Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 698
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Yo
Jeg har en Geforce RTX 2060 men har lyst til å oppgradere den til noe raskere og nyere
Men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal oppgradere til
Jeg vil ha en i geforce serien
Men vet ikke hvilken
Har sett på både 3060, 3070 og 4060
Men vet ikke hvilken jeg bør gå for
Jeg har et budsjett på omtrent 4500-5000kr

Takk for hjelpa på forhånd
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Spar litt mer og kjøp et 4070. Kommer til å være en heftig oppgradering.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Kan ikke
Har ikke jobb
Du begrenser deg ved å velge nvidia/geforce. Med et budskjett på maks 5k, får du et 4060 med 8GB ram. Går du for AMD, får du et 7600 med 16GB ram.

https://gpu.userbenchmark.com/Compar...4150vsm2114669 AMD 7600 er bedre enn 4060.

Om du er dønn bestemt på nvidia, så kjøper du et 4060. Alle er omtrent like gode, mulige forskjeller er utganger (HDMI, DVI, DP etc) og antall vifter.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du begrenser deg ved å velge nvidia/geforce. Med et budskjett på maks 5k, får du et 4060 med 8GB ram. Går du for AMD, får du et 7600 med 16GB ram.

https://gpu.userbenchmark.com/Compar...4150vsm2114669 AMD 7600 er bedre enn 4060.

Om du er dønn bestemt på nvidia, så kjøper du et 4060. Alle er omtrent like gode, mulige forskjeller er utganger (HDMI, DVI, DP etc) og antall vifter.
Vis hele sitatet...
Er Nvidia dyrere pga kjent navn eller noen andre grunner til at man får mindre for pengene ved å velge Nvidia?

Har selv 3060ti og er storfornøyd
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du begrenser deg ved å velge nvidia/geforce. Med et budskjett på maks 5k, får du et 4060 med 8GB ram. Går du for AMD, får du et 7600 med 16GB ram.

https://gpu.userbenchmark.com/Compar...4150vsm2114669 AMD 7600 er bedre enn 4060.

Om du er dønn bestemt på nvidia, så kjøper du et 4060. Alle er omtrent like gode, mulige forskjeller er utganger (HDMI, DVI, DP etc) og antall vifter.
Vis hele sitatet...

Har du amd 7600?

I så fall hvordan er den?
Fordi jeg så noen tilbakemeldinger om at driverne er dårlige og at de driverne som man laster ned fra amd sin nettside får kortet til å crashe?
Sist endret av 1Rapper; 4 uker siden kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har et 6700, og har så langt ikke opplevd et eneste krasj på driverne. De aller fleste skjermkortene jeg noensinne har hatt har vært Nvidia, og jeg har opplevd mange krasj derfra, ikke minst at nyere driverpakker fra nvidia innholder så mye dill (geforce experience) at det garantert påvirker maskinen negativt. Har vel holdt meg til AMD de siste... 3? 4? årene og ikke opplevd et eneste problem som kommer derfra.

Før i tiden var det anderledes, og ja, AMD hadde rykte på seg å være heller dårlig på driversiden. Ikke nå lenger. eneste måte for AMD å slå nvidia er å levere et bedre produkt, og det synes jeg at de gjør.
Kjøp 3070 på finn til 3k ish.
Jeg kjørte AMD i min tid. Aldri noe problemer. Nvidia er for sosser.
2pac alive in serbia
Her er reglene for å kjøpe bra skjermkort som ikke har psychovifter på 100%:

Step 1: aldri kjøp flaggskipene, slik som 4090, 3090 osv. Aldri kjøp 4080, 3080 osv når de er nye.
Step 2 : kjøp skjermkort som er en generasjon gamle, gjerne brukt på finn
Step 3: Hvis du ønsker å kjøpe helt nytt kort, kjøp i den billigste prisklassen som ikke er budsjett-skjermkort. Dvs, ikke kjøp GTX 1030, 730, o.l, men kjøp 1060, 2060, 3060 ti osv. (1060 i dette eksempelet er for gammelt nå, men nummereringen er aktuelle for fremtidige kjøp).

Brukte nvidia kort som eksempel fordi jeg ikke har nok kunnskap om AMD korta som kom etter RX500 serien.