Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 10207
Skal selge unna endel nintendo relaterte spill og konsoller, som jeg vet har litt verdi, er det noen som har god peiling?
Kan anbefale å sjekke ut FINN pluss diverse Facebook-grupper og eventuelt eBay for referansegrunnlag. Hvilke konsoller har du, og spill til de?
Neat freak
Trådstarter
Nintendo:

3DS:

- Nintendo 3 DS Konsoll m/ Lader

Spill 3DS:

- Pokemon Alpha Sapphire
- Zelda: A Link Between Worlds
- The legen of Zelda: Ocarina of time 3D


Gameboy Advance:

- Gameboy Advance SP Konsoll m/ Lader

Gameboy spill:

- Pokemon Ruby Version (SP)
- Super Mario Bros 3 (SP)
- Pokemon Rød (Gameboy)
- Pokemon Blå (Gameboy)
- Pokemon Silver (Gameboy)

Wii:

- Nintendo Wii Konsoll Hvit m/ Gamecube kontroll inputs og alle kabler

Wii Spill:

- The Legend of Zelda: Twilight Princess

Gamecube:

- 3x Minnekort (2 orginale, 1 uorginal)
- 2x Kontrollere (1x uorginal, 1x orginal (ny orginal)
- 1x Wavebird m/ mottager

Spill:

- The Legend of Zelda: The Windwaker Limited Edition! M/ Ocarina of time
- Mario Party 4
- Super Smash Bros. Meele
- Super Mario Sunshine
- MarioKart Double Dash

Alle spill skal ha alle papirene i og eske. Konsollene er det ingen esker på.
Hvis noe av det har en nostalgisk verdi for deg så anbefaler jeg å ta vare på det. Eksempelvis Pokemonspillene. Du vil ikke tjene store slantene på dette, så med mindre det betyr nada for deg eller du har store plassproblemer så ville jeg bare beholdt det meste selv.
Neat freak
Trådstarter
Sitat av Susannne Ufør Vis innlegg
Hvis noe av det har en nostalgisk verdi for deg så anbefaler jeg å ta vare på det. Eksempelvis Pokemonspillene. Du vil ikke tjene store slantene på dette, så med mindre det betyr nada for deg eller du har store plassproblemer så ville jeg bare beholdt det meste selv.
Vis hele sitatet...
nja, noe nostalgisk verdi har det. Men jeg trenger det ikke lenger. Og jeg er ganske sikker på at det er litt å hente på dette. Har allerede fått noen bud. Men vil gjerne ha en fullstendig oversikt over hva hver enkelt ting er verdt.
Her er det vel bare GC og GBA som har noe særlig verdi?

Jeg ser stadig wii konsoller (ofte med mye tilbehør) til 500 - 700kr

3ds selges også i et kjøpers marked.

Verdien til nintendo produkter skal ikke undervurderes, det er ofte nostalgi i bildet og jeg kunne selv kjøpt en GBC eller lignende til ungene bare fordi jeg selv har gode minner med den.
Drit i Finn-sammenligninger.

Kom deg inn på «verdivurderinger spill og konsoller» på Facebook, flere store forum på slikt som dette.

Ps Zelda og Pokemon har god egenverdi, så ville ikke solgt dem i pakke.
Du kan sikkert få noen kroner for 3DS-en og Wii-en, men som Rosander sier over her så har Gamecubespillene, da spesielt Smash og Sunshine, en del verdi i seg. Har sett Smash og Sunshine ligge ute til mellom 500 og 1000kr per stykk på Finn - Ikke at de nødvendigvis blir solgt for dette, men dette er spill folk vil ha tak i både på grunn av nostalgia og at de går som klassikere. Selve Gamecuben og Gameboyen er nok også verdt en del. Hadde jeg vært deg hadde jeg dog prøvd å solgt alt av verdi hver for seg, fordi du kan få mer for de på denne måten.

Sikkert også lurt å se etter Facebookgrupper etc. som nevnt over, da det sikkert er folk der som har mer peiling.
Ca 10k. Det avhenger av boksene på pokemonspilla og zelda limited edition til gamecube.
Gameboy ca 5000
Gamecube ca 3000
Wii 500
3DS 1200-1500
Ville lagt det ut på denne facebook gruppen: https://www.facebook.com/groups/verdivurdering.

Den gruppen og søstergruppen (https://www.facebook.com/groups/spillogkonsoller) er etter min erfaring noe av det bedre i norge ang kjøp, salg, bytte og verdivurdering av eldre spill og konsoller mm.
Når det angår spillene vil jeg anbefale deg å sjekke pricecharting. Her kan du sjekke priser på alle spill. Både historiske og nåværende. Du må riktignok regne om prisene til norske fra Dollar, Euro eller pund.
Anbefaler og legge det ut under budrunder i facebookgrupper, eventuelt også sjekke litt hva prisene de andre har på samme tingene er.
Er en egen gruppe som heter "retrospill kjøp og salg" ellernoe lignende som en kompis har veldig god erfaring med.

Det kan fort være ett spill er verdt mye mer enn man tror, shoutout til alle foreldre som har solgt både konsoll og spill til hundrelappen når flere av spillene er verdt flere tusen I seg selv.
Wavebird kan du få en del for, de er relativt sjeldne (og fantastiske å spille med!). Spillene kan du nok også få litt for om du selger de enkeltvis (Mario Party 4 og Pokemon-spillene i alle fall). Wii og 3ds i seg selv er så vanlige at de får du nok ikke stort for - kjøpte for ikke så lenge siden 3ds og 3ds XL samlet for 150,-, og en Wii for 100,-. Kan alltids få litt mer med noen spill til, men sjelden det bikker langt over 500,-.