Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4724
Har prøvd forskjellige typer nå. Men kommer ikke gjenom bivirkningene.
Legen gav meg først brintellix. Gikk på de i 13 dager. Da var jeg blitt så deprimert at jeg ble suicidal. Stoppet der. Bivirkningene forsvant...
Ble gitt remeron. Som skulle være snillere.
Men fikk sånn angst. Presset meg gjenom 19 dager før jeg gav opp.
Og det Trasige er at angsten og depresjonen er nå mye verre en før jeg startet med dette. Og det henger i etter at jeg sluttet med de.
Skal til legen igjen i morgen.
Noe tips om noe annet som kan hjelpe?
Anonym bruker
"Velkommen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg forsøkte venlafaxin og fikk ikke en eneste bivirkning. Går på de enda, mange år etterpå.
Trådstarter
26 1
Takk for svar. Hvorfor begynte du med akkurat disse. Og hvordan har det virket på deg?
Anonym bruker
"Velkommen Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ble bare foreslått fra legen fordi de fungerer på en litt annen måte enn andre medisiner. Det er en serotonin-noradrenalin reopptakshemmer. Det ga meg og gir meg et helt nytt og fantastisk liv, der bunnene ikke lenger er dype. Dog er heller ikke toppene like høye. Men det er verdt det for meg.
Jeg hadde også veldig god erfaring med Venlafaxin/Effexor. Hjalp utrolig mye på angst og depresjon. Har gått på det i 2 år nå.
Trådstarter
26 1
Fikk et tipps et annet sted om welbutrin.
Noen som har hvert borti det?
Venlafaxin/Effexor ser ut til å hjelpe meg og. Gått på det i rundt 2 mnd og føler meg lettere, mindre bekymret og mindre deprimert. Får håpe det fortsetter
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke tips om andre preparater men det er sånn med mange medisiner at man bare må komme seg gjennom bivirkningene i startfasen. Det stabiliserer seg etter et par tre måneder. Gjorde det for meg på antidepressiva og i det lange løp gjorde de meg kvitt av med depresjonen.
Blir du veldig suicidal tenk at det blir bedre og er bare en fase, og i værste fall be legen din om å søke plass til å bli innlagt i god tid før neste gang du skal prøve antidepressiva sånn at du er innlagt de første ukene med bivirkninger
Trådstarter
26 1
Bli innlagt sitter faktisk veldig dypt. Skal som sagt til legen i morgen. Regner med at det blir noe nytt da.
Han har foresten søkt om time til psykiater til meg.
Jeg skoret godt over 30 poeng på den diagnoselisten for selvutfyllelse.
Har sobril og vival som jeg tar når jeg føler det gjør for vondt.
Den smerten i brystet sliter og river. .
Sist endret av trollo; 18. april 2022 kl. 21:19.
Jeg prøvde Wellbutrin før Venlafaxin. Wellbutrin hjalp litt, men jeg erfarte at Venlafaxin var mye mer effektivt for angst og depresjon for min del. Folk fungerer forskjellig på medisin til medisin så man må bare prøve og teste ut.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Venlafaxin/Effexor ser ut til å hjelpe meg og. Gått på det i rundt 2 mnd og føler meg lettere, mindre bekymret og mindre deprimert. Får håpe det fortsetter
Vis hele sitatet...
Bare vent til du skal slutte på Effexor. Fy faen. Jeg hadde over 12 mnd med heavy brain zaps dagen lang etter jeg slutta.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare vent til du skal slutte på Effexor. Fy faen. Jeg hadde over 12 mnd med heavy brain zaps dagen lang etter jeg slutta.
Vis hele sitatet...
Morro, og jeg som omtrent avhørte legen om bivirkninger akkurat pga sånt som det her. Skjønte jo at det ville bli bivirkninger, men nå virker dem ser det ut som for meg da. Har bare brukt et par måneder. Får se, er jo mye individuelt og
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Morro, og jeg som omtrent avhørte legen om bivirkninger akkurat pga sånt som det her. Skjønte jo at det ville bli bivirkninger, men nå virker dem ser det ut som for meg da. Har bare brukt et par måneder. Får se, er jo mye individuelt og
Vis hele sitatet...
Ja, hehe. Legen min nevnte ingenting om det heller.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare vent til du skal slutte på Effexor. Fy faen. Jeg hadde over 12 mnd med heavy brain zaps dagen lang etter jeg slutta.
Vis hele sitatet...
Bivirkninger er ganske individuelt. Jeg kjenner mange som har brukt effexor og som sier de aldri hadde bivirkninger. Jeg hadde brain zaps kanskje tre fire ganger om dagen i et par uker, det var dritt men helt tolererbart
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brainzapsa kommer ikke før du går av venlafaksinen, helt jævlig som andre over her nevner. Er legen din snill får valium eller sobril mens du sakte seponerer over noen måneder det hjelper mot bivirkningene, for meg tok det tre måneder så var jeg fin igjen. Ukentlig samtaleterapi med kommunal sykepleier på kommunalt mestringssenter (lavterskeltilbud henvisning fra fastlege) etter at DPS ga meg opp funker fjell nå, pluss daglig aktivitet, nok søvn og fokus på variert kosthold har gjort susen for meg. Villig til å prøve alt annet enn å noen gang måtte gå tilbake til venlafaksin.
Trådstarter
26 1
Man kan bli helt forvirret og litt bekymret over det dere skriver om venlafaxin��
Har prøvd å lese meg litt mer opp på welbutrin som jeg og ble tipset om. Men ser at det faktisk ikke er satt opp som middel mot angst i det hele tatt.
Og det trenger jeg nå.

Blir vel kanskje å gå tilbake til cymbalta eller citalopram som jeg brukte for en tid tilbake. Litt stram i bivirkningene de og. Men de virker.
Eller så slår det meg i allefall at bivirkningen blir ofte det du trenger de mest for. Og har du voldsomt behov så er og bivirkningene der etter.
Tror jeg iallefall.

Da ble det faktisk velafaksin legen skrev ut til meg.
Så får nå de brain flakserne komme hvis de kommer.
Har brukt citalopram før uten å merke noe.
Takk for råd.
Sist endret av trollo; 19. april 2022 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bivirkninger er ganske individuelt. Jeg kjenner mange som har brukt effexor og som sier de aldri hadde bivirkninger. Jeg hadde brain zaps kanskje tre fire ganger om dagen i et par uker, det var dritt men helt tolererbart
Vis hele sitatet...
Kommer aldri i mitt liv noen gang til å nærme meg SSRIer eller SNRIer pga jeg er nærmest traumatisert av bivirkningene fra Venlafaxin/Effexor. Så er vel individuelt ja.
Trådstarter
26 1
Da har jeg gått noen dager på venlafaxin. 75mg.
Og huff og huff. Det gikk og går skikkelig gale.
Deprimert og suicidal så det holder. Så nå tør jeg faktisk ikke mer. Tror nesten ikke jeg har hvert så langt nede noen gang før. Hevet i meg sobril og diverse annet for å få bukt med smerten.
Tror jeg må ta en pause nå med antidep eksperimentene mine.

Egentlig litt merkelig. Ene typen av de jeg prøvde nå har jeg brukt for flere år siden. Og da helt uten bivirkninger.
Verdt å prøve Anafranil.
Var en lifechanger for meg.
Trådstarter
26 1
Sitat av Lika Vis innlegg
Verdt å prøve Anafranil.
Var en lifechanger for meg.
Vis hele sitatet...
Takker for råd. Men er faktisk så sliten og ikke minst redd akkurat nå.
Har hvert igjenom halvannen måned med helvete.
Kanskje vente litt å se.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var gjennom det samme helevte i ca 4år helt til jeg fikk valium. Da løste alt seg på dagen .
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gilk på det fast i mange år og det var tingen for meg. Men når jeg kuta vardeten god nedtur i en 6 til 8 mnd før jeg var tilbake til normalen og ikke trengte medisin lenger.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av trollo Vis innlegg
Da har jeg gått noen dager på venlafaxin. 75mg.
Og huff og huff. Det gikk og går skikkelig gale.
Deprimert og suicidal så det holder. Så nå tør jeg faktisk ikke mer. Tror nesten ikke jeg har hvert så langt nede noen gang før. Hevet i meg sobril og diverse annet for å få bukt med smerten.
Tror jeg må ta en pause nå med antidep eksperimentene mine.

Egentlig litt merkelig. Ene typen av de jeg prøvde nå har jeg brukt for flere år siden. Og da helt uten bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Det er normalt at det blir verre i starten, gi det noen uker så kan det hende bivirkningene forsvinner sammen med depresjonen. Snakk med legen, kanskje du kan få en enkeltpakke med Vival eller Lyrica til bruk under oppstart.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
26 1
Da prøver jeg igjen.
Er faktisk blitt mye verre med angst og depresjon etter å hatt bare bivirkninger av antidepp.
Men sliter såpass at jeg doper meg neste dagli med beroligende. Og det er jo heller ikke bra.
Legen min ba meg prøve forsiktig med 10mg. Citalopram.
Tatt en tablett nå. Gruer meg for enda mere bivirkninger.
Sist endret av trollo; 5. mai 2022 kl. 00:28. Grunn: Feilstaving.