Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 679
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hallo freakere
Først må jeg må informere om at jeg er veldig uviten om dette, så må bare beklage hvis spørsmålene er litt dumme
Jeg har litt spørsmål angående noen forskjellige opiater og ja jeg har googla men tenkte dette forumet ville gi litt mer info.

Hva er egentlig forskjellen mellom sub, oxy, heroin og morfin? Nå tenker jeg på hvordan både selve stoffene fungerer og hvordan rusen er forskjellig (nå tenker jeg på røyking eller gjennom nesa), gjerne vanlig dosering også!
Hvordan er det med toleranse? Bygger man den fort eller er det forskjellig fra opiat til opiat?

Jeg har prøvd oxy her og der før, og prøvd å snorte minus en gang på fest men endte med og spy også likte jeg ikke rusen så veldig husker jeg
Forskjellen av de du har nevnt er at alle har forskjellige virkestoffer, de er bare i samme gruppe av legemidler (analgetika). Subutex (Buprenorphine) brukes til LAR for pasienter som vil prøve å trappe ned (og eventuelt slutte) bruken av analgetika. Oxy og Morfin er "full syntetiske" i forhold til Heroin som er kjemisk behandlet men stammer originalt fra opiumsvalmue. Når det gjelder dosering er det ofte ganske variert fra person til person. Man kan ofte bruke vekt og toleranse (på tidspunktet ved bruk) for å få en grei referanse til dosering. Opiat toleranse bygges opp ved bruk over lengre tid. Du må være veldig oppmerksom på at etter tre dager uten noen type stimulering av opioidreseptorene er toleransen nær null.

Til slutt må du vite at dette er A-preparater, misbruk kan føre til død og jeg anbefaler deg absolutt ikke til prøve å dem bare fordi du vil ruse deg eller ikke har noe bedre å gjøre. Hvis motivet til å ruken stammer fra depresjon eller lignende MÅ du dra til en fastlege å få hjelp. Misbruk av A preparater vil bare gjøre livet ditt verre.