Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1100
Jeg fikk avslag på uføretrygd grunnet ikke fullført medisinsk behandling, dvs lamictal for bp type 2, uansett jeg sa nei til dette da for en god stund siden, men blitt tvingt til det nå på en måte. Jeg startet på 25mg, men blir skikkelig dårlig. Blitt kvalm, kastet opp, rød i huden, klør, kiling i halsen, hes, vanskelig å sove og øynene mine veldig sensitiv til lys. Gikk kun noen dager før jeg kuttet, men startet ta igjen nå siste 4 dagene pga snart legetime. Kan de tvinge meg til å forsøke dette lengre? skal jo trappes opp til ganske høye doser og jeg blir seriøst ille av denne medisinen.
Bare si at du reagerer negativt på stoffet og vis eventuelle synlige reaksjoner. Så finner dem sikkert noe annet stoff du kjører i deg en liten periode. Har du lyst til å pansjonere deg med ufør så kan du bare lyve og si at det ikke hjelper, at du blir mer og mer håpløs etcetcetc. Dem kan pushe ting på deg men dersom du presiserer at det ikke hjelper så får du ufør.

Start ærlig og bygg på basert på hva du vil ha. Dem kan ikke teste deg dypere enn overflaten dvs du kan bygge på alvorlighet av forskjellige lidelser uten at dem får bekreftet dette.

Lykke til
De er ingen tvang nei men hva er det du ønsker å oppnå?

Lamictal er IKKE en medisin du hyppig går på, av og på igjen. Det er noe man står på over tid for å komme opp i riktig dose, først da kan du vurdere virkning opp mot bivirkninger.

Legen vil til å begynne med forskrive en lav dose, og deretter gradvis øke dosen i løpet av noen uker til du når en dose som fungerer bra for deg (kalles den effektive dosen). Ta aldri mer Lamictal enn legen gir beskjed om.
Vis hele sitatet...
Kan bare anbefale deg å konsultere denne medisineringen med behandlere. Ingen her er leger eller psykiatere.

https://www.felleskatalogen.no/medis...thkline-560747
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kan de tvinge meg til å forsøke dette lengre?
Vis hele sitatet...
Nei, slett ikke. Hudreaksjon betyr at du absolutt ikke bør ta mer uansett.
Sist endret av robhol; 3. februar 2023 kl. 18:07.
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, slett ikke. Hudreaksjon betyr at du absolutt ikke bør ta mer uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk litt rød hud enkelte steder og ganske kraftig kløe da jeg begynte med Lamictal. Det er en av flere grunner til hvorfor man
trapper gradvis opp. Det er ikke = et absolutt kutt, men legen må vurdere hva man bør gjøre for det kan absolutt bli alvorlig.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg er ikke helsepersonell, men ble i hvert fall fortalt at dersom man får hudreaksjoner og utslett på lamotrigin, så er det øksa for den behandlingen. Stevens-Johnson/TEN er ikke ting man vil ha.
.. ja det er ikke noe man leker med.
Fastlegen min ba meg sende bilde av utslettet og vurderte utfra det at jeg kunne fortsette opptrapping.
Det ga seg ganske fort, men det er viktig å følge nøye med på.
Sist endret av vindaloo; 3. februar 2023 kl. 18:22.