Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2534
Har laget en side om hunderaser (http://www.hunderase.no/), og alt er fryd og gammen (more or less), foruten at det øverste AdSense-banneret noen ganger "kuttes". Dette skjer kun når det viser tekst over flere linjer. Den nederste linjen blir da delt i to, og kun øverste halvdel vises. Det er veldig merkelig, fordi plassen skal passe banneret, og det ser ut til å ikke være problem når banneret visere grafikk/bilde. Hva skyldes dette, og kan noen komme med en løsning? Det er veldig irriterende og det kan skade CTR og dermed min inntekt.

Screenshot:
http://bildr.no/thumb/a25RclEw.jpeg
Sist endret av nikita; 1. januar 2015 kl. 00:52.
Første post på forumet...


De var et passende domene du har fått til websiden din.
Ser du ikke er helt ferdig med å lage websiden enda, hvorfor ikke vente med å ha AdSense annonser på siden til du er helt ferdig med siden.
Med mange AdSense annonser syns jeg mange websider får et litt spam-aktig utsende.

Hadde det vert meg som skulle skaffet inntekter til en sånn side hadde jeg heller satset på affiliate-linker. Kunne for eksempel linket til bøker om hver enkel rase
eller når folk trykket på linken JAKTHUNDER under RASE GRUPPE, kan du linke til bøker om jakthunder. Kan jo også skrive omtale om produkter/bøker rettet mot hundeeiere og linke til affiliate-sider.

Har selv litt erfaring med å selge bøker gjennom Tradedoubler sitt affiliate-program. De har flerre bokhandlere i sitt program. Jeg har best erfaring med å linke mot Tanum sine sider. Ark, Bokklubben og noen til er også med i programmet. Linker du til Tanum og de kjøper boken, før du 7-10% av salgssummen.


Kan jo tenke på denne måten: Hva er med på å gi ekstra verdi til besøkende på siden min, en annonse om et kunstgalleri eller noen annet unyttig, eller et produkt folk som er interessert i hunder har nytte av?


PS. De med at teksten forsvinner, tror jeg heller ligger hos Google. Så lenge du ikke har forandret på kodene til annonsen er de ikke noe du kan gjøre.

Trykk på den hvite prikken til høyre for den grå, da kommer resten av annonsen frem...

Trykk på den hvite prikken til høyre for den grå, da kommer resten av annonsen frem...
Sist endret av Gissur; 1. januar 2015 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for tips Gissur. Skal se på dette. Bøker kan fort bli tungvindt.

Og får slå meg til ro med at Google er skyld i det. Takk for svar.
Sist endret av nikita; 1. januar 2015 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.