Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1191
har vært avhengi av niktotin i 2 år nå.

dette koster meg en del, så det jeg lurer på er om jeg kan bli anhengi av noe annet for å så slutte med snus?

har eksprimentert en del med store doser koffein, typ 600mg+

denne dosen med koffein syntes jeg er sykt digg, men er ikke blitt avhengi av det.

føler meg sykt våken, produktiv og gira!

har nå 3 bøtter på posten med 600 x 200mg piller koffein.

vil det være lettere å slutte med snus hvis jeg går over til å ta 600mg+ koffein om dagen?

mulig koffein er farlig, men vil heller være avhengi av koffein mtp. hvor billig det er.
så store menger koffein er ikke anbefalt. Folk gjør det men det er ikke anbefalt.
https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/
Ville holdt meg til normale mengder koffein. Prøv heller å slutt med snusen
Ønsker deg lykke til!
Jeg ønsker deg lykke til, for min del var det lettere for meg å slutte med all rus på dagen enn å slutte med sigaretter / snus, som jeg fortsatt bruker.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koffein erstatter da ikke nikotin, de virker på forskjellige måter og koffein vil ikke dempe abstinenser fra nikotin. Skjønner ikke hva du tenker her TS.
Tror det er lettere slutte med ting langsiktig om man holder seg unna andre ting som også trigger ulike nervrotransmittere på en sånn måte at avhengighet oppstår og heller vender seg til ting og handlinger som gir lave utslipp. Når det er gjort kan disse tingene som gir avhengighet ende opp med å bare føles ubehagelig om du først tar det, så vel som at andre ting som foreksempel lese en bok, dra på jobb, vaskehuset osv.. blir mer givende.
så det jeg lurer på er om jeg kan bli anhengi av noe annet for å så slutte med snus?
Kan du ikke bare slutte med snusen da? Ser ikke helt vitsen å gå via noe annet først.
Tyggis, drops ol. funker for noen i sluttefasen, verdt et forsøk, men å bli avhengig av noe annet for å slutte med snus er jo bare idioti da.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg snuser fast, og har egentlig ikke noe viljestyrke til å slutte med det. Det jeg heller prøver å gjøre istedet er å ikke ta like mange snus. Er ikke så dyrt om man strekker en boks over 2-3 dager.
Å skifte ut niktoin med koffein er ikke en god løsning om du er sikker på at du vil slutte, bytt ut snusen med aktiviteter og hobbyer. Det kommer til å være tungt å slutte men you lose some you gain some
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brillert Vis innlegg
har vært avhengi av niktotin i 2 år nå.

dette koster meg en del, så det jeg lurer på er om jeg kan bli anhengi av noe annet for å så slutte med snus?

har eksprimentert en del med store doser koffein, typ 600mg+

denne dosen med koffein syntes jeg er sykt digg, men er ikke blitt avhengi av det.

føler meg sykt våken, produktiv og gira!

har nå 3 bøtter på posten med 600 x 200mg piller koffein.

vil det være lettere å slutte med snus hvis jeg går over til å ta 600mg+ koffein om dagen?

mulig koffein er farlig, men vil heller være avhengi av koffein mtp. hvor billig det er.
Vis hele sitatet...

Hvorfor skal du flytte avhengigheten over på noe annet? Du driver med skadelige doser på koffein.

Høye doser kan gi koffeinforgiftning. Tidlige symptomer på akutt forgiftning kan oppstå allerede ved 500 - 600 mg koffein per dag, tilsvarende 5 - 6 kopper kaffe.


Bruk det du har fått utlevert. Enten snuser du eller slutter du. Koffein og nikotin er 2 helt forskjellige ting. Troller du?
Og flytte avhengighet er bare å lure seg selv.
Avhengighet av noe er aldri bra, selv ikke av trening. Prøv å mediter og være mer chill og ikke et rush mot avhengighet.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del var det lettere og slutte på heroin og amfetamin enn snus. Har brukt snus i snart 20 år og har forsøkt å slutte noen ganger men jeg klarer det rett og slett ikke. Men har du viljen til det så er det ikke sikkert det er en tapt sak og bare slutte eller trappe ned forbruket.
Kjenner flere som har slutta eller som har perioder på noen mnder - et år hvor de ikke rører snus. For min del er jeg et alt for svakt og usselt menneske til og klare det. Men jeg ønsker deg masse lykke til!