Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1777
Hei. Har klart å total ødelegge skulepcen min.
Nå må jo eg kjøpe meg en ny da. Eg var på Elkjøp igår å såg noen interessante Windows nettbrett til 3200 kr med tastatur.
Ekspeditøren der sa at denne var ned office og kunne brukes som en pc. har alltid hatt lyst på et nettbrett. Men kommer eg inn på fronter, stole på at den kan last alle dei dokumenta osv. Noen her inne som har innspill eller erfaring om dette ? Og eventuelt anbefalinger? budsjettet ligger på 4 k. Tusen takk for hjelp
Du snakker vel om Surface. Jeg har den, og den er genial. Jeg har Surface Pro da vel og merke, med Windows 8 som har vanlig windows-grensesnitt i tillegg til Metro. Jeg elsker den lille saken og anbefaler den!

RT skal ha bedre batteritid men er jo dog uten Desktop og windows-feeling da, men om Office følger med skal du få åpnet alt av dokumenter på den, hvis ikke finnes det alltids en app som gjør det.

Den er liten, kompakt og bærbar som bare det, kjør på
Har selv veldig lyst på denneASUS paden, til skolebruk. Har lite erfaring dessverre, men ser ingen grunn til at det skulle være problematisk
Eg såg på rt versionen. men eg såg noe som heter Acer iconia. Er det noe kanskje?
Er det mulig å få noe brukbart til 4 ? Kan eventuelt strekke meg til 5

Sitat av binkabi Vis innlegg
Har selv veldig lyst på denneASUS paden, til skolebruk. Har lite erfaring dessverre, men ser ingen grunn til at det skulle være problematisk
Vis hele sitatet...
Den såg bra ut og bra pris. noen som har erfaring?
Skal ikke fronter legges ned? Her har vi gått over til CLG.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Skal ikke fronter legges ned? Her har vi gått over til CLG.
Vis hele sitatet...
Nei det trur eg ikkje ? Har ikke fått noe beskjed. jaja siste året uansett nå
Hahaha, er sikkert skolen vår som har valgt en billigere leverandør for sky lagringa si... Kan sei at clg er mye, mye verre..
Vist eg skal vere litt ontopic så: Surface Pro er det beste nettbrette eg har prøvd! Er nesten som å ha en touch pc, funker til det meste innenfor skolearbeid.
Jeg prøvde tastaturet til Surface. Det var ganske ekkelt å skrive på, og siden du skal bruke den til skolearbeid blir det vel en del skriving? Er kanskje bare en vanesak, men for meg var det nok til å ikke vurdere den.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Hahaha, er sikkert skolen vår som har valgt en billigere leverandør for sky lagringa si... Kan sei at clg er mye, mye verre..
Vist eg skal vere litt ontopic så: Surface Pro er det beste nettbrette eg har prøvd! Er nesten som å ha en touch pc, funker til det meste innenfor skolearbeid.
Vis hele sitatet...
Hehe ja det kan hende .
Ja er veldig usikker nå. surface pro er ganske dyr. Menst Asus transformer ligger på 3700
Sitat av Snøbark Vis innlegg
Jeg prøvde tastaturet til Surface. Det var ganske ekkelt å skrive på, og siden du skal bruke den til skolearbeid blir det vel en del skriving? Er kanskje bare en vanesak, men for meg var det nok til å ikke vurdere den.
Vis hele sitatet...
Er nok en vanesak, gjekk mye bedre for meg etter å ha prøvd den ei stund. Tastaturet virker litt lite om du er vandt til et stort og jævligt mekanisk tastatur der katten din kveppe kvar gang du trykke en tast, men er troleg ok til skolebruk for dei fleste.
Viktig å påpeke at Surface RT ikke fungerer som en pc i samme grad som Pro. Man kan ikke installere pc-programmer på RT. Der er det kun apps.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Viktig å påpeke at Surface RT ikke fungerer som en pc i samme grad som Pro. Man kan ikke installere pc-programmer på RT. Der er det kun apps.
Vis hele sitatet...
Ja dette forklarte karen på Elkjøp og. Men da trur eg det blir surface. Tusen takk alle sammen
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Hehe ja det kan hende .
Ja er veldig usikker nå. surface pro er ganske dyr. Menst Asus transformer ligger på 3700
Vis hele sitatet...
Njaaa, den er jo ikke så dyr. Billigste 64gb versjonen koster 4295, og det er ikke så gale når en tenker på specsa som er dyttet inni en grandiosa pakke.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Njaaa, den er jo ikke så dyr. Billigste 64gb versjonen koster 4295, og det er ikke så gale når en tenker på specsa som er dyttet inni en grandiosa pakke.
Vis hele sitatet...
Ikkke verre nei. Det er vel med tastatur for den prisen?
Ser noen sier at tastaturet er ekkelt. Da er det viktig å påpeke at det finnes to forskjellige tastatur til surface, ett med fysiske knapper og et touch-basert tastatur. Jeg har det med fysiske knapper og jeg syns det er knall

Måtte kjøpe mitt ved siden av, til en pris på 1000 kr.. noe som er ganske banalt.
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Ja dette forklarte karen på Elkjøp og. Men da trur eg det blir surface. Tusen takk alle sammen
Vis hele sitatet...
Viktig at du forstår akkurat dette, siden "vanlig" surface dermed ikke har tilgang på en rekke nettsider og programmer som kan være viktig i studie-sammenheng.

Sørg for at du kjøper en Surface Pro, eller en annen tablet som har ekte windows8, ikke rt-versjonen!

EDIT: Angående surface-tastaturer så finnes det to typer ja, jeg har den syltynne varianten (touch), som går greit nok etter litt tilvenning. Tastaturet "type" skal være langt bedre.

Lykke til!
Sist endret av tripflag; 1. desember 2013 kl. 23:49.
Sitat av tripflag Vis innlegg
Viktig at du forstår akkurat dette, siden "vanlig" surface dermed ikke har tilgang på en rekke nettsider og programmer som kan være viktig i studie-sammenheng.

Sørg for at du kjøper en Surface Pro, eller en annen tablet som har ekte windows8, ikke rt-versjonen!

EDIT: Angående surface-tastaturer så finnes det to typer ja, jeg har den syltynne varianten (touch), som går greit nok etter litt tilvenning. Tastaturet "type" skal være langt bedre.


Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk . Da blir det nok den med ekte windows. Men følger det med tastatur på noen?
Sitat av norwegianhobo Vis innlegg
Tusen takk . Da blir det nok den med ekte windows. Men følger det med tastatur på noen?
Vis hele sitatet...
Tror ikke at tastaturet følger med medmindre du kjøper en "pakke" med nettbrett og tastatur. Kan prøve å søke opp om eg finne ein med tastatur. DEt kan også hende at du får tak i rimelege og gode tastatur på ebay etc.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Tror ikke at tastaturet følger med medmindre du kjøper en "pakke" med nettbrett og tastatur. Kan prøve å søke opp om eg finne ein med tastatur. DEt kan også hende at du får tak i rimelege og gode tastatur på ebay etc.
Vis hele sitatet...
Hei igjenn.
har nå¨kunne strekke meg til 6k. men det må være med tastatur til den prisen.
finner ingen surface pro til 6k. bare en som har 128gb til 6k uten tastatur. trenger bare 32/15gb.
noen som kan hjelpe ?
har sett på acer iconia og.
tusen takk