Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 21214
Høres helt utrolig ut, du bør ringe til noen om dette. Jeg har lest utrolig mye om å spå i kaffegrut og/eller teblader, men aldri hørt at "en tåkelignende ting som en tåke trekker seg inn" før.

Ikke om noen som har blitt dratt etter lillefingeren til en kirkegård (mon tro hva de skulle der).
Det jeg tror de skulle der, det var å forstå at det var alvor med spåingen.

Jeg orker seriøst ikke å ringe til noen om dette, lager bare oppstyr. Har det helt fredelig og fint slik som det er her. Tenk om f.eks jeg hadde tatt det opp med noen, så hadde det kommet en fyr hit å prøvd å finne ut hva det var og tilkalt diverse ånder eller what ever, you name it.. og det hadde blitt værre?

Kan også huske at jeg ble spådd av en person som jeg kjenner for en god tid tilbake. Faktisk så stemte alt i det der. Det er faktisk litt rart å tenke på. Men noe må man bare akseptere.
Men tenk om det ikke blir værre, og dere faktisk får filmet en "Tåkelignende ting som er som en tåke som trekker seg inn", da ville det vært beviser man ikke kunnet argumentere mot og ingenting man ikke trengte å akseptere. Ring VG med en gang.

Forresten synes jeg folk burde lese denne artikkelen på forskning.no
Sist endret av username:; 12. oktober 2006 kl. 18:40.
Skal også nevnes at dette er 10 år siden.
Har ikke vært på Lier sykehus ennå, men ut i fra det jeg hører fra folk så er det veldig oppskrytt. Det er bare folk som gjør det skummelt på grunn av myter og vandrehistorier. Det at de drev med lobotomi og grusomme eksperimenter der er bare tull. Hvis jeg husker riktig så var det bare ett psykiatrisk sykehus i hele Norge som drev med lobotomi, et i nærheten av Oslo, husker ikke hva det het.
Faren min jobbet på lier sykehus som ungdom og det var visstnokk kun smågærne pensjonister der, og de drev ikke med noen form for eksperimenter.
Så jeg tviler sterkt på at det er noen gærne massemordere som går igjen der.

Det som kan være farlig er at det visstnokk bor noen uteliggere der, og at du kan bli tatt for inbrudd.
Sist endret av Cheese; 12. oktober 2006 kl. 19:18.
Hva med at NOEN forteller om opplevelser DE har opplevd i upåvirket tilstand?

Over og ut
Sitat av Cheese
Har ikke vært på Lier sykehus ennå, men ut i fra det jeg hører fra folk så er det veldig oppskrytt. Det er bare folk som gjør det skummelt på grunn av myter og vandrehistorier. Det at de drev med lobotomi og grusomme eksperimenter der er bare tull. Hvis jeg husker riktig så var det bare ett psykiatrisk sykehus i hele Norge som drev med lobotomi, et i nærheten av Oslo, husker ikke hva det het.
Faren min jobbet på lier sykehus som ungdom og det var visstnokk kun smågærne pensjonister der, og de drev ikke med noen form for eksperimenter.
Så jeg tviler sterkt på at det er noen gærne massemordere som går igjen der.

Det som kan være farlig er at det visstnokk bor noen uteliggere der, og at du kan bli tatt for inbrudd.
Vis hele sitatet...
Har du lest 23-salen av Ingvar Ambjørnsen? Han har selv jobbet der og det at det har skjedd fæle ting der bekrefter både han og andre kilder.

Username:: Prøv å se litt annerledes på det. Ikke tenk "spøkelser". Tenk heller positive og negative "energier". Jeg trodde heller ikke på noe sånt piss før, men etter at jeg leste litt om det og ble mer åpen ang det fant jeg ut at det kanskje kunne være noe i det alikvell.
Sist endret av kiminator; 12. oktober 2006 kl. 22:11.
dere skal ikke se sammenhengen i hvordan det blir utført i form av å spå i kopper eller i et glass vann for den slags skyld.. poenget er at man kan gjøre dette på forskjellige måter.. men jeg skal skrive mer om dette på søndag når jeg kommer hjem til trondheim, for å gi litt informasjon om hvordan dette paranormale fungererer slik jeg har oppfattet det, siden jeg også da har kommet så langt så vet jeg ihvertfall at jeg kan gi en god del informasjon om det..

men nå i kveld er jeg på fest, og karsken står der i horisonten ser jeg, så vi snakkes! ha en fin helg alle sammen, så skal jeg skrive masse på søndag!

kos og nuss fra Are
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av AzfriZ
dere skal ikke se sammenhengen i hvordan det blir utført i form av å spå i kopper eller i et glass vann for den slags skyld.. poenget er at man kan gjøre dette på forskjellige måter.. men jeg skal skrive mer om dette på søndag når jeg kommer hjem til trondheim, for å gi litt informasjon om hvordan dette paranormale fungererer slik jeg har oppfattet det, siden jeg også da har kommet så langt så vet jeg ihvertfall at jeg kan gi en god del informasjon om det..

men nå i kveld er jeg på fest, og karsken står der i horisonten ser jeg, så vi snakkes! ha en fin helg alle sammen, så skal jeg skrive masse på søndag!

kos og nuss fra Are
Vis hele sitatet...

Du har enda ikke skrevet noe
Kom nordover...
Skal nok klare å finne deg og dine venner en plass som er hjemsøkt.
Vell, min bror og hans barn bor i et hus som både hans kone og hennes datter sier er hjemsøkt, men verken jeg, min bror, de små jentene eller sønnen til kona har kjent/sett/hørt noe der. Var også på klasse tur og overnatta på en "hjemsøkt" gård, alle jentene i klassen freaka ut og snakka om at dem hørte/så/følte ting, men igjen skjedde ikke noe slikt med den mannlige delen av klassen. Har forsåvidt aldri vært "mottakelig" for slike ting, så er nok evig skeptiker til alt som har med ånder og "den andre siden"
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg finner bilder/videoer fra Lier sinnsykehus, Dikemark?
Vet ikke om det er nevnt før, men nedlagte Lier sykehus skal visstnok være hjemsøkt :P

Hvis du bestemmer deg for å ta kun èn natt på et hjemsøkt sted, er det ikke sikkert du opplever noe som helst... Gjør som jeg gjorde: bo i et sånt hus... :P
Sitat av Tjorven79
Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg finner bilder/videoer fra Lier sinnsykehus, Dikemark?
Vis hele sitatet...
Gå inn på Undergrunn i dette forumet, der er flere bilder og filmer (som bla jeg har lagt ut)


Ok da, snarvei:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=69087

.
Sitat av BrickTop
Vet ikke om det er nevnt før, men nedlagte Lier sykehus skal visstnok være hjemsøkt :P

Hvis du bestemmer deg for å ta kun èn natt på et hjemsøkt sted, er det ikke sikkert du opplever noe som helst... Gjør som jeg gjorde: bo i et sånt hus... :P
Vis hele sitatet...
Ja, er ein stor tråd om det.. Meiner at Lier/dikemark sykehus er oppskrytt.. når snart eg og veninne gjengen min skal t Oslo for julehandelshopping, skal vi besøke sykehuset og lage "skrekkfilm".. å sjå kor mange "merklige" ting vi kjem til å "sjå" *oppskrytt*
Sitat av [GC/Betater]
Ja, er ein stor tråd om det.. Meiner at Lier/dikemark sykehus er oppskrytt.. når snart eg og veninne gjengen min skal t Oslo for julehandelshopping, skal vi besøke sykehuset og lage "skrekkfilm".. å sjå kor mange "merklige" ting vi kjem til å "sjå" *oppskrytt*
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd noe når jeg har vært der, men dæven som jeg håper at du gjør det!

Hahaha!


(mener selvfølgelig ikke negative opplevelser!)

.
Hehe Du kan få vere med i filmen.,. du kan få hovedrollen, dvs, alltid gå 2meter forran meg
Helt i orden!
Nå som jula ikke er så langt unna bør du sette opp bevegelsessensorer rundt pipa for å se om julenissen finnes også.
Alt jeg har å si her er at jeg er overrasket over hvor mange som faktisk tror på spøkelser, dere trenger en liten reality-check .. eller noe sånt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei. hvis noen er her er interisert i spøkelseshus, ånder og vil besøke plasser for å bli litt skremt eller få ett kikk burde man dra til lier mental sykehus.. der er det ikke koselig å være akkurat. har vært der oppe i et hus som ligger lengst innerst i skogen, det er gigantisk stort! der har folk blitt torturert og blitt utført lobotomi.. dra ditt. vært det hvis du er interisert i sånt.. du må ha guts i kagan hvis du drar ditt på natta for å si det sånn...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Izor
faktisk så påstår den forige personen som bodde her jeg bor nå at personen så et spøkelse her....vanlig leilighet. har ikke sett noe selv men....problemet mitt er at jeg ikke tror på det før jeg får se det, men jeg vil gjerne se det hvis det er sant ;p




nes kirke hvor? : ))
Vis hele sitatet...

Nes på Romeriket, Nes Kirkeruiner.. har selv vært der på dagen, var ganske ekkelt å se det gamle "alteret" (om jeg kan kalle det det). Det sies at en fyr som heter Prestehagen (tror det var det) går igjen der. Han skal ha død på kirkeplassen en kveld (rundt midnatt elns) det var et forferdelig tordenvær.

Vis du noen gang har lyst til å dra dit, dra dit litt på kvelden når det er halvmørkt/mørkt. Også leit etter graven til Prestehagen, han skal ligge enten til venstre eller høyre for hovedinngangen.

||||||||||
||||||||||
||||||||||
||||||||||
| ||||||||||
||||||||||


Der den streken står aleine, vis jeg ikke husker feil. Leit litt rundt, husker ikke.

Ganske ekkelt sted, spesielt på kvelden.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av SaintDur
Nes på Romeriket, Nes Kirkeruiner.. har selv vært der på dagen, var ganske ekkelt å se det gamle "alteret" (om jeg kan kalle det det). Det sies at en fyr som heter Prestehagen (tror det var det) går igjen der. Han skal ha død på kirkeplassen en kveld (rundt midnatt elns) det var et forferdelig tordenvær.

Vis du noen gang har lyst til å dra dit, dra dit litt på kvelden når det er halvmørkt/mørkt. Også leit etter graven til Prestehagen, han skal ligge enten til venstre eller høyre for hovedinngangen.

||||||||||
||||||||||
||||||||||
||||||||||
| ||||||||||
||||||||||


Der den streken står aleine, vis jeg ikke husker feil. Leit litt rundt, husker ikke.

Ganske ekkelt sted, spesielt på kvelden.
Vis hele sitatet...

finckenhagen heter han... Og kirkeruinene varierer... jeg bor 5 km unna og har vært der tonn med ganger og det varierer..
ganger vi har dratt dit for og grille og kose oss og endt med og dratt derfra i en fei og andre ganger så sovner man der.. som om det skulle vært verdens mest fredlige sted... så hvis man har vært på kirkeruinene en gang så kom tilbake.. det er en egen opplevelse vær gang.. og ikke dra dit for og oppleve noe skummelt.. da er man jo gira opp og fra før av.. ta med grill, mat, drikke og det du måtte trenge og vær der fra midt på dagen av og kos deg...

men husk: etter 11 er det ikke lov og være der så vær diskre... og ikke alle som kommer dit kommer pga stedet og omgivelsene så vær klar til og dra når det kommer andre (ikke sikkert dere er ønsket der av dem, og ikke alle vil man trosse)
prestegården i sande - vestfold... der er det action
familien min har satt opp en gamme som visstnok står på en gammel jaktsti, når jeg mener gammel så er det snakk om 1400-tallet noen ganger har vi hørt folk på utsiden som stopper opp og prater. høres ut som lav mumling. en vinter gikk jeg ut, da var det helt stilt, klar himmel og ikke et eneste fotspor rundt gammen...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skal du oppsøke et hus hvor det sies å spøke, prøv Tavern vertshus i Trondheim ved Sverresborg museumgreiene der.

Der var jeg i sommer, andre etasjen hvor det spøkte/spøker er avstengt og kun til reservering og omvisning (på egenhånd). Jeg og min søster gikk opp der, vi var helt alene, men jeg verken kjente eller så noen ting.. Skal jo også sies at kafeer, restauranter og andre som vil ha folk og tjene penger på, ofte skryter av sine spøkelser for å tiltrekke desto flere kunder. Men hvem vet!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Byp4ss, seriøst.. De som tror på det, må da få tro på det? Bare for at du kanskje er veldig fast på at det IKKe er noe mellom himmel og jord, så kan du vel bare holde kjeft. Komme her å si at du folk trenger en reality-check?

Jeg for meg selv, tror på det. Men det som er greia med det her, er at det blir mer og mer usannsynlig, for på de programmene vi ser på TV og slik, er jo bare bullshit, jeg sier ikke at alt er det, men mye av det.

Men uansett, som sagt; Idiotisk sagt av deg rett og slett.
Det er idiotisk av ham å påpeke at dere tror på irrasjonelle værelser det aldri har blitt frembrunget konkrete bevis for at eksisterer? Joa, fy deg, Byp4ss!
Husker jeg og en kammerat var i tønsberg på besøk hos noen i familien, vi var vel kanskje 16år gamle!
Men uansett, vi stakk til gamle sem togstasjon som er nedlakt!
Fant ut at vi skulle lukte litt på bensinen på mopeden (ja, det er idiotisk)
etter litt lukting begynte jeg å føle at det var noe rart med huset ved sidenav, det var nedslitt, malingen hang av noen steder og vinduer var knust, vinduene i 1 etg var spikret igjen.
Men isåfall, hadde en bestemt følelse av at det var noe merkelig med huset og jeg følte at jeg ikke hadde så veldig lyst til å være der, samme med kammeraten min!
Pluttselig så ser jeg noe i vinduet i 2etg, noen som ser mot oss, men det var borte før jeg viste ordet av det, kammeraten min så det samme...

Vi bestemte oss for å klatre inn i vinduet og skjekke ut hva dette var for noe, etter litt slit klarte vi og komme oss igjennom vinduet i 2!
Malingen hang ned fra taket, tapeten på veggene hadde løsnet, det lå glassgår over hele gulvet og det var direkte uhyggelig der! finkjemma hele huset, vært minste rom, men fant ikke spor etter mennesker i det heletatt, fikk heftig gåsehud flere ganger!
Så hva var det vi så da? vi så jo et menneske begge 2, i akkurat det vinduet vi klatret inn, og hadde det vært et menneske så hadde dem ikke klart å kommet seg ut uten at vi hadde sett/hørt det!

Ken nevnes at jeg har lukta på tanken der før og har altid følt noe spesielt med det huset, akkurat som det vil ha meg vekk, men alikevel vil ha meg der, vanskelig å beskrive:P
Men kan være vært å skjekke det ut, der kan du garantert sove, men om du får sove er et annet spørsmål.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fasinerende, men skremmende. Tror aldri jeg kan oppsøke en hjemmesøkt plass, da jeg blir litt småredd av og bare lese om det.
Ånder som går igjenn, huff huff. Det må være kjipt, jeg vil ikke gå igjen når jeg dør.
Til dere som påstår at dere kan "kontakte" åndeverdenen og sånt, og at man må være forsiktig med spiritisme ol,: kan en "ånd" (eller hva jeg skal kalle det)
skade deg? drepe deg??
Og at jeg føler et sterkt ubehag her jeg sitter nå, kan det være på grunn av ånder/overnaturlige ting, altså at de er her nå fordi jeg begynte og tenke på sånne ting?
tror jeg lurer meg ut av denne tråden nå..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg går på skole på et slott nå (Harry Potter-style), slottet er vel fra 1600-tallet, og det kryr virkelig av merkelige ting her. Bare i natt våknet jeg tre ganger av at noen kommer løpende (i tresko eller lignende på sten) utenfor rommet mitt, trampingen stopper like utenfor vinduet mitt, etter det skjer det ingen ting (jeg har forsøkt å se ut, men det er ingenting utenfor). Det merkverdige er at det utenfor vinduet mitt kun er gress (og en vollgrav) så langt øyet kan se. Det finnes praktisk talt ikke noe underlag der som kan lage den type lyd jeg hørte utenfor vinduet.

For en måneds tid siden våknet en venninne av ei som går på skolen her av at en mannsskikkelse holdt henne nede i sengen, hun fikk følelsen av at hun var i ferd med å få et hjerneslag av denne mannen, fikk fullstendig panikk, og ropte ut i sikkert et minutt (og vekket hele gangen). På det samme rommet har det tidligere blitt observert en skikkelse som visstnok går rundt og hvisker "du er grusom".

En haug av andre ting har skjedd her også. En gammel alkymist går igjen i kjelleren (man kan se han om man overnatter der). En hodeløs hund går igjen på ett av rommene, og det sies at om man ikke rer opp hundesengen til den over jul, så lager den et helvete der på julaften. Gamle lærere har fortalt at de har kommet til rommet etter juleferien og funnet det helt trashet og fullt av svarte hundehår. Kjæresten til en tidligere lærer våknet en gang av at en "usynlig" hund angrep henne mens hun sov.

Ansiktsløse mennesker har også blitt observert ute på parkeringsplassen. Soverommet mitt er visst også et av de hjemsøkte rommene. Jeg har ofte følt ubehag om natten når jeg har sovet der, og både jeg og min romkamerat har opplevd at en tredje person har ligget i rommet og pustet om natten.

Merkelige ting, egentlig. Utrolig fascinerende, men samtidig ganske skremmende, når de faktisk kan gå til fysisk og psykisk angrep på folk. Har på den ene siden veldig lyst til å lære mer om dette og på en måte kunne komme i kontakt med "den andre siden", men samtidig er jeg pisseredd for det. Familien min har igjennom flere generasjoner drevet med spiritisme og nesten til enhver tid vært hjemsøkt av spøkelser, så diverse historier holder meg litt borte fra å utforske det nærmere.

Men! Keep them stories comin! Veldig spennende å lese.
Sitat av Daisuk Vis innlegg
For en måneds tid siden våknet en venninne av ei som går på skolen her av at en mannsskikkelse holdt henne nede i sengen, hun fikk følelsen av at hun var i ferd med å få et hjerneslag av denne mannen, fikk fullstendig panikk, og ropte ut i sikkert et minutt (og vekket hele gangen). På det samme rommet har det tidligere blitt observert en skikkelse som visstnok går rundt og hvisker "du er grusom".
Vis hele sitatet...
Dette var nok antagelig bare en søvnparalyse. Jeg har opplevd dette mange ganger, og har sett diverse mørke skikkelser i nærheten av meg når det har skjedd. Kan se at folk lett kan forveksle denne tilstanden med overnaturlige ting. Har pratet med mange forskjellige som har gjort det.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Dette var nok antagelig bare en søvnparalyse. Jeg har opplevd dette mange ganger, og har sett diverse mørke skikkelser i nærheten av meg når det har skjedd. Kan se at folk lett kan forveksle denne tilstanden med overnaturlige ting. Har pratet med mange forskjellige som har gjort det.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror det kan ha vært det, jeg og. Har selv hatt det mange ganger. Prøvde å fortelle det til henne, men hun var fast bestemt på at hun var våken (noe man jo for så vidt føler det som om man er i en søvnparalyse).
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Dj-Dolli Vis innlegg
Virker ulogisk for meg at det finnes kun spøkelser på gamle store skumle hus eller slott!!
Om de finnes, må jo de være overalt!
Vis hele sitatet...
Spøkelser eller Gjennferd som går igjen, gjør det på grunn av at de har ting de ikke har fått gjort før de døde, men som de virkelig har lyst til å gjøre... Eller så kan de gå igjen for å beskytte noen de er glad i, eller viss de rett og slett bare ønsker å være en " del " av livet deres.
Det er også bevist at gjennferd ofte går akkurat samme ruten hver dag, samme tidspunkt og på akkurat samme måte, for eksempel går igjennom et hus etc.
Gjennferd kan også " følge " med enkelte ting, for eksempel et skap eller et bilde, rett og slett noe som er tatt fra dem før at dem døde, ofte er det grunnen til at gjennferd går igjen i hus, nettopp fordi at de er blitt drept der eller har tatt sitt eget liv i huset. Men at de fortsatt ikke ønsker og gå over til den andre siden.

Dette kan virke som " bullshit " for noen.. men når man faktisk av opplevd noe slik så påvirker det deg som person. Man må nesten tro på det for å kunne fatte noe av det.
Og hvordan har det blitt bevist at gjenferd går de samme rutene hver natt, for ikke å snakke om i det hele tatt, om jeg tør spørre?
Sitat av Franklin Vis innlegg
Og hvordan har det blitt bevist at gjenferd går de samme rutene hver natt, for ikke å snakke om i det hele tatt, om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
For det første så går dem ikke nødvendigvis på natten, de kan like gjerne gå på dagen.
Det er bevist med energimålere, lyd (f.eks steg på gulvet ) ting som kan ramle i gulvet til samme tid hver dag osv osv osv
men som sagt det er vanskelig og forklare å ikke minst bevise på grunn av at man må tro på det.