Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1654
Noen som har prøvd spillet og kan gi meg noen innblikk i hvordan det er?
...og hva er det som er skummelt med spillet? Er det en skummel stemning og skumle lyder, eller det det skummelt sånn som i Doom 3 at monstre spratt i trynet på deg når du runda et hjørne?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Gamespot har et video review som forklarer litt hvordan spillet funker. Fikk meg til å få lyst til å prøve det vertfall, pluss prozhen sine store anbefalinger.
Stemningen som er skummelt ja. Spilt det i et par dager nå. Virker ganske greit. Syns det er ganske skummelt innimellom. Er ikke nødvendigvis at man hopper ut at stolen, men det er bare alt som gjør det småcreepy innimellom liksom. Han vi styrer ser liksom for seg ting og sånt innimellom, hører stemmer etc. Er jo bare å laste ned å prøve...
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar
usertitle import
bleh's Avatar
Det er litt som med skrekkfilmer synes jeg: Spiller du med høy lyd, gjerne surround, og er ganske bakfull og alene er det skummelt. Gjerne midt på natten og sånn...synes starten er ganske creepy jeg. Liker ikke det spillet, skjønner ikke alt pratet om at det er så bra. Javisst, det er skummelt og bra stemning. Men fet action? Nei! Gøy story? Nei! Goatsing? Nei!
Ønsker du høyt tempo og action, kan jeg annbefale Quake 4.
Utrolig gøyalt.

Har desverre ikke prøvd annet enn fear demoen.. spillet er for fisefint for det gamle skjermkortet mitt.
Kan spille med alt av det grafiske satt på low.. men da mister jeg jo halve gleden av spillet da jeg mister de grafiske effektene.
Kjedelig.

Uansett, har hørt at spillet begynner i kontoraktig miljøer, spilles gjennom og avsluttes i kontoraktige miljøer.
Altså minimalt med variasjon.

Uansett, tilbake til quake.. må bekjempe stroggs ^^
Sist endret av raz; 23. oktober 2005 kl. 23:16.
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Men, spillet er å annbefale? Quake 4 også?
Jeg anbefaler F.E.A.R på det høyeste jeg. Ganske fengende historie, god grafikk og fysikk, varierte kampscener og JÆVLIG skummelt! Jeg pleier ikke bli så redd av spill, men enkelte ganger i F.E.A.R holdt jeg på å drite på meg! Kjøp det, det er det verdt!
Jeg elsker FEAR, knall bra spill. Drøyer å spille videre på det til jeg får meg ny maskin (kan ta sin tid) så før den tid blir det nok mer xbox360 på meg . Men gleder meg til jeg kan nyte spillet fult ut.

Synes det er en herlig blanding av ide'er, at det ikke er in-your-face skummelt, men litt sånn out of mind og paranormalt. Fremfor aliens som hopper på deg over alt. Synes og at det danker ut Quake 4 og jeg har spilt begge to. Kan jo såklart anbefale Quake 4 på det sterkeste men når jeg selger spill prøver jeg heller å selge FEAR til noen fremfor Quake 4.
Sitat av Hogwarts
Men, spillet er å annbefale? Quake 4 også?
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok kjøpt dem begge.
Quake har sine sterke sider -og fear har sine sterke sider.
Vurderer å oppgrader skjermkort og ram kun for dette spillet ;p
Få dem som laga doom3 videoen til å lage en fear video da
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Hva tror dere om Fear på en maskin med disse ferdighetene?: Amd athlon 2600 1,9Ghz, 1280mb DDR ram og et Sapphire Radeon 9600xt 256mb.
Sitat av Hogwarts
Hva tror dere om Fear på en maskin med disse ferdighetene?: Amd athlon 2600 1,9Ghz, 1280mb DDR ram og et Sapphire Radeon 9600xt 256mb.
Vis hele sitatet...

Good luck, tror du sliter. Blir nok LOW på alle innstillingene det..
Jeg kjører det på en xp3000+ med 512mb ram og et radeon 9800pro-skjermkort. Kjører det på 1024-oppløsning og med ca medium-instillinger. Hakker litt iblandt, men er helt spillandes. Kult spill forresten, en slags blanding av Max Payne og System Shock kanskje.
Sitat av hairball
Good luck, tror du sliter. Blir nok LOW på alle innstillingene det..
Vis hele sitatet...
Feil.
Jeg klarte fint å spille det på min 2.5ghz amd XP med 512 ddr og g-force4.
640x480 på medium.

Jeg har ingen tvil på at han får en brukbar framerate med sitt system.
Ville likevel ha lastet ned demo-versionen først, for å forsikre meg.
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Sitat av hairball
Good luck, tror du sliter. Blir nok LOW på alle innstillingene det..
Vis hele sitatet...
I så fall, hva er det jeg må kjøpe inn av utstyr for at det skal gå bra ? Skjermkort ?
Du må nok ta en oppgradering av skjermkort og cpu.
Min pc spiller helt fint på 800x600 med medium på alt.

Det er en P4 2.4 GHz med 2x512 MB RAM og Radeon 9600xt. Eneste som drar meg ned er grafikkort.
Jeg har en lap med 2g Pentium M prosessor, 1g RAm og Radeon 9700 Skjermkort. Åssen vil det funke?
Sitat av HanZl
Få dem som laga doom3 videoen til å lage en fear video da
Vis hele sitatet...
Ja - det hadde vært noe, hehe. Eller kan et eller annet par lage parodi?
Noen som har peiling på hvordan man patcher dette spillet?