Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 9957
Lurer på hvordan norsk lov stiller seg til denne type chemi? Siden den er en direkte arving av bestafar 2c-b som er ulovelig. Og hvor trygt er det så fall å kjøpe fra nett til en norsk post adresse?

Ellers kan det være kjekt å høre fre noen som har prøvd BK-2c-b.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Derivatparagrafen i forskriften om narkotika er fremdeles ute av drift og BK-2C-B er ikke spesifikt oppført i Narkotikalisten så det er lovlig.

Men, det går under definisjonen legemiddel i forskrift om legemiddelklassifisering så mest sannsynlig vil tollen stoppe sendingen og be deg henvise til resept, noe de vet du ikke får tak i, så blir pakken destruert eller sendt tilbake til avsender.

Det kommer ikke på rullebladet men om tollen har noe form for eget system der de noterer hvem som prøver å innføre slike pakker er omdiskutert, det er ingen offisiell uttalelse som tilsier at noe sånt eksisterer.
Brukere her på forumet mener de har større sjangse for å få ting stoppet i tollen etter slike hendelser.
MrM
Trådstarter
39 4
Takk for svar! Tenkte meg at noe sånt kunne være et problem. Men hvor mange slike sendinger blir stoppet i tollen da? En annen side (UK) sier at 99.9% av alle slike sendelser kommer frem til adressen. Men har litt vanskelig for å ta den seriøst. Spesielt mtp til Norge.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Derivatparagrafen i forskriften om narkotika er fremdeles ute av drift og BK-2C-B er ikke spesifikt oppført i Narkotikalisten så det er lovlig.
Vis hele sitatet...
Nei, det er den ikke. I den nye narkotikaloven som ble innført i februar 2013 ble derivatparagrafen gjort mye mer spesifikk, slik at det ikke lenger går an å forsvare seg med at definisjonen var for vag. Dette gjør rimelig nok at mange ting som tidligere, under den vage definisjonen som ble satt til side, ikke lenger regnes som derivater. Men samtidig kom det et helt kobbel med nye grupper av stoffer som klassifiseres som narkotika. Blant dem en hel skokk med fenetylamin- og tryptaminderivater som med streng presisjon defineres, slik at det ikke går an å lure seg unna:

Enhver kjemisk forbindelse som strukturelt er avledet av 2-fenyletan-1-amin, N-alkyl-2-fenyletan-1-amin, 1-fenylpropan-2-amin, N-alkyl-1-fenylpropan-2-amin, 1-fenylbutan-2-amin, eller N-alkyl-1-fenylbutan-2-amin (R1, R² ) ved enhver substitusjon i ringen med alkyl-, alkoksy-, alkandiylbis(oksy)- eller halogensubstituenter (R³ ). Dette er gjeldende uansett om den kjemiske forbindelse er ytterligere ringsubstituert med en eller flere monovalente grupper (R³ )n og/eller om aminet i sidekjeden er substituert med en 2-metoksybenzylgruppe (R¹ ).
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen kjemiker og kan derfor ikke si hvorvidt beta-keton-2C-B oppfyller noen av disse definisjonene, men det er definitivt et fenetylamin og det skulle ikke forundre meg om definisjonen ovenfor også innbefatter BK-2C-B.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Takker for korrigeringen, jeg er heller ingen kjemiker, men forskjellen på de to stoffene er minimal. Det er en dobbel binding til et oksygenatom på armen med nitrogen og hydrogen.

Angående sjansen for at noe blir stoppet finnes det ingen tall på, det er et sjansespill du selv må vurdere om risikoen er verdt
Sist endret av Dodecha; 3. februar 2014 kl. 19:14. Grunn: skriver på telefon
MrM
Trådstarter
39 4
Der sette jeg stopper for den planen. Takk for svar. Får vel dra til England å prøve det ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Yo, MrM!!!
Har du fått testa ut BK-2c-b nå??????
Sitat av panopticon Vis innlegg
Nei, det er den ikke. I den nye narkotikaloven som ble innført i februar 2013 ble derivatparagrafen gjort mye mer spesifikk, slik at det ikke lenger går an å forsvare seg med at definisjonen var for vag. Dette gjør rimelig nok at mange ting som tidligere, under den vage definisjonen som ble satt til side, ikke lenger regnes som derivater. Men samtidig kom det et helt kobbel med nye grupper av stoffer som klassifiseres som narkotika. Blant dem en hel skokk med fenetylamin- og tryptaminderivater som med streng presisjon defineres, slik at det ikke går an å lure seg unna:



Jeg er ingen kjemiker og kan derfor ikke si hvorvidt beta-keton-2C-B oppfyller noen av disse definisjonene, men det er definitivt et fenetylamin og det skulle ikke forundre meg om definisjonen ovenfor også innbefatter BK-2C-B.
Vis hele sitatet...
Det som kan utrolig mye om slikt er de som sitter hos legemiddelverket. De har noen med doktorgrad i farmakologi som spiser slikt til frokost. Jeg er ikke kjemiker jeg heller, så jeg vil ikke uttale meg 100% sikkert, men jeg vil absolutt tro at det havner inn under fenetylamin-gruppen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/Phenethylamine_rests.svg/500px-Phenethylamine_rests.svg.png

Et helt sikkert svar får man om man ringer legemiddelverket. Problemet er at selv om det ikke skulle gå under fenetylamingruppen, så bryter man likevel uansett legemiddelloven siden den i praksis forbyr all import av alt som på noe måte kan tolkes som "et legemiddel" (dvs, så å si alt, om man leser § 2). Det er gjort unntak, men i praksis er det så vagt at det egentlig handler mest med at tollerne "ser mellom fingrene" med "vanlige ting", selv om de juridisk havner i akkurat samme kategori som noe som definitivt i realiteten er "narkotika", men ikke på narkotikalisten.

Det er en veldig vanlig misoppfattelse at det er lov å importere legemidler til eget bruk innen EØS, for det er det man kan lese på toll.no, men man må kunne dokumentere at a) det er til eget bruk (med andre ord, bevise at man ikke i fremtiden kommer til å overdra det til andre) og b) at det er "lovlig innkjøpt", en bevisbyrde som i praksis er ganske umulig.

Lovverket i dag er slik at alt som kommer gjennom som kan puttes i munnen egentlig er en form for "veldedighet" av tollvesenet, men juridisk kan du straffes for alt, og om noe som høres ut som narkotika blir stoppet blir du garantert straffet, selv om du juridisk gjør det samme som hvis du bestiller c-vitaminer
Sist endret av phish; 30. april 2014 kl. 01:53.
Fikk nettopp (28.4, 29.4) et sample bk-2cb, etizolam, ethylphenidate og flubromazepam, fremme ved døra etter 4/5 arbeidsdager. Fikk alt i to rekommanderte brev. Gjelder å finne seg en god supplier
Sist endret av Carnifex; 30. april 2014 kl. 03:40.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er så og si ingen risiko hvis du finner en god vendor og tenker litt over hvilket land det blir sendt ifra.
Jeg har bestillt rc-stoffer i 5 år og ikke et eneste brev har blitt stoppet. Det tar som regel 3 dager fra det blir sendt til det ligger i postkassen min. En sjelden gang har det tatt 4 dager.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Derivatparagrafen i forskriften om narkotika er fremdeles ute av drift og BK-2C-B er ikke spesifikt oppført i Narkotikalisten så det er lovlig.

Men, det går under definisjonen legemiddel i forskrift om legemiddelklassifisering så mest sannsynlig vil tollen stoppe sendingen og be deg henvise til resept, noe de vet du ikke får tak i, så blir pakken destruert eller sendt tilbake til avsender.

Det kommer ikke på rullebladet men om tollen har noe form for eget system der de noterer hvem som prøver å innføre slike pakker er omdiskutert, det er ingen offisiell uttalelse som tilsier at noe sånt eksisterer.
Brukere her på forumet mener de har større sjangse for å få ting stoppet i tollen etter slike hendelser.
Vis hele sitatet...
Foreksempel !!: 3-meo-pcp som jo ikke er oppført på den narkotikalist linken du oppgir på, lurer på om er den er ofte nylig oppdatert?den samme linken der.?
spør fordi jeg leste i et anet thread her på rc- forumet at en bruker som het "Muradi" ellernoe, som hadde blitt tatt for det fikk bot etc, var det fordi
som han skrev at pga politet hadde lagt alle chem'sa han hadde fått beslaglagt på at det alt var blitt kaldt "Syntetisk cannabis" eller?

hvis jeg hadde fått inn vel 3-meo-pcp nå, og fått avsender til å skrive på clipsposen at det er akuratt 3-meo-pcp i den, så tollen så det, da ville de antageligvis annalysert det og funnet ut at det altså antageligvis var det det var, og hvis det ikke står noe om det på narkolista ville man da ikke fått noen bot/straff eller noe som helst bare forventet at det ville blitt destruiert?

og ang bestillinger av store mengder av helt noen helt nye chemicaler som nettopp blitt synetisert og kommet på markedet, på de nesten uendelige reseptorene som det også vil komme hundrevis av andre nye hele tiden fremover, kan man bestille da og ikke være engstelig for å bli på noen måte arrestert og straffet på det eller?
konkrete svar! takk.
Sist endret av bbabbaba477; 4. september 2014 kl. 01:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Carnifex Vis innlegg
Fikk nettopp (28.4, 29.4) et sample bk-2cb, etizolam, ethylphenidate og flubromazepam, fremme ved døra etter 4/5 arbeidsdager. Fikk alt i to rekommanderte brev. Gjelder å finne seg en god supplier
Vis hele sitatet...
Kunne du kommet men noen korte syns punkter på det du har mottatt?
Er spesielt interessert i bk-2C-B???