Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  190 45285
jeg merket det nå. soppen min funket svakt ett 1 time men begynte og kicke inn etter 2 timer men det var heftigst den 3-4-5 timen. da ble synet for kraftig pg hallusjonerte en del men fikk ikke sånne halliser e vil ha! alt ble bare vanskelig og se, alt ble så tåkete. så har lært leksa! men da spiste jeg litt over 50
Sist endret av Marokk; 6. oktober 2006 kl. 00:15.
siden jeg ikke kan redigere innlegget mitt så må det komme en dobbel post.



. tenkte bare på og koke 50 flein i halvliter vann(uten TE. rent vann med PSILOCYBIN) og lagre det på en flaske, og hvor lenge kan den lagres før virkningen minsker? for tenkte og ha noen flasker til sommeren. eller kan jeg i det hele tatt lagre flein over måneder? tørket flein i en clip elelr noe?
Sist endret av Marokk; 6. oktober 2006 kl. 17:20.
Tror det er samme om du har te oppi eller ikke.
Vil bare ha svar på dette. Finner ikke svar på dette i noen andre emner.

1. Hvor lenge kan vannet med Psilocybin lagres på en halvliter flaske før virkningen går ut?

2. Kan jeg tørke soppen og legge det i clip poser, og lagre det over lengre tid?

3. Og hvor lenge før Psilocybin går ut?

For jeg tenkte meg å selge/bruke flein på sommeren.
Tørk soppen, pakk den i en lufttett beholder, helst vakumpakket. F.eks. en plastpose du suger ut luften av og legger i en tupperware-boks. Sleng i fryseren. Dersom du ikke har tilgang til fryser, er det følgende som gjelder: Minst mulig lys, varme, luft og fuktighet. Dypfryseren er nok best.

Teen (varmt vann + sopp = te, ingen snakker om å tilsette earl grey) vil nok minske i styrke ganske raskt, iallfall raskere enn om du tørker og fryser. Et par uker er sikkert trygt. Om du velger te:
-IKKE kok soppen. Kok opp vann, hell over soppen, la det trekke.
-Regn med at teen blir dårlig/infisert i løpet av noen uker, selv om du oppbevarer den i kjøleskapet.

Ellers: prøv å unngå å poste samme spørsmålene flere ganger i samme tråd bare fordi første post etter din ikke besvarer spørsmålene.
Sist endret av bread; 6. oktober 2006 kl. 17:32.
Sitat av bread
Tørk soppen, pakk den i en lufttett beholder, helst vakumpakket. F.eks. en plastpose du suger ut luften av og legger i en tupperware-boks. Sleng i fryseren. Dersom du ikke har tilgang til fryser, er det følgende som gjelder: Minst mulig lys, varme, luft og fuktighet. Dypfryseren er nok best.
Vis hele sitatet...
Kan jeg da ta opp soppen av fryseren til sommeren og spise den og trippe?


Sitat av bread
Ellers: prøv å unngå å poste samme spørsmålene flere ganger i samme tråd bare fordi første post etter din ikke besvarer spørsmålene.
Vis hele sitatet...
måtte spør 3-4 ganger før jeg fikk svar på det jeg ville.
Er det noe særlig flein ute med kuene?
For hver gang jeg har vært på ett kuejorde så er enten gresset helt nedtrøkka eller så har kuene spist all fleinen!
Jeg finner godt med flein på ett jorde rett med kuene, kuene kan gå hen dit vi er men der er det ikke kudrit eller nedtrøkka gress. bare vanlig gressåker.
Sorry for dobbelpost men fikk ikke redigert den første:s
Sitat av Marokk
Er det noe særlig flein ute med kuene?
For hver gang jeg har vært på ett kuejorde så er enten gresset helt nedtrøkka eller så har kuene spist all fleinen!
Jeg finner godt med flein på ett jorde rett med kuene, kuene kan gå hen dit vi er men der er det ikke kudrit eller nedtrøkka gress. bare vanlig gressåker.
Sorry for dobbelpost men fikk ikke redigert den første:s
Vis hele sitatet...
Hva i all verden er det egentlig du spør om er? Du sier at du ikke finner noe flein der hvor kuene er, men at du finner masse flein på et jorde ved siden av. Hva er problemet da? Ønsker du så høyt å finne flein der hvor kuene er?

Du har postet mye i det siste, og mye teit. Prøv å tenke deg om to ganger før du poster, så slipper vi å slette alle postene dine hele tiden. Jeg hadde slettet posten din her, til vanlig, men lar den stå til skrekk og advarsel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen her som har tatt bilder av jordene dere har plukket på? Jeg finner ikke flein på jorder der det er dyr, for der er alt så trampa ned.
Men på ett jorde like i nærheten beiter det kuer, men det er ett jorde på oppsiden som det ikke er kuer, og der er det flein.
Det vokser ikke flein på hvilke som helst jorder?
Så da lurer jeg på om det er en spesiell jorde jeg burde være på.

Har alltid sett 4-5 forskjellige jorder typer så har dere bilder av ett jorde eller plenstykke eller forhold der som det er flein garantert, så hadde det vært greit om dere hadde postet noen bilder her, for det er egentlig det siste jeg trenger og vite nå om og plukke og finne flein.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har aldri plukket på beitemarker faktisk, her er det jeg vil si er et temmelig godt eksempel på hvor jeg finner flein:
http://xs108.xs.to/xs108/06441/perfekt-plen.JPG.xs.jpg

Det er omtrent standard plen, jeg leste et sted at fleinen ikke liker mose, noe som jeg har tatt med en klype salt ettersom jeg ofte finner de på de mest mosegrodde delene av en slik plen.
Sprøtt. Jeg har aldri funnet i en slik plen som du viser her, Dodecha! Aldri heller i nærheten av mose.
Jeg holder en knapp på tuete sauejorder, men skal holde øynene åpne for plener også
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke mange beitemarker her i området, bare kornåkrer for det meste.
sprøtt som du sier ja, på de plenene der bruker jeg å stille meg ca i midten, så speide utover hele greia, med litt trening ser man de på opptil 10-15 meters avstand (noen ganger forveksler man med andre småting, blomster, andre sopper)

Jeg har dog funnet på disse gresstuene, men helt uventet, midt under en tripp ved en elv her i nærheten, selvfølgelig fant de veien fort ned i magen
Var ett bra eksempel det bildet, men er det noe spesielt som gjør at det er flein akkurat der? Eller er det noen jorder det er flein på og noen ikke?
Har aldri funnet noe i gressplener, men hvis jeg ser greie gressplener på plasser, er det noe spesielt med plassen, forholdene , som gjør at det vokser flein der?
Eller vokser flein overalt, men bare en jackpot hvis du finner riktig plass?
Har skjønt det med jordene, men det virker mer som Jeg finenr fleinen på jordet ved siden av.
Og de gress tuene tror jeg at jeg har sett mange ganger før på jorder, hvis de er de gress hauene som er litt surra rundt og ligger nede i åkeren? Riktig?
Og under den gresshauen så vokser det godt med flein? Eller hvertfall bedre enn på andre områder?

Kan ikke noen finn ett bilde avv en gresstue, og spesielle "områder,plasser" som soppen vokser, så hadde det vært helt perfekt.

Og noen som kan bekrefte at Amanita Pantherina eller fly agaric mushroom er verdt og bestille?
Eller er det ikke noe spesielt?
Sist endret av Marokk; 30. oktober 2006 kl. 22:37.
Gå heller ut i naturen og plukk - ikke bestill noe så trivielt som fluesopp
Forstod ikke helt hva du mente med "verdt det", men skal gå ut ifra at du mente effekter osv.
Når det gjelder effekter synest jeg ikke fluesopp er noe veldig stas....da er det bedre å søke lykken med dette

Uansett, lykke til.


R.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I min erfaring så er det mer som at du må la soppen finne deg:P
Smør deg godt inn med tolmodighet, jeg har ofte vært ute i 3 timer uten å finne noe som helst.
Brukt TID på å lete igjennom gresset, jeg kan bruke 15-20 minutter på en plen av størrelsen jeg pasta bilde av.
Problemet er bare att soppa begynenr og gå helt vekk, så må få prøvd meg en ordentlig tripp i år. Men er ikke akkurat fluesopp jeg vil bestille, tenkte mer på noe cubensis og noe lignende.
Bestilte Salvia Divinorum - 40X Flavoured Extracts. Så håper jeg får en trippy opplevelse på det.

Men skulle ønske jeg hadde hatt sopp. Får bestille noe på en side om jeg finner en bra en.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
OT: 40X Ekstrakt? Visste ikke at de lagde det engang, drevne psykedeliabrukere har sagt at 20x ekstrakt er nok til å blåse huet av deg (metaforisk sett selvfølgelig).
40x flavoured extract?
De som selger det høres ikke ut som verdens mest ansvarlige mennesker, men no matter!
Det finnes også 70x hvis jeg husker rett - "Horse killer".
Høres alt for pimp ut for min smak, og jeg mener at du heller burde holde deg til lavere styrker som 5/10/15x osv.
Det koster mindre samtidig som det er respekterte, "dokumenterte" styrker....ikke noe sopihop laget av en 17-åring for å få den så kraftig som mulig og få "d3n bste rusen evah11".
Og uansett, gjør deg kjent med stoffet du skal bruke før du bruker det - spesielt med en så overkill styrke!
Sitat av Dodecha
OT: 40X Ekstrakt? Visste ikke at de lagde det engang, drevne psykedeliabrukere har sagt at 20x ekstrakt er nok til å blåse huet av deg (metaforisk sett selvfølgelig).
Vis hele sitatet...
Hehe. Morenature/naturensdroger selger/solgte 100 X :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det jeg ikke skjønner, er hvordan folk bare kan gå rett inn på et sauejorde og plukke flein!
Er ikke dette så å si privat område? Og om man så har rett til å gå her, reagerer ikke eierne og egentlig folk flest litt rart på at folk går rundt og plukker i gresset? Synes det virker litt risky. Det samme gjelder kirkegårder o.l.
Allikevel har jeg tenkt meg ut for å prøve å finne noe, selvom det kanskje er litt i seneste laget?
Har aldri prøvd noe annet enn hasj, og synes det å ruse seg på fleinsopp virker som en utrolig opplevelse, tilogmed en positiv en, så sant man tar alle forhåndsregler, gjør god research, og føler seg mentalt kapabel til å håndtere eventuelle dårlige erfaringer.

Vil også takke alle de mer erfarne brukerne her(uten å nevne navn), som tydeligvis vet hva de snakker om og som ikke nøler med å spre info til oss nybegynnere. ( :
slækkern: Det har jo veldig mye å si om du bor i en by, litt utenfor byen eller på landet :P Selv så bor jeg litt utenfor byen, men når jeg og kompisene mine plukket i høst så kjørte vi lengere ut på landet der vi fikk plukke i fred Selv har jeg god erfaring med plasser der sauer har beita.

Noen andre som joiner teorien min om at fleinsoppen ikke vokser på beitemarkene der det går kuer?
Sitat av sonixx
Noen andre som joiner teorien min om at fleinsoppen ikke vokser på beitemarkene der det går kuer?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det ikke det? Grunnen til at flein liker seg på beitemarker(ku, sau, etc.) er pga. at det er mye næring der. Akkurat som med kirkegårder.
Ulempen er jo at kuer _spiser_ fleinsoppen... Sauer, derimot, rører ikke soppen.
Sitat av Marokk
Problemet er bare att soppa begynenr og gå helt vekk, så må få prøvd meg en ordentlig tripp i år. Men er ikke akkurat fluesopp jeg vil bestille, tenkte mer på noe cubensis og noe lignende.
Bestilte Salvia Divinorum - 40X Flavoured Extracts. Så håper jeg får en trippy opplevelse på det.

Men skulle ønske jeg hadde hatt sopp. Får bestille noe på en side om jeg finner en bra en.
Vis hele sitatet...
Litt offtopic men, har du fått salviaen, testa osv? Er spent på å høre hvordan det går.
Sinister : Sinister, det jeg menete at det ikke vokser KUN der kuer beiter... Har funnet der det går sauer og hester flere plasser. Men aldrig der det beiter kuer. Kanskje det er som comicz sier. Dessuten har jo kuer en annen fordøyelse flere mager osv... dvs mindre næring?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen her som har prøvd å røyke salvia på en sopptur?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja, men bare vanlige salvia blad, ikke noe ekstrakt.
Dette var på min første sopptur, vi røykte litt salvia før soppen hadde slått inn skikkelig og det boosta oppturen betraktelig.
Jeg hadde spist ca 30-40 sopp, psilocybe semilanceata (flein), jeg liker å starte smått og bygge meg oppover. Han andre var ganske erfaren og gomla betraktelig mye mer.

Vi hadde ellers en temmelig fin tur med masse fine farger og auraer ute i naturen.
Litt off-topic, men.. Jeg har hørt at når man røyker DMT på sopptur blir man først dratt heeelt tilbake til virkeligheten, for så å skytes ut i DMT-universet. Det må være en spesiell opplevelse. Særlig når du har vært tre måneder i et annet univers, og returnerer til denne verden igjen, bare for å heises opp på en skikkelig sopptripp igjen..
Sitat av xtapolapocetl
Litt off-topic, men.. Jeg har hørt at når man røyker DMT på sopptur blir man først dratt heeelt tilbake til virkeligheten, for så å skytes ut i DMT-universet. Det må være en spesiell opplevelse. Særlig når du har vært tre måneder i et annet univers, og returnerer til denne verden igjen, bare for å heises opp på en skikkelig sopptripp igjen..
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at både kombinasjonen sopp/dmt, og lsd/dmt er å regne som temmelig spesielle opplevelser..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Lurte på om noen kunne anbefale meg noe litteratur rundt psykedeliske sopper.
Det er mye god litteratur om dette, men du kan jo begynne med disse to:
Food of the Gods - Terence McKenna (om sopp og mye annet)
Sacred Mushroom of Visions - Ralph Metzner
Hallo

Jeg har en venn som bor i England som kan sende meg mushrooms, noe som da er helt lovlig i England og kan kjøpes i butikk.

Hvordan er den norske narkotikalovgivning angående sopp? Og hvordan vil tollen reagere visst de finner soppen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Psilocybinholdig sopp er like ulovlig i U.K. som i Norge, noe det har vært noen år: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4691899.stm

Tollen vil konfiskere varene og du kan forvente enten bot eller å få besøk av onkel politi personlig på døra.
Klart man kan jo alltids nekte på at du vet noe om brevet/pakken.
Sist endret av Dodecha; 22. januar 2008 kl. 13:33. Grunn: skriveleif
Hvordan kan det da ha seg at min venn gikk rett inn på en eller annen alternativ sjappe i Exeter i England og kjøpte colombian mushrooms fra et kjøleskap merket med "magic mushrooms"?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Da har det seg slik at han kompisen din kjøper ulovlig vare fra en dealer.

Jeg sikter til: http://www.opsi.gov.uk/acts/acts2005...0050017_en.pdf

Og siterer:
2.1 Section 21 of the Drugs Act 2005 amends the Misuse of Drugs Act 1971 so that any fungus containing the controlled drug psilocin or an ester of psilocin – commonly known as magic mushrooms – is also a controlled drug. It is now an offence to import, export, produce, supply, possess or possess with intent to supply magic mushrooms whatever form they are in, whether prepared or fresh.
Vis hele sitatet...
Psilocybin holdige sopper ble inkludert og oppgradert til klasse A stoff (lik linje med heroin etc..) i 2005. Hvor strengt loven håndheves kan jeg ikke svare på, men det må være ganske slapt om det selges så åpenlyst som han kompisen din rapporterer.
Sist endret av Dodecha; 22. januar 2008 kl. 17:54.
ok, da tror jeg at jeg dropper de planene forøvrig. Takk for informasjonen
Husker jeg var i Notting Hill for en del år tilbake. På lørdag (eller søndag?) så er det marked i gatene der. Veldig trivelig i grunn. På gata sto det en fyr og solgte masse forskjellige magiske sopper. Han sto bak et lite bord, og soppene lå i slike små zip-lock poser spredt utover bordet. Her stod han helt åpenlyst. På den tiden var jeg ikke inne i dop/psykedelia så det ble med titten...
Sist endret av Ompa86; 23. januar 2008 kl. 12:35.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har vært bort i noe magical mushrooms i Canada, helt på vestkysten ved grensen til USA, som mest sannsynlig er dyrket privat i nærheten. Trippen skal visstnok være eurorisk, endret tankemønster og hvordan man tolker ting, litt synsbedrag ++ og alt det der, men lite visuals etter ca. 3,5 gram tørket.

Vet ikke når soppen var plukket, men klimaet akkurat nå er rundt 7-8 grader uten snø. Mye regn og vind.


Noen tanker om hvilken type det kan være??
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Vil sporene fra magicmushroom gi noen effekt?

En kompis av meg har noen sporer med magicmushroom liggende.
Vil deg gi noen effekt å spise de??
tomazo: Nei, sporene i seg selv inneholder ikke psilocybin. Det er først når soppen popper opp at det du kan dra nytte av det.
battlecaT: Alle disse effektene er individuelle så det blir litt vanskelig å artsbestemme utifra den informasjonen.