Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5570
Jeg tror vi mennesker har hengt seg altfor mye opp i sitt eget ego. Vi har havnet skikkelig på kjøret. En skikkelig egotrip. Vi identifiserer oss alt for mye med tankene våres. Vi putter alt for mye merkelapper på oss selv og hverandre.

Jeg "er" norsk. Derfor..
Jeg "er" dansk. Derfor..
Jeg "er" muslim. Derfor..
Jeg "er" mislykket. Derfor..

Du "er" sigøyner. Derfor..
Du "er" anti-blabla. Derfor..

Poenget er, alle disse "er"ene er kun menneskeskapte konsepter. De har ingenting med virkeligheten å gjøre. Det er bare konsepter i egoet vårt for å heve oss over andre. Hvis vi visker vekk alle disse menneskeskapte konseptene og går helt tilbake til kilden. Sitter vi igjen med to ord, og det er:

Jeg er.

Så enkelt er det. Tenk litt på det, og prøv å elsk alle du møter i morgen. Vi er bare grener av det samme treet.

Og husk, jeg elsker dere.
Noen som bruker sitt tredje øye i natt? Hehe, neida, jeg er enig med deg. I mer "primitive" kulturer blir eierskap og egoistiske handlinger sett på som sykdom. Jeg tror menneskets evne eller vane til å knytte seg til sitt eget ego henger sammen med viljen eller den kulturelle arven av å ville "eie" eller "mestre" naturen. Vi er så selvbevisste og selvreflekterte at vi tror vi kan heve oss over den og lage våre egne regler, men i vår arroganse glemmer vi røttene våre og det faktum at vi er underlagt naturens lover, slik som alt annet i universet.

Klarer vi kollektivt å innse det, finnes det en mulighet for at vi som rase kan utvikle oss videre, men det ser dessverre ikke særlig lyst ut. Evolusjonen eller "prosessen" har bygget opp et massivt sammensurium av systemer (økonomiske, politiske, samfunnsstrukturelle, religiøse, kulturelle, mytiske, you name it) som ikke lar seg bygge ned uten det man kan forestille seg måtte være en katastrofe av enorme proporsjoner (sett fra et menneskelig ståsted). Dette selvsagt kun en arrogant teori fra et intetanende menneskes meget begrensede intellektuelle utgangspunkt.

Likevel, min begrensede viten til tross, vil jeg påstå at du har innsett noe svært viktig, og at du minner oss andre på det applauderer jeg deg for. Måtte endelig flere se det samme, igjen og igjen, hver eneste dag. Takk for påminnelsen.
Trådstarter
8 17
Sitat av Carlozero Vis innlegg
nå har vi tatt noen ulovlige substanser.


nei
Vis hele sitatet...
Jeg er 100% edru.
Sitat av Nesten Vis innlegg
Jeg er 100% edru.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig, men det virker ikke slik.

Å bedrive pretensiøs "slactivism" på et nettforum vil du dessverre ikke komme spesielt langt med.
Du får dra opp ermene dine og heller gjøre et realt forsøk om du ønsker å gjøre verden til et bedre sted, eller hva du nå holder på med.
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er godt mulig, men det virker ikke slik.

Å bedrive pretensiøs "slactivism" på et nettforum vil du dessverre ikke komme spesielt langt med.
Du får dra opp ermene dine og heller gjøre et realt forsøk om du ønsker å gjøre verden til et bedre sted, eller hva du nå holder på med.
Vis hele sitatet...
For en holdning. Mannen strekker ut en hånd her, og du sammenligner forsøket med en eller annen billig Facebook-meme. Om det er en ting som kan gjøre verden til et bedre sted er det da selvrefleksjon over egne automatisk handlinger (eller egoets responser). Kanskje det bare er meg, men jeg syns temaet er interessant, og såpass lett å glemme i hverdagen at en påminnelse i ny og ne ikke kan gjøre noen skade, spesielt i form av en slags diskusjon eller kollektiv refleksjon (som et internettforum er en relativt god arena for) over temaet.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
For en holdning. Mannen strekker ut en hånd her, og du sammenligner forsøket med en eller annen billig Facebook-meme. Om det er en ting som kan gjøre verden til et bedre sted er det da selvrefleksjon over egne automatisk handlinger (eller egoets responser). Kanskje det bare er meg, men jeg syns temaet er interessant, og såpass lett å glemme i hverdagen at en påminnelse i ny og ne ikke kan gjøre noen skade, spesielt i form av en slags diskusjon eller kollektiv refleksjon (som et internettforum er en relativt god arena for) over temaet.
Vis hele sitatet...

Jeg er helt enig! Alle innspill er lov så lenge det er relevant!!!

Har en lang reflektert tekst ang dette her, poster det inn imorgen!
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
For en holdning. Mannen strekker ut en hånd her, og du sammenligner forsøket med en eller annen billig Facebook-meme. Om det er en ting som kan gjøre verden til et bedre sted er det da selvrefleksjon .....
Vis hele sitatet...
Absolutt hjertens enig. Det er ikke alle som skjønner dette med medmenneskelighet ser du, og er bare nødt til å virke veldig "tøff" på forumet. << Dette burde egentlig ikke ha overrasket meg siden jeg mener denne holdningen er blitt godt spredt på Nff, men det irriterer hver bidige gang... Man skal liksom virke tøff mot "kidsa".

Sitat av Knask Vis innlegg
Du får dra opp ermene dine og heller gjøre et realt forsøk om du ønsker å gjøre verden til et bedre sted, eller hva du nå holder på med.
Vis hele sitatet...
Et godt sted er å starte på Nff, imho. Er ikke uten grunn vi har hatt flere sånne tråder.

Høflighet har kun sjelden en gang, om ikke nødvendigvis aldri.., vært en dyd her.

[COLOR="Silver"](da lurer jeg hvem som egentlig er pretensiøs..[/COLOR][COLOR="silver"])[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 30. august 2013 kl. 07:18.
Jeg er enig med deg, ts. Hvis vi går rundt og setter folk i bås, eller boksen, som jeg liker å si, vil vi skape vår egen undergang og stagnere utviklingen. Vi er alle i slekt og alle har vi et ansvar for å ta vare på hverandre. Vi vil komme svært mye lenger ved å samarbeide mot et felles mål enn å kategorisere hverandre og peke på hverandres "misligheter". Vi er forskjellige og derfor er verden interessant.
Tror mange her leste Knasks innlegg litt annerledes enn meg i alle fall. For det første var åpningsinnlegget skrevet på en måte som... vel, man skal ikke skue hunden på hårene og dømme etter formen og alt det der. Men allerede første setningen satte i alle fall alle varselbjellene i sving hos meg. Dessuten ligger det implisitt at alle andre enn TS putter hele omverden i ulike båser noe somn er temmelig arrogant. For å se på hva Knask skrev,

Sitat av Knask Vis innlegg
Det er godt mulig, men det virker ikke slik.

Å bedrive pretensiøs "slactivism" på et nettforum vil du dessverre ikke komme spesielt langt med.
Du får dra opp ermene dine og heller gjøre et realt forsøk om du ønsker å gjøre verden til et bedre sted, eller hva du nå holder på med.
Vis hele sitatet...
så finner jeg ikke noe her som egentlig er så veldig urimelig.
Jeg kan ikke tale for andre, men undertegnede vil i alle fall gjøre mer godt for verden på denne måten enn ved å forsøke å være blid og hyggelig mot alle jeg møter - få ting er mer creepy enn en inneslutta grinebiter med dårlig utviklede sosiale antenner som forsøker å være 'trivelig' eller 'jovial' mot fremmede. Det er så og si alltid bedre å gjøre mer og snakke mindre, så oppfordringen er ikke helt urimelig heller. Enig i at han sikkert kunne lagt til litt mer godvilje når man leste åpningsposten og kanskje ikke uttrykt seg like skarpt, men jeg kan heller ikke se at denne massive motstanden er berettiget.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
T
.......>> å være blid og hyggelig mot alle jeg møter - få ting er mer creepy enn en inneslutta grinebiter med dårlig utviklede sosiale antenner som forsøker å være 'trivelig' eller 'jovial' mot fremmede. Det er så og si alltid bedre å gjøre mer og snakke mindre, så oppfordringen er ikke helt urimelig heller. Enig i at han sikkert kunne lagt til litt mer godvilje når man leste åpningsposten og ......>.
Vis hele sitatet...
Hvor fremstår egentlig T.S som en inneslutta grinebiter med dårlig sosial intelligens`?
Jeg for min del synes ikke vi her skal framstå som bedrevitende rasshøl, men heller ta hånden når han strekker ut den (som nevnt lenger oppe). Er nok av ufin og uhøflig oppførsel, både der ute og ikke minst her internt.
Var nokså frekk den der.

Egentlig er jeg littegrann enig med deg (selv om det kanskje ikke fremgår av de to innleggene mine), jeg mener vi ikke nødvendigvis trenger å ta tråden hans/hennes så fryktelig seriøst, men virke iallefall nogenlunde imøtekommende. Godhet er en mangelvare i våre moderne liv, folk tenker for mye på å planlegge sine liv og kun på seg selv, lite på sine nærmeste.
Sist endret av aeon_illuminate; 30. august 2013 kl. 10:36.
Jeg syntes fortsatt det er morsomt at navnet ditt er "Nesten" :P Det virker så ironisk..
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
gaaaaay!!titegn
Vis hele sitatet...
Det skriver du fordi du ikke forstår og du setter opp en tøff fasade. Du er egentlig ikke så tøff.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvor fremstår egentlig T.S som en inneslutta grinebiter med dårlig sosial intelligens`?
Jeg for min del synes ikke vi her skal framstå som bedrevitende rasshøl, men heller ta hånden når han strekker ut den (som nevnt lenger oppe). Er nok av ufin og uhøflig oppførsel, både der ute og ikke minst her internt.
Var nokså frekk den der.

Egentlig er jeg littegrann enig med deg (selv om det kanskje ikke fremgår av de to innleggene mine), jeg mener vi ikke nødvendigvis trenger å ta tråden hans/hennes så fryktelig seriøst, men virke iallefall nogenlunde imøtekommende. Godhet er en mangelvare i våre moderne liv, folk tenker for mye på å planlegge sine liv og kun på seg selv, lite på sine nærmeste.
Vis hele sitatet...
Ingen steder. Derfor brukte jeg også ord som 'jeg' og 'undertegnede' og ikke 'TS' i de foregående setningsleddene.

Ellers er jeg forsåvidt enig i at man ikke trenger å sable ned noe bare fordi det fremstår som hippiesvada, man kan jo alltids la være å kommentere det. Men jeg synes som sagt at den massive motstanden Knask ble møtt med var uberettighet og vitnet om at folk ikke helt hadde lest det han skrev - slik som du nettopp gjorde med innlegget mitt.

Høflighet er fint det, men jeg tror nesten det er viktigere å være presis i hvordan man leser og skriver. Krangler kan jo faktisk være opplysende og nyttige, men ikke hvis de er tuftet på misforståelser.
Jeg opplever det er svært lett for de som ikke går gjort seg noe forsøk på sette seg inn i saken å kritisere denne formen for kommentarer. Men når man faktisk begynner å få litt innsikt inn til dette (eller forsåvidt andre teamer som blir kritisert uten at en faktisk gjør en reel innsats for å forstå den andre partens syn) så tror jeg ofte ikke det er like lett å snu blad til sitt gode gamle mønster.
Gjør en del innsiktsmeditasjon før du kritiserer, og du vil se, hvor destruktivt ens ego faktisk er.

peace out
Jeg elsker deg og.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Det skriver du fordi du ikke forstår og du setter opp en tøff fasade. Du er egentlig ikke så tøff.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at han var sarkastisk og sa det med tanke på denne: http://www.youtube.com/watch?v=15_Y3_eRfOU

ELLER så er han bare en tilbakestående homofob.
Trådstarter
8 17
Sitat av Knask Vis innlegg
Det er godt mulig, men det virker ikke slik.

Å bedrive pretensiøs "slactivism" på et nettforum vil du dessverre ikke komme spesielt langt med.
Du får dra opp ermene dine og heller gjøre et realt forsøk om du ønsker å gjøre verden til et bedre sted, eller hva du nå holder på med.
Vis hele sitatet...

Jeg prøver ikke å selge deg en idé, jeg prøver heller ikke å konvertere deg til noe som helst. Jeg vil at du skal leke med idé'en. Jeg vil at du prøver å tenke på mulighetene. Jeg prøver ikke å bevise noe som helst. Jeg prøver bare å se ting i ett nytt perpektiv.

Hva er galt med å lufte idé'en på ett forum først? Jeg kan nå mye flere mennesker her, enn om jeg skal løpe rundt på gata å stoppe travle mennesker. Det er jeg ikke tøff nok til å gjøre uansett.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette er jo bare rent hippietull. At vi "er", altså eksisterer er jo noe vi alle vet. De som ikke vet at de eksisterer er vel ekstreme nihilister.

Og jo, er man fra norge så er man norsk. Er man muslim så er man en muslim.

Enten er du en religiøs fanatiker, en rusmisbruker som lyver om forbruket ditt eller muligens manisk. Jeg klarer ihvertfall ikke å ta innlegget ditt seriøst.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er jo bare rent hippietull. At vi "er", altså eksisterer er jo noe vi alle vet. De som ikke vet at de eksisterer er vel ekstreme nihilister.

Og jo, er man fra norge så er man norsk. Er man muslim så er man en muslim.

Enten er du en religiøs fanatiker, en rusmisbruker som lyver om forbruket ditt eller muligens manisk. Jeg klarer ihvertfall ikke å ta innlegget ditt seriøst.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er eksistens som sådan trådstarter forsøker å debattere, snarere hvilken verdi eller hvilke egenskaper vi tillegger vår egen og andres eksistens, og hvilke konsekvenser det har for hvordan vi lever. Det at vi setter merkelappen "muslim" (eller norsk) på noen assosieres med visse verdier og egenskaper, som ikke nødvendigvis reflekterer noe i nærheten av "sannheten" om individet (eller gruppen) man snakker om, og kan i så måte være misvisende og potensielt en falsk grense mellom mennesker, som i bunn og grunn har veldig mye til felles.
Man må ikke glemme at det å kategorisere og merke ting, er en naturlig egenskap hos mennesket. Det kan ses i sammenheng med menneskets evige trang til å forstå ting.

For at hjerne vår ikke skal koke over med informasjon om alt og alle vi møter, er det mye lettere å sette et stempel på folk og leve i naiviteten.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Dette er jo bare rent hippietull. At vi "er", altså eksisterer er jo noe vi alle vet. De som ikke vet at de eksisterer er vel ekstreme nihilister.

Og jo, er man fra norge så er man norsk. Er man muslim så er man en muslim.

Enten er du en religiøs fanatiker, en rusmisbruker som lyver om forbruket ditt eller muligens manisk. Jeg klarer ihvertfall ikke å ta innlegget ditt seriøst.
Vis hele sitatet...
Få i deg noe sopp, gutt!
Du mangler det store universelle perspektivet, man trenger ikke definere seg basert på landeområder og slike tilfeldigheter(imo teit å basere stolthet og slikt på tilfeldigheter som miljø og genetisk arv, da det er totalt tilfeldig).
Man er fortsatt bare et tilfeldig menneske på planeten Tellus, i et uendelig univers vi vet så alt for lite om.

Mennesker er så utrolig mye mer enn bare hudfarge og den kroppen de går rundt i, det er bevisstheten som er nøkkelen her.
De fleste vet selvsagt at de eksisterer, men det fremstår faktisk ikke slik, mener nå jeg. De fleste går rundt og følger normer og valg som i stor grad er lagt opp for dem av det konsum-baserte samfunnet vi lever i i dag.
Men hvor mye utretter de med bevisstheten sin? Trykker de bare på knapper i en fabrikk hele dagen, før de går hjem og ser på tv og spiser junkfood fra nærbutikken?
Eller skaper de noe godt for verden, som kunst, musikk, eller annet kreativt som kan inspirere godhet og kjærlighet?
Eller går de fleste bare rundt og brygger på depresjon og angst som følger av en maskin-aktig tilstedeværelse som gir lite mening for individet?

Det å eksistere er så mye mer enn å bare være levende, mener jeg.
Jeg mener at det å eksistere er å kaste alle psykiske grenser i blandt, ikke la deg sperre av sosiale konstruksjoner som penger, autoritet, sosial stigma og så videre. Det er viktig å være i stand til å tenke abstrakt og uten grenser.

Kaster vi mange av disse begrensningene, kan vi utrette mye godhet her i verden, om vi bare står samlet. Det at folk er aggressive eller negative mot en slik holdning, mener jeg bare vitner om pessimisme eller deppresjon.

Hvorfor skal man stille seg negativ til noe som åpenbart er ment som et gode for alle?
Bare fordi dere ikke har baller til å tenke utenfor boksen, så betyr ikke det at de som gjør det skal stemples som "rusmisbrukere som lyver om sitt eget forbruk". Dette er faktisk noe av det frekkeste og dummeste jeg har sett på en liten stund, om jeg må være ærlig. Ikke kom her og angrip folks større perspektiver i mangel på eget. Det leder ingen veg.

Mennesket har utrolige psykiske evner, med f.eks uendelige muligheter for fri fantasi og godhet/kjærlighet. Dessverre er det gjort til mangelvare i dagens samfunn, og de som bringer disse godene blir ofte latterliggjort eller rakket ned på via f.eks massemediene.
Massemediene vil ha egosentriske idiotier som kun fokuserer på overfladiske ting, da fungerer konsumerismen på topp vettu
I et samfunn for alle konkurrer mot hverandre, tjener man lettere penger på folk som prøver å se/være bedre enn andre. Hele psykologien som følger av å se på massemedier som TV hjernevasker folk til å ignorere argumentasjon og sunn fornuft, men heller fokusere på egoistiske saker som "du tror du er smartere enn meg!!" og lignende.

Vi lever i en verden hvor egoet står i fokus, ikke bevisstheten/det som er "inni" mennesket.
Du er ikke skallet du går rundt i, du er tankene og bevisstheten din...

Tar du psykedeliske stoffer i høy nok dose, skal du se at alt du forbinder med "avataren" din kan brukes mot deg, i høy grad gjøres det også det i dagens samfunn.
Blir jo et veldig stort spekter av temaer jeg ramser opp her, men jeg håper essensen når fram.

Det er skam at det ikke går an å diskutere noe sånt på freakforum engang, uten at folk skal komme og rakke ned på tråden i mangel på noe konstruktivt å komme med.
Få i dere mer sopp folkens, kanskje dere åpner dere litt mer for det gode her i livet, og ikke bare det sure skvipet man lærer å fokusere på gjennom et "vanlig liv"

"You want the truth? You can't handle the truth!"
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
For en holdning. Mannen strekker ut en hånd her, og du sammenligner forsøket med en eller annen billig Facebook-meme. Om det er en ting som kan gjøre verden til et bedre sted er det da selvrefleksjon over egne automatisk handlinger (eller egoets responser). Kanskje det bare er meg, men jeg syns temaet er interessant, og såpass lett å glemme i hverdagen at en påminnelse i ny og ne ikke kan gjøre noen skade, spesielt i form av en slags diskusjon eller kollektiv refleksjon (som et internettforum er en relativt god arena for) over temaet.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke det er noe galt med holdningen min, men jeg kan ha forståelse for at innlegget mitt ble oppfattet som negativt da jeg jeg skrev det på mobil og dermed ikke tok meg tid til å elaborere rundt mine meninger.

Grunnlaget for innlegget mitt er følgende:

En tilsynelatende ny bruker oppretter en tråd hvor overskriften og avslutningen går ut på at trådstarter elsker oss.
Videre oppfordres det til å gjøre det samme ovenfor menneskene rundt oss.

Ved første øyekast mener jeg det er naturlig å anta at det er rusmidler med i bildet. Hva slags begrunnelser har trådstarter for å legge sin generelle elsk over den enorme brukermassen hvor vi alle er enkeltindivider med forskjellige meninger og verdier?
Vi ER forskjellige mennesker uansett hvor leit det måtte være for trådstarter, men normale og oppegående mennesker klarer fint å eksistere sammen i hverdagen uten å lage problemer ut av dette.

I tillegg kan jeg ikke si at budskapet treffer meg spesielt hardt ettersom det blir postet av en ny bruker - eller av en mer erfaren freak som ikke ønsker å stå for sine meninger ved å bruke sin egentlige bruker.

Derfor mener jeg at det er lett å oppfatte tråden som et tafatt produkt av filosofisk tenkning under påvirkning av rusmidler.

Et godt sted er å starte på Nff, imho. Er ikke uten grunn vi har hatt flere sånne tråder.

Høflighet har kun sjelden en gang, om ikke nødvendigvis aldri.., vært en dyd her.

(da lurer jeg hvem som egentlig er pretensiøs..)
Vis hele sitatet...
Vi har flere titalls tusen forskjellige brukere så det vil selvfølgelig opprettes tråder innen alle mulige slags temaer, gjerne flere ganger også.
Dette betyr ikke nødvendigvis at nFF er et godt sted å begynne av den grunn.

Du lurer på hvem som egentlig er pretensiøs?
Vel, når vi først er inne på det kan jeg trekke frem deg som eksempel:

I det ene øyeblikket kryper du opp i fanget på nFF-fadderen din for å raljere i samfunn, etikk og politikk-forumet og når du er lei av dette klatrer du heller opp den vite hesten din for å slå deg selv til den hvite velgjørende ridderen som alle liker så godt.
Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
Jeg tror ikke det er eksistens som sådan trådstarter forsøker å debattere, snarere hvilken verdi eller hvilke egenskaper vi tillegger vår egen og andres eksistens, og hvilke konsekvenser det har for hvordan vi lever. Det at vi setter merkelappen "muslim" (eller norsk) på noen assosieres med visse verdier og egenskaper, som ikke nødvendigvis reflekterer noe i nærheten av "sannheten" om individet (eller gruppen) man snakker om, og kan i så måte være misvisende og potensielt en falsk grense mellom mennesker, som i bunn og grunn har veldig mye til felles.
Vis hele sitatet...
Da er ikke problemet merkesettingen, men heller manglende kunnskap og nyansering. Greia er jo ikke et at det ikke er forskjell på folk, men heller at det er mer forskjell på folk enn naiv kategorisering av mennesker lett tilsier.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Få i deg noe sopp, gutt!
Vis hele sitatet...
At du starter innlegget ditt med dette er noe av det barnsligste jeg har sett. Rusmidler er ikke "kult", selv om du tror det. Jeg har ingenting imot de som velger å bruke det, men en direkte oppfordring til det som her er svært teit.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Mennesker er så utrolig mye mer enn bare hudfarge og den kroppen de går rundt i,
Vis hele sitatet...
Ikke egentlig, mennesker er "kjøttstykker" som er her på planeten for å produsere seg. Akkurat som alle andre livsformer her i verden.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
De fleste vet selvsagt at de eksisterer, men det fremstår faktisk ikke slik, mener nå jeg. De fleste går rundt og følger normer og valg som i stor grad er lagt opp for dem av det konsum-baserte samfunnet vi lever i i dag.
Men hvor mye utretter de med bevisstheten sin? Trykker de bare på knapper i en fabrikk hele dagen, før de går hjem og ser på tv og spiser junkfood fra nærbutikken?
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk ting som får verden til å gå rundt. Hvis alle hadde sprunget rundt i skogen og malt bilder og spilt gitar, så hadde verden vært temmelig kjip. Jeg vil faktisk påstå at menneskeheten hadde dødd ut på svært kort tid om vi ikke hadde hatt et strukturert og ordentlig samfunn som vi har nå.

Hvorfor kan ikke folk velge selv hva de vil gjøre? Hva om folk faktisk vil gå på jobb, tjene penger så de kan bidra til familien sin, se på TV med ungene osv?
Samtidig som folk kan springe i skogen, male bilder og spille gitar hvis de vil det.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Eller skaper de noe godt for verden, som kunst, musikk, eller annet kreativt som kan inspirere godhet og kjærlighet?
Vis hele sitatet...
Kunst, musikk og annet kreativt er vel teknisk sett ikke godt for verden i det hele tatt. Jeg tviler på at kunst og musikk kan hjelpe til å hindre hungersnøden i verden, eller feks krig.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Eller går de fleste bare rundt og brygger på depresjon og angst som følger av en maskin-aktig tilstedeværelse som gir lite mening for individet?
Vis hele sitatet...
Du trekker påstander ut av ræva her. Jeg kjenner mange folk som har vanlige jobber, familie og barn som har et kjempefint og givende liv. At DU ikke har lyst å jobbe og bidra til samfunnet er ditt problem, hvorfor skal det gå ut over andre?

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det å eksistere er så mye mer enn å bare være levende, mener jeg.
Jeg mener at det å eksistere er å kaste alle psykiske grenser i blandt, ikke la deg sperre av sosiale konstruksjoner som penger, autoritet, sosial stigma og så videre. Det er viktig å være i stand til å tenke abstrakt og uten grenser.
Vis hele sitatet...
Å kunne tenke abstrakt og uten grenser er greit nok. Men det du sier her er jo rett og slett å drite i absolutt alt samfunnet sier. Så du mener at det er greit at folk begynner å gå rundt og skyte, stjele og rane hverandre? Det er nettopp det som skjer om vi fjerner autoriteten her i verden.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Kaster vi mange av disse begrensningene, kan vi utrette mye godhet her i verden, om vi bare står samlet. Det at folk er aggressive eller negative mot en slik holdning, mener jeg bare vitner om pessimisme eller deppresjon.
Vis hele sitatet...
Og det at du blindt forkaster samfunnet og påstår at "din" måte absolutt er bedre er total ignoranse.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Bare fordi dere ikke har baller til å tenke utenfor boksen, så betyr ikke det at de som gjør det skal stemples som "rusmisbrukere som lyver om sitt eget forbruk". Dette er faktisk noe av det frekkeste og dummeste jeg har sett på en liten stund, om jeg må være ærlig. Ikke kom her og angrip folks større perspektiver i mangel på eget. Det leder ingen veg.
Vis hele sitatet...
Du starter med å komme med et ekstremt frekt utsagn, for så å rakke ned på noe jeg sa som ikke var spesielt frekt. Du tapte en god del poeng der.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det er skam at det ikke går an å diskutere noe sånt på freakforum engang, uten at folk skal komme og rakke ned på tråden i mangel på noe konstruktivt å komme med.
Vis hele sitatet...
Er du seriøs? Vi kommer med kritikk til en tråd som ikke hører hjemme her på freakforum, men heller på facebookveggen til Linda som er 45 år og nettopp har funnet seg selv.

[quote=Alzo88;2980878]Få i dere mer sopp folkens, kanskje dere åpner dere litt mer for det gode her i livet, og ikke bare det sure skvipet man lærer å fokusere på gjennom et "vanlig liv"

Hvorfor må vi absolutt få i oss sopp? Hva med de som er psykisk syke her på forumet, burde de også få i seg sopp? Små barn, burde de også få i seg sopp?
Skjerp deg, rusmidler er absolutt ikke løsningen på alt, ikke på spesielt mye engang.

Sitat av Alzo88 Vis innlegg
"You want the truth? You can't handle the truth!"
Vis hele sitatet...
Det er det tydeligvis ikke du som kan.
what?..the fuck
Sitat av Nesten Vis innlegg
Poenget er, alle disse "er"ene er kun menneskeskapte konsepter. De har ingenting med virkeligheten å gjøre. Det er bare konsepter i egoet vårt for å heve oss over andre. .
Vis hele sitatet...
Religion i et nøtteskall.
Wow! Virkelig banebrytende filosofi du kommer med her TS!

Jeg er helt enig med Knask om at innlegget til TS er pretensiøst og naivt.

Merkelapper er et verktøy vi har i oss alle sammen for å kunne forstå en kompleks verden. Slik er det bare. Det er forsket mye på akkurat dette innen lingvistikken og psykologien

Men værsågod; kjør debatt!
Vi har flere titalls tusen forskjellige brukere så det vil selvfølgelig opprettes tråder innen alle mulige slags temaer, gjerne flere ganger også.
Dette betyr ikke nødvendigvis at nFF er et godt sted å begynne av den grunn.
Du lurer på hvem som egentlig er pretensiøs?
Vel, når vi først er inne på det kan jeg trekke frem deg som eksempel:
I det ene øyeblikket kryper du opp i fanget på nFF-fadderen din for å raljere i samfunn, etikk og politikk-forumet og når du er lei av dette klatrer du heller opp den vite hesten din for å slå deg selv til den hvite velgjørende ridderen som alle liker så godt.
Vis hele sitatet...
@ Knask;

> Ang Nff: Jo det synes jeg faktisk. Ikke dermed sagt at forumet _helt_ gjennomsyret av drittpreik av brukerene, som sender dritt til og fra hverandre, men det er endel altså... Jeg selv har vært med på det, uten noen tvil. Det er neppe vanskelig å finne poster der jeg har vært raljerende og/eller nedlatende.
Men; i mange av disse tilfellene er det som en reaksjon på nedlatende debattstil i utgangspunktet fra noen andre. Ofte, i enkelte tråder, blir det gjort til meget vanskelig å ha en høflig tone overfor motdebattanten. Uttrykket "kaste perler foran svin" hadde passet der, ..og dermed så kaster man ikke perler i slike tråder.

Summa sumarum; jeg har aldri vært den minst nedlatende/pretensiøse/whatever på dette forumet. Men jeg er neppe heller alene.. Nff får den debattstilen fra brukere som forumet fortjener. Legges det opp til råhet og altfor skarp diskusjonsstil fra de som har vært her i litt lengre tid, kommer noe tilsvarende fra de nye. Logisk, og hva skulle det eller være?

> Ang. nFF-fadder, Samfunn, etik og politikk, hvite riddere, etc;
Jo takk du! Jeg vet igrunn ikke hva jeg skal si.. Jeg sitter og drikker kaffe a.t.-very-m., men jeg fikk den ikke i halsen, tenk! Jeg fikk meg derimot en god latter.

> forøvrig, hvorfor så sinna? Var kommentaren fra AnaMorph0s|s såpass knallhard/god?
Sist endret av aeon_illuminate; 30. august 2013 kl. 16:31.
Trådstarter
8 17
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg syns ikke det er noe galt med holdningen min, men jeg kan ha forståelse for at innlegget mitt ble oppfattet som negativt da jeg jeg skrev det på mobil og dermed ikke tok meg tid til å elaborere rundt mine meninger.

Grunnlaget for innlegget mitt er følgende:

En tilsynelatende ny bruker oppretter en tråd hvor overskriften og avslutningen går ut på at trådstarter elsker oss.
Videre oppfordres det til å gjøre det samme ovenfor menneskene rundt oss.

Ved første øyekast mener jeg det er naturlig å anta at det er rusmidler med i bildet. Hva slags begrunnelser har trådstarter for å legge sin generelle elsk over den enorme brukermassen hvor vi alle er enkeltindivider med forskjellige meninger og verdier?
Vis hele sitatet...
Jeg kan selvfølgelig ikke bevise for deg at jeg ikke er på rusmiddler. Men det er jeg altså ikke, og jeg har heller aldri prøvd psykedeliske stoffer. Alkohol har jeg selvfølgelig prøvd, som de fleste andre.

Skjønner godt at du blir skeptisk. Men jeg ville bare prøve å få til å se gjennom alle merkelappene. Se litt dypere inn. For som sagt, vi er alle grener fra det samme treet. Og det som gjør oss "forskjellig", er kun menneskeskapt. Jeg prøver ikke å presse deg på noe. Dette er bare et perspektiv, en annen måte å se ting på.

Jeg har tenkt på denne måten en stund nå, og jeg merker stor forskjell på hvordan jeg behandler andre, og hvordan jeg blir behandlet tilbake. Mye av de sosiale sperrene har forsvunnet. Det er en ganske befriende følelse. Jeg er ikke så veldig flink til å snakke for meg, men jeg ser at "AnaMorph0s|s" er det, og jeg er veldig enig i det han/hun sier.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
snipp
Vis hele sitatet...
Det finnes drøssevis av gode mennesker der ute, hvor bare en liten andel av dem har fått en "åpenbaring" ved å ta psykedelisk rusmiddel.
Inntrykket mitt av posten din er at du mener folk som ikke har prøvd feks. sopp ikke lever livet sitt til 100%. Det stemmer jo absolutt ikke.

Syns det er viktigere at man oppfordrer folk som allerede er interesserte til å ha et så trygt forhold til rusmidler som mulig. Gå rundt og oppfordre folk til å ta sopp liker jeg ikke.

Folk som driver med personangrep kan du bare ignorere. Drive en kamp mot mennesker som ikke har lært seg folkeskikk er forgjeves.

Sitat av Nesten Vis innlegg
snipp
Vis hele sitatet...
Jeg syns at det koker ned til normal folkeskikk. Ser ikke helt hva som er så dypt her...
Enten så oppfører man seg hyggelig, eller ikke. Uansett om personen du møter er Araber, etnisk Norsk, smart, dum, osv. Liker man ikke noen så liker man dem ikke.

Liker du ikke hvordan folk oppfører seg så skaff deg masse kids og oppdra dem bra. For å forandre voksne mennesker vil du slite med.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
At du starter innlegget ditt med dette er noe av det barnsligste jeg har sett. Rusmidler er ikke "kult", selv om du tror det. Jeg har ingenting imot de som velger å bruke det, men en direkte oppfordring til det som her er svært teit.
Vis hele sitatet...
Realist ass Jeg var som deg før, det er morsomt å se. Skal alltid klemme alt ned til hva som kun er på et realistisk plan og ta alt superbokstavelig. Også fremsetter du svart/hvitt argumenter av det jeg skriver, sånn at det blir enklere å debunke det eller si imot.

Psychedelika kan beviselig hjelpe på mange psykiske lidelser, det har til og med NTNU i norge kommet frem til (50-60 år senere enn resten av verden da, google it).
Det er ikke dermed sagt at alle bare skal slenge i seg masse sopp. Men jeg skrev nå i en litt skemtende, åpen tone, så det er "teknisk sett" greit at du tar fatt i mye av det jeg skreiv.

Poengene står fortsatt, selv om de kanskje ikke kan slenges 100% rett inn i dagens samfunn, slik du tydeligvis mener jeg mener

Skulle jeg ført samme argumentasjonsteknikk som deg, ville innleggene mine sett slik ut:
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Ikke egentlig, mennesker er "kjøttstykker" som er her på planeten for å produsere seg. Akkurat som alle andre livsformer her i verden.
Vis hele sitatet...
Åja, så livet ditt går bare ut på å pule og formere deg? Hvordan skal samfunnet gå rundt når alle bare puler da mener du?

Du kjører hard stråmannsteknikk og formulerer om de simple poengene mine til at det bare blir svart mot hvitt.
Jeg tror du innerst inne forstår essensen av hva jeg ville frem til

Det skal nevnes at det skle litt ut på et generelt basis etter de første setningene, og at slettes ikke hele innlegget var ment til bare deg Skeetonez Jeg skulle vært klarere på akkurat dét sry.

Man kan godt meditere deg frem til et større perspektiv forresten, men siden de fleste av oss vokser opp med fucka diett og matvarer som ender opp med å forkalke hypofysen vår + gi oss konsentrasjonsvansker, så er det litt vanskeligere enn å bare slenge i seg et par gram med sopp og gå ut i skogen.

Jeg har selv konsenstrasjonsevne som en humle, så derfor er det ikke alt for urealistisk å annta at mange andre også har det - jeg visste det ikke selv før jeg spiste litt sopp. Det var ikke så enkelt å se seg selv "uten i fra" før det.
Derfor legger jeg stor vekt på psychedelica, det er på mange måter hva jeg mener er nøkkelen til en innsikt som i lengden vil bringe menneskeheten nærmere og videre i verden. Man vet ikke hva jeg snakker om før man faktisk prøver! Man ser at verden er så utrolig mye mer enn det lusne spekteret menneskekroppen oppfatter den gjennom. Bare se så mye lysstråler og lydbølger du går glipp av, pga synet og hørselens grenser.

Vi vet ikke engang hvorfor vi eksisterer, også skal man gå rundt her og påstå at "sånn og sånn skal verden være".
It's bullocks - tenk så mange styremåter vi kunne prøvd ut om det var fritt fram. Men i dag har vi "demokratiet" Flertallet bestemmer, og de fleste gir ordentlig faen egentlig - du ser jo hvordan dette funker bare ved å se valgbodene de har satt opp i gatene, som serverer kaker, burgere og slikt for å lokke velgere.
Det er vel egentlig symbolsk for hvordan hele demokratiet fungerer, mener jeg. Lokkemidler mao.

Og at jeg trekker påstander ut av ræva ang meningsløse jobber, mener jeg nå ikke.
Man kan godt være stolt av å være vaskedame, men i realiteten gjør du bare en oppgave som like så godt kunne vært utført av vaskeroboter.
Poenget er at det er lite jobber det virkelig står mening og respekt av, men isåfall må det være håndtverk, livreddende jobber, bønder, o.l

De fleste jobber folk har i dag, er meningsløse jobber som likesågodt kunne vært erstattet av roboter. Men alle må tjene "penger", så da så...

Jeg er ikke nødvendigvis imot jobbing, men det er antallet drittjobber jeg reagerer på.
Mennesker blir tvunget til å tilbringe 40 år av livet sitt på å sitte i kassa på en butikk, eller et firkanta grått kontor. (blant de mer uheldige).
Det er distraherende og utmattende for fritiden og familielivet deres.

Ikke kom her og fortell meg at det er å tjene samfunnet eller whatever til og med Usa har begynt med selvekspedering i butikker nå... Det sier litt, egentlig.

Jeg opplever dagens samfunn som ekstremt truende mot familielivet. Se tilbake 100 år, se hvordan folk var mer avslappet, mindre deprimerte og alt virket generelt mye bedre.
I dag er alle ute etter å ta hverandre og krangle. Det er en mental sykdom som er ute og går, og infeksjonen foregår gjennom massemedier. (reality-tv med sine vel-utplukkede konfliktpersoner er et godt eksempel - underbevisst kan man plukke opp deres tendenser)

Jeg mener kunst og kreativitet er nøkkelen til å spre det åpne sinn, da de fleste ikke hører på ord lenger. Man må inspireres via sansene.
Man er alt for opptatt av å ta budbæreren, fremfor å lytte på beskjeden som blir brunget.

I kunst, er det bare beskjeder og symbolikk. Med mindre kunstneren er en smug douche som fremmer sitt eget ego, selvfølgelig.

Kort sagt er veldig mange mentalt syke av oppvekst foran fjernsyn og reklame (som påvirker deg enten du vil eller ikke, underbevisst - Edward Bernays har mye av skylden for dette, google it).

Nøkkelen for å destruere underbevisst programmering, om du vil kalle det dét, mener jeg ligger i "rusmidler" eller meditasjon.
Da meditasjon ofte avfeies som "hippietull" o.l, er det selvfølgelig lettere å bare si at man skal ta et psychedelisk rusmiddel - jeg mener de aller aller fleste i verden har godt av å ta det et par ganger i livet, minst.

Hvis man ikke har tatt psychedelika selv, er det egentlig lite man kan si, annet enn det som er basert på spekulasjoner og ting andre har skrevet. Men det gir ingen rettferdighet til det, man må oppleve det selv for å virkelig vite hva man prater om.
Det er ganske interessant skal du se, at tid slutter å opphøre, og alt forspiller seg på et kvantefysisk plan med visuelle representasjoner og følelser på det.
Meget meget lærerikt og viktig for oss som mennesker, vil jeg si!

Kort sagt tror jeg det bringer oss tilbake til menneskeheten og naturen, som vi sakte men sikkert drives lenger og lenger bort i fra - et lite eksempel ser man jo lett bare i tråden;
Hvorfor i all verden skulle det blitt så stor motgang mot et lite simpelt poeng som "Jeg elsker dere"? Her ligger det 100% godhet til grunne, og likevel møtes det med motgang...

Man angriper TS som en idiot på drugs, bare fordi han kommer med noe "åpenbart" eller "cheesy".
Poenget er da fortsatt helt greit, og at folk blir irriterte på dette, vitner for meg om en søken på personlig vendetta, fremfor å bare da imot beskjeden.
Blir nesten litt ad hominem, mener nå jeg.

Beklager evt rotete innlegg, men som sagt har jeg ikke den beste konsentrasjonen (dette er medfødt, og ikke pga droger, selv om mange her sikkert vil like å tro det!)
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Realist ass Jeg var som deg før, det er morsomt å se. Skal alltid klemme alt ned til hva som kun er på et realistisk plan og ta alt superbokstavelig. Også fremsetter du svart/hvitt argumenter av det jeg skriver, sånn at det blir enklere å debunke det eller si imot.

Psychedelika kan beviselig hjelpe på mange psykiske lidelser, det har til og med NTNU i norge kommet frem til (50-60 år senere enn resten av verden da, google it).
Det er ikke dermed sagt at alle bare skal slenge i seg masse sopp. Men jeg skrev nå i en litt skemtende, åpen tone, så det er "teknisk sett" greit at du tar fatt i mye av det jeg skreiv.
Vis hele sitatet...
"Få i dere mer sopp folkens". Det er ikke et leketøy, en slik casual oppfordring til å ta sopp blir bare dumt. Du burde tatt det til deg, og kommet tilbake med at det kan hjelpe mennesker (slik du gjorde) istedenfor å stå knallhardt på ditt.
Det er heller ikke alle som får en opplysende tur. For noen er det bare et rusmiddel uten selvbedringen. Du må være klar for det turen gir deg.

Dette er et diskusjonsforum, sarkasme, "ikke ta ting så bokstavelig" funker dårlig på internett. Hadde vi kjent deg personlig, og snakket face-to-face kunne du heller gjort mer som du ville.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Realist ass Jeg var som deg før, det er morsomt å se. Skal alltid klemme alt ned til hva som kun er på et realistisk plan og ta alt superbokstavelig. Også fremsetter du svart/hvitt argumenter av det jeg skriver, sånn at det blir enklere å debunke det eller si imot.

Psychedelika kan beviselig hjelpe på mange psykiske lidelser, det har til og med NTNU i norge kommet frem til (50-60 år senere enn resten av verden da, google it).
Det er ikke dermed sagt at alle bare skal slenge i seg masse sopp. Men jeg skrev nå i en litt skemtende, åpen tone, så det er "teknisk sett" greit at du tar fatt i mye av det jeg skreiv.

Poengene står fortsatt, selv om de kanskje ikke kan slenges 100% rett inn i dagens samfunn, slik du tydeligvis mener jeg mener

Skulle jeg ført samme argumentasjonsteknikk som deg, ville innleggene mine sett slik ut:

Åja, så livet ditt går bare ut på å pule og formere deg? Hvordan skal samfunnet gå rundt når alle bare puler da mener du?

Du kjører hard stråmannsteknikk og formulerer om de simple poengene mine til at det bare blir svart mot hvitt.
Jeg tror du innerst inne forstår essensen av hva jeg ville frem til

Det skal nevnes at det skle litt ut på et generelt basis etter de første setningene, og at slettes ikke hele innlegget var ment til bare deg Skeetonez Jeg skulle vært klarere på akkurat dét sry.

Man kan godt meditere deg frem til et større perspektiv forresten, men siden de fleste av oss vokser opp med fucka diett og matvarer som ender opp med å forkalke hypofysen vår + gi oss konsentrasjonsvansker, så er det litt vanskeligere enn å bare slenge i seg et par gram med sopp og gå ut i skogen.

Jeg har selv konsenstrasjonsevne som en humle, så derfor er det ikke alt for urealistisk å annta at mange andre også har det - jeg visste det ikke selv før jeg spiste litt sopp. Det var ikke så enkelt å se seg selv "uten i fra" før det.
Derfor legger jeg stor vekt på psychedelica, det er på mange måter hva jeg mener er nøkkelen til en innsikt som i lengden vil bringe menneskeheten nærmere og videre i verden. Man vet ikke hva jeg snakker om før man faktisk prøver! Man ser at verden er så utrolig mye mer enn det lusne spekteret menneskekroppen oppfatter den gjennom. Bare se så mye lysstråler og lydbølger du går glipp av, pga synet og hørselens grenser.

Vi vet ikke engang hvorfor vi eksisterer, også skal man gå rundt her og påstå at "sånn og sånn skal verden være".
It's bullocks - tenk så mange styremåter vi kunne prøvd ut om det var fritt fram. Men i dag har vi "demokratiet" Flertallet bestemmer, og de fleste gir ordentlig faen egentlig - du ser jo hvordan dette funker bare ved å se valgbodene de har satt opp i gatene, som serverer kaker, burgere og slikt for å lokke velgere.
Det er vel egentlig symbolsk for hvordan hele demokratiet fungerer, mener jeg. Lokkemidler mao.

Og at jeg trekker påstander ut av ræva ang meningsløse jobber, mener jeg nå ikke.
Man kan godt være stolt av å være vaskedame, men i realiteten gjør du bare en oppgave som like så godt kunne vært utført av vaskeroboter.
Poenget er at det er lite jobber det virkelig står mening og respekt av, men isåfall må det være håndtverk, livreddende jobber, bønder, o.l

De fleste jobber folk har i dag, er meningsløse jobber som likesågodt kunne vært erstattet av roboter. Men alle må tjene "penger", så da så...

Jeg er ikke nødvendigvis imot jobbing, men det er antallet drittjobber jeg reagerer på.
Mennesker blir tvunget til å tilbringe 40 år av livet sitt på å sitte i kassa på en butikk, eller et firkanta grått kontor. (blant de mer uheldige).
Det er distraherende og utmattende for fritiden og familielivet deres.

Ikke kom her og fortell meg at det er å tjene samfunnet eller whatever til og med Usa har begynt med selvekspedering i butikker nå... Det sier litt, egentlig.

Jeg opplever dagens samfunn som ekstremt truende mot familielivet. Se tilbake 100 år, se hvordan folk var mer avslappet, mindre deprimerte og alt virket generelt mye bedre.
I dag er alle ute etter å ta hverandre og krangle. Det er en mental sykdom som er ute og går, og infeksjonen foregår gjennom massemedier. (reality-tv med sine vel-utplukkede konfliktpersoner er et godt eksempel - underbevisst kan man plukke opp deres tendenser)

Jeg mener kunst og kreativitet er nøkkelen til å spre det åpne sinn, da de fleste ikke hører på ord lenger. Man må inspireres via sansene.
Man er alt for opptatt av å ta budbæreren, fremfor å lytte på beskjeden som blir brunget.

I kunst, er det bare beskjeder og symbolikk. Med mindre kunstneren er en smug douche som fremmer sitt eget ego, selvfølgelig.

Kort sagt er veldig mange mentalt syke av oppvekst foran fjernsyn og reklame (som påvirker deg enten du vil eller ikke, underbevisst - Edward Bernays har mye av skylden for dette, google it).

Nøkkelen for å destruere underbevisst programmering, om du vil kalle det dét, mener jeg ligger i "rusmidler" eller meditasjon.
Da meditasjon ofte avfeies som "hippietull" o.l, er det selvfølgelig lettere å bare si at man skal ta et psychedelisk rusmiddel - jeg mener de aller aller fleste i verden har godt av å ta det et par ganger i livet, minst.

Hvis man ikke har tatt psychedelika selv, er det egentlig lite man kan si, annet enn det som er basert på spekulasjoner og ting andre har skrevet. Men det gir ingen rettferdighet til det, man må oppleve det selv for å virkelig vite hva man prater om.
Det er ganske interessant skal du se, at tid slutter å opphøre, og alt forspiller seg på et kvantefysisk plan med visuelle representasjoner og følelser på det.
Meget meget lærerikt og viktig for oss som mennesker, vil jeg si!

Kort sagt tror jeg det bringer oss tilbake til menneskeheten og naturen, som vi sakte men sikkert drives lenger og lenger bort i fra - et lite eksempel ser man jo lett bare i tråden;
Hvorfor i all verden skulle det blitt så stor motgang mot et lite simpelt poeng som "Jeg elsker dere"? Her ligger det 100% godhet til grunne, og likevel møtes det med motgang...

Man angriper TS som en idiot på drugs, bare fordi han kommer med noe "åpenbart" eller "cheesy".
Poenget er da fortsatt helt greit, og at folk blir irriterte på dette, vitner for meg om en søken på personlig vendetta, fremfor å bare da imot beskjeden.
Blir nesten litt ad hominem, mener nå jeg.

Beklager evt rotete innlegg, men som sagt har jeg ikke den beste konsentrasjonen (dette er medfødt, og ikke pga droger, selv om mange her sikkert vil like å tro det!)
Vis hele sitatet...
Du kan vel aldri stole på psykadelika heller, det gjør aldri jeg ihvertfall. Hadde jeg gjort det, hadde jeg trodd at jeg var Jesus nå. Og at jeg tror jeg vet svaret på alt. Og at menneskeheten ikke har skjønt noe, og overbevise folk om at de må komme på ett høyere plan, ved og ta psykadelika.
Alzo88, inntrykket mitt av deg er at du ser veldig ned på folk som velger å inngå kompromisset at de har en litt kjedelig jobb i bytte for at de kan ta vare på familien sin og seg selv. Det er ikke i tråd med elsk alle, fred, respekt osv.
Kunst osv er ikke meningen med livet for alle, det er luksus noen velger å drive med etter de har skaffet seg det nødvendige som mat.

"Du kan vel aldri stole på psykadelika heller, det gjør aldri jeg ihvertfall. Hadde jeg gjort det, hadde jeg trodd at jeg var Jesus nå. Og at jeg tror jeg vet svaret på alt. Og at menneskeheten ikke har skjønt noe, og overbevise folk om at de må komme på ett høyere plan, ved og ta psykadelika."
Helt enig.

Første gang jeg prøvde Molly forstod jeg ikke hvorfor alle ikke bruker det. Så etter et par uker innså jeg at det blir naivt å tenke slik.
Sist endret av bjørnar; 30. august 2013 kl. 17:44.