Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1042
Da var jeg på jakt etter ny mobil. Mobilen jeg kunne tenkte meg bør ha wifi,tuchscreen,bra nettleser, helst bra kamera og stor skjerm.

Jeg har denne gang tenkt å bruke litt penger på mobilen, så jeg ser for meg 4-5 tusen.

Jeg har nå funnet 2 mobiler:
  • HTC Magic
  • Samsung Omnia HD

Noen som har erfaring med disse ? Eventuellt andre forslag ?
Sist endret av ohcirlle; 19. juni 2009 kl. 19:52.
iPhone 3Gs
- Stor skjerm
- Greit kamera
- WiFi
- Genial Touchscreen
- Enormt bra nettleser (imo)

Ikke kommet i norske butikker enda, men regner med den passer i prisklassen din.
Sitat av goillum Vis innlegg
iPhone 3Gs
- Stor skjerm
- Greit kamera
- WiFi
- Genial Touchscreen
- Enormt bra nettleser (imo)

Ikke kommet i norske butikker enda, men regner med den passer i prisklassen din.
Vis hele sitatet...
Greit kamera var vel å dra den litt langt vel?
skaff deg den nye iphone som kommer.. den blir toppers!
Vis du liker å følge mengden, ta iPhone 3.0.. Vil du være litt spesiel, ta en av de andre. Greit å prøve noe spennede og nytt isteden for iPhone
Jeg vil også anbefale iPhone, selv om mange har den (Kanskje en grunn til det?). Har selv iPhone og er strålende fornøyd til tross for at Apple er litt trege med diverse funksjoner - fleste savnede funksjoner har vel kommet med 3.0 versjonen nå da.

Edit: Erfaringer med andre telefoner med Windows, som HTC er at de er utrolig trege og ustabile. Selv kunne jeg ha tenkt meg å prøvd Google sitt mobil OS
Sist endret av dico; 19. juni 2009 kl. 21:56.
Hentet ut HTC Magic i går, med Android og er strålende fornøyd.
Prisen ligger rundt 4700,- uten binding mot abbonement. Med binding, litt avhengig av abbonemnet, havner vel prisen rundt 3000,-
Er ikke norsk språk, tastatur eller ordbok på htc magic da, men tastatur og ordbok ligger gratis i Android Market sammen med en hav av andre gratise programmer.
Sitat av harryy Vis innlegg
Er ikke norsk språk, tastatur eller ordbok på htc magic da.
Vis hele sitatet...
ÆØÅ får man ved å holde inne A og O

Android er forresten epic win. Har G1 med fysisk tastatur.

Operativsystemet funker som en drøm, og er griselett å bruke.
Sist endret av curx; 20. juni 2009 kl. 13:50.
ohcirlle's Avatar
Trådstarter
Jeg har selv hatt iPhone tre ganger, så kjøper nokk ikke denne igjenn, selv om den er bra.

Jeg har sett spesifikasjonene til både Samsung Omania HD og HTC Magic, viss vi ser på spesifikasjoner slår Omania lett Magic av banen, men likevell vurderer jeg sterk å kjøpe HTC, jeg får følelsen av at du ikke kan modifisere slik du ønsker selv med Samsung, noen jeg tror du kan meg Magic ? Til nå har jeg enda ikke blitt skuffet av noen av produktene til Google så jeg regner ikke med å bli skuffet av Magic.

En annen ting er at jeg også ønsker meg en mobil med masse avanserte funksjoner noen jeg tror HTC har?

Men om noen har testet Samsung Omania ønsker jeg gjørne å høre hva erfaringer dere har med den?
Samsung Omania har en svær oled tuchscreen, dermed sier testene at skjermen er den beste for tiden, mobilen har også GPS, ja noe det fleste har men med Omania får du også med route 66 i to år.

Er så usikker som fy, jeg ønsker ikke forhaste meg så jeg venter til det kommer noen tester av Samsung Omania HD ut på nett, før jeg kjøper meg ny mobil.
Sist endret av ohcirlle; 20. juni 2009 kl. 17:03.
Sitat av lefsaker Vis innlegg
ÆØÅ får man ved å holde inne A og O

Android er forresten epic win. Har G1 med fysisk tastatur.

Operativsystemet funker som en drøm, og er griselett å bruke.
Vis hele sitatet...
Fullt klar over det, men likte det norske tastaturet fra android market da...
Eneste er at alle taster er blitt litt smalere, og de var ganske så smal i utgangspunktet...
- iPhone 3G(S):
Sleekt design, strålende mediespiller, strålende internettbrowser, rikt programutvalg, flott grensesnitt, lavoppløst skjerm.

- Magic:
Ålreit design, god internettbrowser, rikt programutvalg, flott grensesnitt, mer mulighet for "nerdelek", gode muligheter for multimedia.

- Omnia HD:
Fantastisk skjerm, fantastisk bilde- og videokamera, god multimediespiller, Xvid out of the box, kjedelig grensesnitt, stivest pris.

- N97:
Kombinerer mye av de ulike kvaliteten over og attpåtil fysisk fulltastatur. Samme grensesnitt som Omnia HD.

Og som alltid; ta deg en tur i butikken og prøv ut de ulike modellene og se hvilken som tiltaler deg mest, rett og slett.
Sist endret av djemb; 21. juni 2009 kl. 00:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ohcirlle's Avatar
Trådstarter
Har nå valgt å gå for HTC dream, når jeg kjøper denne fra staten får jeg ingen problem med å bruke den i Norge?
Sitat av dico Vis innlegg
Edit: Erfaringer med andre telefoner med Windows, som HTC er at de er utrolig trege og ustabile.
Vis hele sitatet...
Min HTC Touch Diamond 2 er langt ifra treg og ustabil.
hva med en Palm Pre, det ser ut som en bra telefon...
kommer til norge snart.