Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1209
Jeg har vært avhengig av nikotin ganske lenge nå. Begynte først med vape, til jeg gikk over til snus. Dette har pågått i snart 1 år, og det er først nå at jeg ser hvor tåpelig snus, vape, sigg og alt er. Føler jeg er på god vei til å slutte allerede. Jeg har lært at distraksjon funker noe bra til å ikke tenke på nikotin heletiden.
Jeg vil da spørre dere om dere har noen tips jeg kan legge til i avvenningen min, slik at det blir lettere å slutte og forhåpentligvis klarer det.

Takk for alle svar.
Det blir lettere når man har tatt avgjørelsen og står fast ved den. Good call!

Drikk mye vann og spis mer frukt hjelper litt
Les boka "Endelig ikke røyker" av Allen Carr.
Den har hjulpet meg å bli både røyk og snusfri.
Hvordan er de nikotin pastellene fra apoteket? Mint eller fruktsmak? Er det god erstatning for snus?
Det kan være nyttig å se etter mønstre i bruken din. Mennesker er vanedyr og mange tiltar seg nikotin i faste situasjoner. F eks når man venter på bussen. I de mest åpenbare situasjonene så kan det være til hjelp å laste ned et eller annet spill og dra frem telefonen og spille litt i de situasjonene (både avledning og bytte en vane med en annen).
Ellers kan man finne mye nyttig i å knytte det opp mot ting man har interesse av....er du økonomisk interessert så kan det være hjelp i å se hvor mye spenn det koster, hva du kan gjøre med de spenna istedenfor å bruke de på nikotin produkter og hvordan du kan få den summen til å vokse ved å gjøre smarte valg med de. Eller hvis du er interessert i helse, trening og denslags knytte det opp mot hva nikotinen gjør med kroppen din på kort og lang sikt. Hvor mye mer kroppen din kan tillate deg å yte uten å tilta deg nikotin. Hvordan hjertet påvirkes, hvordan blodårene påvirkes osv.
Eller om du er forfengelig så kan du knytte det opp mot tannhelse, lukter og hvordan andre folk oppfatter folk som bruker nikotin.

Også er det god hjelp i å bruke nikotinplaster, nikotintyggis, nikotinspray osv for mange.

Du virker jo ung, for et år er ikke så voldsomt lenge, men bra at du våkner kjapt opp og gjør tiltak for å motvirke den uheldige vanen.
Sitat av compact Vis innlegg
Les boka "Endelig ikke røyker" av Allen Carr.
Den har hjulpet meg å bli både røyk og snusfri.
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Mistet all lyst på nikotin selv
Sitat av SaySo Vis innlegg
Det kan være nyttig å se etter mønstre i bruken din. Mennesker er vanedyr og mange tiltar seg nikotin i faste situasjoner. F eks når man venter på bussen. I de mest åpenbare situasjonene så kan det være til hjelp å laste ned et eller annet spill og dra frem telefonen og spille litt i de situasjonene (både avledning og bytte en vane med en annen).
Ellers kan man finne mye nyttig i å knytte det opp mot ting man har interesse av....er du økonomisk interessert så kan det være hjelp i å se hvor mye spenn det koster, hva du kan gjøre med de spenna istedenfor å bruke de på nikotin produkter og hvordan du kan få den summen til å vokse ved å gjøre smarte valg med de. Eller hvis du er interessert i helse, trening og denslags knytte det opp mot hva nikotinen gjør med kroppen din på kort og lang sikt. Hvor mye mer kroppen din kan tillate deg å yte uten å tilta deg nikotin. Hvordan hjertet påvirkes, hvordan blodårene påvirkes osv.
Eller om du er forfengelig så kan du knytte det opp mot tannhelse, lukter og hvordan andre folk oppfatter folk som bruker nikotin.

Også er det god hjelp i å bruke nikotinplaster, nikotintyggis, nikotinspray osv for mange.

Du virker jo ung, for et år er ikke så voldsomt lenge, men bra at du våkner kjapt opp og gjør tiltak for å motvirke den uheldige vanen.
Vis hele sitatet...

Jeg er TS, men den brukeren ble banna. Ja jeg tenkte at det ikke er en lur avhengighet å ha, så ville stoppe så fort som murlig
Sitat av enhjørning1 Vis innlegg
Jeg er TS, men den brukeren ble banna. Ja jeg tenkte at det ikke er en lur avhengighet å ha, så ville stoppe så fort som murlig
Vis hele sitatet...
Godt tenkt. Follow with action.
Stumpa røyken for et par år siden selv. Nå er det straks snusen som må ta slutt. Også skal jeg jevnlig sette av utgiften på en snusboks til et eller annet prosjekt jeg har lyst til. Tar sikkert fallskjermhopp på første prosjekt og så får jeg se hvor veien går videre derfra
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av SaySo Vis innlegg
Godt tenkt. Follow with action.
Stumpa røyken for et par år siden selv. Nå er det straks snusen som må ta slutt. Også skal jeg jevnlig sette av utgiften på en snusboks til et eller annet prosjekt jeg har lyst til. Tar sikkert fallskjermhopp på første prosjekt og så får jeg se hvor veien går videre derfra
Vis hele sitatet...
Herlig!
Sitat av enhjørning1 Vis innlegg
Herlig!
Vis hele sitatet...
Livet er en rekke opplevelser. Bare å velge de som gir glede
Åssen går det med sluttings?
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Hvordan er de nikotin pastellene fra apoteket? Mint eller fruktsmak? Er det god erstatning for snus?
Vis hele sitatet...
Ikke så bra. Ble dårlig i magen og hadde mye sure oppstøt. Andre jeg har pratet med har samme erfaring, så er ikke bare jeg som er rar.
Munnspray!

Måtte kjøpe tabletter nå og da kommer crave med å hele tida ha noe i kjeften med en gang.

Munnspray glemmer jeg fort.

Litt dyr men varer i 3 dager.

Farmasiet er billig på nett!
Sist endret av Dough; 3 dager siden kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.