Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2114
Hei, jeg skal snart på ferie til USA, og lurer på hvordan det er med mobilbruk der?

Ser netcom tar 79kr pr døgn for databruk og da er det bare 30mb inkludert, noe som blir alt for lite.

Så jeg lurer på om det er mulig å få kjøpt noe "Ring Kontant" lignende mens jeg er der eller er det lurt å forhåndsbestille?

Håper noen som har erfaring med dette kan komme med tips
kjøp en 3G stick der borte? lokale priser
Sist endret av Spirituell; 17. juli 2013 kl. 13:36.
Vet at MyCall har veldig gode priser på mobil tjenester inn/og utlandet. Og de operer med Kontant kort også.

Da er det bare å viderekoble netcom nummeret ditt til MyCall(dette gjør du selv på telefonen) og surfer til veldig billig penger
Sitat av ajniN Vis innlegg
Vet at MyCall har veldig gode priser på mobil tjenester inn/og utlandet. Og de operer med Kontant kort også.

Da er det bare å viderekoble netcom nummeret ditt til MyCall(dette gjør du selv på telefonen) og surfer til veldig billig penger
Vis hele sitatet...
Med denne løsningen vil du
- betale for viderekobling per samtale + minuttpris
- ikke få viderekoblet SMS
- sende/ringe med et nytt nummer

Om du kan greie deg med å kun ha databruk på PC er et mobilt bredbånd sikkert det billigste, med et prepaid kort kjøpt lokalt. Evt kan du sjekke ut lommerutere til Mobilt Bredbånd; husk at dem å passe med frekvensen som blir brukt i USA.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Med denne løsningen vil du
- betale for viderekobling per samtale + minuttpris
- ikke få viderekoblet SMS
- sende/ringe med et nytt nummer

Om du kan greie deg med å kun ha databruk på PC er et mobilt bredbånd sikkert det billigste, med et prepaid kort kjøpt lokalt. Evt kan du sjekke ut lommerutere til Mobilt Bredbånd; husk at dem å passe med frekvensen som blir brukt i USA.
Vis hele sitatet...
- 100 utenlandske min + 500mb er inkludert i startpakken som koster 50kr.
- Det med sms stemmer
- riktig, men dette er den billigste løsningen jeg kommer på, dersom du er bundet til netcom.
Trådstarter
Det viktigste er å komme på nett med mobilen, ringing og sms er ikke så viktig.
Er Wi-Fi på hotellet, men ser for meg at mesteparten av tiden blir brukt ute og da er det greit å få lastet opp litt bilder og sånt underveis
Hvem bruker mobil på ferie anyway? Uansett, hvis du er så avhengig av internett på ferie kan du jo kjøpe et amerikansk simkort, så blir det litt billigere å surfe.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Hvem bruker mobil på ferie anyway? Uansett, hvis du er så avhengig av internett på ferie kan du jo kjøpe et amerikansk simkort, så blir det litt billigere å surfe.
Vis hele sitatet...
Offisielt dummeste spørsmålet jeg har hørt på lenge, alle bruker vel mobil på ferie?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fleste hoteller og kafeer har gratis internett, jeg kunne gå gjennom hele new york og ha nett omtrent.

Forøvrig kostet data for meg 89,- per megabyte, knall.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Bare for å innformere så fant jeg en Gadget kiosk når jeg landet på flyplassen i New York, og der fikk jeg kjøpt simkort og 1mnd pakke med fri bruk av 4G, ringeminutter og sms(kun innenfor USA) for 68USD med simkort og tax. Selskapet heter Solavei og jeg er meget fornøyd, kan bruke telefonen akkurat som om jeg er hjemme
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Offisielt dummeste spørsmålet jeg har hørt på lenge, alle bruker vel mobil på ferie?
Vis hele sitatet...
Vet ikke med deg, men når jeg drar på ferie er for å komme meg bort litt. Da skal mobilen brukes minst mulig, kanskje til å ta bilder eller ringe en gang i blant.
Facebook holder jeg meg ihvertfall langt unna på ferie.
Sist endret av Xernox; 7. august 2013 kl. 08:20.
Jeg klarte å bruke 1000 kroner på 10 min med facebook bruk når jeg var i usa i fjor. Etter jeg kom hjem fikk jeg regning på 4500. Brukte tlf ganske lite. brukte den for og ringe de jeg var med bare og det var skjeldent.

Var også nå for en måned siden også og da fikk jeg regning på 3000. Denne gangen ble telefonen også lite brukt.

Tror jeg må finne meg noe annet enn djuice neste gang jeg skal over dit.
Sitat av krth8 Vis innlegg
Jeg klarte å bruke 1000 kroner på 10 min med facebook bruk når jeg var i usa i fjor. Etter jeg kom hjem fikk jeg regning på 4500. Brukte tlf ganske lite. brukte den for og ringe de jeg var med bare og det var skjeldent.

Var også nå for en måned siden også og da fikk jeg regning på 3000. Denne gangen ble telefonen også lite brukt.

Tror jeg må finne meg noe annet enn djuice neste gang jeg skal over dit.
Vis hele sitatet...
du lærte ikke fra første regning?
skru av roaming neste gang du...
du lærte ikke fra første regning?
skru av roaming neste gang du...
Vis hele sitatet...
Roaming er alltid av når jeg reiser. Men de få gangene jeg brukte internet så røyk pengene temmelig fort. Hadde planer om å bare kjøpe burner telefoner eller nytt simkort der nede for og ringe hverandre men ble aldri noe av. Må nok uansett gjøre det neste gang.