Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5309
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg lager en offentlig snapchat profil hvor jeg hoster fest hver helg ute på strender, skoger, forlatte bygg osv.

Kan jeg bli straffet for dette?

Jeg legger kun ut fest lokasjon på mystory.

Hvis jeg legger ut kontakten til en som selger smugle sprit på storyen, vil jeg da trå over noen lover?

Medvirkning til salg av alkohol til mindreårige kanskje?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Hvis jeg legger ut kontakten til en som selger smugle sprit på storyen, vil jeg da trå over noen lover?"

Sikkert ikke lov, men ikke noe du blir straffet for av politier.
Hadde mitt navn blitt nevnt i en sånn instastory, hadde jeg enten; knukket fingrene dine, og gått skjul en stund, før jeg kuttet ut smuglingen totalt. Og totalignorert tullinger som deg.
LITT juling er ofte ikke nok.
Sist endret av SkammeligNykter; 6. juni 2022 kl. 09:59.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hadde mitt navn blitt nevnt i en sånn instastory, hadde jeg enten; knukket fingrene dine, og gått skjul en stund, før jeg kuttet ut smuglingen totalt. Og totalignorert tullinger som deg.
LITT juling er ofte ikke nok.
Vis hele sitatet...
Er jo snakk om en som frivillig har gått inn med ett samarbeid med meg da

Hadde ikke delt brukeren til en som selger alkohol uten å avtale på forhånd.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sosiale medier er selve oppskriften på å bli tatt.
Tenk deg pappaen på 47 år, som henter dattra si med spy på blusen og kjolen under armene, bevisstløs etter smuglersprit. Han går på vedkommende datters snap, finner denne kontoen. Avtaler med deg å kjøpe sprit. Dere avtaler å møtes et sted. I bilen har han en 40 cm skiftenøkkel. Du gjør matematikken.
Politiet er det beste du kan håpe på. Jeg vet selv om en som ble slått ned, dratt inn o en kassebil, kjørt til skogs, banket opp til han sleit med å puste og forlatt lenket til et tre der. Han var heldig som overlevde, og han våget aldri å tyste på hvem det var. Gjerningsmenn var tre fedre.
Du burde kanskje lese retningslinjene til SnapChat først. Narkotika er tross alt ulovlig her i landet. Iallefall foreløpig. Skal du selge til mindreårige er det bedre å bruke Jodel.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan straffes for begge deler. Hvis det hadde vært bare å gjøre det hvorfor tror du ikke alle ville gjort det da
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sosiale medier er selve oppskriften på å bli tatt.
Tenk deg pappaen på 47 år, som henter dattra si med spy på blusen og kjolen under armene, bevisstløs etter smuglersprit. Han går på vedkommende datters snap, finner denne kontoen. Avtaler med deg å kjøpe sprit. Dere avtaler å møtes et sted. I bilen har han en 40 cm skiftenøkkel. Du gjør matematikken.
Politiet er det beste du kan håpe på. Jeg vet selv om en som ble slått ned, dratt inn o en kassebil, kjørt til skogs, banket opp til han sleit med å puste og forlatt lenket til et tre der. Han var heldig som overlevde, og han våget aldri å tyste på hvem det var. Gjerningsmenn var tre fedre.
Vis hele sitatet...
Fin far som går inn på snappen til dattera si a gitt!
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fin far som går inn på snappen til dattera si a gitt!
Vis hele sitatet...
Det kalles å bry seg. Håper ikke du noen gang får en datter. No offense.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Fin far som går inn på snappen til dattera si a gitt!
Vis hele sitatet...
Når dattera ligger bevisstløs og ikke kan gjøre rede for seg, er det en normal reaksjon å prøve å finne ut hva hun har fått i seg.

Snap er godt egnet til slikt.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Når dattera ligger bevisstløs og ikke kan gjøre rede for seg, er det en normal reaksjon å prøve å finne ut hva hun har fått i seg.

Snap er godt egnet til slikt.
Vis hele sitatet...
Ikke for en tenåringen med snapkontoen..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis jeg lager en offentlig snapchat profil hvor jeg hoster fest hver helg ute på strender, skoger, forlatte bygg osv.

Kan jeg bli straffet for dette?
Vis hele sitatet...
Du kan bli regnet som ansvarlig arrangør og bli holdt ansvarlig hvis det f.eks. skjer en ulykke på festen.

To av de som arrangerte den berømte grottefesten i fjor er nå midt i en rettsak om den festen, tiltalt for å ha satt andre liv i livsfare.
Anonym bruker
"Vanskelig Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er mye mindre svart/hvitt enn det virker som du tror i spørsmålet.

Å oppfordre til lovbrudd (henvise til en som selger smuglersprit) er forbudt.
Å invitere til fest er lov.
Å bryte seg inn på privat eiendom er forbudt.
Å feste på stranda er lov.
osv.
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er mye mindre svart/hvitt enn det virker som du tror i spørsmålet.

Å oppfordre til lovbrudd (henvise til en som selger smuglersprit) er forbudt.
Å invitere til fest er lov.
Å bryte seg inn på privat eiendom er forbudt.
Å feste på stranda er lov.
osv.
Vis hele sitatet...
I alkoholloven § 8-9 første ledd nr. 5 står det at det er ulovlig å drikke alkohol på offentlig område. Dette betyr at det også er ulovlig å drikke alkohol på en offentlig strand på natten, selv om det ikke er noen folk der. Brudd på alkohollovens regler er bot eller fengsel i inntil 6 måneder (§ 10-1).
Det er ikke lov mot fest spesielt tror jeg, men det er ikke greit å lage støy og være til sjenanse for andre i offentligheten.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kalles å bry seg. Håper ikke du noen gang får en datter. No offense.
Vis hele sitatet...
Nei, det kalles negativ sosial kontroll. Hvis du mener døttra di er gammel nok til å ha snap og alt det medfører, bør privatlivet hennes respekteres. Hvis du finner henne i bevisstløs tilstand rusa på noe skit, får HUN ta det som lærepenge og ikke oppsøke slike miljøer. Hvorfor skal dealere straffes for det?
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Nei, det kalles negativ sosial kontroll. Hvis du mener døttra di er gammel nok til å ha snap og alt det medfører, bør privatlivet hennes respekteres. Hvis du finner henne i bevisstløs tilstand rusa på noe skit, får HUN ta det som lærepenge og ikke oppsøke slike miljøer. Hvorfor skal dealere straffes for det?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg tar med en pose oxy til en pengefasade russebuss med økonomiske problemer gjemt bak dyre låter om stormannsliv og beretter om en god deal, og hvor harmløse de er og at det er lett å selge til fulle jenter, og de går med på det - vil du si jeg er fri for skyld?
Sitat av Relevant Vis innlegg
vil du si jeg er fri for skyld?
Vis hele sitatet...
Hvis varene er av prima kvalitet – ja. Hvordan ruse seg forsvarlig er opp til sluttbrukeren.

Hvorfor skal knarklangere straffes for å selge snop, men prostituere ikke straffes for å selge sex?
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Hvis varene er av prima kvalitet – ja. Hvordan ruse seg forsvarlig er opp til sluttbrukeren.

Hvorfor skal knarklangere straffes for å selge snop, men prostituere ikke straffes for å selge sex?
Vis hele sitatet...
Ford man som et ansvarlig menneske ikke kun skal tenke på å ivareta seg selv, man skal også tenke på å ivare ta andre. Dersom man legger opp til å ødelegge noen andres liv, og spesielt tjene penger på å kjøre noen andre sitt liv i grøfta så er dette moralsk forkastelig. Å skulle diskutere medmenneskelighet på en binær og logikkbasert plattform gir ingen mening, det er noe som skjer i hjernen til folk flest.
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Hvis varene er av prima kvalitet – ja. Hvordan ruse seg forsvarlig er opp til sluttbrukeren.
Vis hele sitatet...
Selv om sluttbrukeren uvitende inntar substansen? Og hva hvis varene ikke er av prima kvalitet?


Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Hvorfor skal knarklangere straffes for å selge snop, men prostituere ikke straffes for å selge sex?
Vis hele sitatet...
Den sammenligningen der funker ikke, av flere årsaker. For det første er salg (og tilhørende bruk) av narkotika 'sannsynligvis' helseskadelig for de som bruker, i tillegg til at det er ødeleggende for samfunnet.

Salg av sex derimot er i mye mindre grad helseskadelig for kundene (tatt i betraktning muligheter for STDs og potensielle ran). I tillegg er det nok mange sexarbeidere som ikke gjør dette av fri vilje, men er tvunget inn i yrket av menneskehandlere.
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Nei, det kalles negativ sosial kontroll. Hvis du mener døttra di er gammel nok til å ha snap og alt det medfører, bør privatlivet hennes respekteres. Hvis du finner henne i bevisstløs tilstand rusa på noe skit, får HUN ta det som lærepenge og ikke oppsøke slike miljøer. Hvorfor skal dealere straffes for det?
Vis hele sitatet...
Wow. Jeg ble helt målløs. Her har jeg ikke så mye mer å tilføye. Jeg ønsker deg en god dag. :')
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ford man som et ansvarlig menneske ikke kun skal tenke på å ivareta seg selv, man skal også tenke på å ivare ta andre.
Vis hele sitatet...
Nei, vi har bygget opp et velferdssystem nettopp fordi vi ikke direkte trenger å bruke tid for å ivareta andre enn oss selv. Skatten vi betaler går ikke forgjeves, eller?


Sitat av Relevant Vis innlegg
Dersom man legger opp til å ødelegge noen andres liv, og spesielt tjene penger på å kjøre noen andre sitt liv i grøfta så er dette moralsk forkastelig.
Vis hele sitatet...
Forsvarlig rusbruk er enkeltindividenes ansvar. Hvis man ikke er moden for rus, bør man heller ikke oppsøke det. Bør vi også forby Coca Cola reklamer fordi det oppfordrer folk til å kjøpe mer brus som potensielt kan gi diabetes?

Sitat av PlGsks Vis innlegg
Selv om sluttbrukeren uvitende inntar substansen?
Vis hele sitatet...
Det er noe helt annet.

Sitat av PlGsks Vis innlegg
Og hva hvis varene ikke er av prima kvalitet?
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp fra den pluggen igjen? Og hvis du bokstavelig talt ble servert gift som kunne forårsaket dødsfall - havner du mest sannsynlig i en situasjon der onkel blå blir involvert, og da er det bare å være ærlig slik at flere slipper å gjennom den driten.




Sitat av PlGsks Vis innlegg
salg (og tilhørende bruk) av narkotika 'sannsynligvis' helseskadelig for de som bruker, i tillegg til at det er ødeleggende for samfunnet.
Vis hele sitatet...
Men fastlegen som gir resept på ritalin til guttungen på 8 år for å behandle "ADHD" er helt greit

Sitat av PlGsks Vis innlegg
Salg av sex derimot er i mye mindre grad helseskadelig for kundene (tatt i betraktning muligheter for STDs og potensielle ran).
Vis hele sitatet...
> Salg av sex derimot er i mye mindre grad helseskadelig for kundene
> Muligheter for STDs og potensielle ran


Sitat av PlGsks Vis innlegg
I tillegg er det nok mange sexarbeidere som ikke gjør dette av fri vilje, men er tvunget inn i yrket av menneskehandlere.
Vis hele sitatet...
Det samme kan man si om narkolangere og?
Sist endret av Søt og Uskyldig; 7. juni 2022 kl. 15:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Nei, det kalles negativ sosial kontroll. Hvis du mener døttra di er gammel nok til å ha snap og alt det medfører, bør privatlivet hennes respekteres. Hvis du finner henne i bevisstløs tilstand rusa på noe skit, får HUN ta det som lærepenge og ikke oppsøke slike miljøer. Hvorfor skal dealere straffes for det?
Vis hele sitatet...
En lærepenge som potensielt er døden for datteren din fordi hun har oppsøkt slike miljøer?

Nei, hun får klare seg selv.
Nå har jo også barn krav på et privatliv. En tenåring/ungdom bør slippe kontroll av telefon med mindre det er snakk og liv og død. Alt annet kan dere diskutere med barnet/ungdommen når de er klar for det. Det er iallefall min mening.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
Hvorfor skal knarklangere straffes for å selge snop, men prostituere ikke straffes for å selge sex?
Vis hele sitatet...
Å selge dop medfører død og stor skade på individ og samfunn. Å selge sex gjør ikke det men å kjøpe sex medfører stor skade på individet som selger og på samfunnet (kvinnesynet man sprer) så det ble en søkt sammenligning å prøve å trekke.

Loven fungerer uansett ikke sånn at en langer straffes for å ha bidratt til død hvis noen overdoser, så lenge dopet er inntatt frivillig er det brukeren sitt ansvar å bruke det forsvarlig. Men langere har et moralsk ansvar om å ikke selge til mindreårige eller de som er helt ute å kjøre akuratt som sex kjøpere har et moralsk ansvar for å ikke kjøpe sex og voldta vanskeligstilte når de ikke vet at det er frivillig. Men så kommer det stygge faktum inn da at mange langere som sexkjøpere er svin uten empati som bare bryr seg om egen vinning og dermed blåser i hvordan det de gjør skader andre. Synd
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
En lærepenge som potensielt er døden for datteren din fordi hun har oppsøkt slike miljøer?

Nei, hun får klare seg selv.
Vis hele sitatet...
Død av SKAM ja
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Død av SKAM ja
Vis hele sitatet...
Du dør ikke av skam.
Det kan være svært ubehagelig, men ikke livstruende, slik som ved en overdose.

Skam faktisk..
Om du kan bli straffet for det, vanskelig å si da jeg ikke vet nok om paragrafer til å si det sikkert.

Men det du beskriver finnes allerede, og det hender politiet dukker opp fordi de har fulgt kontoen det gjelder. I dette tilfelle er det snapp om carmeets, hvor det gis lokasjon og et klokkeslett på snap, og en haug med entusiaster møter opp med bilene sine og endrer lokasjon om de blir jaget av politiet. Så forvent at onkel kommer på disse festene.

Hvis du er den samme som poster flere slike innlegg om dagen, så forstår jeg ikke hvorfor du poster anonymt �� Lett å forstå hvem du er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
kvinnesynet man sprer
Vis hele sitatet...
Du vet det finnes mannlige prostituere og?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Nå har jo også barn krav på et privatliv. En tenåring/ungdom bør slippe kontroll av telefon med mindre det er snakk og liv og død. Alt annet kan dere diskutere med barnet/ungdommen når de er klar for det. Det er iallefall min mening.
Vis hele sitatet...
Er forsåvidt enig, men dattera di har fått seg snap. Driver sinnsyk mobbing på nett.

Tror du at hvis du spør dattera di, «Så, hva har du gjort i dag?» Så tror du hun svarer

«Mobba hun naboen til hun gråt, lugget venninna hennes og spytta på mora»

Det er ikke alt åpne og ærlige samtaler reparerer og dette er punkt som man bør ta på alvor