Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4248
Den nye system oppdateringen til Iphone skal komme i dag men det skjer ingenting når jeg trykke roppdater Iphone. Noen som vet hvorfor?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Fordi at den tydeligvis ikke er lagt ut på oppdateringsserveren til Apple enda. De lovet vel aldri ett klokkeslett? Bare dato. Kan være alt fra 00.00 - 23.59 i dag det..
Trådstarter
Okei, får prøve igjen seinere da
Hvordan er med de som har en jailbreak-et iPhone og oppdatering ? Vil det gå gale ?
Trådstarter
Med de forige oppdateringene har det ikke hvert noe problem, du mister bare cydia og den programmvaren du lastet ned gjennom cydia. Men jeg vet ikke om di har gjor noe med den nye oppdateringen
Da de holdt konferansen, WWDC, så var klokken sju om kvelden her i Norge, mens der den ble holdt var det noen som sa at den var 10 AM.

Så vi er en god stund før, lite trolig at den vil bli lansert midt på natten.
Oppdateringen slippes kl. 10 California-tid. Noe som tilsvarer kl. 19 for oss, om jeg ikke har regna helt feil.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
En i klassen har skaffet seg oppdateringen tidlig i dag.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Han har sikkert bare skaffet seg 3.0 GM (tilsvarer "Release Candidate" i Microsoft språk, står for Gold Master). Dette er siste build før den offisielle, dvs, høyere i hierakiet enn en beta, men samtidig ikke helt bugfri, men feature komplett.
gleder meg som en unge håper bare ikke servern blir overbelasta.
endelig har apple fått ut fingeren.
Sist endret av wret54; 17. juni 2009 kl. 18:11.
Den blir sluppet kl 19:00 her i Norge, da vil den automatisk komme på itunes!
Hvilke nye features kommer med oppdateringen?
Denne har ligget ute på piratebay en ukes tid, det er antagelig absolutt ingen endringer fra den versjonen til den som skal komme idag. Jeg har kjørt den og det fungerer fin fint.
Kom igjen da..fram med oppdateringen! Blir helt rar her jeg venter.... :P
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Håper det ikke er den samme som har lagt på nettet en stund (GM), fordi der opplevde jeg flere bugs, spesielt med AppStore. Det som skjedde var dette:
Skulle laste ned Tap Tap Revenge (for å teste push). statusbaren på ikonet gikk helt opp, slik den er når den er ferdig, men derfra skjedde det ikke noe. Kunne ikke starte programmet, ikke slette ikonet, men kunne flytte på det. Da jeg gikk inn i AppStore igjen, så stod det der at programmet var installert, så kunne ikke laste det ned, men samtidig var den versjonen jeg hadde, korrupt.

Selv ikke etter reboot av iPhonen funket dette, stod fortsatt som installert.

Samme skjedde også med Shazam.
Den er ute !
Sitat av djxfade Vis innlegg
Håper det ikke er den samme som har lagt på nettet en stund (GM), fordi der opplevde jeg flere bugs, spesielt med AppStore. Det som skjedde var dette:
Skulle laste ned Tap Tap Revenge (for å teste push). statusbaren på ikonet gikk helt opp, slik den er når den er ferdig, men derfra skjedde det ikke noe. Kunne ikke starte programmet, ikke slette ikonet, men kunne flytte på det. Da jeg gikk inn i AppStore igjen, så stod det der at programmet var installert, så kunne ikke laste det ned, men samtidig var den versjonen jeg hadde, korrupt.

Selv ikke etter reboot av iPhonen funket dette, stod fortsatt som installert.

Samme skjedde også med Shazam.
Vis hele sitatet...
Prøv å aktiver og så deaktiver foreldrebeskyttelse/barnebeskyttelse/hva-enn-det-kalles.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
LOL! Så netopp at dagens release og GM har nøyaktig samme build nr. 3.0 7A34
Sitat av djxfade Vis innlegg
LOL! Så netopp at dagens release og GM har nøyaktig samme build nr. 3.0 7A34
Vis hele sitatet...
"GM?"

Hurm... anyways, på ipod1 har de linker til build nr. 3.0 7A341

Nu vente æ bare på QuickPwn eller PwnTool for OS 3.0...
"Gold Master".
Hvordan funker "Internet Tethering" funksjonen!
jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å funke?
noen som har fått det til?
Tror servern er overbelasta. Får ikke verifisert, aka ingen ny update på meg
Sitat av hoxfox Vis innlegg
Hvordan funker "Internet Tethering" funksjonen!
jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få den til å funke?
noen som har fått det til?
Vis hele sitatet...
Youtube - iPhone Firmware 3.0 Beta - Demo of Tethering and MMS (HD)
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
GM, Gold Master versjonen, dvs. den Siste developer "Beta"en. Den versjonen som er den offisielle versjonen som kom i dag, er den samme versjonen som jeg har hatt en uke nå :P
for det første, tusen takk
for det andre, HVA FAEN ! den knappen er faen ikke på telefonen min!!!
jeg vil ha det NÅ! :P
Sitat av hoxfox Vis innlegg
for det første, tusen takk
for det andre, HVA FAEN ! den knappen er faen ikke på telefonen min!!!
jeg vil ha det NÅ! :P
Vis hele sitatet...
hvilken knapp?
Tror internet-tethering knappen bare dukker opp om du har en operatør som støtter (eller ønsker) internet tethering. Tror ikke netcom gjør det.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Tror internet-tethering knappen bare dukker opp om du har en operatør som støtter (eller ønsker) internet tethering. Tror ikke netcom gjør det.
Vis hele sitatet...
Dette vil kanskje være fikset når jailbreaken kommer de neste dagene?
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Tror servern er overbelasta. Får ikke verifisert, aka ingen ny update på meg
Vis hele sitatet...
Skjedde med meg også, men nå funket det !
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dette vil kanskje være fikset når jailbreaken kommer de neste dagene?
Vis hele sitatet...
Ifølge de jeg kjenner i NetCom vil ikke deres operatørprofil støtte Tethering:

"ang. iPhone 3.0 og NetCom i dag; Vi har foreløpig valgt å ikke støtte funksjonen for tethering. NetCom anbefaler egne modem (for PC og MAC)."

iirc så vil ikke en iPhone uten operatørprofil ha Tethering skrudd på, så tvilsomt om dette vil fungere uansett om man bruker pwnagetool
jeg har netcom, vil dette si at jeg IKKE for denne fungsjonen? det er jo bummer da. jeg har gratis internett, så tenkte dette var genialt for meg?

argh.... Får jeg ikke endra det med jailbreak heller?
Sitat av hoxfox Vis innlegg
jeg har netcom, vil dette si at jeg IKKE for denne fungsjonen? det er jo bummer da. jeg har gratis internett, så tenkte dette var genialt for meg?

argh.... Får jeg ikke endra det med jailbreak heller?
Vis hele sitatet...
Det finnes et program på Cydia som heter "tether" og gjør samme jobben som tether-programmet i OS 3.0 til apple...

dessuten finnes det andre måter: How to Tether and Connect iPhone (1G, 2G and 3G) as Modem for Internet Gateaway
Sist endret av Turbolego; 18. juni 2009 kl. 00:02. Grunn: leif
aaah, oki!
Det var kanskje litt vel avangsert (A)
hvertfall det siste alternativet, men tusen takk får vel teste det ut ! :P
Oppdaterte min Iphone til OS 3.0, men ble litt skuffet, jeg trodde det skulle være ordentelig GPS, og en funksjon som finner den igjen om den blir stjålet.. Hvor er den?
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
Oppdaterte min Iphone til OS 3.0, men ble litt skuffet, jeg trodde det skulle være ordentelig GPS, og en funksjon som finner den igjen om den blir stjålet.. Hvor er den?
Vis hele sitatet...
iPhone 3G GPS Road Test
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Snakker om oppdaterte, ikke gamle
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
Snakker om oppdaterte, ikke gamle
Vis hele sitatet...
hurm.. beklager..

iPhone OS 3.0 beta testers get Find My iPhone

var den til hjelp?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
hurm.. beklager..

iPhone OS 3.0 beta testers get Find My iPhone

var den til hjelp?
Vis hele sitatet...
Takk, det hjalp.. Måtte registrere meg med MobileMe med en 60-dagers trail periode, og deretter 66 dollar for et år. Men det er verdt det!

"TomTom for iPhone" er enda ikke lansert.. www.iphone.tomtom.com
Gleder meg vilt til den appen kommer!
Lurer på om det kommer/er en fix for MMS på iPhone 2G (første generasjon) jeg. Ikke så utrolig viktig, men har 10 gratis MMS i måneden, så hadde vært litt greit av og til. Noen som vet?
Alright.... nå gidder jeg ikke å vente mer, så jeg begynner å jailbreake med en beta av QuickPwn til windows!
Kilde: QuickPWN 2.2.1 jailbreak
Guide: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 3.0 (QuickPwn PC)

Wish me luck... Skal poste resultat når/hvis jeg blir ferdig. =P
Sist endret av Turbolego; 19. juni 2009 kl. 03:42.
Eh, er den er vel ifra Januar da, tviler egentlig på at den funker til 3.0, men men. Jeg for min del sitter og venter oppdaterte og låste telefonen igår så føler meg ganske trengende på at quickpwn kommer snart...

La oss be sammen!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Uhm.. Oppgradering til 3.0 med jailbroken telefon fungerer helt fint. Jeg har ikke hatt behov for QuickPwn i det hele tatt. Alt funker som det skal. Mangler jo bare cydia og slike ting. Ellers er den som en normal iPhone med 3.0.
Sitat av Magisk Vis innlegg
Uhm.. Oppgradering til 3.0 med jailbroken telefon fungerer helt fint. Jeg har ikke hatt behov for QuickPwn i det hele tatt. Alt funker som det skal. Mangler jo bare cydia og slike ting. Ellers er den som en normal iPhone med 3.0.
Vis hele sitatet...
Ja, men det er jo ikke problemet. Min iPhone 1G med jailbreaket 2.2.1 fungerte smertefritt med 3.0, manglet bare selve jailbreaken.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Svoldal Vis innlegg
Ja, men det er jo ikke problemet. Min iPhone 1G med jailbreaket 2.2.1 fungerte smertefritt med 3.0, manglet bare selve jailbreaken.
Vis hele sitatet...
Hva er da problemet?
Sitat av Magisk Vis innlegg
Hva er da problemet?
Vis hele sitatet...
Nå tenkte jeg meg faktisk ikke om når jeg svarte deg, får skylde på lite kaffe-inntak.

Glemte å forhøre meg om du hadde 1G, 2G eller 3G iPhone. Jeg skjønte deg slik at du manglet Cydia, Installer og annen tredjeparts programvare? Da er jo mye av poenget med jailbreak borte. Rekner med du mente at iPhone-en din er opplåst og aktivert?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
1. gen iPhone fra Uniten. Hadde 2.2.1 på den, oppdaterte bare rett til 3.0. Mangler cydia og installer og småsnacks som jeg hadde på 2.2.1. Men det er ikke livsviktige ting som var der, så telefonen er jo som en vanlig telefon. Og de fleste programmer får jeg jo tak i gjennom Appstore.
en meget kjekk oppdatering.. gleder meg mer til den neste telefonen som jeg får inn den 9. juli