Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2323
Hei!

Det har seg slik at jeg har kjøpt meg en billig bruktbil. Alt gikk veldig greit for seg, og dette var den første bilen jeg skulle kjøpe. Var alene da jeg gikk bort for å kikke på bilen og alt så veldig greit ut. Selger fikk en kompis som hadde peiling på formaliteter til å komme bort og ordne det. Da det kom til diskusjon av pris var vi enige om at prisen vi diskuterte var inkludert omregistreringsavgift.
Jeg fikk prutet ca 1500 kr på bilen, og vi skrev en kontrakt. Der står det selvfølgelig ingenting om at omregistrering er inkludert med i prisen. Jeg trodde jo at alt var i orden. Så fikk jeg brev i posten om at jeg måtte betale omregistreringsavgift.. Noe jeg trodde han skulle ordne for meg.

Ser nå når jeg googler meg frem at det er noe som egentlig kjøper skal gjøre.. Men nå er jo beløpet betalt (via nettbank) og jeg har sendt han en melding om situasjonen.

Viss han har lurt meg og ikke ønsker å betale for omregistreringen... har jeg noen sjans i det hele tatt på å få de 1500 ca? Eller må jeg bare bite i det sure eplet og ta lærdom av dette?
Er sure penger å betale..

Takker for alle bidrag
Ta det som en billig lærepenge på at alt sånt _må_ stå i kontrakten.. Hvis ikke blir det ord imot ord med mindre du skulle ha vitner du har glemt å fortelle om..
1500 er jo ca omregisteringsavgift. så du har vel fått bilen til prisen, bare uten "avslag".
Normaltsett er det kjøper som betaler avgiften med mindre annet står spesifisert i annonse.
Waaaait!? Er ikke vrakpanten på bil mer enn 1500? ... Du har jo isåfall gjort en god deal.

Wops, prutet 1500,- er ikke samme som kjøpte for 1500,-

Men med mindre det er kontraktfestet er det alltid kjøper som betaler omreg.
Sist endret av Hager; 26. april 2014 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hager Vis innlegg
Waaaait!? Er ikke vrakpanten på bil mer enn 1500? ... Du har jo isåfall gjort en god deal.

Wops, prutet 1500,- er ikke samme som kjøpte for 1500,-

Men med mindre det er kontraktfestet er det alltid kjøper som betaler omreg.
Vis hele sitatet...
3000 er vrakpant på idag
Per definisjon skal en muntlig avtale være like bindende som en skriftlig. Likevel er det vanskelig å få bevist en slik avtale om den andre parten setter seg på bakbeina.
Du får ta det opp og krangle litt. Skulle det ikke gå, må du nok bite i det sure eplet som du sier.
1500,- er ikke så verst pris på en slik lærdom!