Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 18715
hallo jeg bare lurer på noe, er koffein piller (200mg) lov i Norge. Har bestilt noen fra England.
Slik jeg har forstått det, så er det ikke lovlig her til lands.
Dette har vært diskutert uttalige manger ganger her på bruket.

Koffeinpiller er lovlig, men du får ikke kjøpt de her i Norge, i allefall ikke kraftige. Det kan bli stoppet i tollen (tror jeg). Får du det gjennom tollen har du ingen bekymringer
Sist endret av Azarat; 13. mars 2012 kl. 21:21.
Hva er konsekvensene hvis du bestiller det da? Er det mye greier, men onkel blå. Eller blir det bare stoppet i tollen?
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Hva er konsekvensene hvis du bestiller det da? Er det mye greier, men onkel blå. Eller blir det bare stoppet i tollen?
Vis hele sitatet...
Det blir stoppet i tollen, dvs. du har kastet bort penger på en vare du ikke mottar.

Det står ikke på dopinglisten, legemiddellisten eller narkolisten så jeg tror ikke du får noen straff utenom det.
Sist endret av Azarat; 13. mars 2012 kl. 21:23.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det skal visst nettopp ha blitt en forandring på det der.. Vet ikke hvor sterk konsentrasjonen er, men det er iallefall blitt sluppet noe, reseptfritt.
Helt riktig som svart ovenfor at hvis du feks drar til Sverige og kjøper med deg koffeinpiller til privat bruk er dette helt lovlig. Det vil derimot ikke være lovlig å videreselge koffeinpiller.
Koffeinpiller er oppskrytt spør du meg.

Kjøp heller en termos.
Jeg fikk 500tabletter 200mg levert fra UK for ca 2 uker siden.
Var et klistremerke på som sa det hadde blitt stoppet i tollen og kontrollert men slapp altså igjennom...
Du får kjøpt det på apoteket, sterke koffein piller er visst ikke lov.
men er vell ikek no problem om dem ikke blir stoppa i tollen..

Var jo ikke lov og selge koffein piller 200mg på TG, da stoppa jo onkel blå noen som gjorde det.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Du får kjøpt det på apoteket, sterke koffein piller er visst ikke lov.
men er vell ikek no problem om dem ikke blir stoppa i tollen..

Var jo ikke lov og selge koffein piller 200mg på TG, da stoppa jo onkel blå noen som gjorde det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nrk.no
Kontorsjef for grensekontrollen i Tollvesenet i Sør-Norge, Audun Rønning forteller at det er lov å innføre koffeintabletter til Norge selv uten resept, men kun til tre måneders forbruk.
- Dette er forutsatt at pillene er kjøpt på lovlig vis og er til eget forbruk. Å selge dette videre til andre er strengt forbudt. Dette har så langt ikke vært et problem, men vi greier heller ikke å stoppe alle for kontroll, påpeker han.
Dersom man blir stoppet i tollen med en større mengde enn det tillatte, blir tablettene beslaglagt og saken blir anmeldt til politiet. Det ender som oftest med bøtelegging.
Vis hele sitatet...
Lovlig å innføre til eget bruk, men ikke å selge videre.
Hvorfor bestille fra utlandet når du år 465mg koffeintabeletter her MED taurin fra kost1.no?
Mener jeg leste om en her på forumet som ble busta på TG for å selge 250 mg keffeinpiller. Så er nok ikke lovlig nei.

Ikke til vidresalg hvertfall :P
Sist endret av KjellFresh; 16. april 2012 kl. 06:41.
Jeg ble tatt for salg på the gathering. Ble oprettet sak mot meg, hva som skjer senere vet jeg ikke, men ville går vel sikkert fint hvis du bare skal ha det selv
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Hvorfor bestille fra utlandet når du år 465mg koffeintabeletter her MED taurin fra kost1.no?
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på prisen så skjønner du at mange velger utlandet

Jeg fikk 250x200mg koffeinpiller for under 150kr på ebay

Også er det slik at overdosering på koffein ikke er morro, for de som er overfølsomme for koffein ikke tåler slike mengder, og da er det greit og prøve med 200-250mg. Også er de mye mindre, noe som gjør det lettere og svelge.
hva bruker dere disse coffein pillene til? holde seg våken eller forbrenne mer når man trener?
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
hva bruker dere disse coffein pillene til? holde seg våken eller forbrenne mer når man trener?
Vis hele sitatet...
Begge deler
Koffeintabletter selges også reseptfritt her i norge. heter fenezon tror jeg, har det på apotek.
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Koffeintabletter selges også reseptfritt her i norge. heter fenezon tror jeg, har det på apotek.
Vis hele sitatet...
Disse heter "Fenazon" og selger hver pille innholder 100mg koffein etter hva jeg har forstått
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Også er det slik at overdosering på koffein ikke er morro, for de som er overfølsomme for koffein ikke tåler slike mengder, og da er det greit og prøve med 200-250mg. Også er de mye mindre, noe som gjør det lettere og svelge.
Vis hele sitatet...
Tok 3x250mg en dag, hadde angst og kaldsvettet i noen timer. Helt klart ingen deilig opplevelse.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Disse heter "Fenazon" og selger hver pille innholder 100mg koffein etter hva jeg har forstått
Vis hele sitatet...
http://www.vitusapotek.no/Products/N...ID-598722.aspx

hmm smertestillende tabletter?
Tok en halv 250 mg en gang, har null tolleranse på koffein, men en del med speed, men uansett, det jeg opplevde på den halve pilla var værre enn noen makkaopplevelse jeg har hatt (så lenge man ikke regner med nedturen) :P
Får resepter på koffeinpiller av legen,lenge siden nå så mulig det er endringer der,uansett den medisinske grunner er mine søvnproblemer så de hjelper en igjenom dagen,overforbruk herper magen dog,så jeg må passe meg litt.

I kiruna på apoteket der måtte man spørre etter dem siden de var under disk,fortsatt reseptfrie,likt der at det er nok 10 år siden vaffal så det kan forandret seg nå.
Ja koffein piller selges på nettet og på apotek
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis noen fortsatt lurer på dette, er det nå lett å kjøpe konsentrert koffein i Norge. Jeg har nylig fått min 100g 100% koffeinpulver fra Gymgrossisten. Greit å ha i skapet hvis man plutselig skulle trenge litt ekstra energi.
Kjøpte selv en pakke med 100x 200mg koffeinpiller her. Betalte vel 38kr, gratis frakt og mottok de på under to uker uten problemer. Har ikke spesielt erfaring med koffein generelt, drikker lite energidrikker og kaffe. Forsøkte første dagen med en pille, deretter to neste dag, uten å merke noe særlig effekt. Om andre har erfaring fra samme side, rop ut (Gjerne på PM for ikke å spore av tråden).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
hallo jeg bare lurer på noe, er koffein piller (200mg) lov i Norge. Har bestilt noen fra England.
Vis hele sitatet...

JA, dette er tillatt i Norge.
Selger tabletter her med 1000mg grønn te ekstraks hvorav dette inneholder 300mg koffein! super oppvekker!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg ble stoppa på grensa en gang mens jeg hadde med koffein piller, tollerne tokk det ikke.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av StålSkuff Vis innlegg

Også er det slik at overdosering på koffein ikke er morro, for de som er overfølsomme for koffein ikke tåler slike mengder, og da er det greit og prøve med 200-250mg. Også er de mye mindre, noe som gjør det lettere og svelge.
Vis hele sitatet...
Overdosering på koffein er helt forjævlig..

Det er som om du har den værste influensaen du kan tenke deg.
Orker ikke å bevege deg, hjertet hamrer helt løpsk og du svetter som en gris med kjertelproblemer. Varer i cirka en time før det går gradvis over.
Sitat av xacto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Forsendelsen inneholder 1 pakke og varer i 1 mnd. Første pakke får du til kun 149,- inkludert frakt. Ordinærforsendelser kun 269,- inkludert frakt. Kun personer over 18 år. 90 stk a 100mg

Samtidig sender den Engelske sjappa "10minutemail" snakket om for 65 kr (+ frakt) for 100 stk a 200mg. Klart bedre kjøp!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kjøpte nettop to bokser med 200mg koffeintabeletter fra ebay. Då eg mottok pakken, så hadde den eit klistermerke på der det stod at pakken var åpnet og sjekket for innhold. Har ikkje sjedd noko anna, men kan jo vere eg var heldig.
Sitat av Alsklaftsk123 Vis innlegg
Kjøpte nettop to bokser med 200mg koffeintabeletter fra ebay. Då eg mottok pakken, så hadde den eit klistermerke på der det stod at pakken var åpnet og sjekket for innhold. Har ikkje sjedd noko anna, men kan jo vere eg var heldig.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det ulovlig å ha selv, salg deimot er ulovlig tror jeg.
chill out og ta deg en Red Bull!
Det er ingen lov i mot koffein. Jeg kjøpte selv en boks med "Ripped Hardcore" fra Gymgrossisten, som viste seg å være nesten bare koffein. Disse inneholdt 293 mg per pille. Koster 300 kr for 2x60 kapsler på tilbud nå. Jeg får jævlig vondt i magen dersom jeg tar pillene før jeg har spist. Pillene pleier jeg å ta etter frokost på dager jeg har mye å gjøre.
Kan nok bli stoppet i tollen og man kan få det gjennom, men det kan komme ett brev fra "onkel blå" noen dager etterpå med en klekkelig bot.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Kan nok bli stoppet i tollen og man kan få det gjennom, men det kan komme ett brev fra "onkel blå" noen dager etterpå med en klekkelig bot.
Vis hele sitatet...

For hva? Koffein er lovlig.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Kan nok bli stoppet i tollen og man kan få det gjennom, men det kan komme ett brev fra "onkel blå" noen dager etterpå med en klekkelig bot.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys, kilder? Helst lovdata
Koffein er lovlig, som nevnt tidligere. Du får kjøpt dette blandt annet på apotek og hos feks gymgrossisten.

Importering går også helt smertefritt så lenge du ikke bestiller i latterlig store doser.
Tror det er lovlig å importere opp til "3mnd eget forbruk". Tror ikke loven er mer spesifisert enn det.

Har bestilt både innenlands, fra sverige og england utallelige antall ganger

Selv tar jeg 600mg før hver trening, blandt andre ting. Fungerer oppkvikkende, men *obs* det er vanndrivende.
Så lenge det er bestilt fra EØS land skal det gå fint, problemet er hvis man bestiller utenom de landene. Da tablettene kan inneholde andre ulovlige ting i tillegg til koffein. Har ikke noe lovdata, men kjenner noen som har prøvd. Deretter fått bot i ettertid.
Spurte på et apotek forige uke om koffeinpiller, og fikk beskjed om at jeg måtte ha resept.
Sitat av Mystery Vis innlegg
Så lenge det er bestilt fra EØS land skal det gå fint, problemet er hvis man bestiller utenom de landene. Da tablettene kan inneholde andre ulovlige ting i tillegg til koffein. Har ikke noe lovdata, men kjenner noen som har prøvd. Deretter fått bot i ettertid.
Vis hele sitatet...
BS eller idioti. Nekt nekt nekt. Aldri betal bot.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg fikk 250 200mg piller med koffein gjennom tollen. de lå i klips, kom fra det store eBay og var sjekket i tollen. jeg fikk null pes, men det er vell under legemidderlverkloven
Hvor lenge kan man holde seg våken på disse pillene, såfremt man tar piller hvert femte-sjette time?

Synes dere forresten koffeinpiller kan være et greit "alternativ" til ritalin, iom at det er lettere å få tak i og har mindre psykiske bivirkninger etter bruk..? Sett bort fra rastløstheten og skjelving pga koffeinen da.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Synes dere forresten koffeinpiller kan være et greit "alternativ" til ritalin, iom at det er lettere å få tak i og har mindre psykiske bivirkninger etter bruk..?
Vis hele sitatet...
Synes du pærer er et greit "alternativ" til gulerøtter? En pille er ikke en pille, og selv om de begge gjør deg litt mer kvikk, er de totalt ulike både i virkning og bruksområde. Koffein er IKKE et alternativ til Ritalin, og heller ikke omvendt.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Hvor lenge kan man holde seg våken på disse pillene, såfremt man tar piller hvert femte-sjette time?

Synes dere forresten koffeinpiller kan være et greit "alternativ" til ritalin, iom at det er lettere å få tak i og har mindre psykiske bivirkninger etter bruk..? Sett bort fra rastløstheten og skjelving pga koffeinen da.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge du kan holde deg våken går mer på viljestyrken din enn koffein.
Du bygger opp stor toleranse til koffein, så mange små doser har liten effekt.
Bedre å ta en stor dose sjeldnere.

Etter å ha tatt mye koffein i ett par uker kan det vær greit å gå en 2-3 uker uten for å minke toleransen.

Lengste jeg har holdt meg våken er 90 timer, uten "hjelp", men det endte opp med mangelsykdommer og utslett i flere uker, anbefales ikke.