Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1039
Noen her som har egen erfaring av å drive franchise som eks: joker, Narvesen, 7 eleven etc? eller noe inspill å komme med er det nydelig. Eventuelt andre cash businesser
Ikke erfaring selv men har jobbet på Rema 1000 i mine yngre dager. Det er franchiseshit. Jeg gikk gjennom 4 sjefer på litt over 2 år. Lokasjonen vi hadde var jævlig dårlig. Man måtte omtrent være lokal og lete for å finne den rema butikken. Lokasjon har veldig mye å si. Andre Remaer jeg hørte om så tjente eier millionlønn pga stedet det lå. Mye å tenke på og laaaange arbeidsdager
Dette har interessert meg mye. Har kjenninger i REMA 1000. REMA 1000 er Norges eneste franchise innen Dagligvare. De har et forholdsvis enkelt system der franchisetaker betaler en %andel av omsetningen i avgift til franchisegiver. Da er mye inkludert i prisen: feks husleie, reklame, regnskap, kontrollsystemer og ikke minst innkjøp. Franchisetaker betaler selv det meste av utstyr og inventar, strøm og felleskostnader, men kan få hjelp dersom behov. Jeg har sett systemet på ganske nært hold og mener det er et unikt system som gir gode muligheter. Det er basert på egen- interessen. Går det bra for den ene, går det bra for den andre. Mange Franchisetakere tjener godt med penger- men de jobber mer enn de fleste har jeg sett. Hører også om de det går dårlig med. Gjerne de som ikke gadd å jobbe selv.
Sist endret av Hårnett; 3. september 2021 kl. 15:14.