Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 45575
Piracetam er oppført på legemiddel-listen. Hva med Phenylpiracetam, Pramiracetam, Oxiracetam, evt noopept ... etc?

Er det noen som vet litt spesifikt om dette? AFAIK så er phenylpiracetam, og Pramiracetam derivater av Piracetam.
Håper at noen kan komme med innspill her.


Takk
Såfremt stoffene er oppført på legemiddellisten, og ikke narkotika eller dopinglisten, kan du innføre inntil tre måneders forbruk lovlig fra EØS-land. Om det aktuelle stoffet er et derivat av et allerede oppført legemiddel spiller til dels liten rolle, da tollvesenet har mulighet til å definere hva som kan regnes som legemiddel selv.
Uavhengig av deres definisjon har du altså uansett retten på din side om du velger å bestille legemidler fra et EØS-land, og legemiddelet ikke står på en av de to tidligere nevnte listene. I praksis risikerer du likevel (dessverre) at tollvesenet setter seg på bakbena og krever resept på legemiddelet, og returnerer/destruerer dette da du ikke har noen resept å vise til.

:-)
Sist endret av stranger; 9. mai 2013 kl. 14:42.
Sitat av stranger Vis innlegg
Såfremt stoffene er oppført på legemiddellisten, og ikke narkotika eller dopinglisten, kan du innføre inntil tre måneders forbruk lovlig fra EØS-land. Om det aktuelle stoffet er et derivat av et allerede oppført legemiddel spiller til dels liten rolle, da tollvesenet har mulighet til å definere hva som kan regnes som legemiddel selv.
Uavhengig av deres definisjon har du altså uansett retten på din side om du velger å bestille legemidler fra et EØS-land, og legemiddelet ikke står på en av de to tidligere nevnte listene. I praksis risikerer du likevel (dessverre) at tollvesenet setter seg på bakbena og krever resept på legemiddelet, og returnerer/destruerer dette da du ikke har noen resept å vise til.

:-)
Vis hele sitatet...

Må si at jeg er ganske sjokkert over at Tollvesenet kan selv definiere hva et legemiddel er. Er ikke dette lovstridig? De bør følge loven som alle andre gjør.

Så det du sier er da egentlig: Så fremt man bestiller det fra et EØS land, og ikke er reseptbelagt (om man ikke har resept), så kan man lovlig ta inn opp til 3 mnd forbruk? Hva definierer man som 3 måneders forbruk?
Såvidt jeg har forstått så kan du få bot for å importere reseptbelagt legemiddel uten resept, selv om det bare står oppført som reseptpliktig legemiddel og ikke som narkotika. Var en sak hvor noen hadde importert noen få piller etizolam (ikke narkotikaklasset, i alle fall ikke på det tidspunktet) og fikk bot for ulovlig innførsel av reseptpliktig legemiddel. Så da er det jo litt relevant om derivater av reseptbelagte legemidler også, per definisjon, regnes som reseptpliktige og altså kan medføre bot om du innfører dem uten resept.

I praksis er det vel slik at tollen, om de slår seg vrange, bare sender brev om resept og så destruerer/sender tilbake om det er snakk om små mengder. Racetamer brukes jo ikke i første rekke for å bli rusa på, og det virker som om de er mer gira på å ta potensielle rusmidler, selv om det i loven ikke er noen forskjell på ulovlige legemidler som gir rus og de som ikke gir det.

Har selv bestilt noopept én gang fra EU, gikk glatt igjennom, men jeg tror ikke tollen har åpnet pakken, så kanskje det bare var flaks?

Grunnen til at tollvesenet kan gjøre som de vil er at legemidler defineres slik i loven: "Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom." Nesten hva som helst går innunder den definisjonen. Vann påvirker fysiologiske funksjoner hos mennesker og dyr, det samme gjør alle andre næringsstoffer. Loven kunne knapt vært vagere og mer upresis om de så gikk inn for å gjøre den så vag som mulig (noe de forsåvidt godt kan tenkes å ha gjort).
Jeg ble enda mer sjokkert da jeg faktisk satt meg ned å leste igjennom lovene. Skjønner ikke at det er tillatt at med lover som er så vanvittig vage. Jeg er ikke ute etter å ruse meg, om jeg var det hadde jeg kjøpt meg rusmidler, ikke nootropics; ganske vesentlig forskjell.

Haha, ja, vann, kaffe etc er da per definisjon legemiddler.
Sist endret av drinkalone; 9. mai 2013 kl. 20:26.
Ja, ikke sant.

Har du noen praktisk erfaring med racetamer? Jeg har bare prøvd noopept, og det ga ikke noe særlig effekt. Vet ikke om jeg har fått greier av dårlig kvalitet (kjøpte kapsler, fikk ikke med noe analysesertifikat som viser renhetsgrad, slik noen forhandlere opererer med), eller om jeg bare responderer dårlig på noopept spesielt eller racetamer generelt.
Noopept, Aniracetam og Oxiracetam skal du helt fint kunne bestille til Norge uten problemer.

Sitat av panopticon Vis innlegg
Har du noen praktisk erfaring med racetamer? Jeg har bare prøvd noopept, og det ga ikke noe særlig effekt. Vet ikke om jeg har fått greier av dårlig kvalitet (kjøpte kapsler, fikk ikke med noe analysesertifikat som viser renhetsgrad, slik noen forhandlere opererer med), eller om jeg bare responderer dårlig på noopept spesielt eller racetamer generelt.
Vis hele sitatet...
Avsporing; men hvilken dose med noopept brukte du? Antakeligvis tok du for lite, eventuelt fikk dårlige varer, fordi noopept skal være et av de sterkere racetam'ene. Dog er det lett å få uheldige bivirkninger om du ikke er nøye med å måle opp dosene. Ellers varierer det vel veldig for hvilke racetam den enkelte foretrekker.
Trådstarter
Sitat av panopticon Vis innlegg
Ja, ikke sant.

Har du noen praktisk erfaring med racetamer? Jeg har bare prøvd noopept, og det ga ikke noe særlig effekt. Vet ikke om jeg har fått greier av dårlig kvalitet (kjøpte kapsler, fikk ikke med noe analysesertifikat som viser renhetsgrad, slik noen forhandlere opererer med), eller om jeg bare responderer dårlig på noopept spesielt eller racetamer generelt.
Vis hele sitatet...

Nei, har aldri prøvd noen racetamer. Vet liksom ikke helt hvor jeg bør begynne. I utgangspunktet hadde jeg vel startet med Piracetam, men den sjangsen vil jeg ikke ta ved tanke på bot osv.
Da sitter man igjen med:

Aniracetam (tror denne også er ulovlig)
Pheynlpiracetam (går strengt talt under derivatloven - er derivat av Piracetam)
Pramiracetam (derivat av Piracetam, også sikkert ulovlig pga derivatloven.)
Noopept - aner ikke - sikkert lovlig
Oxiracetam (sikkert lovlig) - hørt mye bra om denne.
Sist endret av drinkalone; 10. mai 2013 kl. 08:36.
Sitat av nikita Vis innlegg
Avsporing; men hvilken dose med noopept brukte du? Antakeligvis tok du for lite, eventuelt fikk dårlige varer, fordi noopept skal være et av de sterkere racetam'ene. Dog er det lett å få uheldige bivirkninger om du ikke er nøye med å måle opp dosene. Ellers varierer det vel veldig for hvilke racetam den enkelte foretrekker.
Vis hele sitatet...
Begynte med en dose på 10 - 20 mg. Dette var kapsler, så med mindre forhandler har fucka opp skal dosene være korrekte. Da dette ikke ga ønsket effekt, og jeg etter litt research fant ut at det er fullstendig trygt (i alle fall fysiologisk) å megadosere, eksperimenterte jeg med doser opp mot 150 mg. Dette er 15 ganger anbefalt startdose. Med doser i 100+ mg-området fikk jeg noen svake effekter som muligens kom fra noopepten, muligens bare var placebo. Ikke vært pengene IMO, men det kan være enten forhandler med dårlige varer eller at jeg bare ikke responderer på akkurat noopept.

Sitat av drinkalone Vis innlegg
Nei, har aldri prøvd noen racetamer. Vet liksom ikke helt hvor jeg bør begynne. I utgangspunktet hadde jeg vel startet med Piracetam, men den sjangsen vil jeg ikke ta ved tanke på bot osv.
Da sitter man igjen med:

Aniracetam (tror denne også er ulovlig)
Pheynlpiracetam (går strengt talt under derivatloven - er derivat av Piracetam)
Pramiracetam (derivat av Piracetam, også sikkert ulovlig pga derivatloven.)
Noopept - aner ikke - sikkert lovlig
Oxiracetam (sikkert lovlig) - hørt mye bra om denne.
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker på om derivatloven gjelder legemidler, eller om den bare gjelder narkotika. I legemiddelloven er ikke ordet "derivat" nevnt ved ord. Det er kun i narkotikaloven at det er snakk om derivater, dog er det vage ordet "derivat" nå blitt byttet ut med presiseringen "salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt." Derimot er jo definisjonen av legemidler som nevnt ekstremt vag, så da er spørsmålet bare om noe som er et derivat av et reseptpliktig legemiddel også automatisk regnes som reseptpliktig, eller om det går på skjønn.

Jeg er ingen advokat, bare en amatør som forsøker å tolke det jeg leser på lovdata.no.

Når det gjelder hvilken du skal begynne med, sånn rent bortsett fra det juridiske, så har jeg som sagt ikke veldig mye praktisk erfaring med ut i fra det jeg har lest kan jeg si følgende. Ani går for å være den mest anxiolytiske og for å fremme kreative evner framfor å gi laser-fokus. Prami regnes vel som noenlunde likt piracetam, men aktivt i lavere doser. Oxi mer som en mellomting mellom ani og pira. Noopept også er ganske likt piracetam i effekter, men i doser fra 10 - 60 mg om dagen i stedet for mange gram. Phenylpiracetam går for å være den racetamen som er mest lik en klassisk stimulant. I tillegg finnes det mer obskure racetamer som nylig er kommet på markedet for privatpersoner, som sunifiram, unifiram og coluracetam. Anbefaler at du hopper over på nootorpics-delen på reddit om du har noen spørsmål som gjelder stoffenes effekter og ikke norsk lov. (Søk dog først: det er mye som er svart på allerede i flere poster, eller i den enorme FAQ-en.) Er selv aktiv der under et annet brukernavn jeg ikke gidder å nevne fordi det lett kan knyttes til min virkelige identitet, og jeg håper å fritt kunne diskutere også illegale stoffer her inne på freakforum.
Ikke bruk mer penger enn du har råd til å tape.
Utover det har jeg 1 kommentar: kjør på!
Det er riktig det panopticon refererer til. Det er lov å importere reseptbelagte legemidler innen EØS-området. (unntak er narkotika og urter som er definert som ulovlig).
http://www.toll.no/templates_TAD/Top...epslanguage=no
Men siden disse lover og regler er så vage, kan tollvesenet sette foten ned og be om resept.
Det virker som det er opp til hver og en tollbetjent om det du har bestillt skal få passere eller ikke.
Hvis Tollvesenet åpner pakken din og godkjenner import, forsegler de pakken igjen med svart og hvit tape merket Tollvesenet med blokkbokstaver. Så du vet dermed om de har åpnet den eller ikke.
Men det er tydeligvis mye skjønn ute og går. Har opplevd å få pakken åpnet, forseglet og sendt til meg. Neste gang stoppet de den. Nøyaktig samme mengde og samme legemiddel. Det er et regelverk som er komplett umulig å forholde seg til...
Utover det vil jeg anbefale de som bestiller å betale med Western Union og bruke en pc som du ikke har tilgang til hjemme. Dermed er det bare å benekte enhver anklage om ulovlig innførsel av reseptbelagte midler.
Personer som innrømmer alt i avhør får som regel saftige bøter. Dette gjelder alt i fra individer som opererer innenfor gråsonen av lovlighet(Etizolam, Pyrazolam etc.), til ærlige husmødre som vil ha et slankemiddel de ikke aner er ulovlig.
Benekt alt! Ikke vær frekk og obsternasig. Bare bemerk at rollene kunne vært snudd. La oss si det fantes en offentlig tjenestemann du ikke likte og du var villig til å bruke en liten sum på å sende et ulovlig legemiddel hjem til hans adresse. Er det da riktig at han selv skulle blitt innkalt til avhør og bøtelagt for noe han ikke kjente til? Svaret er selvfølgelig nei, og det er slik du også må tenke.
Du er uskyldig til det motsatte er bevist og det er grenser for hvor mye ressurser politiet gidder å bruke på dette.
Nå er det slik at jeg er av den oppfatning av at import av legemidler til EGET bruk, ikke burde vært ulovlig.
Du er selv ansvarlig for hva du er villig til å putte inn i kroppen din, farlig eller ikke. Jeg mener man bør modernisere straffeloven for det er rett og slett ikke grunnlag for å kriminalisere befatning med stoffer som ikke er på narkotikalisten.
Jeg vil gjerne vise til forslaget fra straffelovkommisjonen i 2002:
http://www.regjeringen.no/nb/dokumen...html?id=246999
Dette var en gruppe som ble oppsatt til å se på hvilke lover man burde se nærmere på i forhold til strengere/mildere straff rundt definerte lovbrudd.
De kom til den konklusjonen at man bør avkriminalisere BRUK av narkotika, ettersom dette ikke påfører andre mennesker skade. Jeg kunne ikke vært mer enig og mener man bør etterleve dette eksempel i norsk straffelov.
Takk for meg!

Ikke bruk mer penger enn du har råd til å tape.
Utover det har jeg 1 kommentar: kjør på!
Det er riktig det panopticon refererer til. Det er lov å importere reseptbelagte legemidler innen EØS-området. (unntak er narkotika og urter som er definert som ulovlig).
http://www.toll.no/templates_TAD/Top...epslanguage=no
Men siden disse lover og regler er så vage, kan tollvesenet sette foten ned og be om resept.
Det virker som det er opp til hver og en tollbetjent om det du har bestillt skal få passere eller ikke.
Hvis Tollvesenet åpner pakken din og godkjenner import, forsegler de pakken igjen med svart og hvit tape merket Tollvesenet med blokkbokstaver. Så du vet dermed om de har åpnet den eller ikke.
Men det er tydeligvis mye skjønn ute og går. Har opplevd å få pakken åpnet, forseglet og sendt til meg. Neste gang stoppet de den. Nøyaktig samme mengde og samme legemiddel. Det er et regelverk som er komplett umulig å forholde seg til...
Utover det vil jeg anbefale de som bestiller å betale med Western Union og bruke en pc som du ikke har tilgang til hjemme. Dermed er det bare å benekte enhver anklage om ulovlig innførsel av reseptbelagte midler.
Personer som innrømmer alt i avhør får som regel saftige bøter. Dette gjelder alt i fra individer som opererer innenfor gråsonen av lovlighet(Etizolam, Pyrazolam etc.), til ærlige husmødre som vil ha et slankemiddel de ikke aner er ulovlig.
Benekt alt! Ikke vær frekk og obsternasig. Bare bemerk at rollene kunne vært snudd. La oss si det fantes en offentlig tjenestemann du ikke likte og du var villig til å bruke en liten sum på å sende et ulovlig legemiddel hjem til hans adresse. Er det da riktig at han selv skulle blitt innkalt til avhør og bøtelagt for noe han ikke kjente til? Svaret er selvfølgelig nei, og det er slik du også må tenke.
Du er uskyldig til det motsatte er bevist og det er grenser for hvor mye ressurser politiet gidder å bruke på dette.
Nå er det slik at jeg er av den oppfatning av at import av legemidler til EGET bruk, ikke burde vært ulovlig.
Du er selv ansvarlig for hva du er villig til å putte inn i kroppen din, farlig eller ikke. Jeg mener man bør modernisere straffeloven for det er rett og slett ikke grunnlag for å kriminalisere befatning med stoffer som ikke er på narkotikalisten.
Jeg vil gjerne vise til forslaget fra straffelovkommisjonen i 2002:
http://www.regjeringen.no/nb/dokumen...html?id=246999
Dette var en gruppe som ble oppsatt til å se på hvilke lover man burde se nærmere på i forhold til strengere/mildere straff rundt definerte lovbrudd.
De kom til den konklusjonen at man bør avkriminalisere BRUK av narkotika, ettersom dette ikke påfører andre mennesker skade. Jeg kunne ikke vært mer enig og mener man bør etterleve dette eksempel i norsk straffelov.
Takk for meg!
Trådstarter
Sitat av ToreTang Vis innlegg
Ikke bruk mer penger enn du har råd til å tape.
Utover det har jeg 1 kommentar: kjør på!
Det er riktig det panopticon refererer til. Det er lov å importere reseptbelagte legemidler innen EØS-området. (unntak er narkotika og urter som er definert som ulovlig).
http://www.toll.no/templates_TAD/Top...epslanguage=no
Men siden disse lover og regler er så vage, kan tollvesenet sette foten ned og be om resept.
Det virker som det er opp til hver og en tollbetjent om det du har bestillt skal få passere eller ikke.
Hvis Tollvesenet åpner pakken din og godkjenner import, forsegler de pakken igjen med svart og hvit tape merket Tollvesenet med blokkbokstaver. Så du vet dermed om de har åpnet den eller ikke.
Men det er tydeligvis mye skjønn ute og går. Har opplevd å få pakken åpnet, forseglet og sendt til meg. Neste gang stoppet de den. Nøyaktig samme mengde og samme legemiddel. Det er et regelverk som er komplett umulig å forholde seg til...
Utover det vil jeg anbefale de som bestiller å betale med Western Union og bruke en pc som du ikke har tilgang til hjemme. Dermed er det bare å benekte enhver anklage om ulovlig innførsel av reseptbelagte midler.
Personer som innrømmer alt i avhør får som regel saftige bøter. Dette gjelder alt i fra individer som opererer innenfor gråsonen av lovlighet(Etizolam, Pyrazolam etc.), til ærlige husmødre som vil ha et slankemiddel de ikke aner er ulovlig.
Benekt alt! Ikke vær frekk og obsternasig. Bare bemerk at rollene kunne vært snudd. La oss si det fantes en offentlig tjenestemann du ikke likte og du var villig til å bruke en liten sum på å sende et ulovlig legemiddel hjem til hans adresse. Er det da riktig at han selv skulle blitt innkalt til avhør og bøtelagt for noe han ikke kjente til? Svaret er selvfølgelig nei, og det er slik du også må tenke.
Du er uskyldig til det motsatte er bevist og det er grenser for hvor mye ressurser politiet gidder å bruke på dette.
Nå er det slik at jeg er av den oppfatning av at import av legemidler til EGET bruk, ikke burde vært ulovlig.
Du er selv ansvarlig for hva du er villig til å putte inn i kroppen din, farlig eller ikke. Jeg mener man bør modernisere straffeloven for det er rett og slett ikke grunnlag for å kriminalisere befatning med stoffer som ikke er på narkotikalisten.
Jeg vil gjerne vise til forslaget fra straffelovkommisjonen i 2002:
http://www.regjeringen.no/nb/dokumen...html?id=246999
Dette var en gruppe som ble oppsatt til å se på hvilke lover man burde se nærmere på i forhold til strengere/mildere straff rundt definerte lovbrudd.
De kom til den konklusjonen at man bør avkriminalisere BRUK av narkotika, ettersom dette ikke påfører andre mennesker skade. Jeg kunne ikke vært mer enig og mener man bør etterleve dette eksempel i norsk straffelov.
Takk for meg!
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte alt i mitt navn med mitt bankkort, helt ærlig så tenkte jeg ikke så hardt over det; det er alment tilgjengelig på nett.
Om jeg hadde besilt hasjsprøyter o.l, så hadde jeg nok brukt et spendon kort etc.
Benekter jeg alt angående import av racetamer kan de fortsatt komme frem til at jeg er skyldig; til syvende og sist stå det i mitt navn. Det skal vel sies at jeg er uskyldig til det motsatte er bevist, men helt ærlig: ingen innenfor Toll eller politivesenet bryr seg noe særlig om dette.

Det jeg har bestilt er ikke ulovlig da ingen av stoffene står på noen av 'listene'. Om "Tullvesenet" velger å sette legemiddel-stempelet på de kan jeg ikke noe for? Altså, i teorien; om jeg importerte sukker og Tollvesenet sa: "Nei du, det her er et legemiddel, du ma ha resept! Her er ei bot på 1500kr." Så hadde jeg ikke kunne gjort noe for å forhindre det, med mindre jeg kunne gått til sak mot de.

Det er absurd at det ikke er klare definisjoner og lover rundt dette, hvordan skal jeg da vite hva som er ulovlig eller ikke? Virker litt som om vi går mot en lovgivning som sier at alt er ulovlig med mindre det er spesifisert lovlig. Er mye OTC; fult lovlige kosttilskudd i andre land som er ulovlig her. Hvorfor? Norge.
Sist endret av drinkalone; 12. mai 2013 kl. 11:24.
Hasjsprøyter, good one.

New Zealand driver nå og innfører lovgivning som sier at alle psykoaktive substanser er ulovlige med mindre noen går gjennom en lang og kostbar godkjenningsprosess for å få lov til å selge det. Og det er selvsagt lite incentiv for små selskap til å gjøre dette for mer obskure stoffer, siden markedet nok ikke er stort nok til å recoupe kostnadene, og dessuten medfører det såvidt jeg forstår heller intet "patent", så om ett selskap har betalt for å få for eksempel aniracetam godkjent, så kan alle andre selskaper som ikke har spytta inn ei eneste krone begynne å selge det også...

Forferdelig drakonisk lovgivning, og vi får bare håpe at det ikke heller i samme retning her i Norge.
Trådstarter
Sitat av panopticon Vis innlegg
Hasjsprøyter, good one.

New Zealand driver nå og innfører lovgivning som sier at alle psykoaktive substanser er ulovlige med mindre noen går gjennom en lang og kostbar godkjenningsprosess for å få lov til å selge det. Og det er selvsagt lite incentiv for små selskap til å gjøre dette for mer obskure stoffer, siden markedet nok ikke er stort nok til å recoupe kostnadene, og dessuten medfører det såvidt jeg forstår heller intet "patent", så om ett selskap har betalt for å få for eksempel aniracetam godkjent, så kan alle andre selskaper som ikke har spytta inn ei eneste krone begynne å selge det også...

Forferdelig drakonisk lovgivning, og vi får bare håpe at det ikke heller i samme retning her i Norge.
Vis hele sitatet...
Vedder på at det er akkurat slik det blir her også. Faktisk så virker det som om Norge, NZ og Australia har mye til felles når det gjelder denne typen lovgivning.
Skjønner ikke at folk stritter i mot lovendringene som har blitt gjort.. Det er ikke snakk om å redusere rusbruk i det heletatt, men snarere kontroll over folket.

IMO er det et angrep på personlig frihet. Spesielt mtp. at Tollvesenet kan selv bestemme hva som er lovlig og ikke. Det er /helt/ absurd. De bør forholde seg til en lov, ikke i forhold til hva enkelte mener eller tror der og da.

Jaja, vi får vel bare være alminnelige nordmenn som går på ski, og drikker én bestemt type vin (ja fordi den var så god, så jeg prøver ikke noe annet).

En annen ting er at jeg har kanskje bestilt mer enn det som anses for å være 3 måneder forbruk.
F.eks 1g Noopept, 10g Oxiracetam, og 10g Aniracetam.

Helvete altså, vedder på at det blir drama av dette her. Alt jeg vil er å prøve ut nootropics som et suplement til ADHD medisinen (som ikke fungerer optimalt).
Sist endret av drinkalone; 13. mai 2013 kl. 17:26.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Vedder på at det er akkurat slik det blir her også. Faktisk så virker det som om Norge, NZ og Australia har mye til felles når det gjelder denne typen lovgivning.
Skjønner ikke at folk stritter i mot lovendringene som har blitt gjort.. Det er ikke snakk om å redusere rusbruk i det heletatt, men snarere kontroll over folket.

IMO er det et angrep på personlig frihet. Spesielt mtp. at Tollvesenet kan selv bestemme hva som er lovlig og ikke. Det er /helt/ absurd. De bør forholde seg til en lov, ikke i forhold til hva enkelte mener eller tror der og da.

Jaja, vi får vel bare være alminnelige nordmenn som går på ski, og drikker én bestemt type vin (ja fordi den var så god, så jeg prøver ikke noe annet).

En annen ting er at jeg har kanskje bestilt mer enn det som anses for å være 3 måneder forbruk.
F.eks 1g Noopept, 10g Oxiracetam, og 10g Aniracetam.

Helvete altså, vedder på at det blir drama av dette her. Alt jeg vil er å prøve ut nootropics som et suplement til ADHD medisinen (som ikke fungerer optimalt).
Vis hele sitatet...
10g Oxi og Ani? I 3 mnd? o.O Bruke 1,5g Oxi eller 0,5 Ani /dagen. Noopept holder jeg mega små doser, men om jeg skulle brukt hver dag hadde det ikke holdt i 1 mnd med 1g. Så latterlig om du blir stoppet med det i tollen.
Nikita:
Tror det er meget liten sjanse for at det blir stoppet i tollen. Hvis det var tilfelle, og Tollvesenet anser racetamer som reseptpliktig, nøyer de seg med et brev til deg hvor de etterspør resept.
Det norske Tollvesenet har ett kjempeproblem med massevis av ulovlige sendinger som kommer inn til landet daglig, og dette "problemet" er økende sett med deres øyne. Jeg tror derfor de er i ferd med å skifte fokus, for å ta de sendingene som er ulovlig, narkotika og doping. I tillegg har det vært en voldsom økende import de siste 2 årene av det de kaller "designer-dop", syntetisk cannabis og stoffer med molekylære endringer av en narkotisk substans/Derivater
Derfor tror jeg det siste de vil bruke ressurser på er racetamer, som ikke gir en rus-effekt.
Anbefaler dere å sjekke ut magasinet "På grensen", utgitt av Tollvesenet.
Link til alle publikasjonene:
Http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=233595&epslanguage=no[/url]

For å sitere noe:
*Tollvesenet anmelder alle beslag av ulovlige substanser til politiet. Reseptbelagte medisiner som ikke kommer fra EU/EØS- området, sendes tilbake til avsender eller destrueres.

*Fordi de fleste typer legal highs ikke er ført opp på narkotikalisten, kan ikke stoffet konfiskeres, og bruk og import ikke straffes. Den eneste muligheten er å anmelde innførsel og bruk av ikke godkjente legemidler, men det mener tolldirektøren er en dårlig løsning.

Så som dere ser er det liten sjanse for at innførsel av Noopept, Piracetam osv medfører konsekvenser.
Sist endret av ToreTang; 15. mai 2013 kl. 03:39.
Sitat av ToreTang Vis innlegg
*Fordi de fleste typer legal highs ikke er ført opp på narkotikalisten, kan ikke stoffet konfiskeres, og bruk og import ikke straffes. Den eneste muligheten er å anmelde innførsel og bruk av ikke godkjente legemidler, men det mener tolldirektøren er en dårlig løsning.
Vis hele sitatet...
Tidligere i tråden linket jeg til en sak hvor politiet brukte denne "løsningen" for å bøtelegge noen for et lite antall etizolampiller. Men det er jo absolutt i legal high-kategorien, og ikke så veldig relevant for de fleste nootropiske stoffer. Er enig med ovenstående i at det er liten sjanse for å få noen straff, eller noen som helst reaksjon egentlig når det gjelder racetamer, så lenge du bestiller innen EU.

Det er vel antagelig på kanten av reglene her på forumet å diskutere leverandører, selv om det er snakk om fullt lovlige, ikke-rusgivende stoffer. Men uten å nevne navn vil jeg si det er synd at de fleste forhandlerne av nootropika med godt rykte på seg og gode priser befinner seg i USA, og da blir regelverket plutselig annerledes.
Trådstarter
I teorien slik som jeg har forstått så kan A: Tollvesenet bruke /sin/ liste over ulovlige stoffer, og i og med at disse racetamene er relatert til Piracetam så kan de være ulovlige.
B: De anses til å være legemidler pga at de har en viss psykologisk effekt (les legemiddel-paragrafen).

Så om de vil gjøre et eksempel ute av det, så kan jeg bli bøtelagt.
Fy flate for noen syke lover vi har her til lands.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
I teorien slik som jeg har forstått så kan A: Tollvesenet bruke /sin/ liste over ulovlige stoffer, og i og med at disse racetamene er relatert til Piracetam så kan de være ulovlige.
B: De anses til å være legemidler pga at de har en viss psykologisk effekt (les legemiddel-paragrafen).

Så om de vil gjøre et eksempel ute av det, så kan jeg bli bøtelagt.
Fy flate for noen syke lover vi har her til lands.
Vis hele sitatet...
Den påstanden skal jeg si meg enig i.
Men jeg har mangebekjente som bestiller div. Racetamer og pakkene går rett gjennom.
Så du har nok fint lite å frykte, for husk:
Du er uskyldig til det motsatte er bevist, og i slike saker er det en tung og krevende bevisbyrde på politiet for alt de egentlig har å gå etter er at du har fått en pakke i posten. Nekt i eventuellt avhør for alt av import av hva faen det skal være. Legemidler eller ei. De har mange andre ting på agendaen som er mer viktig, innførsel av narkotika doping osv.
Bare å bestille!
Suicide by proxy
Det skal ikke være noe stort problem å importere racetamene fra EU nå, men det kommer antagelig til å endre seg til høsten.

http://freak.no/forum/showpost.php?p...5&postcount=14

Når (jeg skulle gjerne skrevet hvis) de nye reglene trer i kraft, blir det omtrent slik:
  • Legemiddelet må være godkjent i Norge og kjøpslandet
  • Legemiddelet må være reseptfritt i Norge og kjøpslandet
  • Selger må dokumentere salgstillatelse til å selge legemiddelet
  • Reseptpliktige legemidler kan ikke importeres ved forsendelse - heller ikke der man har resept fra norsk lege

Aspirin, valerian, johannesurt, melatonin, liponsyre, piracetam, nikotintyggis, tannkrem, reisesyketabletter, koffein - stort sett alt blir ulovlig å importere.

Hvis du bestiller, nå eller etter den nye loven trer i kraft, unngå rekommandert, sørg for at den deklarerte verdien er under 200 kroner, og det beste er om det sendes som et flatt brev uten deklarasjon. Statistikken er på din side
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg bestilte meg noe noopept for ett par uker siden.
Kan si at dette er helt lovlig i norge, da jeg fikk pakken i går.
Noopept var tydelig merket på utsiden.

Men, har nå prøvd dette i går og i dag (20-30mg) men kan ikke si at jeg merker noe som helst...
Skjønner at dette ikke er noe vidunder greier, men trodde jeg kom til å merke ett eller annet ?
Jeg kommer i alle fall til og fortsette en stund til, så kanskje det blir noe effekt senere
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Jeg bestilte meg noe noopept for ett par uker siden.
Kan si at dette er helt lovlig i norge, da jeg fikk pakken i går.
Noopept var tydelig merket på utsiden.

Men, har nå prøvd dette i går og i dag (20-30mg) men kan ikke si at jeg merker noe som helst...
Skjønner at dette ikke er noe vidunder greier, men trodde jeg kom til å merke ett eller annet ?
Jeg kommer i alle fall til og fortsette en stund til, så kanskje det blir noe effekt senere
Vis hele sitatet...
Hadde pakken blitt sjekka i tollen da?

btw så skal det visst ta noen dager (5-7) før man begynner å merke virkningen av det.
Er ikke sikkert noe er safe å bestille fra utlandet bare fordi én pakke gikk igjennom. Kan godt være flaks, kanskje om neste pakke havner hos en annen tollbetjent så blir den stemplet som ulovlig. Det er det vi har diskutert tidligere i tråden, hvor forbanna uforsutsigbart det norske lovverket/praksisen er når det gjelder psykoaktive stoffer.

Uansett, noopept skal ha både akutte og kroniske effekter. Med andre ord, om du ikke kjenner noen ting etter én, to, tre ganger, så er det stor sannsynlighet for at du ikke vil kjenne noe etter å ha brukt det noen uker heller. Du kan prøve å megadosere, jeg er ingen lege så ikke siter meg på det, men både av personlig erfaring, internett-anekdoter og det jeg vet av forskningen rundt stoffet er det tilnærmet 100% trygt å ta 100+ mg om gangen, selv om 10-20 mg er anbefalt startdose. Kjenner du ingenting av en såpass dose er det bare å gi opp.
Vil si det er ganske sikkert, har bestilt oppimot 50 brev med div rc-stoffer, ikke en eneste forsendelse er blitt konfiskert. Da må man kunne si det er safe, vil heller si man har uflaks hvis det blir stoppet.
Kommer vel an på hvor du bestiller fra og hvor diskré de er. Men noopept & co er ikke egentlig ikke å regne for RC-er, de er kosttilskudd/legemidler som ikke gir særlig til rusvirkning. Så konklusjonen blir vel egentlig: bestill i vei. Ingen her i tråden har rapportert å få noopept, oxiracetam, phenylpiracetam osv. konfiskert, og de er ikke å regne som rusmidler, så er nok logisk sett lavt nede på prioriteringslista.
Sitat av panopticon Vis innlegg
Ingen her i tråden har rapportert å få noopept, oxiracetam, phenylpiracetam osv. konfiskert, og de er ikke å regne som rusmidler, så er nok logisk sett lavt nede på prioriteringslista.
Vis hele sitatet...
For å sitere noen andre her på forumet, så er det ingenting logisk med det norske lovverket.
Joda, de har sin egen skrudde logikk. Ikke det at den gir mening for vanlige folk, men den gir absolutt mening internt. Det jeg mener er at de prioriterer å "ta" folk for stoffer som antas å gi ruseffekt. Det er selvsagt ikke logisk å gi bot for stoffer som gir mindre og tryggere rus enn alkohol og sigaretter, men det er nå en helt annen sak. De stoffene som diskuteres i denne tråden gir ikke rus, derfor bør de i følge toller-logikk ikke behandles som dødsknarknarko på lik linje med skumle ting som f. eks. melatonin eller kava-kava. (/ironi)
Sitat av panopticon Vis innlegg
Kommer vel an på hvor du bestiller fra og hvor diskré de er. Men noopept & co er ikke egentlig ikke å regne for RC-er, de er kosttilskudd/legemidler som ikke gir særlig til rusvirkning. Så konklusjonen blir vel egentlig: bestill i vei. Ingen her i tråden har rapportert å få noopept, oxiracetam, phenylpiracetam osv. konfiskert, og de er ikke å regne som rusmidler, så er nok logisk sett lavt nede på prioriteringslista.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke undersøker en del og bruker god tid på og finne en vendor som er seriøs før man bestiller så er det personens egen feil.

Hvis det er rus de som bestiller dette er ute etter og det ikke gir deg en rus effekt, hvorfor kjøpe det i det hele tatt? :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av panopticon Vis innlegg
I stedet for å lage en ny tråd bumper jeg denne for et spørsmål.

Noen som har erfaring med aniracetam? Leser at det skal ha angstdempende egenskaper. Tenkte å forsøke å ta det for å motvirke angstsymptomer pga Lyrica-abstinenser, og forhåpentligvis bli litt klarere i hodet.

Fikk nettop 60 gram i posten, har bare testet en liten dose på ca 800 mg, men i dag har jeg tatt andre ting som sikkert påvirker eller maskerer en eventuell effekt fra aniracetamen. Ser også at det skal ha en veldig kort halveringstid.

Erfaringer?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke erfaring med aniracetam, men jeg har testet ut dens slektninger noopept og piracetam. Disse stoffene har hatt en positiv effekt på blant annet humøret, fokuset og hukommelsen min. En viktig ting å nevne er at racetam-stoffene bør kombineres med en kilde til kolin (choline på engelsk) fordi disse stoffene stimulerer Acetylkolinreseptorer (ACh) i hjernen, noe som øker behovet for dette tilskuddet. Som kilde til kolin anbefales "GPC choline", "CDP choline" eller "centrophenoxine", som alle kan kjøper rimelig på bl.a. Ebay.
Hvis du ønsker å vite mer om aniracetam eller andre nootropiske stoffer, besøk forumet til Longecity.org.

-Rusko
Longecity er full av broscience. Jeg foretrekker r/nootropics på reddit. Er fullt belest på racetamer, bare lurer på om det er noen på dette forumet som har erfaring med dette spesifikke stoffet.

Jeg har prøvd noopept uten effekt, mens fenylpiracetam funker fett som en generell stimulant. Aniracetam er jeg som sagt interessert i for dets påståtte angstdempende effekter.

Er ikke med på at racetamer må tas med kolin. Kolin får du også gjennom vanlig kosthold, og dessuten er for mye kolin assosiert med depresjon. Med mindre du faktisk opplever hodepine og andre bivirkninger er det ingen grunn til å hive innpå med andre supplementer bare fordi noen sa det på et forum. Har som sagt hatt grei suksess med fenylpiracetam, uten noen ekstra kolinkilde, da tatt litt nå og da, ikke gjevnlig.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av panopticon Vis innlegg
I stedet for å lage en ny tråd bumper jeg denne for et spørsmål.

Noen som har erfaring med aniracetam? Leser at det skal ha angstdempende egenskaper. Tenkte å forsøke å ta det for å motvirke angstsymptomer pga Lyrica-abstinenser, og forhåpentligvis bli litt klarere i hodet.

Fikk nettop 60 gram i posten, har bare testet en liten dose på ca 800 mg, men i dag har jeg tatt andre ting som sikkert påvirker eller maskerer en eventuell effekt fra aniracetamen. Ser også at det skal ha en veldig kort halveringstid.

Erfaringer?
Vis hele sitatet...
Ser denne er litt gammel men jeg bruker aniracetam 950mg, kombinert med 5-htp 350mg og picamilon 50mg eod, dette fungerer veldig bra for angstsymptomer, f.eks i forbindelse med jobb, skole eller sosiale settinger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det mulig å faktisk få en bot hvis man prøver å importere f.eks. coluracetam fra utenfor EØS(USA), eller risikerer man bare at pakken blir stoppet/destruert?
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Er det mulig å faktisk få en bot hvis man prøver å importere f.eks. coluracetam fra utenfor EØS(USA), eller risikerer man bare at pakken blir stoppet/destruert?
Vis hele sitatet...
Da det faktisk strider mot loven å bestille legemidler (regner med at dette blir klassifisert som et legemiddel) fra utenfor EØS (innenfor også om du ikke har de rette dokumentene), så kan du få bot ja. Kanskje det har noe å si på tolleren som åpner den, men du kan trygt regne med at du ikke kommer til å få pakken om den skulle bli stoppet.
Bestilte 125g Piracetam forrige uke og mottok i dag brev fra Posten:

"Innførselsrestriksjoner, legemidler:
Det har ankommet en sending til deg som inneholder varer som klassifiseres som legemiddel. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt å innføre legemiddel til privat bruk fra land utenfor EU/EØS.

Sendingen vil bli returnert ved returfristens utløp."

Jeg har tidligere kjøpt andre former for nootropics, og gjorde ikke videre research angående Piracetam. Det står oppført som reseptbelagt.

Spørsmål: Kan jeg vente meg en bot eller lignende nå, eller vil pakken bare bli returnert og ferdig med det? Ville jeg hatt større sjanser om jeg bestilte fra et EU/EØS land, og om jeg nå velger å gjøre det og den også blir stoppet i tollen, vil det gjøre ting litt værre at jeg allerede har fått den stoppet før?

Setter pris på svar!
Er det noen av racetamene som enda ikke klassifiseres som legemiddel? Evt. lovlige alternativer med lignende virkning som er tillat/ikke forbudt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av cffr Vis innlegg
Bestilte 125g Piracetam forrige uke og mottok i dag brev fra Posten:

"Innførselsrestriksjoner, legemidler:
Det har ankommet en sending til deg som inneholder varer som klassifiseres som legemiddel. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er tillatt å innføre legemiddel til privat bruk fra land utenfor EU/EØS.

Sendingen vil bli returnert ved returfristens utløp."

Jeg har tidligere kjøpt andre former for nootropics, og gjorde ikke videre research angående Piracetam. Det står oppført som reseptbelagt.

Spørsmål: Kan jeg vente meg en bot eller lignende nå, eller vil pakken bare bli returnert og ferdig med det? Ville jeg hatt større sjanser om jeg bestilte fra et EU/EØS land, og om jeg nå velger å gjøre det og den også blir stoppet i tollen, vil det gjøre ting litt værre at jeg allerede har fått den stoppet før?

Setter pris på svar!
Vis hele sitatet...
Siden du fikk reaksjon fra Tollen og ikke politiet har du ikke blitt anmeldt, hadde du blitt dèt så hadde du fått brev fra Politiet, du får ingen reaksjon annet enn det som står i brevet: varen returneres til avsender.

Det står også klart og tydelig at det ble stoppet nettopp fordi det ikke var fra et EU/EØS land, så selvfølgelig kan du bestille det innenfor EU/EØS: Piracetam er ikke et reseptpliktig legemiddel, så du kan bestille 3 måneders forbruk uten problem.

Piracetam er som sagt ikke reseptpliktig, det er ikke spesifikt oppført i noen liste i Norges lover, men faller under definisjonen legemiddel:
§ 1.Definisjon av legemiddel

Med legemidler forstås stoffer, droger eller preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvirke fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.1
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 30. april 2015 kl. 15:13.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Siden du fikk reaksjon fra Tollen og ikke politiet har du ikke blitt anmeldt, hadde du blitt dèt så hadde du fått brev fra Politiet, du får ingen reaksjon annet enn det som står i brevet: varen returneres til avsender.

Det står også klart og tydelig at det ble stoppet nettopp fordi det ikke var fra et EU/EØS land, så selvfølgelig kan du bestille det innenfor EU/EØS: Piracetam er ikke et reseptpliktig legemiddel, så du kan bestille 3 måneders forbruk uten problem.

Piracetam er som sagt ikke reseptpliktig, det er ikke spesifikt oppført i noen liste i Norges lover, men faller under definisjonen legemiddel:
Vis hele sitatet...
Takk så mye for svar.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Da det faktisk strider mot loven å bestille legemidler (regner med at dette blir klassifisert som et legemiddel) fra utenfor EØS (innenfor også om du ikke har de rette dokumentene), så kan du få bot ja. Kanskje det har noe å si på tolleren som åpner den, men du kan trygt regne med at du ikke kommer til å få pakken om den skulle bli stoppet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar


Sitat av Dodecha Vis innlegg
Siden du fikk reaksjon fra Tollen og ikke politiet har du ikke blitt anmeldt, hadde du blitt dèt så hadde du fått brev fra Politiet, du får ingen reaksjon annet enn det som står i brevet: varen returneres til avsender.

Det står også klart og tydelig at det ble stoppet nettopp fordi det ikke var fra et EU/EØS land, så selvfølgelig kan du bestille det innenfor EU/EØS: Piracetam er ikke et reseptpliktig legemiddel, så du kan bestille 3 måneders forbruk uten problem.

Piracetam er som sagt ikke reseptpliktig, det er ikke spesifikt oppført i noen liste i Norges lover, men faller under definisjonen legemiddel:
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "uten problem"? Er det ikke svært mange her på forumet som i det siste har fått f.eks. phenibut stoppet bestilt innenfor EU/EØS, selv om det ikke er reseptpliktig?

Ser også at mange britiske nettsider har sluttet å sende til Norge, nettopp fordi så mye blir stoppet.

Har selv bestilt diverse nootropics flere ganger uten å få det stoppet, men dette var før tollen ble strengere det siste året. Er svært interessert i å bestille mer coluracetam, et stoff jeg antar ikke regnes som reseptpliktig. Bør det i teorien gå greit, eller er det stor sjanse de stopper det på samme måte som f.eks. phenibut?
Sist endret av Gunnar Gul; 30. april 2015 kl. 15:54.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Hva legger du i "uten problem"? Er det ikke svært mange her på forumet som i det siste har fått f.eks. phenibut stoppet bestilt innenfor EU/EØS, selv om det ikke er reseptpliktig?
Vis hele sitatet...
Da må du stå på krava, phenibut er ikke oppført som reseptpliktig legemiddel men faller under definisjonen legemiddel, det er ikke oppført i Narkotikalisten og det faller ikke under definisjonen Narkotika (derivater, etere/ester/salt/stereoisomer).
Å påstå at noe er reseptpliktig er Tollens største våpen, de bruker det over en lav sko for å stoppe bestillinger, nettopp fordi svært få tør si i mot de.

Sist gang det skjedde ble hele derivatloven ugyldiggjort av riksadvokaten: rettsavgjørelsen.

Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Har selv bestilt diverse nootropics flere ganger uten å få det stoppet, men dette var før tollen ble strengere det siste året. Er svært interessert i å bestille mer coluracetam, et stoff jeg antar ikke regnes som reseptpliktig. Bør det i teorien gå greit, eller er det stor sjanse de stopper det på samme måte som f.eks. phenibut?
Vis hele sitatet...
Per Norsk lov faller Coluracetam under definisjonen legemiddel, så det blir det samme som med Phenibut.
Leste på toll.no nå at "Tollvesenet kan be om dokumentasjon på at legemidlet er til personlig bruk, ved en resept eller en legeerklæring." Dermed kan de be om resept uansett, selv om legemidlet i utgangspunket ikke er reseptpliktig. Det finnes vel ingen måte å bevise at noe er til personlig bruk utenom resept eller legeerklæring? Mengde mindre enn 3 måneders forbruk burde jo i praksis være nok til å gi en indikasjon på at det er til personlig bruk og ikke videresalg, men antar man ikke kommer noen vei ved å prøve å krangle på det uten noen form for skriftelig bevis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Legemiddelverker: Inn og utførsel av legemidler til personlig bruk:

Godkjent dokumentasjon på at legemidlet er kjøpt på lovlig vis:
kvittering med stempel og underskrift fra apotek/utsalgssted
eller
resept fra lege i landet der medisinen er kjøpt, med stempel og underskrift fra apoteket som dokumenterer utleveringen og at resepten er gyldig
eller
resept eller legeerklæring fra lege i Norge
Vis hele sitatet...
Det du skriver her blir vel for å dokumentere at det er kjøpt på lovlig vis. Man kan vel ikke unngå resept for å bevise at det er til personlig bruk?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ikke bestill Phenylpiracetam! Den er ført opp i forskrift for dopingmiddel under merkevarenavnet karfedon (engelsk: Carphedon). Skikkelig jævlig av tollen å bruke slike vanskelige navn på virkestoffer..

https://lovdata.no/dokument/SF/forsk...L_1#KAPITTEL_1

Blir du tatt med dette i tollen kan du forvente deg 3-15 000 i bot avhengig av antall tabletter og hva de kan bevise. Fant ikke andre racetams i listen, men hvis de har en stimulerende effekt så kan det hende de ligger der under annet navn.

Er forøvrig noen atleter som ble straffet etter at dette stoffer ble funnet i dopingtester. Bl.a ble Olga Medvedtseva sparket ut av vinter OL 2007 i Torino etter hun testet positivt for Fenylpiracetam.

Hvis du blir tatt med dette er det ingen nåde fra staten.
Sist endret av Tinker; 13. mai 2015 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hvordan lovene rundt Oxiracetam er i dag? Fikk det gjennom toll for ca 1.5 år siden. Finnes det egentlig noen racetamer der ute som kan lovlig importeres til Norge?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vett hvordan reglene er rundt coluracetam nå? er vell ikkje blitt et resept A/narkotika?
Noen som har hatt noe suksess med å impotere racetam nylig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Siden et racetam et oppført som doping middel og definisjonen dopingmiddel er like vag som den gamle definisjonen på narkotika (derivater, salter, estere, etere av stoffer oppført er også dopingmidler), kan man anta at tollen vil konfiskere slike forsendelser. Det er få som tar opp saken om de først får er brev som ovennevnte her.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg kan for så vidt nevne at jeg fikk gjennom 30 kapsler med oxiracetam her om dagen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Swifter Vis innlegg
Jeg kan for så vidt nevne at jeg fikk gjennom 30 kapsler med oxiracetam her om dagen.
Vis hele sitatet...
Fra hvor da?
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Er også interessert i å vite hvor du kjøpte oxi fra Swifter.
I norge har jeg fått inn phenibut ca 10 ganger fra Powdercity og en kompis har fått inn ca 20 pakker fra samme side. Til sammen har 4 pakker blitt tatt, og alle gangene var det da pakken kom gjennom tollkontroll på en fredag. Kan være tilfeldig, eller så har tollen mindre pakker den dagen å kan gå nøyere igjennom det som kommer inn.

Verdt å nevne :-)
Ellers har jeg bestilt Sulbutiamine og Fasoracetam, skal holde dere oppdatert på om det kommer i gjennom.

Edit: Phenylpiracetam kom ikke i gjennom. Fikk ikke bot selvom det lå på dopinglista; styr unna.
Sist endret av SkinnyPIMP; 15. februar 2016 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er min pakke fast i tollen? Noe ble "Package sent from Poland 2016-02-19 xxxx WER Warszawa". Når jeg ser på polsk sporing side.
Finner ingenting på posten.no sporing...
▼ ... over en uke senere ... ▼
KittenOnRehab
31 1
Sitat av sliddjur Vis innlegg
Er min pakke fast i tollen? Noe ble "Package sent from Poland 2016-02-19 xxxx WER Warszawa". Når jeg ser på polsk sporing side.
Finner ingenting på posten.no sporing...
Vis hele sitatet...

Nettopp samme problem som deg. Posten gir meg ingen svar og ikke Royal MAIL heller. Royal mal er vanskelige og ber meg bruke en henvendelse side hos dem som ikke funker. Norske posten sier den ikke er registrert og det er feil på pakkesporingsteksten?
Har du blitt klokere siden innlegget ditt her??