Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2523
http://imgur.com/yj8TUAc

Så jeg så nettop at mitt idrettslag skrev dette på siden på facebook.
Det er en årlig dugnad som vi skal på, men jeg kan ikke da, heller få noen til å dekke det, men det jeg lurer mest på, er om de virkelig har lov til å kreve 3000 kr viss en ikke møter?

Har sett gjennom vedtektene til Idrettslaget og det står ingenting om noe krav på penger der, og selve Idretten (innebandy) har heller ingen egne regler eller lover som er publisert noen plass. Og jeg kan vertfall ikke huske å ha underskrevet på noe som godkjenner slikt. Så spørsmålet mitt er da om de i etterkant kan kreve noe av meg?

hjelp
Sist endret av KingFezz; 10. april 2014 kl. 22:45.
hhahahahahahahahaahaaahahahaahaahaahaa. Latterlig, ingen kan kreve 3k fra deg. I verste fall var du "syk".

Tok 2 sec å google:
http://www.dinside.no/795617/denne-b...ikke-aa-betale
Nei dette er ikke lov. Dugnad er ulønnet og frivillig arbeid. Det eneste dem har lov å kreve er en kontigent viss du skal spille f.eks seriekamper.
De kan kreve like mye av deg, som du kan kreve av dem. Bare drit i å betale. Ganske enkelt. Om de anmelder det har de uansett ikke loven bak seg.
KingFezz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hager Vis innlegg
hhahahahahahahahaahaaahahahaahaahaahaa. Latterlig, ingen kan kreve 3k fra deg. I verste fall var du "syk".

Tok 2 sec å google:
http://www.dinside.no/795617/denne-b...ikke-aa-betale
Vis hele sitatet...
takk! jeg lette bare på idrettslaget sin side, brukte vel feil søkeord jeg da jeg ikke fant så mye konkret, takk for hjelpa !
Du burde dog muligens ta dette opp med de som har lagt ut meldingen og fortelle dem at de bryter loven. (hvis noen stakkarer skulle være så uheldig å gå på svindelen altså)
Sist endret av Hager; 10. april 2014 kl. 22:55.
KingFezz's Avatar
Trådstarter
http://imgur.com/7wbirE0

Helt tragisk hvordan de svarer... vet ikke om jeg skal le eller gråte...

Har så lyst å skrive en bra og lang melding tilbake, men er ikke så veldig flink å formulere meg, noen som har en bra "burn" og/eller en god melding som jeg kan skrive slik at alle kan se hvor galt det er?

Når det er sagt så synes jeg det er viktig å få ut rett informasjon fordi dette er på en facebook side der juniorspillere også er med, og det siste jeg vil er at noen skal føle seg presset og/eller ødelegge planer fordi noen truer med å fakturere dem 3000,- .
Sist endret av KingFezz; 10. april 2014 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
at hver person genererer 3000kr på en dugnad er usannsynlig, at de da krever 3000 er da urimelig hvis man sert bort ifra at de faktisk ikke har lov å kreve det.
Fullstendig idiotisk og ulovlig.

Spør om du også må betale om du skal på ferie som du bestilte for lenge siden. Interessant...
Sist endret av Spirituell; 11. april 2014 kl. 00:05.
nei.. men det er normalt å stille opp for laget sitt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
nei.. men det er normalt å stille opp for laget sitt.
Vis hele sitatet...
Kanskje det, men når laget bestemmer seg for å være noen hestkuker så hadde jeg aldri gidda å stille opp. At de bokstavelig talt truer dere til å være med på en jævla dugnad er jo helt på trynet.
Dette har jeg vært i sak om selv! De har ikke lov å straffe deg på NOE som helst måte om du ikke deltar på dugnad!
Som alle andre her sier, så kan de ikke kreve deg for kontanter. De har imidlertid full anledning til å sette deg i minus ift. klubbkassa. F.eks. kan de si at årskontingenten er 4000,- som alle må betale, men at de som stiller på dugnad får 3000 i rabatt og bare trenger å betale 1000. Eller hvis dere skal på treningsleir som koster 5000 pr pers, kan de som stilte på dugnaden få fratrekk i kostnadene, mens du som ikke stilte må betale full pris. De kan selvfølgelig også velge å stenge deg ute fra kamp og trening.

Men dette er bare drastisk. Så langt bør det ikke gå. Slutt å kverulere og kom deg på dugnad!
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Som alle andre her sier, så kan de ikke kreve deg for kontanter. De har imidlertid full anledning til å sette deg i minus ift. klubbkassa. F.eks. kan de si at årskontingenten er 4000,- som alle må betale, men at de som stiller på dugnad får 3000 i rabatt og bare trenger å betale 1000. Eller hvis dere skal på treningsleir som koster 5000 pr pers, kan de som stilte på dugnaden få fratrekk i kostnadene, mens du som ikke stilte må betale full pris. De kan selvfølgelig også velge å stenge deg ute fra kamp og trening.

Men dette er bare drastisk. Så langt bør det ikke gå. Slutt å kverulere og kom deg på dugnad!
Vis hele sitatet...
Ta på deg brillene og les hva han skriver. "Jeg kan ikke da", noen planlegger ferien tidlig.
Sitat av Kirso Vis innlegg
Ta på deg brillene og les hva han skriver. "Jeg kan ikke da", noen planlegger ferien tidlig.
Vis hele sitatet...
Greia er jo da at om han ikke kan møte så får han muligheten til å betale for seg. Hvis han ikke betaler er det massevis av sanksjonsmuligheter klubben har som ikke er ulovlig. De to valgene om å betale eller delta på dugnad er ikke de eneste alternativene i en slik sak. Rent juridisk er det ikke sikkert klubben kommer noe vei med kravet på 3000spenn, men det er jo ingen lover som bestemmer hvem som feks. får spille på laget, som Realist1 er inne på. Å legge seg ut med lagledelsen er sikkert kjempelurt om han ønsker å fortsette å spille innebandy.
KingFezz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Greia er jo da at om han ikke kan møte så får han muligheten til å betale for seg. Hvis han ikke betaler er det massevis av sanksjonsmuligheter klubben har som ikke er ulovlig. De to valgene om å betale eller delta på dugnad er ikke de eneste alternativene i en slik sak. Rent juridisk er det ikke sikkert klubben kommer noe vei med kravet på 3000spenn, men det er jo ingen lover som bestemmer hvem som feks. får spille på laget, som Realist1 er inne på. Å legge seg ut med lagledelsen er sikkert kjempelurt om han ønsker å fortsette å spille innebandy.
Vis hele sitatet...
Da det er 2'er laget jeg spiller på, og bare for hobbyen sin skyld så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så forbaska seriøst.. Jeg forstår at de er avhengig av dugnaden og økonomien for å holde det oppe, men det finnes mange bedre og flere måter å fremstille det på en slik som det har blitt gjort.

Går de så langt som å pålegge meg ekstra mye i medlemsavgifter så slutter jeg bare og begynner en annen plass, er ikke vanskeligere enn det. Har vert der i flere år og dette styret er en useriøst gjeng som hverken har erfaring eller bruker pengene til klubben på riktig måte. Så var det jo da bare min mening.

God helg!
Hvorfor ikke benytte seg av den demokratiske retten til å stemme på andre styremedlemmer ved det årlige valget? Om du mener styret er useriøst og ikke jobber for lagets beste så bør en nesten gjøre noe med det, og ikke bare sitter der og bli overrasket når en er uenig i en avgjørelse. Og har en ikke tid selv får en støtte opp om andre som gjerne både har tid, ønske og er bedre egnet til å sitte i styre.