at man har gjort seg ferdig med det.
Spillets tittel.
Moonstone: A Hard Days Knight

Spillets kategori/sjanger.
Action/RPG

Hva slags plattform
Amiga originalt, portet til PC


Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Spillet går ut på å finne fire nøkler som gir deg adgang til "The Valley" hvor du skal beseire en heks. Greier du det får du en "moonstone" som du skal gå til en stonehengeaktig plass og ofre den til gudene...basically.

For å finne de fire nøklene må du sloss mot forskellige monstre i leirer.
Spillet er et kart hvor du beveger ridderen din til en leir og velger å gå inn i den.
Det finnes også andre unike steder som byer/slott hvor du kan kjøpe bedre utstyr, gamble,etc, et tårn du kan besøke og be om l33t h4xx0r skills fra en magiker, et stonehenge-akti sted hvor du kan ofre gjenstander til gudene for å få flere liv.
http://moonstone.classicgaming.gamespy.com/Images/map.gif

Når du velger å gå inn i en leir skifter spillet til noe som kan minne om et beat-em-up spill. Her må du drepe alle de ekle monstrene som befinner seg der.
Når du har drept de som er der får du stasjet deres, som vanligvis er litt gull,kanskje bedre sverd,rustning, magiske gjenstander og en skjelden gang en nøkkel.
http://moonstone.classicgaming.gamespy.com/Images/tactics9.gif

Moonstone e for 1-4 spillere. Det er alltid fire knights, men de som ikke er styrt av mennesker har kun som mål å stoppe "the quest for the moonstone", altså drepe deg.
Spiller du med venner er det om å gjøre å først ofre moonstone'en i stonehenge under riktig måne. Det er fullt mulig for spillere å drepe hverandre, og greier du det har du krav på en av tingene til den døde.


Hva din mening er om spillet.
Verdens beste spill selvsagt siden det er akkurat den jeg nevner i denne tråden.
Det er rett og slett et magisk spill som egner seg å spille oppe i loftstuen på golvet forran en gammel tv og en a500 med en zipstik i hånden.
Counter Strike

Online/Lan Multiplayer firstshooter

Pc (Finnes også en sugen singelplayer verson på xbox)

Spillet er i mine øyne det beste spillet noensinne pågrunn av at man (heller hvertfall jeg) aldri blir lei av det..Jeg har spilt mange av de spillene som nevnes og de har vært dritkule..Men kun i en periode.Jeg spiller ett spill blir lei og kommer alltid tilbake til cs.Jeg har spilt cs siden beta 4-5 og jeg har spilt i mange claner..det som er morsomt er også at man kan spille litt mere seriøst en andre spill..Man kan dra på lan og spille for penger.Det gjør det hele mye mere deiligere når du har vunnet en kamp og du veit du har vunnet penger :P Eller tapet blir surere..Jeg synes følesen av og ta en one shot dgl overgår det meste..
http://developer.valvesoftware.com/w/images/3/34/Cs-screen.jpg
Spillet går ut på at man (Vanligvis) har 2 lag med 5 spillere på hvert lag.(man kan også spille public eller 1vs1,2vs2 osv men 5vs5 er det vanligste) Den ene siden er de slemme(terrorist).De kan vinne runden ved og plante en bombe eller drepe alle på det andre laget.Den andre siden er de snille (Counter terrorist).De kan vinne ved og Defuse bomba,la tiden gå ut eller drepe de andre.

Spillet er ett team spill og man må lage tacs..Man vinner ikke en kamp alene..GL HF
Sist endret av frgz; 21. april 2006 kl. 23:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Guild Wars

MMORPG
Third person

Kun på Pc

Min Mening om spillet:
Et fantastisk MMO. Koster ingenting å spille,a nnet enn kjøpe av spill og expansions. Utrolig bra kamp system, som faktisk krever talent og skill istedenfor at du ahr ti,lbringt 90 døgn foran pc'n og er max level. PvE'en er bra laga, med en ganske så bra historie, og PvP'en er helt brilliant! Anntallet forskjellige spell sammensetninger og gruppe sammensetninger er utrolig, og alle kan kontres av andre builds.

Spillet går ut på å unlocke skills og å gjøre PvE, sånn at du kan gjøre mer i PvP. Du kan også gjøre kun PvE hvis du vil, men PvP er en utrolig stor del av spillet. Et veldig bra spill
tittel: World of Warcraft

sjanger: Massive multiplayer online roleplaying game

platform: pc og mac

Min mening:
Jeg har det ikke for å bli avhengig av noe som helst spill bortsett fra elastomania, day of the tentacle eller premier manager på amiga. Jeg har brukt få % av mine utallige timer foran pc'en på spill, men etter wow endret det hele seg. Blizzard har gått i helt nye retninger og laget noe så utrolig fengende at få klarer å mislike spillet de har laget.
WoW har blitt diskutert til det kjedsommelige, derfor tillater jeg meg ikke å si mer om akkurat det, les selv på f.eks. wow-europe.com

Hva gjør man i spillet?
Lag en character som du sloss mot fiender med slik at du får bedre skills og mere penger slik at du kan kjøpe bedre utstyr slik at du kan slosse mot vanskeligere fiender slik at du kan få mere penger og bedre skills slik at du kan... osv.

Dette er dog ikke det som er moro. Jeg har spilt siden betaen, og da var det ikke noe player versus player-system. Det er det nå.

Altså; hva gjør man i spillet? Repetér stegene ovenfor til du har oppnådd et tilfredsstillende nivå (level på din respektive character) for så å dra til de bestemte stedene for pvp (player versus player) og slakt. Stå så og spre macroer som /cacle eller /rofl rett ved liket du nettopp har ydmyket.

Dersom det er akkurat du som ble ydmyket: Dra til instances som tar flerfoldige timer, øv deg på kamp mot spillere og utfør hevn. Repeter sistnevnte i det uendelige.
Tittel: Super Mario World

Sjanger: 2d plattform

Plattform: SNES (Super Nintendo)

Min mening: Det beste spille ever Gentialt Mario spill som jeg spiller en dag i dag (Spillte det noen timer i sta med noen kamerater, vi digger det ennå)

Genial handling. Man skal samle penger og klare brett så fort man kan el så bra man kan o.l. Tror di fleste har hørt om det på Super Nintendo =) <3 Super Nintendo <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
Everquest 2

- Spillets kategori/sjanger.
MMORPG

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Stort MMORPG for den litt mer seriøse spilleren, tidskrevende, man bruker flere måneder å nå høyeste level (70), det finnes godt over 9000 quests i spillet, mange flere items og en rekke Raid encounters for opptil 24 spillere. Det har også nydlig blitt lagt til PVP Servere i spillet hvor Qeynos og Freeport kan sloss mot hverandre. Neste expansion i November 2006.

- Hva spillet går ut på.
Det går ut på hva du gjør det til
Tittel: Red Alert 2


Kategori: Strategi


Plattform: PC


Mening:
Red Alert 2 er utrolig bra,
er først og fremst bra fordi det er et strategi spill
og alle her er hekta på det, så da er det alltid spilling.
Selvom spillet er gammelt, så har ikke det noe å si.

Finner ingenting å trekke ned på det.


Går ut på:
Her gjelder det å knerte motstander(e) så fort som mulig.
Anskaffe seg mye peng og lage en stor hær.
En gylden regel er at det ikke er lov å angripe før 10 minutt er gått.
til dere som har nevnt escape from monkey osland serien
jeg er enig at den er bra. men da vil dere mest trolig like grim fandango også.
det er samme sjanger, strategi. spillet begynner å bli gammelt. men det er verdt å spille.
soundtrack og den litt rustne grafikken gir en utrolig stemning.
dette spillet finnes bare til pc.

anbefales alle. man kommer igejnom spillet helt fint uten å være skikkelig utålmodig.
men det byr også på mysterier
titel
metal gear solid serien

kategori
tactical stealth action

platform
ps2, xbox og gamecube

mening
jeg kommer liksom aldri over dem. jeg har spilt nr.1 tre ganger, nr.2 11 ganger og nr.3 åtte ganger.
historiene er knallbra grafikken er knallbra kontrollene er knallbra. alt sitter som et skudd. jeg tror ikke det er mange andre spill som har fått meg til å bli så hekta som disse. jeg liker det at man ikke nødvendigvis trenger å skyte alt som rører seg fordi halve spenninga ligger i det å snike seg rundt og hele tiden ha sjangsen for å bli oppdaga. særlig første gangen man spiller dem er nervene i høyspenn.

går ut på
å snike seg inn i fiendens base, bruke kamuflasje (bare i nr.3), oppdage konspirasjoner, utrolig dødlige våpen (selvfølgelig) og selvfølgelig knerte et og annet stykke fiendekjøtt.


Det er selfølgelig mange andre spill jeg ville likt å nevnt som: sam & max, grim fandango, full throtle, god of war, max payne osv. men ingen andre spill har liksom fått meg like mye hekta som mgs serien.

sitter nå å gleder meg til jeg får henda i xp pakka ti mgs3 så jeg får spilt de to orginale mg spilla og jeg gleder meg helt vilt til mgs4 og enden på mgs sagaen. hvis det da ender med at solid sanke skyter seg selv slik man kan se i e3 traileren til konami.
http://media.ps3.ign.com/media/714/714044/vids_1.html (den på toppen til venstre)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Oioi, vanskelig. Jeg nøyer meg med å si hva jeg syns er best akkurat nå, "best ever"-liste må tenkes litt mer igjennom.

1. Civilization 4

Regner med de fleste er kjent med denne serien. Strategispill hvor du bygger din sivilisasjon fra grunnen. Kult i SP, genialt i MP. Spiller aktivt i egen Civ4-klan stort sett hver dag.

2. Resident Evil 4

Ett av mine to gamecube-spill. Er bare lett fan av de gamle, men dette spillet er bare sinnsykt bra laget.

3. WoW. Jeje, så jeg spiller wow. Har egentlig et love/hate forhold til dette møkkaspillet. De greide å lage det kjapt, enkelt, tilgjengelig med en (om ikke så avansert) solid engine. Men de greide samtidig og fjerne all følelese av dybde og innhold. Spillet er jo i realiteten en eneste lang lvl-grind. Og hvis jeg tar en pause i en uke, så hups.. der var visst alle kompisene levlet ifra meg, så vi kan ikke spille sammen. Hva faen er oppe med det? Jeez. Det andre minuset er at det er online. Hva? Jo, du leste riktig. Makan til gjeng av språkfattige, idiotiske 14 åringer fra skandinavia og div. østblokkland skal du faenmeg lete lenge etter. Hooray for the CS generation. Håper ikke disse kidsa er framtida, for menneskehetens del. Det eneste som redder dette fra mmo-døden, er moro (om enn litt arkade-style) PvP.
Sist endret av Polar-; 26. mai 2006 kl. 17:06.
Tittel:
Final Fantasy IX

Type:
RPG-spill.

Platform:
Playstation 1. Kan spilles på Playstation 2 og emuleres på PC.

W00t?
Meningen med spillet er å fullføre det og gjerne alle sidequestene også. I "Dungeoner" og på hovedkartet er det massevis av "Random battles" for de som ikke liker det. Slåssingen er turbasert, men også basert på hvor raske karakterene dine er. Du kan ha 4 folk med deg som kan lære skills basert på hva slags equipment du har. Spillet er laget slik at fiendene ikke levler med deg, slik at du bare kan levle litt hvis du synes en boss er litt for vanskelig. Spillet varer lenge hvis du ikke spiller gjennom det i full fart. Jeg har nettop begynt på cd 2 av 4, og har allerede spilt i over 24 timer.

Jeg har runnet det 3-4 ganger, det sier vel litt om gjenspillbarheten.
Spillets tittel.
Medal of Honor: Allied Assault

Spillets kategori/sjanger.
FPS

Hva slags plattform.
PC

Hva din mening er om spillet.
Helt genialt spill! Jeg har en fascinasjon angående andre verdenskrig, og dette var det første spillet jeg hadde til min første PC - og derfor kommer det alltid til å være mitt favorittspill.

Andre er Call of Duty, Call of Duty: United Offensive og Call of Duty 2 - som går ut på mye av det samme. GTA: Vice City er også en favoritt siden jeg elsker åttitallsmusikk og liker motorsykler. Mafia og The Godfather er også godgreier da jeg også har en fascinasjon angående siciliansk mafia.
Spillets tittel:
Final Fantasy VII

Spillets sjanger:
Adventure/Fantasy RPG(Roleplaying Game)

Tilgjengelig på følgende plattformer:
PS One (PS2 evt) samt PC.

Min mening om spillet:
Som Dionysos sier er dette et helt fantastisk spill. Jeg har runda en rekke spill innenfor denne sjangeren, men FF VII er det eneste spillet hvor jeg virkelig har hatet 'the bad guy, Sephirot'. Aldri har jeg engasjert meg så mye! Rart å tenke på at total spilltid når jeg runda det var på rundt 80 timer. Hadde fått alt av ultimate weapons til mine characters samt golden chocobo (transportmiddel ;D). All materia (magi) maxed out og alle summons var i min hule hånd. Så går fort en god del timer på slike spill (for såvidt hele FF-serien).
Det er et av få spill som jeg gladelig har kunnet sitte inn å spille på en fin sommerdag.
Enough of that..

"The world of Final Fantasy VII is economically, militarily, and politically dominated by a powerful conglomerate called the "Shin-Ra Electric Power Company", which profits from the use of machines known as "mako reactors". These reactors siphon a green ethereal energy (called "Spirit Energy, known as "Mako Energy".) out of the planet and convert it into a source of electricity.

It is revealed that the source of the Spirit Energy required to create mako is the Lifestream, a flow of life energy within the Planet's mantle. All life energy originates from the Lifestream, and returns to it when an organism dies. Thus, the Lifestream is the sum — and source — of all the life that have ever and will ever walk upon the Planet. The process of extracting its energy literally drains the life of the planet in order to generate power, and will — over time — result in the Planet's decay.

Shin-Ra's executives are concerned with the expensive process of refining Spirit Energy into mako, and are fascinated with the idea of the legendary Promised Land, a place the company's president believes to be fertile with natural mako energy that flows to the surface of its own accord. According to legend, only a race called "the Ancients" (also known as "the Cetra") are able to find this land. However, the Cetra have been driven to extinction, with the exception of one: Aerith Gainsborough (also known as "Aeris Gainsborough" to some fans, due to her name being spelled "Aeris" in game).

The city of Midgar is a municipality created and operated by Shin-Ra. It is also the location of the Shin-Ra headquarters and serves as the home to their nemesis, a rebel resistance group of eco-terrorists called "AVALANCHE," who fear for the Planet's safety and desire to topple the Shin-Ra Company before irreversible harm can be rendered to the Planet. The game opens as AVALANCHE hires a mercenary named "Cloud Strife," who claims to be a former member of Shin-Ra's elite special forces unit, SOLDIER. He's been hired to aid in the destruction of the eight mako reactors situated along the perimeter of Midgar.

Cloud shows little interest in AVALANCHE's cause at first, as he is — by his own admission — interested in only the money he's been offered. Eventually, however, Cloud discovers the connection between Shin-Ra's ecologically destructive actions and a mysterious figure from his own past: a man named "Sephiroth," a legendary SOLDIER who destroyed Cloud's hometown. As Cloud is drawn deeper and deeper into the multi-faceted conflict among Shin-Ra, AVALANCHE, and Sephiroth, Cloud's own true identity and past come into question. Themes explored in the story include the concept of identity, the nature of life and the necessity of self-acceptance."


Final Fantasy 7 ppls
Spillets tittel: Age of Empires ll

Spillets Kategori/Sjanger: Strategi

Hva slags plattform: PC

Min mening om spillet: Syns spillet er bra til og spille på LAN eller over nett. Man blir fort lei vis man skal spille SP. Ikke mange jeg kjenner som spiller det lenger (desverre).

Hva spille går ut på: Man befinner seg noen hundre år tilbake i tid. Man styrer forskjellige sivilisasjoner, som skal bygge seg opp ved hjelp av arbeider som samler ressurser og bygger hus.
Det hele går naturligvis ut på å angripe og utrydde de andre du spiller mot, ganske underholdende.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tomb Raider 1-3

Sjanger: action\adventure

Plattform: Pc,ps1,ps2.

Spillet er genialt, får tårer i ørene av og høre på theme sangen den dag i dag.
Tittel : World Of Warcraft
Kategori/Sjanger : Rollespill, Strategi
Plattform : PC

Min mening om spillet :
Kan aldri få nok. Det er så mye og gjøre at man aldri blir lei. Det er varigert og mange forskjellige ting jeg kan gjøre.

Hva spillet går ut på :
Man starter i lvl 1. Da velger du om du skal velge om du vil være Hord eller Alliance (Hord er de som ser ut som monstrer. Og Alliance er mennesker). Man bygger seg opp til lvl 60 (Som er maks ATM). Ved og gjøre quest (Oppdrag, Tjenester) eller gå i instance (Et sted der det er computere som du kan drepe). Når du kommer i lvl 10 så kan du spille i noe som heter WSG (Warsong Gulch). Der sloss du sammen med 9 andre av dine Hord eller Alliance, mot det motsatte laget f.eks Alliance. Man spiller i sammen med folk som er ca samme lvl som deg (lvl 10 - 19, 20 - 29, 30 - 39, 40 - 49, 50 - 59, 60). Det man gjør i WSG er og ta flagget til motstanderen. Men det er noe som heter AB ( Arathi Basin) det er det sammen som WSG, bare der dere skal holde 5 baser på en gang.
Også er det AV (Alterac Valley). Det er fra lvl 51 - 60, det er det samme som AB men det er mye større også er det 40 personer fra hver lag. Alt det med WSG, AB og AV kalles og gå PvP (Player vs Player). Også er det PvE det er de folkene som går Instance. De gjør det for og tjene masse bra utstyr.

--- Det gikk litt brått på slutten og det er fordi jeg må av gåre nå. Men det er vært en fornøyelse.
Det Kalakov sa:

Tittel: Super Mario World

Kategori/sjanger:Hopping (2D plattform)

Console:SNES

Min mening: Jeg har vært gjennom harde spilleperioder av livet mitt der hverdagen min bare har vært CS, War3, Fifa98, Age of Empires, og nå WoW. Men ingen spill sitter så godt plantet i hjernebarken som dette spillet. Musikken, grafikken, gameplayet, alt er fantastisk. Bare jeg hører Koji Kondos velkomponerte Castle-sang så begynner tårene å presse seg ut tårekanalen og tankene mine går tilbake til sommeren 96-97, da vi i det fantastiske sommerværet befant oss inne foran Super Nintendoet mens moren min stod bak oss og prøvde å skremme oss vekk fra håndkontrollene og ut i den svette solen. Alle tiders headshot i CS, eller full tier2 i WoW, kan ikke slå følelsen av å sitte på den blåe Yoshi'en imo. Leve Miaymoto og Kondo!

Hva spillet går ut på:Hoppe, springe, ikke hoppe ned i hull, hoppe over farlige ting, springe fort før man blir klemt, hoppe på soppen, skyte mekaniske koopaer på bowser
Guild Wars

MMORPG
Third person

Kun på Pc

Min Mening om spillet:
Ett av de beste online rollespillene jeg har prøvd
Det at det er gratis å spiller er genialt. Det er noen programerere fra WoW som gikk for seg for å lage ett gratis, men knallbra online rollespill. Konseptet er perfekt, synes jeg.
Man må jo kjøpe spillet og sånn, men det er verdt pengene.

Jeg liker spesielt godt måten man spiller på. Da det er dine personlige skills som teller, ikke hvor lenge du har spillt. Selvfølgelig har det litt å gjøre hvis du har spillt evig lenge.
Men verdenen og uhyrene du sloss mot utvikler seg nesten på linje med deg selv. Det er skjeldent at man møter noen som er totalt uslålige. Max levelen er 20, man kan ikke bli høyere, men jeg håper at de setter opp grensen etter hvert, for flere og flere blir lvl 20 nå for tiden.

Når man spiller følger man en historie (main quest), men man tar mange små quests på din vei. PvP'en har jeg ikke prøvd enda, (utenom i rpg delen) selv om at jeg har hatt spillet i ca 1 år. Men det er like greit. Koser meg masse med RPG spillet heller.

Jeg synes at dette spillet er knallgodt. Men det kan av og til bli litt langtrukkent. Så man kan gå lei det hvis man spiller det mye. Men det blir man jo nesten med alle spill. "alt med måte"
Titel:
The Neverhood

Sjanger:
Adventure

Plattform:
PC, Playstation(en annen versjon kalt Skull Monkeys)

Går ut på:
Dette er et animert spill. Alt er gjennomført laget av plastilina. Du styrer en mann ved navn Klayman og skal utforske verdenen du våknet opp i. Du må løse praktiske oppgaver og samle på videodisker for å komme videre og avdekke den mørke fortiden som hviler over stedet.

Min mening:
Et utrolig genialt spill! Bra humor og kul historie. Et av de beste adventure spillene jeg har prøvd. Og det er fra 1996!
Er man dreven på spillet går man igjennom det på 15 minutter. Men hvis det er første gangen må du nok regne med å bruke opptil flere uker for å løse noen av oppgavene.
Dette spillet anbefales på det sterkeste!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tittel: Zelda: Ocarine of Time

Sjanger: Adventure/Rpg

Platform: Nintendo 64\Gamecube

Går ut på:
Du spiller Link som er en liten gutt som bor i Kokhiri Forest i verdnene Hyrule. Alle som bor i denne skogen har en hjelpende Fairy, unntatt du. Men spillet starter med at du får en Fairy og må hjelpe vokteren av skogen. Spillet fortsetter videre og utfolder seg etterhvert i hele Hyrule. Man kan reise i tid, man gjøre tonnevis av quests for å komme videre og historien, karakterene og hele inntrykket er bygd opp på et episk nivå. Verdenene og størrlsen på spillet er gedigent med tanke på at det orginalt kom til N64, men selv i dag står det seg godt. Man har masse forskjellige miljøer man vandrer rundt i, alt fra byer, til fjell, til ørken, til skoger, til under havet osv og man møter massevis av intresange karakterer over alt. Uten å avsløre så mye av historien så kan jeg si at en ond magiker som heter Ganondorf tar over tronen i Hyrule og mens prinsessen Zelda klarer å flykte så blir det din oppgave å redde både henne og resten av befolkingnen.

Mine meninger:

Plus
-orker ikke nevne noen, er alt for mange

Minus
-Kan egentlig ikke komme på noen. Dette er vel så nært et perfekt spill som er mulig.


btw: gleder meg til det neste zeldaspillet selv om windwaker og delvis majoras mask var en flopp
Som Dionysos sa, rart at ikke fler har nevnt FFXII. For dere som ikke spillte det på sin storhetstid, frykt ikke: det kommer ut i revidert utgave på PS3, hvis jeg ikke tar feil... Ellers har jeg noen gamle titler jeg likte veldig godt:

Tittel: Dungeon Keeper 1
Sjanger: Strategi
Platform: PC.
Plot: Du er en dungeon keeper og har en del slaver til din disposisjon. Du får disse til å grave veier og lage rom, slik at du gjør plass til flere forskjellige raser/tjenere. Slap dem rundt, slik at de jobber fortere, eller kos litt med dem... Nei, slap dem bare Etterhvert flytter flere til din dungeon, hvis du lager den med enn viss standard (ikke for lite, ikke for uoversiktlig, beskytt soveplassene, stort spisekammer, osv). Gjør alt fra å torturere fienden til å gjøre dem til kyllinger.

Gammelt men underholdene spill. Ræva grafikk (i forhold til dagens), men ganske nyskapende når det kom ut, syns jeg ihvertfall.

Tittel: Ultima Online, pre expansionpacks+-
Sjanger: MMORPG
Platform: PC
Min mening: Desidert det beste MMORPG spillet jeg noen gang har spillt. Det er ganske gammelt i dag, og en veldig kjent rekke med spill (kommer også i offlinespill) har vært tilgjengelig. Jeg likte spillet best før expansion pakene (de delte opp en server i to "shards", en til PvP og en til PvM - noe som ødela hele opplevelsen). Hadde ett par bra ting som ble lagt til, men gikk for det meste nedover etter dette.

Spillet gikk ut på å overleve, ganske enkelt.. Du kunne være blandt annet en standard sverdsmann, magiker, smith, tailor, trehugger, tyv, treasure hunter, fisker eller en variasjon diverse. Spillet hadde ikke klasser, men en haug med skills som du kunne velge å bruke/eller ikke. (ikke no level, bare skills som gikk fra 1% til 100%). Når du brukte dem, ble du bedre.. Fysisk eller psykisk arbeid, ga str, int eller dex (strength, intelligence, dexterity). Verden var relativt stor, selv på de fire/fem årene jeg spillte spillet: var jeg ikke overalt. Bygge hus, robbe hus, kjøpe båt, få deg pets (alt fra bikkjer til drager) er en av de mange tingene man kunne gjøre. Det er f.eks en ny utfordring og klare deg på egenhånd som PK. De du dreper kan sette bounty på hodet ditt, som etterhvert samler seg opp til en ganske stor sum. Etterhvert kommer folk etter deg for å tjene kjappe penger.

Etter å ha spillt dette har jeg ikke likt noen MMORPG like godt (har prøvd de fleste). Siden UO gikk i dunken (utviklerne gjorde mange store feil..), har jeg vært på leting lenge etter noe som kan måle seg med spilleopplevelsen og mulighetene for variasjon... Forskjellene fra dagens mmorpg var f.eks at du kunne bli drept eller drepe andre (alle) utenfor bygrensene (hvor vaktene ikke passet på). Døde du, mistet du alt du hadde på deg (med mindre du kom deg tilbake til liket å hentet det før noen andre gjorde det). ++. Det var altså vanskelig...

Hadde utviklerne laget en server som var slik den var i "gamle dager", med de bra verdensreglene og ikke for mye av det tullet (mega biller som fungerte som hester feks) som ble lagt til i expansion pakkene: ville jeg helt sikkert begynt å spille igjen. Dette er et 2d spill med "ræva" grafikk, men likevel, opplevelsene var store og mange.
Sist endret av Seth; 4. juli 2006 kl. 09:04. Grunn: leif
Tittel: Super Mario og gamle yoshi's island spillene
Sjanger: Drittmorsomt/Super Mario, noe for seg selv.
Plattform: Super Nintendo

Går ut på: å forhindre Bowser i å herje med deg og ditt ganske generelt.

Minus: Teit å ikke kunne slutte å snurre når du klikker rød på håndkonsolen i Super Mario Island.
Pluss: Det er Mario.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av z10an
Oblivion (The Elder Scrolls 2) er ett ganske nytt spill......
Vis hele sitatet...
heh.. Oblivion har da aldri vært TES2 ?? Oblivion er nummer 4 (FIRE) i The Elder Scrolls serien..
Tittel: Icy Tower

Sjanger: Tidsfordriv

Plattform: PC

Min mening:
Bra spill og spille når man kjeder seg,
Vi spiller dette spillet på skolen der det er lagra på en hardisk som alle har tilgang til.
Ergo alle spille mot verandre på top lista.
Et simpelt / enkelt spill man blir hekta på.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av nan

btw: gleder meg til det neste zeldaspillet selv om windwaker og delvis majoras mask var en flopp
Vis hele sitatet...
Hva var det som var en flopp med Windwaker? Det er et genialt spill, det beste i serien etter Ocarina of Time og Link to the Past. Animasjonene og artworket er det mest vellagde og gjennomførte i noe Zelda spill (og kanskje hvilket som helst spill) pr. dags dato, og spillet har et innovativt og underholdene gameplay.
Polar: Jeg likte ikke bruken av cell shading og de gikk for langt vekk fra klassisk zelda for min smak. Men, men, smak og behag.
Elastomania (elma)

2D Motorsykkel-simulator

Det går ut på å kjøre en level der man "spiser" epler, og har man spist alle eplene kan man kjøre på blomsten og da har man klart levelen

Det er gøy fordi(siterer fra http://en.wikipedia.org/wiki/Elastomania):
Many people play the game with the ultimate goal of speed (solving a level as fast as possible), while others enjoy its puzzle-like nature while figuring out how to solve a difficult level at all.
Vis hele sitatet...
Jeg er utvilsomt en som liker å konkurrere med kameratene mine om å klare en level fortest mulig

Spillet er vel egentlig klassikern over alle klassikere. alle har jo spilt elma...