Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1478
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som kan tipse om en god Gin, ikke verdens dyreste? Som kan blandes med tonic water.
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Bareksten er en favoritt og en sikker slager for meg.
Mange andre norske giner er veldig gode, f.eks. Lyng, Harahorn og Skagerrak. Greit å prøve seg litt frem, den rosa Schweppes'en er også en fint alternativ til vanlig tonic
Sist endret av Jorg; 10. desember 2022 kl. 17:12.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg synes den du linker til er god hvertfall.
Bareksten og Hendrick’s er suverene.

Og hvis du virkelig vil ha god Gt så fraråder jeg schweppes som blandevann og anbefaler heller enten Fevertree eller Fentimans. Jeg foretrekker fentimans da fevertree har en merkelig sitronsmak på toppen. Begge nevnte fåes henholdsvis på Kiwi og Xtra og koster ca 35 kroner og du får 5-6 gt’er ut av ei flaske.
Var å kjøpte gin på polet for et par uker siden, den billigste etter Beefeater og Gordons var en blodappelsin-gin som smakte helt fortreffelig. Med klassisk Schweppes tonic og en dæsj med rabarbara- infused var det himmelsk
Husholdnings-gin fra himkok er billig og fin
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes Tanqueray er helt ok til å være en av de billigste på polet.
https://www.vinmonopolet.no/Land/Eng...-Gin/p/1201401

Som nevnt over her så kan det anbefales å prøve andre tonicmerker enn Schweppes. Hvis du er glad i gin kan jeg også anbefale å kjøpe Tonic i Sverige. Et brett med 24 Schweppes på 0,33-boks koster ca en hundrelapp. De har også gode priser på andre tonicmerker.
Synes boombay sin gin er god, men koster litt mer. Hvis ikke synes jeg kalinka sin er god også, og det er vel den billigste på polet. Merker egentlig ikke særlig stor forskjell, særlig ikke når de blandes ut. Viktigste er at den er kald, og aller helst med masse isbiter, og gjerne en skive sitron som moses i drinken.
Så kald drikke, helst med mye isbiter og en sitronskive er vel det viktigste.

Litt offtopic(?), men enig med han over at russian water er mye bedre enn tonic water, men det blir en personlig smakssak.
Drikker kun gin og Artic Gin er blitt en slager til sykt lav pris og ikke gæli i smaken..
Anbefales
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Drikker kun gin og Artic Gin er blitt en slager til sykt lav pris og ikke gæli i smaken..
Anbefales
Vis hele sitatet...
Den så nice ut! Billig og.

Smaker den noe spesielt?
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Bareksten og Hendrick’s er suverene.

Og hvis du virkelig vil ha god Gt så fraråder jeg schweppes som blandevann og anbefaler heller enten Fevertree eller Fentimans. Jeg foretrekker fentimans da fevertree har en merkelig sitronsmak på toppen. Begge nevnte fåes henholdsvis på Kiwi og Xtra og koster ca 35 kroner og du får 5-6 gt’er ut av ei flaske.
Vis hele sitatet...
Hvor dyr er bareteksten? Ser ikke ut til og finne den på polet sin side
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Var å kjøpte gin på polet for et par uker siden, den billigste etter Beefeater og Gordons var en blodappelsin-gin som smakte helt fortreffelig. Med klassisk Schweppes tonic og en dæsj med rabarbara- infused var det himmelsk
Vis hele sitatet...
Har du link til Gordons?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor dyr er bareteksten? Ser ikke ut til og finne den på polet sin side
Vis hele sitatet...
Hvis du søker barekSTEN istedenfor BareTeksten så kommer det nok opp

Men ca 500 kroner for 70cl
Ikke veldig billig, men heller ikke det dyreste
Hendricks med fevertree, Hendricks, agurk og en dæsj pepper.

Ellers så kan jeg anbefale denne https://www.vinmonopolet.no/Land/Spa...Gin/p/10125201

Mye rundere enn vanlig engelsk gin blomster gin var det noen som kalte det
Synes egentlig Gordon's er en underkjent gin, og har en mistanke om at den slett ikke hadde kommet spesielt dårlig ut i blindsmaking med en del av de fancy typene til dobbel pris.
Et lite stalltips. Sleng en båt lime og en kvist rosmarin sammen med tonicen
Gordons er en god gin den, men det er som mye annet brennevin det er mange gode alternativer.

Og mine to alternativer koster litt over 600 og gir en helt annen smaks opplevelse enn Gordons, men skal jeg ha en vanlig GT så er Gordons mer enn bra nok.
Sist endret av tearz83; 11. desember 2022 kl. 12:05.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den så nice ut! Billig og.

Smaker den noe spesielt?
Vis hele sitatet...
Nøytral og god, mest bitterheten til kinin i tonic som merkes, liker ikke gin med ultra mye einesmak.
Harahorn hvis jeg vil ha mye smak.
Er jeg i Sverige så bestiller jeg alltid Cannonball navy strenght gin levert til nærmeste systembolag, finnes lite som overgår den
Syns egentlig det ikke spiller så stor rolle hva slags gin man bruker om man skal blande det ut med tonic. Beefeater, Gordons og Tanq er helt fint. Skal jeg drikke bra gin så synes jeg Harahorn og Barkesten er bra. Og så liker jeg rosa gin ganske godt, synes Gibsons og Gordons er overaskende bra på rosa.
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
Nøytral og god, mest bitterheten til kinin i tonic som merkes, liker ikke gin med ultra mye einesmak.
Harahorn hvis jeg vil ha mye smak.
Er jeg i Sverige så bestiller jeg alltid Cannonball navy strenght gin levert til nærmeste systembolag, finnes lite som overgår den
Vis hele sitatet...
Oki, takk! Men den Artic ginen, ligner den noe på vodka mtp på ettersmak? Hater vodka pga ettersmaken.
Anonym bruker
"Leken Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Syns egentlig det ikke spiller så stor rolle hva slags gin man bruker om man skal blande det ut med tonic. Beefeater, Gordons og Tanq er helt fint. Skal jeg drikke bra gin så synes jeg Harahorn og Barkesten er bra. Og så liker jeg rosa gin ganske godt, synes Gibsons og Gordons er overaskende bra på rosa.
Vis hele sitatet...
Så i bunn og grunn er det liten forskjell på Gin til 239,- og 599,-?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så i bunn og grunn er det liten forskjell på Gin til 239,- og 599,-?
Vis hele sitatet...
Bare kjøp en til 239 og en til 599 og prøv selv. Jeg synes det sjelden er merkbart forskjell så lenge den blandes med tonic.
I en dry martini for eksempel så blir det jo annerledes, men i en gin&tonic der 70% av drinken er tonic-vann, burde man kanskje fokusere på kvailtet i det leddet av drinken først...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oki, takk! Men den Artic ginen, ligner den noe på vodka mtp på ettersmak? Hater vodka pga ettersmaken.
Vis hele sitatet...
Det koster deg 239 kr å finne ut, jeg liker gin pga gin smaken og Artic Gin er knall til prisen..

Den smaker gin både med en gang og etterpå
Sitat av moret Vis innlegg
Bare kjøp en til 239 og en til 599 og prøv selv. Jeg synes det sjelden er merkbart forskjell så lenge den blandes med tonic.
I en dry martini for eksempel så blir det jo annerledes, men i en gin&tonic der 70% av drinken er tonic-vann, burde man kanskje fokusere på kvailtet i det leddet av drinken først...
Vis hele sitatet...
Sant. Føler samme gjelder vodka, den til 200,- funker like bra som en dyr en, er hva du putter med den som utgjør forskjellen.
Sist endret av Kokosnøtt; 11. desember 2022 kl. 18:42.