Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1781
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si du har noen kilo Cola på deg. Du lander på Gardermoen, du har en venn som går gjennom først for å se etter eventuelle hunder. Han ser ingen du går gjennom tollen. Om det er hunder der går du å flusher alt I do før du går gjennom.
Og så ender du med å bli tatt fordi tollerne står med hunder rett utenfor fly-døra...
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det mangler ikke på eksempler hvor folk har lagt igjen nark på flyet og likevel endt opp med dom.. Du skal være ganske arrogant for å tro du klarer å komme opp med noe nytt som ingen andre allerede har prøvd..
Anonym bruker
"Bred Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nettopp sånt som gjør at man blir tatt. Hvis man helt tydelig står og venter på noe/noen før man går. Evt kan man selvfølgelig bruke en del tid på taxfree mens kompisen går gjennom tollen. Men jeg har blitt stoppa av den enkle grunn at jeg ikke gikk ut samtidig som kompisen jeg reiste med.

Å smugle kilo med kokain på gardermoen er i utgangspunktet en dårlig idé.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Du kan bli stoppa selv om det ikke er hunder der.
2. Du vil ha flere millioner kroner i gjeld etter å ha skyldt ned.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nettopp sånt som gjør at man blir tatt. Hvis man helt tydelig står og venter på noe/noen før man går. Evt kan man selvfølgelig bruke en del tid på taxfree mens kompisen går gjennom tollen. Men jeg har blitt stoppa av den enkle grunn at jeg ikke gikk ut samtidig som kompisen jeg reiste med.

Å smugle kilo med kokain på gardermoen er i utgangspunktet en dårlig idé.
Vis hele sitatet...
Akkurat derfor dere splitter lag og han kommer seg raskest mulig gjennom tollen. Det her er ingenting jeg har tenkt å gjøre. Et tankeeksperiment på hvordan jeg ville gjort det om jeg måtte smugle via flyplass.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Og så ender du med å bli tatt fordi tollerne står med hunder rett utenfor fly-døra...
Vis hele sitatet...
Aldri sett hunder I Norge eller utlandet utenfor flydøra
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri sett hunder I Norge eller utlandet utenfor flydøra
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at jeg har sett det skje på tv.
Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Ganske sikker på at jeg har sett det skje på tv.
Vis hele sitatet...
Det skjer hele tiden. Spesielt fra interessante destinasjoner som fex Amsterdam.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke noe toalett før etter du har gått forbi der de pleier å stå med hunder når de er der med hunder. Hvis du tror det er så lett som dette å smugle så utfordrer jeg deg på å gjøre det, så vil du lære på den harde måten hvorfor det ikke er sånn man gjør det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Aldri sett hunder I Norge eller utlandet utenfor flydøra
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at jeg nevner det, fordi det har skjedd meg...
Sett hunder overalt på gardermoen og Værnes. Og smugle gjennom flyplass er en av de dårligste ideene i dag.
Har reist flere steder i Norge og på maange år har jeg bare sett en kontroll med hund, dette var Sola, Stavanger. Men en gang ut av flertallige sier sitt.

Ikke reis med en venn. Reis med en du aldri er med, ikke prater med, også gjør det du gjør. Bare finn på en måte å få signalisert+motta signalet uten å gjøre det merkverdig. Nytter ikke at dere begge ser paranoide og vigilant ut og i tillegg tar ut tlf på samme tid til tider.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle som jobber på norske lufthavner har sett hunder (både narkohunder og valutahunder) i bånd med Tolletaten i andre enden av båndet ved gate.. Det har også skjedd at passasjerer må bli sittende imens Tollhundene kommer inn på flyet, og da henter den de venter på/den som lukter spesielt..
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det gjelder å komme med nye metoder som de ikke kjenner til. Inne i matvarer eller stengte forpakninger er de vandt med men det fungerer fint fordi alle har noe med seg. Jeg ville ha gjemt det inne i taxfree kvota. Vinflasker f.eks med ny forpakning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det gjelder å komme med nye metoder som de ikke kjenner til. Inne i matvarer eller stengte forpakninger er de vandt med men det fungerer fint fordi alle har noe med seg. Jeg ville ha gjemt det inne i taxfree kvota. Vinflasker f.eks med ny forpakning.
Vis hele sitatet...
Den også er velkjent for tollerne.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Den også er velkjent for tollerne.
Vis hele sitatet...
Tenkte på akkurat når jeg postet at det også skal gjennom sikkerhetskontroll på utgående. Vet ikke om det er bare våpen som alarmerer gjennom røntgen også er det begrenset veske man kan ta med seg.

Mange svelger som man ser på airport tv og det er sikkert grunn til at de har store apparater for slikt.

Utenfor flyplassen er nok tryggest!
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det gjelder å komme med nye metoder som de ikke kjenner til. Inne i matvarer eller stengte forpakninger er de vandt med men det fungerer fint fordi alle har noe med seg. Jeg ville ha gjemt det inne i taxfree kvota. Vinflasker f.eks med ny forpakning.
Vis hele sitatet...
Så mener du man skal smugle med seg noen kilo kokain inn på avreiseflyplass, gjennom sikkerhetskontrollen, kjøpe taxfree varer, gå på toalettet å helle ut vinflaskene, putte kokainen nedi som er i pulverform fordi man ikke får med seg store mengder flytende væske gjennom sikkerhetskontrollen, sette på strøken forpakning igjen som vanligvis krever maskineri på flaskene fylt med pulver inne på dassen også ta dem med på flyet å late som ingenting?
Ikke bare det men heller ikke sette igjen noe lukt på klær og kropp etter mission på trangt toalett og begrenset tilgang tid og ikke legge igjen noe spor fra emballasje eller verktøy? Eller hva tenkte du på?
Bestillt billetter så dere reiser sammen? Isåfall, gå igjennom tollen samtidig å håp på det beste.

De vet nøyaktig hvem de skal plukke ut til kontroll allerede før flyet lander, og de har passasjerlistene.
Det er veldig enkelt; inn i Norge er det småbåt eller traskerne som gjelder. Aldri bruk samme rute to ganger.

Når det er sagt; smugling er så mye stress, at det stort sett ikke er verdt det. Enten må du jo holde på så du like godt kunne jobbi fullt med noe annet, eller så må du jo få med deg en ufattelig mengde om du skal slappe av resten av dine dager på Mallorca eller lignende. Om du ikke blir knulla av noen, noe man stort sett blir.

Om man trenger spørre etter tips på nettet, har man åpenbart verken nok nettverk eller nok feeling til at dette er noe å satse på.

Jeg vil tro at de som smugler mye (og lykkes) er vokst opp med flere de vet de kan stole på, har familie som driver med dette, og har det i sjela at dette er deres eksistens. De bruker månedsvis på å lage gode opplegg, og bytter metoder ofte. De tåler å miste varer! Og de har småfisk til å gå i buret(burde jeg si akvariet?) for seg.

For om man tror at man komme noe sted som en fersk fisk med 1 kg kola og tro at man får noe annet enn heftig smekk og blir frastjålet varene, må man tro om igjen.

Om du absolutt vil tjene noen kroner på smugling, er vel hasj et mye tryggere alternativ. Men de tar fort bare penga dine og flirer av deg i Marokko også, om de ikke får deg slengt i kasjotten der nede som plaster på såret.

Selve smuglinga finner du sikkert ut av; om ingen vet om deg, er det ikke over grensa som er det største problemet. Men man kan ikke kjøpe og selge dop i et vakuum, og man kan som regel ikke drive sjappa alene. Med mindre man driver i det helt små, selvfølgelig. Men da blir det jo fort så mye stress, og så lite fortjeneste, spesielt om man liksom skal smugle selv, at man like godt kan slite skoa sine på Rema 1000.

Husk at når du vil lure politi og tollere, er det ikke enkeltpersoner du skal lure. Du skal lure et system som blir bedre hver gang det lykkes i å fakke noen. Et system som det er lagt millioner av arbeidstimer i og som drar lærdom av lignende systemer i andre land. Et system som ikke eksisterer isolert på grensa, men som får inn informasjon fra all mulig myndighetsaktivitet over hele vida verden. Det kan være nok at man var nervøs i en helt vanlig trafikkontroll i landet man kom fra, uten at det skjedde noe mer der og da. Får de sende deg hjem og slippe alt papirarbeidet selv, er de mer enn villige til å si fra til norsk politi og tollvesen at de bør ta en sjekk.

Jeg blir litt nysgjerrig på mengden; noen kg cola? 5? Hvor mye er det du skal tjene? 1 million? 2,5? Hva skal du bruke pengene på? Jeg vil bare nevne at du kan glemme å bruke så mye penger på bil og hus, uten at skattevesenet blir interessert.
Om det bare er et tankeeksperiment, er det rart at du poster anonymt da. Just saying.

SLÅ DETTE FRA DEG, MANN! Du kommer bare til ende i gjeld til folk du ikke vil ha gjeld til, i kasjotten eller begge deler. Selv om det skulle gå bra, kommer ikke pengene til å vare lenger enn at du må dra igjen snart. Og så blir du tatt da, i stedet. Easy come, easy go.

Ellers må jeg jo legge til at det er samme for meg, og alle andre her, og vi ønsker deg jo egentlig all mulig lykke til! Får du til dette, er det superkult! Men som én som vet at man får betale for sine tabber her i livet, og jævlig dyrt på mange måter kan det bli også, så vil jeg si fra; sørg for å få det til.
Sist endret av CBDbudbuddy; 4. september 2022 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.