Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2547
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei,

Bare kom på tanken, og begynte å drøfte frem og tilbake hvorvidt Facebook kommer til å dø ut eller ikke. Vi leser jo hele tiden i aviser at Facebook vil forsvinne, blant annet skrevet hos dn.no der "Tina" tror at Facebook er borte om 10 år. Det som ikke kommer tydelig nok frem i den artikkelen er hvorfor det vil dø ut, vil det bli en økning av reklame, vil nye personvernsregler knekke Facebook?
Hva tror du?

Sosiale medier er jo blitt en del av dagliglivet hvor Facebook er den største nettsiden. Selv har jeg en følelse av at Twitter er det nye, der en kan dele det man har på hjertet, uten at det blir så "formelt" som det blir via Facebook.

Vil Facebook dø ut, hvorfor? Hva vil eventuelt erstatte? Man kan vel strengt tatt konkludere med at sosiale medier vil være tilgjengelig for brukere flest mange, mange år fremover.


DN.no:
http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article2738375.ece
Facebook ser allerede ut til å tape markedsandel mot Twitter. Tipper Facebook dør snart; slik som alle tidligere sosiale nettsamfunn har gjort før. Hva som blir overtakeren er ikke godt å si, men det kommer nok noe "kulere", selv om Facebook er det mest seiglivede av alle sosiale medier så langt.
Jeg håper facebook dør ut..! Er så lei; klarer ikke slutte.
Det som er så genialt med facebook er at ALLE er der. Av denne grunn tror jeg det kommer til å ta lang tid før det er å regne som "dødt".
For at facebook skal dø trenger man noe nytt som tar over de funksjonene som folk benytter seg av på facebook. Som når folk gikk fra msn til skype.
Sist endret av PerPerPerPer; 9. januar 2014 kl. 00:32.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Som når folk gikk fra msn til skype.
Vis hele sitatet...
Grunnen til det var fordi MSN forsvant og ble byttet ut med Skype. Man ble tvunget over, ikke pga funksjoner, men fordi Lillemyke ikke så noen grunn til å ha to IM-plattformer aktive samtidig.

Sitat av binkabi Vis innlegg
Facebook ser allerede ut til å tape markedsandel mot Twitter.
Vis hele sitatet...
Twitter er mer en meldingsplattform enn et sosialt nettsted.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Grunnen til det var fordi MSN forsvant og ble byttet ut med Skype. Man ble tvunget over, ikke pga funksjoner, men fordi Lillemyke ikke så noen grunn til å ha to IM-plattformer aktive samtidig.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke tar helt feil ble ikke msn lagt ned før nå nylig, og skiftet skjedde lenge før Microsoft kjøpte Skype (2011?). Ihvertfall for mine venner og min del.
Sist endret av PerPerPerPer; 9. januar 2014 kl. 00:43.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar helt feil ble ikke msn lagt ned før nå nylig, og skiftet skjedde lenge før Microsoft kjøpte Skype (2011?). Ihvertfall for mine venner og min del.
Vis hele sitatet...
Mens jeg brukte Skype for venner og bekjente og msn for jobb og slikt. Det at det kommer et alternativ vil ikke nødvendigvis si at man bytter helt over og kvitter seg med det andre.
Jeg håper det, å tror det <3
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Så lenge det nye har en bedre chat funksjon en facebook og ikke så mye forespørsler om alt mulig så er saken biff. All hail IRC
Hadde vært fint om Facebook og all slik profil-baserte nettsteder døde ut. Folk er blitt alt for usosial og lat etter at Facebook kom. Nå trenger man ikke telefonnummer nesten for man kan bare sende en melding over chatten på facebook.. Dessuten ser jeg ikke hva som er så morsomt med det.

Det er det samme hele tiden. 100 folk legger ut "God Jul", "Godt Nyttår", "Idag skal jeg trene, spise hummer og kaste babyer utfor en bro".. bla bla. Og jentene tar samme portrett-bildene hele tiden, fra akkurat samme vinkel og akkurat samme ansiktsuttrykk. I tillegg er det jo de evige festbildene som blir slengt ut der hver dag. Er tydeligvis status i å drikke seg mest wasted og deretter skryte av hvor dårlig man er dagen etterpå.
Facebook har en viktig funksjon mellom alle babybildene og vines-filmene: kommunikasjon. Man kan lett nå folk, og det er en arena man kan kommunisere uhøytidlig kontra sms og ringing.

Facebook har også en annen viktig funksjon: selveksponering. Man vil kanskje vise hvilke verdier man står for ved å like diverse grupper, vise hvor sporty man er og hvor reflektert en er når man linker ut politiske artikler med egne kommentarer. Denne funksjonen kan gi fordeler både privat og i arbeidslivet.

Jeg tror Facebook vil leve lenge. I hvertfall konseptet.
Konseptet "facebook" er jo det som kalles sosialemedier.

Før facebook hadde man jo nettby, fettnerd, og andre diverse communities. Det facebook klarte var å lage noe som tiltrakk både de eldre og de yngre.


Men personlig; logger inn 2ganger året. Skal noen ha tak i meg; ring, send en SMS eller bank på døra. Orker ikke være "lett" tilgjenglig for alle hele tiden.
Selvmordsbomber skal heller prioritere facebook hq. Neida, skal nyte facebook sin undergang, om facebook dør ut så blir det nok selvmord fra folk
Facebook er nok kommet for å bli. Det kombinerer egentlig alt man trenger til en eneste funksjon. Twitter mangler jo mesteparten av det man har tilgjengelig på Facebook, så det er langt igjen før det kunne blitt en evt erstatter.

Skulle Facebook mot formodning forsvinne, vil det være fordi en lignende tjeneste tar over.
Det vil dø ut slik som nettby.. håper jeg vertfall
Facebook og Nettby er jo to helt forskjellige ting. Facebook har blitt stort og viktig for mange bedrifter, det brukes til planlegging av det meste, det gir deg en velfungerende chatfunksjon hvor du kan nå de fleste med en gang, og det gjør det enkelt for deg og finne og å holde kontakt med hvem du vil.

Facebook har blitt så stort og utbredt, og dekker så utrolig mye nå, at jeg tror ikke det kan forsvinne.
Sist endret av 10minutemail; 9. januar 2014 kl. 10:52.
SÅ lenge chatfunksjonen er der, ser jeg ikke hvordan Facebook skal dø.
Sist endret av SkyMarshal; 9. januar 2014 kl. 11:11.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
SÅ lenge chatfunksjonen er der, ser jeg ikke hvordan Facebook skal dø.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde vært ett lykkeligere menneske om irc hadde vært like populært. Chatfunksjonen er den største grunnen til at jeg har bruker på facebook.
Sitat av lihku Vis innlegg
Jeg hadde vært ett lykkeligere menneske om irc hadde vært like populært. Chatfunksjonen er den største grunnen til at jeg har bruker på facebook.
Vis hele sitatet...
Få halvnakne bilder av de kvinnelige vennene dine der da
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Mange føler at de bare bruker Facebook til chatten, men det er bare noe man tror. Kanskje man ikke poster bilder eller statuser, men husk at det er integrert i både virkeligheten og webopplevelsen deres på så mange andre måter: eventer, kommentarfelt og innlogging på diverse nettsider og apper (Spotify er ett eksempel).

Tror nok Facebook kommer til å forsvinne, som så og si alt annet gjør, men det vil ta lang tid. De er pengesterke og aggressive på å kjøpe apper som kan bli store (Instagram, og forsøket på å kjøpe Snapchat for en latterlig sum). De kommer i fremtiden til å bli enda mer aggressive på det at du skal sende sms via deres messenger, at du skal bruke face-adressen din som email og sikkert mye mer.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Få halvnakne bilder av de kvinnelige vennene dine der da
Vis hele sitatet...
Der kommer jo snapchat inn i bildet!