Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2121
Er det noen her som vet om man bare kan kjøre litt ut av sentrum og bare parkere på en skoleparkering (mtp ferie, ingen er der) gratis? Eller er det kontrollører som sjekker sånt, eller kjører rundt og fatter mistanke hvis de ser en bil stå 2 uker på en skoleparkering, eller andre steder hvor det i utgangspunktet ikke er billettautomat? Går det an å ta en spansk en, eller blir det bot/tauing?

Takk for svar!
Du får se hva som står på skiltene, altså den hvite teksten under P-skiltet. Vil tro dette kan variere fra plass til plass.
Det er jo mange gater med gratis parkering litt utenfor sentrum. Kan bruke f.eks google maps til å sjekke hvilke gater, men det kan jo alltids settes opp nye parkeringsskilt pga veiarbeid osv så bilen må sjekkes en gang i døgnet.
Ellers så tror jeg det er parkeringsplasser i tilknytning til noen tbane-stasjoner, f.eks ved Linderud er det det.
Blir bilen tauet så koster det fort ca 2500 + 200 kr pr dag (minst) til bilen hentes.
Nei. Fikk bot i går, fuckings søndag i fellesferien for å ta en spansk en. Bak et hotell dog. Men siste bøtene jeg har fått var 500, ikke 710. Parkeringsbot er jo nesten blitt konkurransedyktig på pris.
Sist endret av Tøffetom; 20. juli 2015 kl. 13:33.
Skulen eg jobbar på vil få taua bilar gjennom heile ferien. Hugs at det ofte er folk i jobb på skulane òg om sumaren...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Nei. Fikk bot i går, fuckings søndag i fellesferien for å ta en spansk en. Bak et hotell dog. Men siste bøtene jeg har fått var 500, ikke 710. Parkeringsbot er jo nesten blitt konkurransedyktig på pris.
Vis hele sitatet...
Skal du ta en spansk en så bør du gjøre det på kommunal grunn. Har du fått 710 kroner i bot antar jeg dette er pga at plassen bak hotellet er privat grunn. Kommunale p-bøter er som regel langt lavere enn private.
Da jeg gikk på videregående pleide vi å pranke folk som misbrukte de få parkeringsplassene vi elever hadde til rådighet. Parkere dem inne, grave ved bilen i en haug av snø, denslags. En gang var det en fyr som ikke hadde satt bilen i gir eller brukt håndbrekket. Tror bilen hans endte opp i parken en plass. Verdt å tenke på hvis man skal parkere på en skole.