Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 822
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Nå har jeg hatt en Debianserver i noen år, så har bygget meg opp en del kompetanse. Hendelsene i Norge det siste døgnet har påvirket meg, og jeg trenger å koble av med noe. Så jeg lurer på: Har noen en idé til en interessant/spennende prosjekt jeg kan prøve meg på? Alt fra en mediaserver til en privatserver i et eller annet spill. Takker for alle svar, er litt blank nå.
Hvilken kompetanse har du? Er det bare innenfor debian? Eller har du erfaring med programmering? Hvis ja, så åpnes jo fort mange muligheter.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Trådstarter
Har en del kompetanse innenfor programmering, lærer også fort når det kommer til det. Har kompetanse innenfor debian-baserte systemer, gentoo, og en del andre smådistroer. Poenget er at jeg er helt blank for ideer.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sette opp en proxy/vpn der du har muligheten til og se hvor mye data hver enkelte bruker overfører.

Husker jeg hadde en kompiss som brukte squid proxy server, og da lagde han selv funksjonen for og optrette, fjerne og blokke brukere. Han satte også opp hvor mye trafikk de hadde brukt opp/ned. Og i tilleg lagde han ett nice web-interface

dette var tiden vi solgte proxy på skolen og trengte en oversikt over hvem som lastet ned :P

Han brukte vell rundt 24 timer på moden sin!
Sist endret av Harabo; 23. juli 2011 kl. 19:25.
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Trådstarter
Har satt opp noe VPN, men kan være spennende med et selvlaget interface! Takker
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
En annen liten ting jeg har tenkt på er hvis du får satt opp en server mot facebook profilen din, der den lagrer alle nye bilder og album blant dine venner som blir lagt ut. For det er altid noen bilder som blir slettet, men da har du altids en backup :P
Jeg selv har vurdert å lage en facebook side til serveren min, også lage et script i PHP eller Perl som skjekker innom veggen for å se om jeg har skrevet f.eks "Hvor varm er du?" så kommenterer serveren f.eks "Jeg er 32 grader varm"