Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5682
Jeg går på folkehøgskole ikke langt fra Bø sentrum.. I natt kjørte vi en tur til Bø, og det første vi la merke til var en laaaang lang rekke med biler som kjørte rundt i sirkler. Vi har tidligere observert at det er enkelte biler som kjører en spesiell runde i Bø så og si døgnet rundt.

Det jeg lurer på er: Er det noen her som er fra/kjenner noen som er fra Bø som kan forklare dette? Geez
Var vistnok no treff i bø idag, så sikkert derfor du så så mange akkurat idag
Notodden og bø er hovedstadene for rånere og rånekultur.

"Kjøre bø-gata opp, snu og kjøre bø gata ned!"
(Hellbillies)

PS! Bor ved bø.
Sitat av Gud
Notodden og bø er hovedstadene for rånere og rånekultur..
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Det er det hvertfall ikke !
Hehe. Minner meg om Finsnes på kveldstid.
Rundkjøringa - Statoil - rundkjøringa - Statoil, etc...
Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å kaste bort pengene sine på bensin for å kjøre Volvoen sin opp og ned samme ruta flere titalls ganger hver kveld.
Sitat av Gud
Notodden og bø er hovedstadene for rånere og rånekultur.

"Kjøre bø-gata opp, snu og kjøre bø gata ned!"
(Hellbillies)

PS! Bor ved bø.
Vis hele sitatet...
Hahah, hadde jeg hattubrukte kvalitetspoeng skulle du fått et .. Du forlenget nettopp livet mitt, ifølge ordtaket xD
Please legg ut glasskår på veiene. Rånere er patetiske.
Notodden har flest rånere i forhold til innbyggere, i hele Norge.
Så det er rånehovedstaden. Kult for de.
Sitat av LazySunday
Notodden har flest rånere i forhold til innbyggere, i hele Norge.
Så det er rånehovedstaden. Kult for de.
Vis hele sitatet...
Det var spikeren i kista. Jeg flytter ikke til Notodden!
Sitat av Gud
Notodden og bø er hovedstadene for rånere og rånekultur.

"Kjøre bø-gata opp, snu og kjøre bø gata ned!"
(Hellbillies)

PS! Bor ved bø.
Vis hele sitatet...

ikke vær for sikker.. leknes i lofoten er berømt for rånerne sine
jeg er fra bø, bor riktignok i bergen nå da. Men angående i kveld mener jeg at "rånegata" i notodden er stengt, og da kommer de (tro det eller ei) til bø for å råne. Har sett det selv tidligere. Notodden er forresten også det stedet i norge med flest arbeidsledige/trygdede i forhold til innbyggertall, aner vi en sammenheng?

Ang. den sangen er det vel e76 som synger den og ikke hellbillies. uansett er det en kongelåt

og nei, jeg har aldri vært en av de som bruker alle pengene sine på bensin for å råne opp og ned bøgata
Råning burde vært forbudt ved lov, det foruenser jo sinnsykt mye.

Ikke minst er det en støy og synsforuensing.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av Gud
Notodden og bø er hovedstadene for rånere og rånekultur.

"Kjøre bø-gata opp, snu og kjøre bø gata ned!"
(Hellbillies)

PS! Bor ved bø.
Vis hele sitatet...
Er ikke hellbillies som har den der, det er E-76
Ble visst skrevet en artikkel om begivenheten i varden avis Her.

Hvis man observerer rånerene legger man fort merke til at noen folk hilser på hverandre hver gang de møtes. Det er så trist å tenke på at dette er det eneste sosiale livet de har
Sist endret av Unreal143; 28. april 2007 kl. 13:43.
Sitat av Viva la Opium
Råning burde vært forbudt ved lov, det foruenser jo sinnsykt mye.

Ikke minst er det en støy og synsforuensing.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk forbudt ved lov å råne, kommer ikke på hvilken §, osv nå(lettere full nå), men står noe med at det ikke er lov å kjøre uten mål og mening.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av Unreal143
Ble visst skrevet en artikkel om begivenheten i varden avis Her.

Hvis man observerer rånerene legger man fort merke til at noen folk hilser på hverandre hver gang de møtes. Det er så trist å tenke på at dette er det eneste sosiale livet de har
Vis hele sitatet...
Rånere kan jo forsåvidt lett sammenlignes med nerder. Nerder chatter sammen hver gang begge to er online. Og det er det eneste sosiale livet de har.

Sitat av Unreal143
I natt kjørte vi en tur til Bø, og det første vi la merke til var en laaaang lang rekke med biler som kjørte rundt i sirkler. Vi har tidligere observert at det er enkelte biler som kjører en spesiell runde i Bø så og si døgnet rundt.

Det jeg lurer på er: Er det noen her som er fra/kjenner noen som er fra Bø som kan forklare dette? Geez
Vis hele sitatet...
Hehe, så du mener at råning er et forholdsvis nytt fenomen for deg? Isåfall trur e du burde ta deg en tur ut oftere..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av whiten
Det er faktisk forbudt ved lov å råne, kommer ikke på hvilken §, osv nå(lettere full nå), men står noe med at det ikke er lov å kjøre uten mål og mening.
Vis hele sitatet...
That is...utter bullshit! Det står ikkje noko sånt i vegtrafikklova. Det som derimot står er at en skal sørge for aktfull og god kjøring. På det punktet kan dei sikkert hekte jævlig mange rånere.
Sitat av Unreal143
Jeg går på folkehøgskole ikke langt fra Bø sentrum.. I natt kjørte vi en tur til Bø, og det første vi la merke til var en laaaang lang rekke med biler som kjørte rundt i sirkler. Vi har tidligere observert at det er enkelte biler som kjører en spesiell runde i Bø så og si døgnet rundt.

Det jeg lurer på er: Er det noen her som er fra/kjenner noen som er fra Bø som kan forklare dette? Geez
Vis hele sitatet...
Hvorvidt det kan forklares vet jeg ikke, men runden går hvertfall normalt sett rundt rundkjøringa ved togstasjonen opp til statoil, videre mot europris hvor de snur og gjentar nøyaktig det samme kjøremønsteret- råning.

Du har sikkert merka at turen ender ved stasjonsbua hvor de samles og spises gatekjøkken mat. Så det er da hvertfall mer sosialt enn hva datanerder kan komme opp med

Er noe for seg selv det der

Sitat av Unreal143
Ble visst skrevet en artikkel om begivenheten i varden avis Her.

Hvis man observerer rånerene legger man fort merke til at noen folk hilser på hverandre hver gang de møtes. Det er så trist å tenke på at dette er det eneste sosiale livet de har
Vis hele sitatet...
Og du VET at dette er det eneste sosiale livet de har eller?
Sitat av grudgE
Hehe. Minner meg om Finsnes på kveldstid.
Rundkjøringa - Statoil - rundkjøringa - Statoil, etc...
Personlig så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å kaste bort pengene sine på bensin for å kjøre Volvoen sin opp og ned samme ruta flere titalls ganger hver kveld.
Vis hele sitatet...
Vel for tiden rånes det mellom Shellstasjonen og rundkjøringen.

Bøndene har byttet ut volvoene og granadaene med ricere og ovestylede bimmere.

Merkelig sak at det skal være en halvtimes kø for å få kjøpt seg en burger på en bensinstasjon kl 3 natt til søndag på et fillested som finnsnes.
drQ
Egendefinert
Sitat av vidarlo
That is...utter bullshit! Det står ikkje noko sånt i vegtrafikklova. Det som derimot står er at en skal sørge for aktfull og god kjøring. På det punktet kan dei sikkert hekte jævlig mange rånere.
Vis hele sitatet...
Tja, man har Trafikkreglene § 16
Forstyrrende kjøring og unødig støy m.m.

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødig utslipp av røyk eller gass.

2. I eller ved bebyggelse skal kjørerute, fart og kjøremåte avpasses slik at ingen forstyrres unødig.
Vis hele sitatet...
Det er jo "bare" en forskrift, men ikke helt uviktig når det gjelder trafikk. Forbudt er det uansett. Håndhevelse er noe annet.

Så bullshit er det nok ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av drQ
Tja, man har Trafikkreglene § 16


Det er jo "bare" en forskrift, men ikke helt uviktig når det gjelder trafikk. Forbudt er det uansett. Håndhevelse er noe annet.

Så bullshit er det nok ikke.
Vis hele sitatet...
Legg merke til at det ikkje står noko om formål i den paragrafen der Bare at kjøringa skal vere hensynsfull...8)
Sitat av vidarlo
Legg merke til at det ikkje står noko om formål i den paragrafen der Bare at kjøringa skal vere hensynsfull...8)
Vis hele sitatet...
Det står "ikke unødig". Dette tolkes dithen at "tilfeldig kjøring uten mål og mening" ikke skal forekomme i bebygde områder. Unødig forstyrrelse fra 2. ledd er også noe som råning i 90% av tilfellene utøver, med sine hjemmesnekrede anlegg som nesten river istykker de stakkars fillene de kjører.
Sitat av Geekish
Hvorvidt det kan forklares vet jeg ikke, men runden går hvertfall normalt sett rundt rundkjøringa ved togstasjonen opp til statoil, videre mot europris hvor de snur og gjentar nøyaktig det samme kjøremønsteret- råning.
Vis hele sitatet...
Det du forklarer der er "langrunda". De fleste snur ved statoil


Sitat av Geekish
Og du VET at dette er det eneste sosiale livet de har eller?
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg vet det. Men mye peker mot det når de samme bilene kjører runda si dag ut og dag inn HELE dagen. Jeg kan ikke se for meg at de har andre ting å finne på når de gjør dette. Mulig jeg tar feil.
Sist endret av Unreal143; 29. april 2007 kl. 17:47.
Stå på sier jeg. Råne er KULT !
Hvorfor skal ikke folk få lov og kjøre bil opp og ned gata ?
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Sitat av t0ffemannen
Stå på sier jeg. Råne er KULT !
Hvorfor skal ikke folk få lov og kjøre bil opp og ned gata ?
Vis hele sitatet...
Formålsløs kjøring er vel ulovlig såvidt jeg vet
http://www.freakforum.nu/forum/showp...3&postcount=21
Sist endret av afen; 29. april 2007 kl. 20:33.
Hvorfor i Svarte sier dere at råning er det eneste sosiale liv rånere har?, det har dere absolutt ingen bakgrunn for å si.

Rånere er som regel bilintresserte, man råner og blir kjent med nye folk, snakker om bil, har det kult, i tilegg til et vanlig liv, det er en helt normal hobby.

Er jo det samme som at jeg skulle ha sagt at folk som speller fotball ikke har noe sosialt liv utenom spillinga.

Det trur jeg er noe av det mest kortenkte jeg har sett folk skrive her på forumet altså.
ja la oss diskutere råning i Bø.

Herregud.
Støtter Bointjau her. Neppe ulovlig dette her ( bryr meg ikke hva dere linker til). Folk må da få lov og kjøre og kose seg.
Sitat av t0ffemannen
Støtter Bointjau her. Neppe ulovlig dette her ( bryr meg ikke hva dere linker til).
Vis hele sitatet...
Bra resonnement!

Så klart er det litt gøy å kjøre rundt bare for å kjøre rett etter man har tatt lappen, men rånersporten er en jeg virkelig har vansker med å skjønne.
Sist endret av mongeland; 30. april 2007 kl. 07:18.
Sitat av BoinTjau
Hvorfor i Svarte sier dere at råning er det eneste sosiale liv rånere har?, det har dere absolutt ingen bakgrunn for å si.

Rånere er som regel bilintresserte, man råner og blir kjent med nye folk, snakker om bil, har det kult, i tilegg til et vanlig liv, det er en helt normal hobby.

Er jo det samme som at jeg skulle ha sagt at folk som speller fotball ikke har noe sosialt liv utenom spillinga.

Det trur jeg er noe av det mest kortenkte jeg har sett folk skrive her på forumet altså.
Vis hele sitatet...

Slapp av da mann. Det finnes da alltid mennesker som dedikerer livet sitt til en spesiell hobby. Akkurat som noen mennesker bare sitter foran pcen døgnet rundt er det NOEN mennesker som er ute å råner døgnet rundt. Begge deler er trist. Jeg skjønner ikke behovet ditt for å forsvare deg/andre.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av BoinTjau
Hvorfor i Svarte sier dere at råning er det eneste sosiale liv rånere har?, det har dere absolutt ingen bakgrunn for å si.

Rånere er som regel bilintresserte, man råner og blir kjent med nye folk, snakker om bil, har det kult, i tilegg til et vanlig liv, det er en helt normal hobby.

Er jo det samme som at jeg skulle ha sagt at folk som speller fotball ikke har noe sosialt liv utenom spillinga.

Det trur jeg er noe av det mest kortenkte jeg har sett folk skrive her på forumet altså.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt det bedre selv.
Haha. jeg var i bø for 2 somre tilbake. Da la jeg merke til akkoratt det samme når vi hadde gått av bussen i bø. Midt på dagen. Var det et par biler vi så igjen og igjen som kjørte opp til en togstasjon/busstasjon, snudde og kjørte tilbake.