Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3850
Har vært på avrusning for 3 uker siden skrev meg, litt for tidlig ut å nekta etterbehandling i redsel for att de skulle forhindre meg i å få fastmedisnen min der i blandt benzo når jeg er som dårligst har vart plaget med angst siden jeg var småbarn.Men opplever nå etter avrusningen å ha det så kjipt både fysisk og psykisk å regner med att det vil ta si tid, men kansje bli vært det etter vært.
Men det jeg lurer på er att er det noen som vet hvorfor jeg får svimmelhetsanfall å det svartner for meg når jeg røyser meg brått har også mye hjærteklapp å høy puls...
Lavt blodsukker?
Sist endret av Aaatcho; 24. mars 2011 kl. 23:49.
Det ser ut som et tegn på forhøyet blodtryk. Med hjerteklapp mener du at det føles ut som om hjertet ditt hopper over et slag? Det er isåfall vanlig når man har høy puls, og er et resultat av at hjertet ditt har foretatt et kort ekstraslag og bruker ekstra lang tid på å fylle opp hjertet med nok blod igjen. Denne typen hjerteklapp er som oftest ufarlig.
Det at det svartner for deg når du reiser deg er også helt normalt om en har forhøyet blodtrykk eller ikke.
Men jeg anbefaler deg å ta en tur til legen uansett og få sjekket blodtrykket ditt. Et alt for høyt blodtrykk kan være farlig i lengden.. Husk å nevn for doktoren at du har slitt med opiat avhengighet før. Det kan godt være det er en sammenheng.
Sist endret av Psytrip; 25. mars 2011 kl. 00:01.
Ortostatisk hypotensjon? Stillingsbetinget blodtrykksfall.

http://www.helseleksikon.no/Ortostatisk_hypotensjon
Jeg ble også jævlig svimmel en god stund etter å ha kuttet ut heroin, hvorfor vet jeg ikke.
Samma her, gikk over etterhvert, men tok lang tid, sove-hvile-spise
Jeg vil også gå for at dette har med lavt blodsukker og gjøre. Husker selv at jeg svimlet så grusomt at jeg var nærmt i å besvime en gang jeg reiste meg raskt opp fra sofaen, en dag jeg hadde spisst dårlig. Kom seg med en gang jeg drakk et glass oboy, med mye sukker oppi. Og jeg ble ennå bedre når jeg fikk spisst meg en skikkelig middag.

Kan også nevne at det meste jeg har fått i meg av opiater er 4 paralgin forte, så sier seg selv at dette ikke hadde noe med opiater å gjøre.

Offtopic.
Vil gjerne medføre at du er en utrolig sterk person. Siden dette er noe en ikke kan få bekreftet nok antall ganger mtp hvilket helvete (jeg kun kan tenke meg) du har vært igjennom ved avrusningen. Ønsker deg all lykke til videre i livet!
Er nok ikke lavt blodsukker bare da jeg er supersulten når jeg har det, ja er som hjærtet klapper for hardt og fort eller for sakte.Er sikkert høyt blodtrykk hadde det da jeg var på avenninga så men er blitt litt bedre til nå.Men er værst om natta da jeg drømmer skikkelig inntense mareritt å våkner helt klam og jævli, ser det sliter på meg denne opiatslutten og har sikkert fått noen ekstra grå hår og begynnelse på rynker, men tror nok det er værdt det i legden...Men er slitsomt vet ikke hvor lang tid det vil ta før jeg er frisk men håper det ikke er så alt for lenge til...
Du beskriver vel flere av symptomene på abstinenser? Ortostatisk hypotensjon som ble nevnt her tidligere er også en god forklaring på hvorfor du blir svimmel når du reiser deg. Men uansett, bare ta en telefon til the doctor.
Btw takk for svar og takk MadPetter for den, ja så det var folk som holdte ut alt for kort tid på avrusningen så tror ikke oddsa er så alt for store til att man greier å slutte spessielt uten noen form for hjelp psykisk og kansje fysisk så anbefaler alle på det sterkeste å holde seg langt unna opiater for det er det er noe av det værste jeg har vært med på å slutte med, å jeg har virkelig opplevd utrolig mye kjipt fra før men her kommer det liksom tilbake før jeg begynte å bli bedre!!!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Althea`darling Vis innlegg
Er nok ikke lavt blodsukker bare da jeg er supersulten når jeg har det
Vis hele sitatet...
det er nettopp det som er betegnelsen på lavt blodsukker, kroppen er sulten etter næring.
for meg høres det ut som en kombinasjon av abstinenser og lavt blodsukker, men eg er ingen lege såklart.

neste gang du er på butikken, kjøp en pose med epler og hiv i deg 2-3-4 om dagen etter hvert måltid.
det skader ihvertfall ikke.

Lykke til, dette fikser du.
Sist endret av somnium; 28. mars 2011 kl. 08:40.
Forresten får Tramadol av legen pg ryggen min å lurer på om dette trigger meg å gjør meg dårligere lengre for det er tre uker siden i morra siden jeg slutta, glemte også å nevne att jeg har gått på subutex siste året noe de på LAR sa var omtrent umulig å slutte med om det er derfor jeg er forsatt er så syk.Vil ikke gå på det da.For ellers vil jeg bare en ting nå bli frisk uten drugs å få meg ei natts`søvn uten intense mareritt å hete/frysetokter oog hele opplegget..
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Vis du blander dop,alc med subutex så krasjer det totalt, noe du muligens vet alt men greit å informere folk om det. Lykke til ts med og bli drugfree
Sist endret av ttj; 28. mars 2011 kl. 10:59.
Har slutta med subutex i samme slengen for tre uker siden snart vil ikke gå på det eller i LAR, brukte å blande det med andre ting men vet att det er farlig men brydde meg ikke så om det når jeg holdt på...Så bruker kun benzo og -tramadol men lurer på om tramadolen trigger opiatsuget....?Eller om det er pg jeg har gått på subutex da jeg kutta ned på opiater før avenninga att jeg ikke blir frisk i gjen men synes det hørtes utrolig ut att det var så å si umulig å slutte med så de sier på LAR...
SUB`en er en seig kneip, som sitter i lenge. Hadde abstinenser i ca 4 uker på de, når jeg ble putta i kasjotten engang.
Er langt ifra umulig og kutte ut dem. Fuck LAR, dette klarer du bra, du er langt igjennom det værste. Hvis du orker, ville jeg kuttet ut tradolen og, men avgjør hva du orker selv. Bare bruk den tida det tar, og egentlig; Jo vondere og lengre tid det tar, jo lenger husker du det, og jo lenger er det til neste gang du vil utsette deg for dette igjen SPREKKE MAO).
DU ER SUPERFLINK!
Så kjekt å vite da skal jeg i vært fall stå på nå som jeg vet att det er mulig
Ta en blodprøve. Sjekk om du har for lavt jerninnhold. Det hadde jeg etter at jeg slutta med opioder. Det kan vare i to-tre uker, gjerne lenger. Seff må du spe på med jernsulfat tilskudd men det tar tid før kroppen tar det opp. Hvorfor vet jeg ikke... Opidoder screwer opp fordøyelsen, det påvirker også nyrer, lever og derav roter til blodverdiene dine. FYI: Lavt jerninnhold fører til lavt opptak av oksygen som der igjen gir symptomer som svimmelhet og særlig hjertebank.
Mange av de i LAR sier så jævlig mye piss. Stå på, det her klarer du, du er over den verste kneika nå Flink er du!

De to øverste sjefane i LAR her jeg bor ville ha meg med i LAR sånn at de kunne få meg på metadon, fordi de mente at jeg aldri kom til å klare å slutte med heroin på egenhånd. Det de sa der gjorde meg bare enda mer forbanna, og enda mer sikker på at jeg skulle klare det på egenhånd
Jeg var ikke innteresert i måtte stresse med å hente metadon hver dag, og heller ikke at de skulle ha makt over meg.

Tok CT, og jeg ble selvfølgelig dausjuk, men fyfaen å deilig det var når abstinensene begynte å gi seg. Også var det meget behagelig å kunne si, fuck LAR, og at det var jeg som fikk rett til slutt
Rå bra hypphypp er blitt så å si frsi i gjen nå, men kjenner ADHD`n min er kommet tilbake for fult så er litt irriterende men finner sikkert ei løysning med legen men ellers ser jeg bedre ut har jeg fått høre og er i bedre humør
Svimmelhet er mer tegn på lavt BT enn høyt... Just sayin...
ArbeidsledigProletar
Sitat av andan Vis innlegg
Svimmelhet er mer tegn på lavt BT enn høyt... Just sayin...
Vis hele sitatet...
Det trenger jo ikke nødvendigvis å stemme, ikke vær så påståelig.
jeg lurte på hva som skjedde med meg på mandag når jeg ble meega svimmel etter to tre ukers bruk av imovane både dag og natt da jheg glemte å ta det søndag kveld
fikk sterkt følelsen av lavt blodtrykk men det var det ikke,men puls og blodtrykk var egentlig som normalt
instiktivt ville jeg ikke ta mer sovemedisin når man tror man har blodtrykksproblewmer men det var nettopp dette som var årsaken,det ble bare værre og værre fra prikking i beina og svimmelhetsfølelse til at jeg følte jeg var halvveis ved bevissheten ut av deg selv opplevelse så skjønte jeg tilslutt hva som var årsaken og at jeg burde ta en ny imovane for å så trappe forsiktig ned senere,og jeg ble raskt normal igjen etter inntak

helvetes redd jeg ble av den opplevelsen trudde seriøst jeg var på vei til å bli sinnsyk eller noe

det må være en spesiell tilstand man opplever når man kutter ut medikamenter for raskt og kroppen ikke takler det,jeg trodde jeg skulle dø så ille føltes det,legevakten spurte om det var sikkert at jeg ikke hadde bryst smerter og skjønte heller ikke stort mer enn meg

så hvem tilstand opplever vi som kutter ut medikamenter for raskt som føles som et hjerteattakk

er dette en abstinens?er det farlig?prøver å ringe litt til apoteker og rustlf her nå..
Håper noen vet litt om dette,noen som har bra erfaring med nedtrappingsplan?en ukes tid bør være ok?skal til lege om 2 uker..
Systemet mitt må visst ha dette stoffet nå ellers blir jeg helt fucka jeg tar en stk av den sterkeste imovane hver 6 time for å holde ubehaget unna nå 3 pr dag idag og kanskje to pr dag i morgen hvis jeg klarer,hvis ingen har noe bedre tips så prøver jeg å tvinge meg selv til mindre og mindre eller skjeldnere doser
njatja--Det der høres ut som benzo abstinenser,jeg opplevde noe lignende etter jeg slutta med rivotril.Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen valum.Valium har lang halveringstid,noe som gjør at abstinensene ikke blir like kraftige.Jeg brukte seriøst 1års tid før jeg kom meg helt ut av benzo avhengiheten,men da hadde jeg brukt det av og på i ca 2år.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
njatja--Det der høres ut som benzo abstinenser,jeg opplevde noe lignende etter jeg slutta med rivotril.Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i noen valum.Valium har lang halveringstid,noe som gjør at abstinensene ikke blir like kraftige.Jeg brukte seriøst 1års tid før jeg kom meg helt ut av benzo avhengiheten,men da hadde jeg brukt det av og på i ca 2år.
Vis hele sitatet...
k

jeg var hos legevakten isted men han sa det måtte være flere år for at det skulle være det sa han
men nå er ikke nivået på legen vakten veldig høyt heller så jeg stoler ikke helt på han som var der.han hang seg bare opp i så stor dose og hvorfor og hvorfor istede for å komme med gode råd til nedtrapping og hva som feilte meg
kunne like gjerne gitt penga til en tigger og sikkert fått ett bedre svar
Hadde mye svimmelhet etter jeg slutta brått med voldsom hasjrøyking. For meg var tilfellet at jeg tendenserte til å fokusere intenst på én ting i flere timer. Sturing som det kalles. De spenningene som grodde seg fast da fikk meg til å sjangle på doturene. Da jeg lærte å gi mer faen og spre konsentrasjon mer disiplinert, så gav det seg etterhvert. Det gjorde suget også, for den saks skyld. Har hatt sånne opplevelser hele oppveksten siden jeg kunne finne på å sitte bom stille og spille i mange timer av gangen.
jeg er helt sikker på at dette er fysisk

jeg ble seriøst fjern om jeg ikke tok det.kjennes ut som du glir inn i en slags ikke tilstede værende mode som føles ut som besvimelse tendendenser hele tiden liksom.lavt blodtrykk følelse i beina og etterhvert i henda.det var akkuratt som jeg drømte første gangen når jeg lot det gå for lenge uten påfyll.og det ute blandt folk.skikkelig skremmende for du var rett og slett ikke der.

denne følelse kan ikke sammenliknes med noe rusmiddel for dette var bare grusomt ubehagelig for jeg mistet bevissheten eller noe sånt.

nå tvinger jeg meg selv til stadig lavere doser og er nede på to stykker sterkeste imovane pr dag.to halve på dagen og en til sove.

rusmiddel telefon var de som forstod mest av dette syns jeg

er dette abstinenser eller noe annet farlig?
Høres ut som abstinenser. Har hatt det selv både på xanor og imovane etter ganske kort tids bruk. Svært skremmende symptomer.
Sitat av njatja Vis innlegg
jeg er helt sikker på at dette er fysisk

jeg ble seriøst fjern om jeg ikke tok det.kjennes ut som du glir inn i en slags ikke tilstede værende mode som føles ut som besvimelse tendendenser hele tiden liksom.lavt blodtrykk følelse i beina og etterhvert i henda.det var akkuratt som jeg drømte første gangen når jeg lot det gå for lenge uten påfyll.og det ute blandt folk.skikkelig skremmende for du var rett og slett ikke der.

denne følelse kan ikke sammenliknes med noe rusmiddel for dette var bare grusomt ubehagelig for jeg mistet bevissheten eller noe sånt.

nå tvinger jeg meg selv til stadig lavere doser og er nede på to stykker sterkeste imovane pr dag.to halve på dagen og en til sove.

rusmiddel telefon var de som forstod mest av dette syns jeg

er dette abstinenser eller noe annet farlig?
Vis hele sitatet...
Er veldig sikker på at det er abstinenser,og det er jævla ubehagelig.Benzoer er noe av det verste og slutte med.Bare fortsett og trapp ned-prøv og ta det så sjeldent som mulig.Du har jo ikke brukt det noe lenge,så jeg trur ikke abstinensene vil vare så veldig lenge.
det er godt å høre at det antakelig ikke er noe annet shiit.da får jeg takle det som alle andre

lurer på hvor lenge dette varer.trappet ned på mandag men enda er det like ille om ikke værre og i natt fikk jeg bare sove 3 timer ca enda jeg tok natt medisinen så var kroppen totalt i ulage.

ante ikke at dette kunne være resultatet av de møkkapillene ass

drar til fastlegen etterpå å hører om det er noe man kan få for å hjelpe på dette

aldri ta i det der mer
Ta dette som et hint nå da. Dette er abstinenser, og er tegn på avhengighet.
man kan jo bruke litt alkohol for å bedre situasjonen
satser på det går greit
ArbeidsledigProletar
Ja, bytt ut medikamentet/rusmiddelet med et nytt rumiddel. Alltid smart.
Sitat av njatja Vis innlegg
man kan jo bruke litt alkohol for å bedre situasjonen
satser på det går greit
Vis hele sitatet...
Hoho,ikke smart.Alkohol kan forsterke plagene,ihvertfall dagen etter.Leger annbefaler og holde seg unna alkohol og stimulanter(til og med koffein)når man har benzo-abs.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Hoho,ikke smart.Alkohol kan forsterke plagene,ihvertfall dagen etter.Leger annbefaler og holde seg unna alkohol og stimulanter(til og med koffein)når man har benzo-abs.
Vis hele sitatet...
han prøvde å tilby meg nozian eller noe sånt så det skulle bli litt bedre men jeg orker ikke no mere knask

ok da gjør vi det

takk for hjelp gutta