Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1951
Yooooo. jeg hadde tenkt jeg skulle kjøpe en USB spiller som jeg kan se på film med, altså en spiller som støtter film via minnepenn etc.

Har Noen krav

-Hdmi, Scart. component funker det og (helst HDMI)
-Kan se på film via minnepenn.
-Har (shut off timer skrur seg av etter 90 min el.
-Fjernokontroll.

Noen som vet om noen bra? trenger ikke cdrom trenger bare usb. men jeg regner med at det ikke finnes

Pris? billigse som oppfyller kravene mine :P

Takk for svar
har du ps3 \ xbox \ xbox360 \ random pc?

dette er det jeg kan komme på i farten som klarer dette
w3lbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
har du ps3 \ xbox \ xbox360 \ random pc?

dette er det jeg kan komme på i farten som klarer dette
Vis hele sitatet...
Har og bruker 360. men xboxen har jeg på skrivepulten så det blir litt vanskelig og koble den til tv når jeg har kobla den på pc skjermen.

har også en laptop men den er ikke noe særlig til og se på film med. stæsjonær er stress med kabel gjennom hele rommet.
Det du trenger er dette her http://www.proshop.no/Multimediaspil...cpc&=pricesite

Jeg har en slik og er fornøyd med den, du kan også koble til NAS og streame via den . Eneste som mangler er en sleep timer
hva med og koble laptoppen opp mot tvn?? har den displayport \ vga \ dvi \ hdmi utgang ??

hvordan laptop og tv er det du har?
w3lbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
hva med og koble laptoppen opp mot tvn?? har den displayport \ vga \ dvi \ hdmi utgang ??

hvordan laptop og tv er det du har?
Vis hele sitatet...
Greia er at Vga utaket på tv'n er ødelagt. også har jeg ikke lang nok Hdmi så jeg får kobla den til den stasjonære. Laptoppen lagger når men ser på film....
også skrur den seg bare av.


Men jeg har bare lyst på en liten boks med Hdmi,usb og timer utak!
Om du er villig til å mekke litt på ting selv, kjøp den en Rasberry PI og installer XBMC. Den koster under 300, har HDMI, USB og spiller av ting i 1080p. Det finnes fjernkontrollapps for XBMC til både iOS og Android. Et linux script som skrur av boksen etter 90 min idle finner du sikkert på google, om du ikke finner noe er det mange her som kan skrive noe sånt for deg.
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Greia er at Vga utaket på tv'n er ødelagt. også har jeg ikke lang nok Hdmi så jeg får kobla den til den stasjonære. Laptoppen lagger når men ser på film....
også skrur den seg bare av.


Men jeg har bare lyst på en liten boks med Hdmi,usb og timer utak!
Vis hele sitatet...
Du har jo allerede fått et veldig godt tips - WDTV.
I tillegg til den kan du sjekke ut AC Ryan sine i samme prisklasse. Du finner de under mediaspillere på de fleste nettbutikker(feks komplett, netonnet, netshop, mpx++).

Den eneste utfordringen må vel være å finne en med sleep-funksjon. Men har ikke tv'n din en sånn funksjon? Er ikke så farlig om disse boksene blir stående på, så lenge tvn slukker.
w3lbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Du har jo allerede fått et veldig godt tips - WDTV.
I tillegg til den kan du sjekke ut AC Ryan sine i samme prisklasse. Du finner de under mediaspillere på de fleste nettbutikker(feks komplett, netonnet, netshop, mpx++).

Den eneste utfordringen må vel være å finne en med sleep-funksjon. Men har ikke tv'n din en sånn funksjon? Er ikke så farlig om disse boksene blir stående på, så lenge tvn slukker.
Vis hele sitatet...
Vurderer WDTV men det er nesten et must med timer siden jeg sovner vær gang! Pleier og se på film vær gang jeg legger meg
Sist endret av w3lbeck; 23. juli 2012 kl. 19:19.
jeg ville enten gått for en boxee \ wdtv ellers så har jo også de fleste dvd \ blueray spillerene en funksjon for og spille av usb matriale da
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Vurderer WDTV men det er nesten et must med timer siden jeg sovner vær gang! Pleier og se på film vær gang jeg legger meg
Vis hele sitatet...
Kan du bekrefte at tvn din ikke har sleep-funksjon?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Usb er uansett så 1999, gå for en løsning basert på dlna.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Usb er uansett så 1999, gå for en løsning basert på dlna.
Vis hele sitatet...
Nesj. Med mindre han har en NAS i huset så krever DLNA at en PC står på. Jeg bruker selv USB-løsning for å slippe å ha pc på når jeg ser film/serier. Bruker sevl en Popcorn Hour A-100.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Nesj. Med mindre han har en NAS i huset så krever DLNA at en PC står på. Jeg bruker selv USB-løsning for å slippe å ha pc på når jeg ser film/serier. Bruker sevl en Popcorn Hour A-100.
Vis hele sitatet...
ukjent fenomen for meg, jeg har ikke skrudd av desktopen min på 20 år og har alltid har 2-10 servere stående.
w3lbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Kan du bekrefte at tvn din ikke har sleep-funksjon?
Vis hele sitatet...
TV'n har sleep funksjon. kanskje ikke noe stress om den står på. dekoderen står nesten på hele tiden. så da burde vel en "dvd" spiller funke.

etter jeg så denne videon http://www.youtube.com/watch?v=kDCSLPGDYqw har jeg bestemt meg for den!

Du trenger ikke engang og putte den i stikk kontakta (?) engang.

Noen som vet om det billigste stedet og kjøpe den?
Sist endret av w3lbeck; 23. juli 2012 kl. 22:57.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
ukjent fenomen for meg, jeg har ikke skrudd av desktopen min på 20 år og har alltid har 2-10 servere stående.
Vis hele sitatet...
Du må vel restarte desktopen din for å få oppdatert OperativSystemet?
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Du må vel restarte desktopen din for å få oppdatert OperativSystemet?
Vis hele sitatet...
Atx kjører seff bare dos og har aldri oppgradert...

Og for å slutte å tulle, ja man må som regel det. Linux har dog løsninger som gjør at man slipper dette selv om man oppdaterer kernelen så vidt jeg vet...
Sist endret av Halalgeir; 23. juli 2012 kl. 23:13.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Du må vel restarte desktopen din for å få oppdatert OperativSystemet?
Vis hele sitatet...
reboot og poweroff er to forskjellige ting.