Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7337
Jeg fant denne i skuffen min, en tom hvit skuff, du kan tenke deg kontrastene!

Kroppen er over 1cm og om den strekker ut beina er den nesten 10cm!!!!!


Er dette en normal norsk edderkopp, bare freak størrelse?




Har puttet den i en 1,5L flaske, den er nå mitt svar på tarantell
Det er en Stor Husedderkopp.
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5570:2:::0:0

''Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet.''


Men alt i alt. En vanelig og ganske ufarlig liten skapning.
Sist endret av Bombasa; 10. august 2011 kl. 11:46.
Den var diger, det må vel være noen bug-freaks her
den så kul ut! kjøp et terarium og ha den som kjeledyr! har en chilean rose(tarantell) selv. utrolig tøffe insekter
fy faen for en skapning! Selv hater jeg edderkopper og kommer til å ha noia nå som jeg vet det fins slike i Norge :S
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sitat av Kamrud Vis innlegg
fy faen for en skapning! Selv hater jeg edderkopper og kommer til å ha noia nå som jeg vet det fins slike i Norge :S
Vis hele sitatet...
Her er den utbredt
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Her er den utbredt
Vis hele sitatet...
ser ut til at jeg blir nøtt til å flykte til Svalbard vil heller møte en isbjørn ass...
Bra den ikke kom inn hos meg, for da hadde flaska blitt brukt som gasskammer i motsetning til edderkopphybel.
Sist endret av Maol33t; 10. august 2011 kl. 12:12.
Det er lov å linke til bildet, ikke integrer det i posten, kjære trådstarter
fett å ha den som "kjeledyr"

http://freak.no/forum/showthread.php?t=166374
Sist endret av sRe; 10. august 2011 kl. 12:17.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Ta den ihvertfall i en annen beholder da, som feks et lite akvarium elns. Så slipper den å tilbringe livet i en gammal 1,5L flaske
Huff, har hatt en del sånne i kjellern. de missliker sterkt å bli sluppet bøker på.
stakkers små søte edderkopper :/ de har aldri gjort deg noe, hvorfor drepe dem?
Sitat av losjien Vis innlegg
stakkers små søte edderkopper :/ de har aldri gjort deg noe, hvorfor drepe dem?
Vis hele sitatet...
Jo de kom inn i mitt hjem. Jeg sender bare katten etter dem, han leker med dem litt og når han går lei spiser han dem
Sitat av losjien Vis innlegg
stakkers små søte edderkopper :/ de har aldri gjort deg noe, hvorfor drepe dem?
Vis hele sitatet...
Han tok meg bokstavelig på senga, jeg lå å prata i tlf i mørket også sneik han seg innpå og kom nær meg Jeg skvatt som et pent lite helvete og sendte den først over rommet før jeg sendte boka etter.
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
fett å ha den som "kjeledyr"

http://freak.no/forum/showthread.php?t=166374
Vis hele sitatet...
kjeledyr?

Med andre ord, ingen damer på deg?
Sitat av losjien Vis innlegg
den så kul ut! kjøp et terarium og ha den som kjeledyr! har en chilean rose(tarantell) selv. utrolig tøffe insekter
Vis hele sitatet...
Edderkopper er ikke insekter =)
Kan disse løpe opp vegger?! Jeg bor i 1 etg : (
Fy faen, no ble jeg dårlig. Kommer aldri til å sove med vinduet åpent igjen...
Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om noe slikt hadde komt seg inn på rommet mitt.
så søt den var
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Kan disse løpe opp vegger?! Jeg bor i 1 etg : (
Vis hele sitatet...
Får selv besøk hver kveld av 3-5 av disse edderkoppene, hos meg går dem stortsett kunn på veggen og noen av di større jævlene går tilogmed i taket.
Det har blitt noen søvnløse netter siste mnden pga dem
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Fy faen, no ble jeg dårlig. Kommer aldri til å sove med vinduet åpent igjen...
Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om noe slikt hadde komt seg inn på rommet mitt.
Vis hele sitatet...
Myggnetting med borrelås!
å fytti .. *sjekker gulvet*
Sitat av Rivfader Vis innlegg
Får selv besøk hver kveld av 3-5 av disse edderkoppene, hos meg går dem stortsett kunn på veggen og noen av di større jævlene går tilogmed i taket.
Det har blitt noen søvnløse netter siste mnden pga dem
Vis hele sitatet...
Brrr!

Men kan dem løpe på murvegger da? Bor i blokk!

Har hatt besøk av dem en gang, da jeg bodde i et gammelt trehus for noen år siden!
Jeg fant en sinnsyk edderkopp bak søppelkassen igår, aksl poste bilde iløpet av dagen, jeg finner den ikke noe sted på den digre norske siden om alle arter i Norge :/

shit, jeg teaset nettopp et bilde av en edderkopp... -.-
Sist endret av olaPola; 10. august 2011 kl. 15:23.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Brrr!

Men kan dem løpe på murvegger da? Bor i blokk!

Har hatt besøk av dem en gang, da jeg bodde i et gammelt trehus for noen år siden!
Vis hele sitatet...
Ja, disse kan løpe på murvegger, trevegger, papir, glass og nesten alle andre materialer du kan tenke deg.
Ville tro som knask sa at dem kan løpe på murvegger også. jeg har panel/gips og det er ikke noe problem for dem hvertfall. Taklistene som er i noe form for blankt treverk sliter dem med lit mindre størrelse å komme over hvertfall
Noen som vet hva denne er?
http://bildr.no/image/946687.jpeg
Sitat av olaPola Vis innlegg
Noen som vet hva denne er?
http://bildr.no/image/946687.jpeg
Vis hele sitatet...
Ser ut som en korsedderkopp.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, disse kan løpe på murvegger, trevegger, papir, glass og nesten alle andre materialer du kan tenke deg.
Vis hele sitatet...
Ikke glass, heller ikke porselen. Jeg treffer til stadig på disse i leiligheten min, fanger dem i et glass eller en kopp og de klarer ikke klatre ut.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er en Stor Husedderkopp.
http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5570:2:::0:0

''Husedderkoppene vil aldri angripe uprovosert, men tvert i mot flykte og gjemme seg det raskeste de kan hvis vi prøver å slå etter dem. Hvis man er så uheldig å bli bitt, så er bittet beskrevet som smertefullt, og man får en nummen følelse i fingren som gir seg etter ca. to timer. Ingen andre reaksjoner er beskrevet.''


Men alt i alt. En vanelig og ganske ufarlig liten skapning.
Vis hele sitatet...
Man får en veldig brennende følelse, jeg ble bitt og det føltes ut i noen sekunder som om jeg hadde mista en sigarettglo.
Hadde og en liten blemmer der etterpå.
Men som du sa, etter ett par timer er det hele bare ett vondt minne. (Og så det er sagt, dette var ikke i fingeren...)
gentleman #1
ViceR's Avatar
Må bare si at jeg hadde gjort det i buksa tre ganger. Hadde jeg møtt den, ville jeg etter å ha mannet meg opp en time drept den på verste måte.
Sitat av Bjornix Vis innlegg
Ser ut som en korsedderkopp.
Vis hele sitatet...
Men denne er så jævlig piggete og har mye mer spraglete farger?
De kan variere endel i utseende. Denne ligner kanskje mer på den du så. Jeg er dog ingen ekspert og kan ta feil her.
Jeg løfta beina mine opp på stolen, haha.
Sitat av Bjornix Vis innlegg
Ser ut som en korsedderkopp.
Vis hele sitatet...
Fann ein korsedderkopp på stølen som eg fora med klegg. Det kan sjå ut som at dei nesten ikkje legg merke til at du er der, for eg kunne nemleg handmate den. Mao. ikkje vert overraska om du vaknar med ein i trynet.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Jeg skal skaffe terarium og slenge nedi noen grotte/kjelleredderkopper som jeg har sett i tilsvarende størrelse under kumlokket her
Hobby-lingvist.
Hatt en sånn på rommet. Jæveln la seg under senga mi : < Sov ikke den natta..
http://images.wikia.com/acecombat/images/a/a1/Flamethrower.jpg

Edderkopper må dø
Våknet opp til et sånt jævelskap på rommet mitt engang. Heldigvis var ikke katten like skvetten og nølte ikke med å spise den.
husker at jeg har hatt flere sånne edderkopper når jeg var mindre. Men det er viktig at de får fuktighet, ellers dævver de etter kort stund.

du burde også tenke på at de må ha mulighet til og lage nett, jeg fikk aldrig mine til og spise andre insekter uten at de ble fanget i nettet først. Og en annen regel er at man ikke prøver og mate de med maur, for maura biter nemmelig tilbake, og er jævlig flinke til og sammarbeide om og drepe edderkopp.
Edderkopper er det verste som finnes. Jeg hadde satt fyr på kommoden den var i.
JEg hadde en sånn edderkopp på hybelen som hadde bygd nett ved skapet mitt... JEg lot den være der og satt fast insekter jeg fant i nettet osv. Ganske koselig nabo å ha!
Jeg skal begynne å sove med vinduet igjen etter at jeg fant ut at det fantes slike "dyr" i Norge.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Vi har også en del store edderkopper hjemme ikke kjelleren under uthuset.

Det henger tett i tett slike hvite poser ifra betongtaket, på størrelse med ei litt stor klinkekule.

Edderkoppene er svarte, med stor kropp og stor "pose" bakpå. kan kanskje få tatt et bilde senere.

Noen som en ide om hvilken det kan være? har sett på wikipedia og goole bilder av edderkopper i norge men finner ingen som ligner skikkelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Fy faen, no ble jeg dårlig. Kommer aldri til å sove med vinduet åpent igjen...
Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om noe slikt hadde komt seg inn på rommet mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en sånn en inn til meg i kveld..
Se bilde..

http://imageshack.us/photo/my-images/195/bildeqh.jpg/
Jeg har bodd i tropiske land der edderkopper faktiske er farlige, jeg har ikke tall på noiaepisoder hvor jeg har stått på stol natterstid med hårspray og ligther..
Gikk litt bedre da jeg vendte meg til dem, og godtok at de var der, og trappet ned 'krigen' til et vennlig dask ut fra sko og klær på morrakvisten.

Hadde også en stor fugle edderkopp som jeg kaldte 'Black Sabbath' som bodde på kjøkkenet, hun tok seg av det som måtte være av kakkerlakker og frosk, og var snill som dagen var lang/kort..

Edderkopper er både greie og nyttige dyr som holder innsekter, barn og annet utøy unna.
De bringer lykke, og iflg overtro hvis du legger en edderkopp på lommeboka/pengepungen så blir denne fyldt opp i nærmeste fremtid.

Man skal ALDRI kværke en edderkopp!
(bortsett fra i Australia..)
Vanlig husedderkopp har jeg sett og har mye i leiligheta her i nordnorge men aldri sett den store varianten, mistenker at de er mere vanlig sørpå selv om de skal være utbredt i hele landet??. Har møtt på korsedderkopp i lofoten en varm sommer som har lett kunne fått plass i håndflata til en voksen mann, og hadde spunnet et nett på 2x2 meter..noe som forøvrig skremte skiten av meg, aldri trodd de kunne bli såpass stor!.
Dama skreik når hu skulle ta inn klesvasken i ferien og kom til denne søte rakkern :P

Bilde her