Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  425 39646
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Forstår det.

Ikke rart legene blir måløse. Det ER noe ved det, men det kan ikke bevises.. Enda. Jeg er uansett overbevis. Skal selv ta kurs i dette etter hvert og leke meg litt med "skaperkraften" så kan jeg jo overbevise fler også med det samme
Vis hele sitatet...
Uten bevis kommer du ikke noe sted i denne diskusjonen. Vi som ikke tror på deg må jo selfølgelig ha ett eller annet ordentlig å se på for å overbevises. Jeg kan godt tro på at noen har blitt bedre etter å ha mottatt thetahealing, men bare det i seg selv er jo ikke bevis på at thetahealingen funket. Selv har jeg helbredet brukket tå ved å gå litt forsiktig i noen uker og kurert influensa ved å slappe av under dyna. Hvis en kompis hadde sagt til meg at jeg kom til å bli frisk hadde det jo ikke vært hannes fortjeneste, selv om jeg ble frisk etter at han sa det.
Tviler sterkt på at du kommer til å se Gud fysisk. Han var her for 2009 år siden
Vis hele sitatet...
Nei du kommer aldri til å se Gud fysisk, fordi han ifølge de 3 religionene som tilber 1 gud, aldri har vært på jorden. I år 0 var Jesus Kristus, påstått guds sønn på jorden. Selv tror jeg at bibelen bare er en fin historiebok, men jeg både respekterer og beundrer mennesker med som tror på Gud. Dette er fordi jeg vil at Gud skal eksistere, og jeg vil tro, men desverre er det ikke noe som enda har klart å overbevise meg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Skambank Vis innlegg
... men jeg både respekterer og beundrer mennesker med som tror på Gud.
Vis hele sitatet...
indeed.. spesielt nå om dagen
Eplefisk: Du sier at det aldri skjer helbredelser mens det er noen som ser det. Reis på helbredelsesmøter. Det er flere ganger slike møter rundt om kring. En del personer har ifølge deselv fått en nådegave i å kunne helbrede syke. Og du kan j obegynne å lure når en person har helbredet flere hundre forskjellige folk. Alt kan ikke være bare tull vel?

Jeg er også imot at folk skal satse fullt ut på bønn, og gi blanke i medisin. Det står i bibelen: "Du skal ikke sette din Gud på prøve", dette er nok deler av grunnen til at kristene ikke helbreder for å tilfredstille observatører.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
nå snakker jo jeg om vitenskaplige observatører, ikke andre hallelujamennesker. Det med " du skal ikke sette din gud på prøve" er jo bare en snedig måte å si "ikke forvent beviser, bare godta alt som fortelles"

Problemet ditt er at bevisbyrden for mirakuløse helbredelser ligger hos deg. Det er ikke opp til meg å motbevise det. Intil du eller noen andre gir håndfaste bevis på at det fungerer bortsett fra "kompisen min ble helbredet" er dette å regne som BS. Kanskje arrogant av meg, men det er nå sånn virkeligheten fungerer.
Originalt skrevet av Skambank
... men jeg både respekterer og beundrer mennesker med som tror på Gud.

indeed.. spesielt nå om dagen
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at hele den troen av at det er et liv etter livet, og alt det der, det hadde vært veldig beroligende å vite at det hadde vært en virkelighet, selv om det ikke er det. Jeg beundrer religiøse menneskers naivitet, og jeg respekterer at de velger å tro tross alt som blir slengt opp i trynet på det, og det er ikke rent lite. Jeg vil gjerne se en kristen gi meg en god forklaring på evolusjonsteorien, jeg veit det er en teori, men de fleste kristne jeg kjenner sier at de ikke tror på evolusjonsteorien, eller the big bang. Det blir jo selektivt fra person til person, men det er mer logisk å tro på at vi er et ledd i naturen og at vi ikke har noen mening i livet annet enn å formere oss, noe vi klarer ganske bra. Jeg vil se en kristen bortforklare evolusjonsteorien, jeg vil se en kristen ha en bedre forklaring på skapelsen av jorden enn at Gud skapte jorden på 6 dager for så å ta 1 dag hvile. Hvorfor trenger gud, den allmektige hvile?
Jeg vil se noen kristne forklare meg hvordan vi ikke er alle tilbakestående etc. grunnet innalv mellom adam og evas barn. Jeg vil se en kristen forklare meg dette uten å referere til bibelen, som bare funker som en historiebok eller dasspapir. Det blir jo det samme som om jeg, Eplefisk, Graapho, nso, ivoynar, slashdot og en haug andre fra nFF skulle satt oss ned og skrevet noe om en fyr som var en stor folketaler og led i fangenskap i Vietnam, John McCain, for så å få noen til å gi han martyrstatus om en drøye 100 år. Så vil vi se John McCain messias om drøye 2000 år.
Jeg forstår du sliter med og forstå dette, og du vil ha beviser på dette. Forskere sliter med og både bevise og motbeise mye, det er jo mye i bibelen som er trosspørsmål. Men jeg vil du skal vite, jeg er ikke en løyner, og har selv opplevd helbredelse ved håndspåleggelse. Tro om du vil, jeg kan ikke gi bevis på dette med tanke på at det allerede har skjedd. Du skal ikke sette din gud på prøve er ikke bare for at du ikke skal bevise noe, det er også for at Guds kraft ikke skal bli missbrukt på samme måte som kirken har missbrukt sin makt.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Uten bevis kommer du ikke noe sted i denne diskusjonen. Vi som ikke tror på deg må jo selfølgelig ha ett eller annet ordentlig å se på for å overbevises. Jeg kan godt tro på at noen har blitt bedre etter å ha mottatt thetahealing, men bare det i seg selv er jo ikke bevis på at thetahealingen funket. Selv har jeg helbredet brukket tå ved å gå litt forsiktig i noen uker og kurert influensa ved å slappe av under dyna. Hvis en kompis hadde sagt til meg at jeg kom til å bli frisk hadde det jo ikke vært hannes fortjeneste, selv om jeg ble frisk etter at han sa det.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det jeg nevnte litt tidligere. Dere må ha noe å se på for å overbevises. Klart dere vil ha det. Jeg hadde heller ikke vært overbevist før jeg fikk denne thetahealingen som jeg og 40.000 (sikkert fler nå) andre mennesker har fått. Det er ikke snakk om at folk har blitt bedre, de har blitt kurert for blant annet kreft på sekundet.

Kan ikke helt forstå at så mange mennesker skal gå ut å fortelle dette hvis det ikke er skjedd.

Sitat av Skambank Vis innlegg
God didn't create the human mind, the human mind created God.

Nei vi kommer ikke etter hvert til å få vite at vi er Gud. Dette er fordi Gud er skaperkraften, og mennesket som rase har eskistert rundt drøye 10 000 år. Jorda derimot er så mye eldre. Så hvordan i huleste kan mennesket være skaperkraften? Du er frelst av spiritualisme og new-age bullshit, virker det ihvertfall som for meg. Som de sier kjærlighet gjør blind. Du har latt være å ta i betraktning det største argumentet mot en Gud i religiøs forstand, og den teorien at mennesket er Gud; Evolusjonsteorien. Først fremlagt av Charles Darwin i The origin of species, så er dette det sterkeste argumentet mot Gud som mennesket generelt ser det, men ikke Gud som beskrevet i starten av denne tråden.

EDIT: Jeg er ateist og tror ikke på noen høyere makt enn regjeringen.
Vis hele sitatet...
"Du er frelst av spirtualisme og new-age bullshit." Dagens

Det var ikke ment så veldig seriøst. Men du.. Kan godt være at jeg er frelst av spiritualisme og new-age bullshit

Sitat av Thomas_taz Vis innlegg
When something seems too good to be true, it often is

Som folk tidligere har sagt, hvis dette var en metode som virkelig virket, hvorfor er det fremdeles kjent som alternativ medisin?

Det du neglisjerer å ta med som en forklaring på uforklarlige hendelser er at psyken til et menneske faktisk har mye mer innvirkning på kroppens fysiske helse enn man trodde for noen år siden. Det er en grunn til at placebo virker som en medisinsk metode.
Det er fremdeles mye ukjent ved kroppens funksjoner, men jeg velger å tro at det finnes en fysisk forklaring på alle disse tilfellene, og da mener jeg ikke disse tullete ormehull teoriene.
Vis hele sitatet...
Disse tullete ormehull teoriene du snakker om: Mulig det bare ER tull

Ja, psyken påvirker det fysiske. Og?
Sist endret av thomson007; 21. desember 2008 kl. 21:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg forstår du sliter med og forstå dette, og du vil ha beviser på dette. Forskere sliter med og både bevise og motbeise mye, det er jo mye i bibelen som er trosspørsmål. Men jeg vil du skal vite, jeg er ikke en løyner, og har selv opplevd helbredelse ved håndspåleggelse. Tro om du vil, jeg kan ikke gi bevis på dette med tanke på at det allerede har skjedd. Du skal ikke sette din gud på prøve er ikke bare for at du ikke skal bevise noe, det er også for at Guds kraft ikke skal bli missbrukt på samme måte som kirken har missbrukt sin makt.
Vis hele sitatet...
Jeg hører mer enn en gjennomsnittlig nordmann om Gud og bibelen, fordi jeg går i kirken nesten hver søndag, endog mer eller mindre ufrivillig. Jeg bor hos en familie i statene som er veldig kristene, og jeg føler at de ber ikke om mye ved å regne med at jeg går i kirken med de, 1 time i uken er ikke et stort offer.

On topic: Utifra mitt ståsted har ikke jeg en gud, jeg tror ikke på noen høyere makt i form av en allvitene skapning som kan styre hver enkelt handling til hvert enkelt menneske på jorden. Pøh.. Det meste av bibelen er mer eller mindre beregnet som hvordan du skal oppføre deg mot andre og hva du skal og ikke skal gjøre. De som velger å tro, ja de får i min mening lov å tro. Jeg føler bare selv at den gudsteorien vakler litt for mye til å overbevise meg.

Det er jo akkurat det jeg nevnte litt tidligere. Dere må ha noe å se på for å overbevises. Klart dere vil ha det. Jeg hadde heller ikke vært overbevist før jeg fikk denne thetahealingen som jeg og 40.000 (sikkert fler nå) andre mennesker har fått. Det er ikke snakk om at folk har blitt bedre, de har blitt kurert for blant annet kreft på sekundet.
Vis hele sitatet...
Du har unngått å henvise til noen kilder for utsagnene dine. Vennligst legg ved en nå, hvis du gjør det er du nok i stand til å overbevise mange.
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Ja, psyken påvirker det fysiske. Og?
Vis hele sitatet...
Dette er da min logiske og rasjonelle forklaring på alle suksessfulle tilfellene av såkalt healing; Kroppen blir overbevist om at den blir "healet" og klarer dermed å bli frisk. Det samme skjer når man får sukkerpiller hos legen; man tror man tar smertestillende og merker at smerten går vekk, selv om medisinen ikke har noen som helst fysisk innvirkning på kroppen.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grønnkål Vis innlegg
Jeg synes også analogien med en vannstråle er misvisende (til tross for at du påpeker at observatøren er blind og døv), hvis denne skulle representere en kvantepartikkels bane fra emisjon til absorbsjon, fordi noe av det "mystiske" ved kvanteobjekter jo nettopp er at de ikke kan sies å ha noen bane eller faktisk eksistere i tid og rom overhodet, abstrahert fra observasjon.
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen å være en god forklaring.. det burde jeg kanskje nevnt. Er en ekstrem forenkling.
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Jeg forstår du sliter med og forstå dette, og du vil ha beviser på dette. Forskere sliter med og både bevise og motbeise mye, det er jo mye i bibelen som er trosspørsmål. Men jeg vil du skal vite, jeg er ikke en løyner, og har selv opplevd helbredelse ved håndspåleggelse. Tro om du vil, jeg kan ikke gi bevis på dette med tanke på at det allerede har skjedd. Du skal ikke sette din gud på prøve er ikke bare for at du ikke skal bevise noe, det er også for at Guds kraft ikke skal bli missbrukt på samme måte som kirken har missbrukt sin makt.
Vis hele sitatet...
Herregud er du seriøs nå? For noen slimålforklaringer dette var. "Jeg forstår du sliter med å forstå dette"? Det betyr jo absolutt ingenting det du sier.

Da jeg var liten hadde jeg et par yndlingsboksere som jeg aldri ble syk i og som jeg alltid ble frisk hvis jeg tok de på meg. Tror du de inneholdt guds kraft? Tror du ikke på meg? Jeg kan ikke gi noe bevis, men det funket som bare det skal jeg si deg.

Det fremstår akkurat like absurd og betyr akkurat like mye. Mine yndlingsboksere er akkurat like effektive som healing, homoepati, bønn eller de tusenvis av kvakksalvermetodene som finnes der ute. Det er en kynisk industri som lever av lettlurte idioter som deg som desperat leter etter en høyere kraft du kan legge byrden din på.

For meg er du i beste fall en løyner. Desverre er du nok helt oppriktig og det er både latterlig og trist at du kan være oppvokst i et sekulært samfunn som Norge og fortsatt høres ut som et forvirret barn som ikke vil gi slipp på julenissen.
Sist endret av Santiago; 22. desember 2008 kl. 05:09.
Jeg er ikke Kristen. Jeg tror ikke på Gud. Jeg tror at Bibelen er en bok, fullt av fantastiske fortellinger og eventyr. Den ble skrevet for omlag 2000år siden. Det jeg tror er at boken ble skrevet for å gi menneskene en forklaring. Iom at dette er 2000år siden hadde ikke menneskene like mye erfaring og kunnskap som vi har i dag.

Et annet scenario, som er velkjent i vårt samfunn er:

Per og Pål var på fisketur. Etter en lang dag fikk Per en stor fisk. Den veide omlag 5kg. En uke etterpå var Pål sammen med noen venner og samtale emnet kom inn på den store fisken Per hadde fått på kroken. Pål forklarer at det var et beist av en fisk og veide omlag 10kg. (minst!)

Som dere ser kan fortelliger overdrives over tid. Bibelen ble skrevet for 2000 år siden.

Jeg sier ikke at det som står i Bibelen ikke har hendt. Jeg tror mange av fortellingene er sanne. Jeg tror også at det var en person ved navn Jesus som vandret med disiplene sine og spredte et godt budskap i en mørk tid.
En liten julehilsen fra julenissen;

"Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall" Alle kjenner igjen begynnelsen av andre kapittel i evangeliet etter Lukas, også kjent som juleevangeliet. I historisk sammenheng vet man at dette første gang skjedde da Kvirinius var romernes mann i Syria. I hundrevis av år hadde romerne drevet folketellinger, men kun av romerske borgere slik at de kunne begynne å betale skatt og bli soldater. Da Kvirinius styrte omfattet dette derimot også jødene, men denne opptellingen ble bare foretatt i Judea, det vil si den sørlige delen av landet rundt Betlehem og Jerusalem. Denne registreringen fant sted i år 6 e.kr og gjaldt bare skatteingangen, jødene var nemlig fritatt fra romersk militærtjeneste. På dette tidspunktet kan Jesus ha vert 10-12 år gammel, for man regner med at han ble født i år 4 eller 6 f.Kr. Historien om Jesu fødsel stemmer derfor ikke med folketellingen til Kvirinius. Det var ingen folketelling i Galilea der Maria og Josef kom fra. Det er heller ingenting som tyder på at noen måtte reise tilbake til de byen de stammet fra - Betlehem for Josefs vedkommende - for å bli registrert. Romerne var bare interessert i å vite hvor skatteyterne befant seg, og hvor mye de sannsynligvis var i stand til å bidra med.

God Jul
En ting jeg alltid har undret meg over er at gud ifølge bibelen er "den allmektige", han er innehaveren av all makt og blablabla, han påstår han er den eneste og den største. Likevel er en av de ti bud: "Du skal ikke ha andre guder enn meg". Altså han røper at det finnes andre guder, og at han til en viss grad frykter dem. Dette er en vel en liten logisk svikt som antyder at bibelen er skrevet av mennesker. Hadde jeg analysert bibelen kunne jeg bannet på at jeg hadde funnet flere bugs og menneskelige svikt i den, men jeg er desverre for lat :P
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg beundrer de som fant opp religionene, tenk deg så mange goder de fikk på den tiden, de hadde jo bortimot sikret seg et godt liv.
Du kan ikke bevise at gud finnes, relgion har noe med tro og gjøre. Hvis ingen tror på gud, eksisterer han ikke. Siden kunskap fjerner tro så vil ett hvert bevis på at gud eksisterer gjøre at folk ikke lenger tror på han. Derfor vil sikker kunnskap på at gud eksisterer gjøre at han ikke eksisterer.

Men hvofor gidder folk å diskutere dette egentlig? Enten så tror du på en Gud eller så gjør du det ikke. Det er faktisk like mye politelig bevis på at det er en usynelig rosa enhjørning som styrer verdenen som at det er en Gud.

Hvorfor? Fordi enhjørningen svarer på samme måte som gud enten med ja, nei eller kanskje. Hvis du ber om 1000 kr for eksempel så kan mange ting skje.
1. Du finner noen penger på gaten, da svarte enhjørningen ja. Kanskje du ikke 1000 kr, men det var bare fordi enhjørningen ikke syntes du fortjente mer eller syntes du fortjente mer.

2. Etter noen månder så kan du få ett lønnspålegg, da svarte enhjørningen kanskje, og du fikk pengene etter en stund.

Og uansett hva som skjer så motbeviser det ikke at Enhjørningen styrer universet.
Sitat av tvinsnes Vis innlegg
En ting jeg alltid har undret meg over er at gud ifølge bibelen er "den allmektige", han er innehaveren av all makt og blablabla, han påstår han er den eneste og den største. Likevel er en av de ti bud: "Du skal ikke ha andre guder enn meg". Altså han røper at det finnes andre guder, og at han til en viss grad frykter dem. Dette er en vel en liten logisk svikt som antyder at bibelen er skrevet av mennesker. Hadde jeg analysert bibelen kunne jeg bannet på at jeg hadde funnet flere bugs og menneskelige svikt i den, men jeg er desverre for lat :P
Vis hele sitatet...
Nei dette er ikke en logisk svikt. Det røpes ikke at gud mener det finnes andre guder og han har frykt for dem. Jeg ser det mest rimelig å tolke det dithen at gud mener mennesket ikke skal dyrke andre guder som mennesket selv mener finnes (men som gud vet bedre). Mennesket gis altså ordre om å fokusere sin tro på dene ene guden som vistnok skal finnes og ikke de mange andre falske.

Sitat av tvinsnes Vis innlegg
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg beundrer de som fant opp religionene, tenk deg så mange goder de fikk på den tiden, de hadde jo bortimot sikret seg et godt liv.
Vis hele sitatet...
Hvilke religioner snakker du om; hvem fikk goder og hva var godene?

I kristendommen ble jo Jesus drept på korset, og de tidlige kristne uglesett og forfulgt i Romerriket.
Sist endret av Kinseek; 22. desember 2008 kl. 16:24.
^^ "Du skal ikke ha andre guder enn meg" fremstår ganske rart for oss moderne mennesker. Vi tenker gjerne at det er jo ganske lett nok å holde, nesten unødvendig... men i de dager da bibelen ble skrevet var ikke dette tilfellet; da var kristendommen bare en av mange konkurrerende religioner. Noe selv folket i Israel demonstrerte (som det står i bibelen): bare gud snydde ryggen et øyeblikk var de i gang med en gylden kalv eller hva det nå skulle være.

Men fra det utgangspunkt at det faktisk var skaperen av universet som sa dette her virker det veldig absurd. Virker som han er sjalu, omtrent på en seksuell måte.

Men som tvisnes sier; dem som startet en religion fikk jo åpenbart makt, innflytelse og penger av å sitte på "sannheten". Og dette har ikke blitt noe mindre aktuelt de senere årene - noe alt fra scientologi sektene til vatikanet så fint demonstrerer.
Sitat av Santiago Vis innlegg
^^ "Du skal ikke ha andre guder enn meg" fremstår ganske rart for oss moderne mennesker. Vi tenker gjerne at det er jo ganske lett nok å holde, nesten unødvendig... men i de dager da bibelen ble skrevet var ikke dette tilfellet; da var kristendommen bare en av mange konkurrerende religioner. Noe selv folket i Israel demonstrerte (som det står i bibelen): bare gud snydde ryggen et øyeblikk var de i gang med en gylden kalv eller hva det nå skulle være.

Men fra det utgangspunkt at det faktisk var skaperen av universet som sa dette her virker det veldig absurd. Virker som han er sjalu, omtrent på en seksuell måte.

Men som tvisnes sier; dem som startet en religion fikk jo åpenbart makt, innflytelse og penger av å sitte på "sannheten". Og dette har ikke blitt noe mindre aktuelt de senere årene - noe alt fra scientologi sektene til vatikanet så fint demonstrerer.
Vis hele sitatet...
Jeg er for å holde oppe denne diskusjonen, men jeg mener at det krever at begge sider av saken vet hva de snakker om før de uttaler seg.

Da bibelen ble skrevet, eller rettere sagt, i de århundrene alle evangeliene ble nedskrevet, eksisterte det ikke noe som hette kristendom. Ja, det var etterfølgere av Jesus, men religionen kristendommen ble ikke til før endel mektige menn i Roma satte seg ned og samlet de evangeliene de følte passet best til det vi idag kjenner som Bibelen. (rundt 3-400 e.Kr hvis jeg ikke tar helt feil)

At man kun skal tilbe én gud faller jo helt naturlig for at religionen som kun har én gud skal eksistere. Det er jo også naturlig at en skaper av universet ikke vil at dens kreasjon skal tilbe alt annet enn han.

Og hvordan kan du si at de som "fant opp" religionen _åpenbart_ fikk makt? De første prestene etter Peters befaling tviler jeg sterk på hadde noe makt utover sin egen lille kirkelyd. At folk har fått makt ved påskudd av religiøse årsaker er jeg helt enig i, men ikke i opprinnelsen. Det finnes uansett ingen kilder som kan underbygge noenting om disse utsagnene.

Jeg er ikke kristen, men jeg mener at for å kunne diskutere en sak kreves en viss kunnskap av alle parter.
Santiago: Det du her sier er at du ikke tror noen gud overhode finnes. Greit nok, vær sin tro. Hvor kommer alt dette her fra da? Hvordan har det seg at mennesker i alle tider har letet etter opprinnelsen? Alt vi vet i dag er at det ikke er mennesker som startet dette, men vi aner ikke hva det er. Noen, blant annet meg tror på Gud innen Kristendommen, si hva du vil, men tror ikke det er hjernevasking av så mange millioner mennesker kan være mulig. Dessverre, du virker bare bitter over at vi har noe å støtte oss til, noe vi tror er svaret på menneskers kanskje største spørsmål.

Du referer til dine helbredene boksere, vel, sykdom til barn varer sjeldent lenge, jeg kan ikke forklare det annerledes. Men har selv hatt en ryggskade som fikk fysioterapauten min til å forvirre seg grønn, hun sjønte ikke hva hun kunne gjøre, og etter 7 mnd med prøving, telefoner til eksperter hadde hun tenkt å gi opp. Jeg er ser en mulighet og blir med en venn på bønnemøte, der er det flere som sitter rundt meg, de ber i ca 15 sekunder, og ryggen har ikke vært vond på samme måte etterpå! Forklar det hvordan du vil. Fysioterapauten min sto der med store øyne, hun visste jeg hadde vært stiv i noen muskler i ryggen, hun hadde prøvd og feilet lenge, og hadde skrevet langt brev om at jeg burde si til treneren min at jeg ikke kunne spille fotball på noen år, måtte bare roe alt ned og la tiden se om den kunne hjelpe. Vi rev arkene der å da, i ren lykke. Hun fant ingen medisinsk forklaring på at det var blitt bra, men hun kunne vitne om at jeg hadde hatt en reel skade, og blitt bra uten at det var på grunn av henne.

Det er dette som har overbevist meg.
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
men tror ikke det er hjernevasking av så mange millioner mennesker kan være mulig
Vis hele sitatet...
Basert på dette utsagnet; hvordan forholder du deg til andre religioner som Islam, Buddhisme osv?.
Etter min mening er Buddhisme ikke en religion. Men en livsrettning. Buddha selv var jo ikke en Gud, men en mann som syntes det var mye urett i verden, og han satt opp noen leveregler for at folk skal ha det bra på jorden. Så der ser jeg ikke noen hjernevasking. Jødedommen er samme religion som kristendommen, men kristene fikk Jesus, og baser seg på det, jødene venter enda. Hinduisme er en religion jeg personlig sliter med å forstå, der er det like mange guder som det er religiøse, så der har jeg vanskelig for å uttale meg, men ser for meg ut som at de har en religion du kan tro hva du vil.

Islam er også en religion som er veldig lik kristendommen, og jeg kan se for meg at det opprinnelig er samme religon, men at de har forstått Gud på forskjellige måter, og etterhvert som tiden har gått, og vi har fått mer innsikt i religioner har flere gått fra Islam til kristendom, og motsatt. De aller mest ekstreme innen Islam, de du hører om på TV, har ofte levd isolert fra den vanlige verden, bare lært opp til at det er Allah som er alt, han vil at du skal drepe alle som ikke tror på han, osv. dette er etter min mening hjernevasking. Vi har sett lignende tilfeller i blant annet USA hvor kristene har startet egene sekter, her skjer det mye rart. Men den vanlige kristene, muslim, eller annet er ikke etter min mening hjernevasket, men har funnet noe de velger og tro på. Du er ikke hjernevasket fordi du har en tro.

Forøvrig det jeg mente med det jeg sa, var at så mange som blir helbredet kan ikke være hjernevasket. Vi har sett eksempler hvor en person kan helbrede mange tusen, noen har kanskje ikke vært syk, eller de overdriver veldig, men ikke alle. Jeg har ikke hørt om helbredelse innen så mange andre religioner, men har hørt om alternativ medisin, hvorvidt dette virker, og hvorfor vet jeg for lite om til å uttale meg om.
Så latterlig vinkling, flesteparten av dere har jo selvfølgelig kristen kosmologi innabords. Type "du er separert fra gud, for noe annet hadde ikke kirken tjent på"

Du ER gud, av og til.

Du har kansje opplevd å være så inn i noe at tid og rom er ikke eksisterende?
du er fulstendig i et med det du gjør?

Da er du gud i deg...
mere hokuspokus er det ikke.
I den tilstanden kan man skape virklighet fort, men sinnet vårt har en tendens til å blande seg inn å lage baluba, skape frykt osv. I vesten har vi skapt et samfund for sinnet.
Østen har skapt et samfunn for gud i oss.

Iden tilstanden er du opplyst, du kan få gudommelige idèr og inspirasjon.

Men om det finnes noe "bevis" for det? ikke mere enn din egen opplevelse av det

"Det er stor forskjell på å tro og vite, og enda større på å tro det du vet" -Thor Heyerdal
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Så langt har jeg ikke sett en eneste ting som har overbevist meg at det finnes en Gud, eller en "intelligent designer". Jeg har heller null tro på at en eventuell Gud ville blandet seg i menneskelige afærer direkte slik det sies i bibelen eller koranen. Men jeg har av og til stilt meg spørsmålet, hva slags bevis ville overbevist meg om at det finnes en Gud? Og hvis jeg var Gud, hva ville jeg gjort som kunne røpet min eksistens?

En idé jeg har hatt er at hvis menneskeheten finner en måte å skape energi på ut av ingenting kunne det vært et ganske godt bevis for at det finnes en form for gud. Altså en måte for oss å bryte termodynamikkens første lov. Det er et par kriterier: mekanikken for å gjøre dette må være relativt obskur, slik at det aldri vil skje spontant. Det må være en metode som kun er mulig for høyt utvilklet intelligent liv. Helst såpass vanskelig at det fortsatt er mange hundre år til vi eventuelt hadde funnet ut av det. Tror denne Guden ville vært ganske sikker på at menneskeheten var blitt en fredelig skapning før vi fikk tilgang på noe slikt.

En annen idé jeg har hatt var om vi fant en måte å åpne portaler eller reise raskere enn lyset. Det er ganske slemt av Gud å skape et slikt enormt univers og ikke la oss utforske det, i tillegg til å dømme oss til uungåelig utryddelse. Se, men ikke ta på! Det måtte vært de samme kriteriene som over, etter som jeg vet at noe slikt ville brutt en hel del energilover. Men jeg er litt usikker på om det er en god idé i det hele tiden, siden en slik teknologi, om jeg har forstått relativitetsteorien, ville skapt en del tidsparadokser. Dessuten, om den forrige idéen var virkelig kunne vi komme oss til andre planeter uten store problemer.. det ville bare tatt veldig, veldig lang tid. Dessuten: Om universet ikke var skapt kun for menneskene ville en slik teknologi vært ganske destruktiv. Effektivt sett ville den første rasen som fikk teknologien tatt over hele galaksen (evt. universet)

Hva ville du tolket som et bevis på Gud?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er relativt, rett og slett basert på om du er troende eller ikke. Tror du på gud kan alt som er rundt oss oppfattes som bevis for det`s eksistens, og alt, enten det får en negativ eller positiv effekt for deg kan forklares med en "høyere" mening. Om du ikke tror på gud så er ingen ting beviser for deg, fordi du rett og slett tror alt kan forklares på en logisk, vitenskaplig måte.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
kjuagutt: Nå tar jeg ikke det meste du sier seriøst.. Men kan uansett love deg at Buddhisme er en religion i praksis. Har du vært i et Buddhisttempel? Kjernen i Buddhisme er kanskje bare en livsstil, akkurat som kristendommen forsåvidt, men buddhisme er påvirket av religionene rundt, bla.a. hinduisme.. Så du har fortsatt folk som tror på ånder og spøkelser og greier, og Buddha tilbes jo nesten som en gud av mange. Akkurat som mange kristne fortsatt tror på engler, demoner og en dømmende Gud. Mye av kristendommen vi kjenner i dag er jo også påvirket av masse overtro og tull.. mest fra Jødedommen, men også fra andre religioner som fantes rundt middelhavet på tiden. Personlig, når jeg prøver å lese om Jesus igjennom alt det bullshitet folk har funnet opp om han, så likner han ganske mye for Buddha. Det er godt mulig han bare brukte Messias-opplegget som en måte å få forkynet det han mente (som så mange andre på tiden).. og miraklene, inkludert jomfrufødselen, er jo åpenbart funnet på i ettertid (mange er ikke originale en gang).
Min teori, kort fortalt. Og det er opp til hver enkelt om hvordan den tolkes:

En såkalt "Gud" finnes ikke. Det er bare menneskeheten som har funnet opp en slags guide til et godt, solid og ærlig liv. Egentlig så synes jeg det er masse fine "oppskrifter" i Bibelen. Men det er hvis man tar det til seg på en lett fordøyelig måte, i steden for å svelge hele boka rått. Jeg liker å holde mulighetene åpne. Smake litt av alt Veldig ordspillaktig. Hehe..

Alle menneskene som har vært på denne kloden, og som er på kloden as we speak, og som kommer til å havne på denne jorden kommer til å få det samme behovet for å følge en leder. Vi er ganske like sauer på det feltet. Selvfølgelig satt litt på spissen.

Det kan være overhoder/prester i den gamle verden som satte i gang en fortelling, "maktdemonstrasjon?". For å fenge folk til å følge etter. Disse prestene har selvfølgelig vært ute etter makt. Det er selvfølgelig, slik er naturen er. Alle raser, alle dyr, alle skapninger trenger en alfa.

Fra begynnelsen; Vi, menneskeheten skilte seg ut fra resten. Vi var på god vei til toppen av næringskjeden, og jo flere jo bedre.

-----------

Jeg har ikke fått noen håndfaste bevis på en gud.. Men kristne sitt argument er; "Alt har en mening i Guds plan." Jeg snakker selvfølgelig på egen erfaring. Nå trenger ikke de som føler seg støtt flame meg.

Ganske genialt formulert egentlig. Det er en _god_ måte å vri seg unna på, og et fantasisk vinn-vinn, i tilfelle de noen gang får sjansen til å si: "I told you so...".
Det er det svaret jeg får når jeg spør folk fra forskjellige kristne menigheter.

Og vi som tviler, undrer og tenker i den uendelige jakten på kunnskap klarer jo selvfølgelig ikke å motbevise noe.

- Hvorfor sprenges små barn i filler omtrent daglig? - Fordi Gud har en plan?

- Hvorfor dør folk i den ene verdensdelen hvert minutt av sult?!

Når alle oss som er i denne delen av kloden har fråtset i flere dager på rad, og vi er ikke halvveis engang. Selv sitter jeg her å sliter med magen fordi jeg har forspist meg. Er en smule flau i dette øyeblikk.

-----------
Beklager hvis dette ble litt rotete, jeg er egentlig litt i farten på vei til køys.
Jeg er sikkert ikke alene, men jeg søker veldig mange svar.. Og foreløpig har jeg ikke fått noe annet en tolkninger som har gjort meg enda mer forvirret.

Jeg tenker på slike ting flere ganger i døgnet. Dette er en ting jeg har jobbet med i flere år.

Alt av utvikling er absurd når man sikter til menneskeheten. Bare til å se på hvordan verdenen vår er i dag.

Ikke for å kaste bensin på bålet, men kristendommen er prikk lik alle andre religioner. En god gammal hjernevask.

Takk, føler meg litt lettere. God jul & og godt nyttår
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Noen, blant annet meg tror på Gud innen Kristendommen, si hva du vil, men tror ikke det er hjernevasking av så mange millioner mennesker kan være mulig.
Vis hele sitatet...
Våkn opp! Det har skjedd med flere milliarder! Og med mindre vi teppebomber strategiske steder så vil det fortsette! (Ikke ta meg seriøst på denne!)

Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Du referer til dine helbredene boksere, vel, sykdom til barn varer sjeldent lenge, jeg kan ikke forklare det annerledes. ..... Forklar det hvordan du vil.
.....
Hun fant ingen medisinsk forklaring på at det var blitt bra, men hun kunne vitne om at jeg hadde hatt en reel skade, og blitt bra uten at det var på grunn av henne.
.....
Hvor kommer alt dette her fra da? Hvordan har det seg at mennesker i alle tider har letet etter opprinnelsen?
.....
Dessverre, du virker bare bitter over at vi har noe å støtte oss til, noe vi tror er svaret på menneskers kanskje største spørsmål.
Vis hele sitatet...
"Religion doesn't give you the answers; it just stops you from asking the questions."

Det sitatet er så alt for sant. Hvorfor skal vi være bitter for at du har noe å støtte deg til? (du virker forresten ganske arrogant når du sier dette)
Det eneste du har igjen for det er at du kan sitte inni din egen lille boble, din egen lille virkelighet... Stenge ut alt av vitenskap, kritisk tenkning og sunn fornuft... Fordi Gud gjorde det.

En av grunnene til at jeg aldri kommer til å bli religiøs er nettopp på grunn av dette. Å ty til det guddommelige eller overnaturlige for å forklare tilsynelatelende uforklarlige spørsmål er helt absurd og rett og slett idiotisk gjort i mine øyne. Big Bang er som sagt en teori (med beviser som underbygger den), men den er alt annet enn komplett. Vi vet ennå ikke hvordan det hele startet, helt i begynnelsen, men å bare si at Gud gjorde det bringer oss ikke nærmere svaret.
Vi må bare fortsette å være nysgjerrige og prøve oss frem! Vi får se hva gutta på CERN kommer fram til!


Sitat av handy. Vis innlegg
Ikke for å kaste bensin på bålet, men kristendommen er prikk lik alle andre religioner. En god gammal hjernevask.
Vis hele sitatet...
+1 KP til deg, min venn.

Kremt: *tilsynelatende... "tilsynelatelende"? Hva svarte? Begynner å bli sent...
Sist endret av BomberMan; 26. desember 2008 kl. 02:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Religion doesn't give you the answers; it just stops you from asking the questions."

Dette burde stått i hver eneste dørkarm

Takk BomberMan..
Skyfex: Buddhisme er i opprinelsen ikke en religion, mennesker har gjort den til det. Buddha sa selv han ikke er en noen gud. Der er en stor forskjell på Buddha og Jesus. Miraklene og jomfrufødsel er funnet på i ettertid? Dette er dirkete frekt å si. Greit, det går utenfor hva du tror er mulig. Men fordi forksere ikke kan forklare det, betyr ikke at det ikke at det ikke kan skje.

Vitenskapen har jo ikke funnet konkrete bevis mot noe i bibelen. Ettersom hvordan og hvortid ting skjer er alltid i sammenheng med mye annet. Det er funnet skriv om en stor flom som er på vei av mennesker i amerika tror jeg det var. Dette var noe av det siste som er funnet fra stammen, og det er skrevet på samme tid som vi kan regne syndefloden.

Men joda, bibelen kan være endret, vatikanet har jo hatt voldsom makt oppigjennom tidene, og kan ha en finger med i spillet. Håper ikke dette, men men. La vitenskapen prøve og finne sine teorier. Blant annet big bang kan forklares, ja, men hvordan startet det hele? Jeg tviler på at det plutselig bare var der, noe må ha startet det hele! Jeg velger å tro Gud, og tviler på at vitenskapen noen gang vil forkalare begynnelsen.
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Skyfex: Buddhisme er i opprinelsen ikke en religion, mennesker har gjort den til det. Buddha sa selv han ikke er en noen gud. Der er en stor forskjell på Buddha og Jesus. Miraklene og jomfrufødsel er funnet på i ettertid? Dette er dirkete frekt å si. Greit, det går utenfor hva du tror er mulig. Men fordi forksere ikke kan forklare det, betyr ikke at det ikke at det ikke kan skje.
Vis hele sitatet...
Har du hatt religion på videregående eller grunnskolen? Selv om Buddha ikke var en gud betyr det ikke i det hele tatt at buddhismen ikke er en religion. Hvis du skal være med i diskusjonen så må du ivertfall vite hva du snakker om. Og btw, dette er IKKE et spørsmål om hva du syns, om et livssyn er en religion eller ikke blir bestemt utifra visse kriterier, kriterier som definerer ordet religion!

Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Vitenskapen har jo ikke funnet konkrete bevis mot noe i bibelen. Ettersom hvordan og hvortid ting skjer er alltid i sammenheng med mye annet. Det er funnet skriv om en stor flom som er på vei av mennesker i amerika tror jeg det var. Dette var noe av det siste som er funnet fra stammen, og det er skrevet på samme tid som vi kan regne syndefloden.
Vis hele sitatet...
Viser til min tidligere post i denne tråden:

Sitat av Thomas_taz Vis innlegg
"Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall" Alle kjenner igjen begynnelsen av andre kapittel i evangeliet etter Lukas, også kjent som juleevangeliet. I historisk sammenheng vet man at dette første gang skjedde da Kvirinius var romernes mann i Syria. I hundrevis av år hadde romerne drevet folketellinger, men kun av romerske borgere slik at de kunne begynne å betale skatt og bli soldater. Da Kvirinius styrte omfattet dette derimot også jødene, men denne opptellingen ble bare foretatt i Judea, det vil si den sørlige delen av landet rundt Betlehem og Jerusalem. Denne registreringen fant sted i år 6 e.kr og gjaldt bare skatteingangen, jødene var nemlig fritatt fra romersk militærtjeneste. På dette tidspunktet kan Jesus ha vert 10-12 år gammel, for man regner med at han ble født i år 4 eller 6 f.Kr. Historien om Jesu fødsel stemmer derfor ikke med folketellingen til Kvirinius. Det var ingen folketelling i Galilea der Maria og Josef kom fra. Det er heller ingenting som tyder på at noen måtte reise tilbake til de byen de stammet fra - Betlehem for Josefs vedkommende - for å bli registrert. Romerne var bare interessert i å vite hvor skatteyterne befant seg, og hvor mye de sannsynligvis var i stand til å bidra med.
Vis hele sitatet...
Å bevise noe historisk er ansett som umulig, men å vise ved hjelp av flere kilder at noe sannsynligvis har hendt er mulig. Posten min har grunnlag i Illustrert Vitenskap nr 17 2008, og bladets kilder er de mest annerkjente vitenskapelige tidsskriftene i verden. Jeg vil si at dette er et meget godt motargument mot ditt utsagn.
Sitat av kjuagutt Vis innlegg
Skyfex: Buddhisme er i opprinelsen ikke en Blant annet big bang kan forklares, ja, men hvordan startet det hele? Jeg tviler på at det plutselig bare var der, noe må ha startet det hele! Jeg velger å tro Gud, og tviler på at vitenskapen noen gang vil forkalare begynnelsen.
Vis hele sitatet...
Og hvem lagde gud? Da kan du velge å tro på guds far, men hvem skapte han?

Jeg tror ikke universet har en begynnelse.. 2 partikler kræsjet jo og lagde big bang, men da var det allerede noe her fra før av (partiklene).. Universet er uendelig både i utstrekning, men også i alder. Det er ihvertfall min teori..
Sist endret av Gamgee; 27. desember 2008 kl. 19:46.
Sitat av Skyfex Vis innlegg
Så langt har jeg ikke sett en eneste ting som har overbevist meg at det finnes en Gud, eller en "intelligent designer". Jeg har heller null tro på at en eventuell Gud ville blandet seg i menneskelige afærer direkte slik det sies i bibelen eller koranen. Men jeg har av og til stilt meg spørsmålet, hva slags bevis ville overbevist meg om at det finnes en Gud? Og hvis jeg var Gud, hva ville jeg gjort som kunne røpet min eksistens?

En idé jeg har hatt er at hvis menneskeheten finner en måte å skape energi på ut av ingenting kunne det vært et ganske godt bevis for at det finnes en form for gud. Altså en måte for oss å bryte termodynamikkens første lov. Det er et par kriterier: mekanikken for å gjøre dette må være relativt obskur, slik at det aldri vil skje spontant. Det må være en metode som kun er mulig for høyt utvilklet intelligent liv. Helst såpass vanskelig at det fortsatt er mange hundre år til vi eventuelt hadde funnet ut av det. Tror denne Guden ville vært ganske sikker på at menneskeheten var blitt en fredelig skapning før vi fikk tilgang på noe slikt.

En annen idé jeg har hatt var om vi fant en måte å åpne portaler eller reise raskere enn lyset. Det er ganske slemt av Gud å skape et slikt enormt univers og ikke la oss utforske det, i tillegg til å dømme oss til uungåelig utryddelse. Se, men ikke ta på! Det måtte vært de samme kriteriene som over, etter som jeg vet at noe slikt ville brutt en hel del energilover. Men jeg er litt usikker på om det er en god idé i det hele tiden, siden en slik teknologi, om jeg har forstått relativitetsteorien, ville skapt en del tidsparadokser. Dessuten, om den forrige idéen var virkelig kunne vi komme oss til andre planeter uten store problemer.. det ville bare tatt veldig, veldig lang tid. Dessuten: Om universet ikke var skapt kun for menneskene ville en slik teknologi vært ganske destruktiv. Effektivt sett ville den første rasen som fikk teknologien tatt over hele galaksen (evt. universet)

Hva ville du tolket som et bevis på Gud?
Vis hele sitatet...
Jeg ser på Gud som den krafta/energien som la allt til rette før dét trilliontedelssekundet til Big Bang. Om det aller minste hadde gått galt, ville det aldri bli evolusjon, og heller ingen mennesker. Det må ha vært noe som har lagt allt til rette slik at det ble som det ble.

Sjansen for at det som kjedde før Big Bang er en tilfeldighet, er nokså liten. Men den er der fortsatt. Det er vanskelig å ha noen meninger om det.
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men jeg syntes litt av det som står i Koranen kanskje får en til å undre. Her er en liten smakebit. Da Koranen kom for ca. 1400 år siden, trodde folk fremdeles at jorden var flat.

Do not the Unbelievers see that the heavens and the earth were joined together as one, before we clove them asunder?
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om The Big Bang.

We created the heavens with strength, and verily, We are expanding it.
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om utvidelsen av universet, som nettopp nylig ble påvist av Hubble teleskopet.

We made the sky a preserved and protected roof.
Vis hele sitatet...
Kan jo være det er snakk om de forskjellige lagene av jordens atmosfære (samt Van Allen beltet) som beskytter oss mot dødelig strålig, meteorer og annet boss.

By heaven with its returning system.
Vis hele sitatet...
Et av disse lagene gjør det visst mulig for radiobølger å returnere ned til jorden slik at vi kan snakke i mobilen, se på TV osv.

We sent down iron, with which there is material for mighty war, as well as benefits for mankind.
Vis hele sitatet...
Det ble nylig kjent at alt jernet her på jorden kom fra gigantiske supernovaer i fjerne galakser.

He has let free the two seas, meeting together: Between them is a barrier that is not transgressed.
Vis hele sitatet...
Såkalt "surface tension". F.eks. når saltvann og varmtvann møtes, vil de ikke blandes.

Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of muddy water: near it he found a people.
Vis hele sitatet...
Jeg hørte på BBC forleden at organismene som omsider ble til oss mennesker mest sannsynlig ble til i gjørme.
Sist endret av hardingfele82; 1. januar 2009 kl. 16:52. Grunn: Liten skrivefeil
Jeg tror at 21 Desember 2012 vil det komme aliens til planeten vår, med en superb type teknologi vi adri har sett maken til! Disse "aliens" vil da komme fra planeten Nirubi slik som de har gjort tidligere. Vårt neste stadie i utviklingen som skjer hvert 3600. år !
Gud? - Nei. Men en annen humanoid rase som er kommet mye lenger i utviklingen enn oss? Ja !
Sist endret av neptuNe; 1. januar 2009 kl. 17:21.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Og dette tror du fordi.....?

Herre min hatt...
Fordi Nibiru passerer jorden på den datoen (;
Og hvordan kunne personer for mange tusen år siden vite at det var 11 (12?) planeter i solsystemet vårt, at solen var sentrert og planetene var runde, når vi først fant det ut for noen hundre år siden?
De må ha fått kunnskapen fra noen? Også den skikken med å forme skallen oval, ved å "binde" hodet på små barn? Er jo funnet flere hodeskaller som bevis på at de gjorde det. Formålet? - Ligne på "Gudene" sine, altså den høyere utviklede rasen Nibiru bærer.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Nibiru-diskusjonen har vært tatt opp ca. 9,01 x 103 ganger før... Det er bare bullshit.
Og det at en jævla indianerstamme gjør ungene sine til misfostre med å binde tau rundt hodene deres? Det finnes et titalls negerstammer rundt om kring som putter leireskiver inni kjeften og strekker halsen 40 cm ved hjelp av metallringer; skal dette være et bevis på aliens kommer og "hjelper" oss? Makan til bullshit har jeg ikke hørt på lenge!

Grunnen til at teorien om heliosentrisme først ble akseptert for noen få hundre år siden var fordi kirken hjernevaska folk med slik bullshit som at jorda var senteret av universet, og alle som ikke ville godta det og heller sa noe annet, med vitenskapelig grunnlag, ble halshugd eller verre av kirken.
Hadde det ikke vært for kirken tror jeg heliosentrisme hadde blitt akseptert mye tidligere!

Mayaene var adskilt fra resten av verden, hvorfor i helvete skal de tro at jorden er flat og senteret av universet, når det var noe faenskap kirken fant på?! Mayaene var kanskje en lur gjeng som var i stand til å tenke selv, og finne ut ting på egen hånd, men Nibiru er BULLSHIT.

Noen av argumentene dine blir rett og slett for dumme...
Anunnakiene er ikke akkurat ute etter å "hjelpe" oss.. Tvert imot, de vil overta jorden igjen ;D!
Og nei, Anunnakiene kommer ikke fordi indianerstammer strekker ut halsen sin ved bruk av metallringer, men indianerstammene gjør det for å ligne "Gudene" sine.

Teorien om Niribu og Anunnakiene er vel strengt tatt eldre enn kristendommens kirke?
So, de var adskilt fra resten av verden.. Hvorfor skal de ikke tro jorden er flat? Hvordan visste DE at den var rundt? Og at det var 11 planeter i solsystemet vårt, og 12 med Niribu (som ikke egentlig er fra vårt solsystem)?
Tror ikke de hadde en hel del satelitter og observatorier?
Og hva med Inkaene, Aztekerene, og ikke minst egyperene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av neptuNe Vis innlegg
Teorien om Niribu og Anunnakiene er vel strengt tatt eldre enn kristendommens kirke?
So, de var adskilt fra resten av verden.. Hvorfor skal de ikke tro jorden er flat? Hvordan visste DE at den var rundt? Og at det var 11 planeter i solsystemet vårt, og 12 med Niribu (som ikke egentlig er fra vårt solsystem)?
Tror ikke de hadde en hel del satelitter og observatorier?
Og hva med Inkaene, Aztekerene, og ikke minst egyperene?
Vis hele sitatet...
Å finne ut at jorda er rund er rimelig trivielt om du har enkle geometrikunnskaper, et par pinner, og et par personer som er villige til å finne det ut. I 330 før kristus argumenterte Aristoteles for ei rund jord, basert på horisonten, og korleis skip forsvant på veg ut. Det er mao. fullt ut mulig å resonere seg fram til ei rundt jord basert på observasjoner og geometrikunnskap.

Og dei visste ikkje at det var 11 planetar. Dei viste neppe kva planet var, eller forskjellen på planeter og stjerner. Kan du vise kilder som viser at dei hadde den kunnskapen? Og nei, ikkje gidd å dra opp Däniken sine astronautar... Dei blir for tåpelige.
Sitat av neptuNe Vis innlegg
Fordi Nibiru passerer jorden på den datoen (;
Og hvordan kunne personer for mange tusen år siden vite at det var 11 (12?) planeter i solsystemet vårt, at solen var sentrert og planetene var runde, når vi først fant det ut for noen hundre år siden?
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg ville gått tilbake til skolebenken istedet for å fordype deg i fordummende og sjarmerende litteratur om utdødde indianerstammer om jeg var deg. Solsystemet vårt har ikke 11(12?) planeter.
Sist endret av Kinseek; 1. januar 2009 kl. 18:40.
Kjapt google search med "Niribu" og "Planet X" som søkeord, og du finner plenty av info. Selv om du kanskje må lese en god del først.

"The 11 recognized planets are Mercury, Venus, Earth, Mars, Ceres, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto and Eris. Ceres, Pluto and Eris are considered dwarf planets."
Med Planet X aka Niribu blir det tolv planeter.
Sist endret av neptuNe; 1. januar 2009 kl. 18:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har en kritisk evne til å vurdere det jeg leser og samtlige av det som jeg har lest om dette vurderer jeg til ren og pur bullshit grundig innbakt i pseudovitenskap, statsparanoia og new-age hysteri.
Sist endret av Kinseek; 1. januar 2009 kl. 18:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av neptuNe Vis innlegg
Kjapt google search med "Niribu" og "Planet X" som søkeord, og du finner plenty av info. Selv om du kanskje må lese en god del først.

"The 11 recognized planets are Mercury, Venus, Earth, Mars, Ceres, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto and Eris. Ceres, Pluto and Eris are considered dwarf planets."
Med Planet X aka Niribu blir det tolv planeter.
Vis hele sitatet...
Du svarer ikkje på spørsmålet mitt - eg også er i stand til å google, men google gir meg faktisk ikkje seriøse kilder som antyder det du hevder. Dei seriøse kjeldene seier uten viare at vi har 11 relativt store objekt vi kjenner til i vårt solsystem. Dei seier ingenting om at andre sivilisasjoner har kjent til fleirtalet av desse, og dei antyder heller ingenting om niribu.

Extraordinary claims require extraordinary proofs.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Kjapt google search med "Niribu" og "Planet X" som søkeord, og du finner plenty av info. Selv om du kanskje må lese en god del først.
Vis hele sitatet...
Kjapt google-søk med "Jews" og "WTC 9/11" gir deg masser av info. Selv om du kanskje må lese, eller evt. tenke deg litt om først.

Les
Nå har ikke jeg noen spesiell tro på verken Gud eller noen andre guddommelige skapninger.

Når det er sakt vil jeg si at kanskje ikke Gud røper at han faktisk er der (om han er) siden det hander ikke for oss mensker å finne bevis at han finnes, men at han "tester" oss ved å la oss tro.
Det er Unødvendig/umulig å finne ut "hva som skjedde før the big bang" og "hvem som eventuelt skapte gud" før Gud. Hvorfor skal vi bekymre oss over gud og passe på å "be for maten"..? gud har hatt lite med den maten vi sitter å spiser, "han" har svært lite med "sykdommen til bestemor" å gjøre, "han" har ingen verdens ting å gjøre med usa, slik "Bush" får innbyggerne sine til å tro! "Vanlige mennesker" er ikke i stand til å forstå størrelsen til verdensrommet. De fleste av oss har ikke en eneste anelse på hvor stort sol-systemet vi er en del av engang.

Det jeg vet med stor sikkerhet er at jeg skal dø og at kroppen jeg lever i ikke vil bli brukt noe mer. Om det skjer noe syke greier med en eventuell "sjel" jeg har, det vil tiden vise meg og er ikke et spørsmål som er aktuelt før jeg er død. Resten av tiden jeg lever disponerer jeg ut i fra at jeg kun har dette livet å leve og vil aldri få oppleve dette på nytt.

Og er man kristen, muslim, jøde, buddist o.l. Er man faktisk hjerne-vasket. Det er ikke noe man har funnet ut selv at stemmer. Ingen engel som har kommet ned fra himmelen og fortalt dem bla bla bla. Muslimene mener Allah skrev koranen selv? Damn guys. He is god, why would he wright it himself? Presidenter og konger er "guder" på jorda. Det er de som bestemmer over hva folk skal tro og gjøre, sammen med de "folkevalgte politikerne" som gjør "alt i sin makt for at vi skal ha det bra". "Alle"/de fleste har fått høre fra man er liten via media, skole, naboer, familie etc. at gud finnes osv. Er det rart folk blir religiøse? Er det rart det er krig i verden?
Religion = Penger og makt (Det var nok det de første som kom med historien hadde planer om også)

Jeg sier ikke at det ikke kan være en mulighet for noe overnaturlig, men jeg dedikerer ikke hele livet mitt til kirken eller en annen religion. Jeg kan jo ikke si at "det finnes ikke en gud" for det er noe jeg og alle dere andre ikke kan vite sikkert. Jeg får svarene jeg lurer på når jeg dør, uansett om jeg er kristen, muslim, satan, eller meg selv. Tenk alle de tusenvis av år det har vært mennesker på jorda og hvor mange forskjellige teorier det har vært opp mellom alle årene. Hvem vet ikke om en av deres teorier kan stemme? Selv om "vi" finner ut hva som er "riktig" så vet man ikke det helt sikkert før man er død uansett og derfor føler jeg det er meningsløst og følge en religion 100%. Så jævlig nedtur om det ikke stemmer i det jeg dør? Jeg tror også selvfølgelig at "Himmel og helvette" er skapt av mennesket for å "lure/holde roen/kontroll" på resten av menneskene slik at vi skal leve i "harmoni", men det folk ikke skjønner er at de er dumme.

Når man ser på filmer så begynner folk å be osv hvis man blir utsatt for terror osv, men tenker ikke over at de som er "terrorister" også gjør det for gud? Så de som sitter og ber som er på vei til å bli drept ber til "samme gud" som de som dreper dem for at gud "sa/ønsker" det. *riste på hodet*

Uansett så har jeg grunnen til at jeg ikke tror på religioner. Alle vi som lever i dag tror og synser hver for oss og mange blir "enige". mennesker har levd i mange tusen år på jorda, men "religionene" endres bare hele tiden med årene og varierer fra hvor i verden man bor.
Hvorfor vet ikke vi som lever i dag hva som er riktig og lever etter det? De som tror på gjenfødelse, hvorfor tror dere på det? Hvis det er slik, da burde jo alle mennesker vite det? Slik at alle kan leve et best mulig liv slik at de får et best mulig liv neste gang igjen(da er jo jeg gjenfødt også, gjelder ikke bare for noen). Eller er grunnen til at de ikke vet det fordi de levde et "dårlig" liv i sitt tidligere liv? Og bare dere som tror på det vet det med sikkert?
Religion er kun skapt for å ikke freake ut mennesker fordi vi skal dø før vi er 100 år og man ser sikkert en potensiell pengegruve og mye makt.

Hvis man ser på moralen i alle religionene(grunnlovene) er det å være snill og grei, men religionene setter hverandre opp mot hverandre fordi man "ikke skal ha andre guder enn meg".. Så det finnes fler enn 1 gud altså? Hellig krig? *riste på hodet*

Jeg forstår godt at fattige og mennesker som lever i krigsherjede land er religiøse, men hvordan kan folk i Norge tro på Gud lurer jeg på? Velger de å ikke tenke selv? Eller har dere opplevd noe som er så sykt at dere har blitt overbevist? Og er det tilfelle, vil jeg vite hva du har opplevd som gjorde "deg" religiøs.
Sist endret av Inspecta_Deck; 2. januar 2009 kl. 11:07.
Du må ta i betraktning at mennesker er fulle av frykt, tanken på et evig liv gir deg trøst. Selv er jeg ateist, og det er ikke noe jeg sier for å skille meg ut, det er fordi jeg har for lenge siden skjønt at etter jeg har dødd og blitt senket ned i jorden (ironisk nok på en kirkegård), så vil jeg etter litt bli gjødsel for en plante og en gresstust, masse mark og kanskje, hvis jeg er heldig et tre. Jeg kjenner mange kristne som er veldig oppegående og smarte mennesker, og de har skjønt for lenge siden at Jesus aldri var guds sønn, og at hvis gud i det hele tatt finnes så har han bedre ting å gjøre. Men de er fortsatt kristne, fordi hvis du leser og følger Bibelen vil du leve et godt liv, bibelen er full av mange spennende spøkelseshistorier, men den inneholder mest av alt tips og hint til hvordan å leve et godt liv. Bibelen sier ikke drep din neste, ikke vær utro mot din kone, ikke misbruk alkohol (i form av alkoholisme), ikke bring krangel og konflikter inn til soverommet. Jeg kan fortsette å liste shit som det der en god stund, fordi jeg har lest store deler av bibelen. Det er mange kristne som ikke tror på gud, og hvis de gjør det, det gjør de automatisk ikke til dumme mennesker gjør det vel?
For å gjøre det helt klart.. Islam, Kristendom og Jødedom er 3 forskjellige måter å tilbe den samme guden på. Når de sier du skal ikke tilbe andre guder enn meg så må du merke deg at de er flertall, og når man leser dette, mener forfatteren Hinduisme og andre religioner som har flere enn en gud.
Jeg skjønner godt hvorfor folk ber i nødens stund, det virker trøstende, men nå burde du ikke ta alt du ser på film for gitt, det er hva Hollywood vil vise deg, og ingenting annet (om ikke Bollywood).

Jeg forstår godt at fattige og mennesker som lever i krigsherjede land er religiøse, men hvordan kan folk i Norge tro på Gud lurer jeg på? Velger de å ikke tenke selv? Eller har dere opplevd noe som er så sykt at dere har blitt overbevist? Og er det tilfelle, vil jeg vite hva du har opplevd som gjorde "deg" religiøs.
Vis hele sitatet...
Dette er utrolig ignorant, respekterer du ikke andre menneskers valg? Folk i Norge velger å tro, det er ikke noe de blir tvunget til. Tror du ikke alle i Norge tenker? Det er som sagt ikke alle kristne som tror på Gud.
Jeg veit at religion er et altfor tynnslitt ord nå om dagen, spesielt kristendom og islam, grunnet handlinger gjort i fortiden, men sett bort ifra all den ulykken kristendommen har påført Europa de siste 2000 årene og all den ulykken islam har påført Midt-Østen de siste 1500 årene så er tanken bak det god. Bare fordi dere ser noen skjeggaper på TV som skriker "ALLAH EL-AKHBAR" som betyr Allah er stor, før de blåser seg selv i fillebiter betyr det ikke at alle muslimer er selvmyrdene ekstremister.


Uansett så har jeg grunnen til at jeg ikke tror på religioner. Alle vi som lever i dag tror og synser hver for oss og mange blir "enige". mennesker har levd i mange tusen år på jorda, men "religionene" endres bare hele tiden med årene og varierer fra hvor i verden man bor.
Hvorfor vet ikke vi som lever i dag hva som er riktig og lever etter det? De som tror på gjenfødelse, hvorfor tror dere på det? Hvis det er slik, da burde jo alle mennesker vite det? Slik at alle kan leve et best mulig liv slik at de får et best mulig liv neste gang igjen(da er jo jeg gjenfødt også, gjelder ikke bare for noen). Eller er grunnen til at de ikke vet det fordi de levde et "dårlig" liv i sitt tidligere liv? Og bare dere som tror på det vet det med sikkert?
Religion er kun skapt for å ikke freake ut mennesker fordi vi skal dø før vi er 100 år og man ser sikkert en potensiell pengegruve og mye makt.
Vis hele sitatet...
Er det noe galt i å skape ro og trygghet i menneskers liv? Dette er vel noe av de beste de kunne gjort, ikke alle er sterke nok til å takle sannheten av at livet en gang tar slutt, jeg er en del av disse, og jeg er sikker på at det er flere der ute som ikke liker tanken på at vi skal dø en gang i fremtiden. Jeg har funnet meg selv våkne opp om natten og føle meg helt håpløs fordi jeg veit at jeg skal snart dø, og jeg har rundt 60 år igjen å leve. Derfor kan religion være en god ting. For å sette dette på det rene: Islam har ikke rettferdiggjort terrorisme i Koranen, det er sånn det er tolket. Jihad var et begrep som ble brukt spesielt mye i middelalderen da Sarasenerne kjempet for å beholde det Hellige Land, som de kristne styrkene prøvde å røve fra de. Dette var for å kunne samle sammen det største antall styrker for å kjempe for regenten av de muslimske riket. Det står i Koranen såvel som i Bibelen at din Gud ikke vil at du skal begå selvmord, og det er jo et godt argument mot selvmordsbombing nå til dags. Det har seg bare sånn at mennesker har valgt å tolke det som at det er en rettferdig handling når man er i Jihad, hellig krig. Spørsmålet er bare: Når er man virkelig i Jihad?

Konklusjonen jeg har kommet frem til er ihvertfall at det ikke finnes noen gud, og for å sitere en vis man: Religion er opium for folket.
Jeg tror at Gud finnes fordi jeg ser en storhet og logikk og kreativitet i skaperverket. Jeg tror ikke dette kan utvikles på slump. Det er for gjennomført og genialt til det. Noen må ha stått bak og designet det hele. Og denne noen er Gud.
"Jeg forstår ikke, derfor må det være religon / magi / krefter" er sjelden en veldig anerkjent måte å argumentere på...

Det blir på samme måte som " Det er klart jorden er flat og senter av universet. Noe annet ville være helt ulogisk"
Sist endret av Cikey; 7. januar 2009 kl. 00:32. Grunn: Addon
Sitat av LiseLotteLatte Vis innlegg
Jeg tror at Gud finnes fordi jeg ser en storhet og logikk og kreativitet i skaperverket. Jeg tror ikke dette kan utvikles på slump. Det er for gjennomført og genialt til det. Noen må ha stått bak og designet det hele. Og denne noen er Gud.
Vis hele sitatet...
To spørsmål til deg fra meg:

Hva vil det litt mer konkret si at noe er "på slump"? Jeg forstår at du tenker på tilfeldig eller vilkårlig, men jeg er usikker på hva det skulle mene i en sånn eksistensiell sammenheng som dette. Har ikke det meste vi kan se nå en årsak, om en vi ikke vet denne årsaken? Jeg klarer ikke helt å se for meg hva en "tilfeldighet" vil si i dannelsen av universet; foruten at vi ikke vet hva konkret årsaken var. Kan du vise til en eneste tilfeldighet i universet som simpelthen ikke kan henvises til uviten? Hvis slike tilfeldigheter ikke finnes, eller kunne tenke seg å finnes, hvordan kan du beskrive det slik du gjør og avvise det?

Hvordan oppstod gud? Er han også en tilfeldighet? Jeg antar du ser på gud som genial, gjennomført og i besittelse av ufattelig kreativitet og logisk sans; hvor fikk han denne fra? Hvorfor må disse kvalitetene nødvendigvis tilhøre en gud, og ikke en annen mindre imponerende "naturlig" årsak, universet i seg selv kan en si?
Sist endret av Kinseek; 7. januar 2009 kl. 00:37.