Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3424
Hei! Jeg prøver meg her All tips tas imot med glede!
Jeg er en 28 år gammel gutt som går på 20 mg Cipralex. Har gått på dette et halvt år nå. Begynte på Cipralex på grunn av at jeg slet med å sove - også utviklet det seg til en sterk angst/depresjon da hele hverdagen min kun dreide seg om tanker i forhold til hvordan neste natt skulle bli. Kort sagt, hadde jeg det skikkelig dritt. Ingenting som klarte å glede meg. Første spørsmål: Har noen opplevd det samme som jeg gikk gjennom?
Andre spørsmål: Går nå på Cipralex, men den nye legen min lurte på om jeg skulle trappe ned og evt gå over til Remeron da angsten/depresjonen min har røtter i søvn-bekymringer. Har noen erfaringer med Remeron og vil dette kunne være et bedre alternativ enn cipralex?
Håper på svar Mvh Robin
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Aldri hatt så lite problem med å sove som da jeg gikk på remeron. Ulempen var nok at jeg gjerne kunne sove 10-12 timer per natt om jeg ikke måtte stå opp.
Ja, ville gått over på Remeron. Snakker av erfaring da jeg har brukt akkurat det samme som deg (20mg Cipralex) men den hjelper ikke noe mot dårlig søvn, eller problemer med innsovning.

Lykke til
Trådstarter
4 0
Tusen takk for svar! Merker selv at den værste panikk-angsten er borte og at jeg slapper mer av og har på en måte funnet tilbake til meg selv. Dette gjør jo at jeg har et mer avslappet forhold til søvnen, men merker allikevel at utfordringene er der!
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk remeron for søvn og fikk søvnparalyse, men virka som om jeg nesten ble psykotisk da jeg delvis kunne orientere meg om ting rundt, men hadde et helt annet inntrykk av hva som foregikk.
Trådstarter
4 0
Takk for svar! Forstår at det er fryktelig individuelt i forhold til hvordan man reagerer på medisiner. Tror det beste for meg er en medisin som demper angsten samt hjelper meg med innsovningen. Ideelt sett vil jeg ikke gå på noe som helst selvfølgelig, men noen ganger trenger man hjelp!
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg fikk remeron for søvn og fikk søvnparalyse, men virka som om jeg nesten ble psykotisk da jeg delvis kunne orientere meg om ting rundt, men hadde et helt annet inntrykk av hva som foregikk.
Vis hele sitatet...
Kan legge til at jeg har brukt 4-5 typer anti-deppreisva og jeg blir jævla ustabil på de, selv om jeg har gitt det en sjanse på 3-6 mnd før jeg slutta. Sinneproblem, havner alltid utpå med rus osv så jeg reagerer kanskje ikke like bra som folk flest
Trådstarter
4 0
Jeg skjønner! Skal ikke være lett �� Har kun prøvd Cipralex og dette har fungert ganske greit!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan nevne at jeg nettopp har avsluttet en prøveperiode med remeron.
Klarte 19 dager. Men fikk bare voldsom angst som aldri gav seg.
Min erfsring iallefall.
Men ser at mange har god nytte av den.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker stilnoct av og til slukner veldig fort av de å føler ingen avhengihet de dagene jeg ikke tar det funka i mange år til meg etter problemer me innsovning og søvn