Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1506
1mg xanax, hvor mye mg valium tilsvarer det? Står så forskjellig på nett, noen mener 5mg valium er samme som 1mg xanax, andre mener 20 valium er det samme 🙄
Har ikke tatt eller tenkt å ta xanax selv så kan ikke sammenligne selv. Bare lurer
1mg xanax tilsvarer 10mg diazepam

Om du bruker en dose kalkulator, derimot kan ikke 10mg diazepam sammenlignes med 1mg xanor..
Sist endret av Stianiver; 22. september 2022 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ifølge denne så skal 1mg være ca 15mg diazepam. Jeg merker ikke så veldig stor forskjell som han over her påstår så det er sikkert litt forskjellig. På den kalkulatoren står det at det kan variere fra 5mg til 20mg diazepam på 1mg alprazolam. Hvor nøyaktig vet jeg ikke.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
15mg diazepam fra apotek kan ikke måle seg med 1mg alprazolam.
Jeg fikk abstinenser.
Av diaz eller alprazolam?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg gikk fra 1mg ksalol til 15mg diazepam.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åssen merker man forskjell på virkningen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åssen merker man forskjell på virkningen?
Vis hele sitatet...
Diazepam kan brukes for muskelspenninger f. eks men tror ikke alprazolam har samme effekt. Føler kanskje at alprazolam er mere retta mot kraftig angst og angstanfall. Det varer jo noe kortere enn vival også f. eks. Vival kan være greit å bruke en periode man vet man skal bruke det fast, mens xanax er mere egnet for sporadisk bruk ved angstanfall.
Min erfaring og mening vell å merke.
Det er ingen hemmelighet at Xanor brukes mot angstanfall og angst generelt mens Valium har i tillegg muskelavslappende effekt og brukes mot muskelkramper også. Det står for øvrig i felleskatalogen.

Å kjenne forskjell på di to er egentlig vanskelig uten erfaring, imo det som skiller di to mest er hvordan di begynner å virke og lengden. Valium kommer litt mere snikende og varer mye lengre mens Xanor virker mere brått på og av.