Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1060
Har til nå hatt Telenor som ISP, men i dag ble det klart de koblet oss opp mot bluecom sitt nett. Da jeg bestillt nettet fra bluecom spurte de om jeg ville ha med et modem, men jeg tenkte som så at det har jeg.

Da jeg ringte inn til bluecom sa de at jeg måtte konfigurer routeren fra telenor sitt nett til bluecom sitt, og de forklarte meg da at jeg måtte logge meg på routeren og kjøre "easy setup" men da jeg trykker på det kommer det at jeg mangler templats, noen som vet hvor jeg eventuelt for tak i templates som jeg kommer meg på internett igjen
Sitat av tuxeren
Har til nå hatt Telenor som ISP, men i dag ble det klart de koblet oss opp mot bluecom sitt nett. Da jeg bestillt nettet fra bluecom spurte de om jeg ville ha med et modem, men jeg tenkte som så at det har jeg.

Da jeg ringte inn til bluecom sa de at jeg måtte konfigurer routeren fra telenor sitt nett til bluecom sitt, og de forklarte meg da at jeg måtte logge meg på routeren og kjøre "easy setup" men da jeg trykker på det kommer det at jeg mangler templats, noen som vet hvor jeg eventuelt for tak i templates som jeg kommer meg på internett igjen
Vis hele sitatet...
Hør med Bluecom om de kan sende deg dette. Regner med at det burde gå greit
Sitat av Raebi
hihi :P ingen har hjulpet deg gutt
Vis hele sitatet...
Fortell meg poenget med denne posten? Imponert...
--

Jeg har det samme modemet selv, har ihvertfall noe som heter SpeedTouch. Jeg kan se om jeg finner disse templatesene når jeg kommer hjem...
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Det hadde vert veldig snillt
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg endelig fått til internett etter litt søking etter firmware på nettet, men det som er problemet nå er at jeg detter ut ganske ofte, å da tar det lang tid for det kommer seg igjen. Ikke vet jeg om det er fordi modem ikke tåler så stor hastighet(hadde 700/100 før, nå har jeg 4400/600) eller om det er noe annet.

Hvis det er tilfellet, hjelper det å kjøpe et nytt modem som jeg bestiller fra leverandøren da?
Det er nok pga at linja di ikke tåler hastigheten...
Modemet tror jeg nok at heller ikke tåler så altfor mye. Men sats på å sette ned hastigheten til 2500kB, da blir nok internettet ditt mer stabilt! Vis ikke, prøv med 2000kB
Ring BlueCom å få de til å sette ned hastigheten din, fordi linja di er for dårlig i forhold til hastigheten du skal ha.

Regner med at du bor ca 3-4 km fra en sentral? Med alle de dårlige kablene som er ute i nettet idag (mest sannsynlig) kommer du ikke til å få 4400/600..

Krever de penger, som mange andre ISP'er for å sette ned hastigheten din, så nekt!
Dette er noe jeg har hørt personlig av venner, og dette irriterer meg grenseløst! Det er 3 taste trykk hos BlueCom.
Hvorfor skal han sette ned hastigheten? Har vel ingenting å si, han får jo det linja klarer å yte uansett, og den kan vel umulig bli mer stabil ved å senke hastigheten?
Han sier det er ustabilt etter at han har fått 4400kB. Da er det mest sansynligvis linja som ikke tåler mer. Derfor sette ned hastigheten... Da blir det (mer) stabilt

(Er borti sånne hver dag på jobb, og da er det for høy hastighet i forhold til hva linja klarer. Er derfor du må bo innen 1km fra sentralen for å få 20MB. Og da skal linja i tillegg være god)
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Hørte idag at naboen min hadde akkurat samme problem, og da var det modemet som ikke tålte den hastigheten.
Sitat av DarkStaar
Hvorfor skal han sette ned hastigheten? Har vel ingenting å si, han får jo det linja klarer å yte uansett, og den kan vel umulig bli mer stabil ved å senke hastigheten?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan linjen bli mer stabil ved å redusere hastigheten. Om man overbelaster linjen vil linjen hele tiden prøve å synce opp mot en hastighet som linjen ikke klarer å håndtere, og da faller linjen ut, for så å synce opp igjen - så fortsette slik i en evig loop. Derfor er det mer gunstig å kjøre linjen på en hastighet den tåler, slik den kun syncer mot den hastigheten.
Sitat av DarkStaar
Hvorfor skal han sette ned hastigheten? Har vel ingenting å si, han får jo det linja klarer å yte uansett, og den kan vel umulig bli mer stabil ved å senke hastigheten?
Vis hele sitatet...
For et par år siden hadde jeg store problemer med en NGT linje, koblet ut etter ca en time og modemet måtte restartes. når jeg ringte NGT sa de at det var et vanlig problem og at han satt ned hastigheten på nettverket mellom min router og NGT sin server (altså ikke selve nettlinja min, men nettverkshastigheten, fra 100 mbs til 10 mbs) og etter han gjorde det gikk alt som smurt.

Selvsagt mulig han bare pratet piss, eller at jeg missforstod noe, men linjen ble i alle fall 100% stabil etter dette!

EDIT; Litt sen, og langt mindre teknisk her altså
Sist endret av Cikey; 24. februar 2006 kl. 13:15.
Speedtouch 510i modemet skal ihvertfall tåle 8 Mbit.
Kverulant
Sambadelight's Avatar
Trådstarter
Linjen tåler ikke maks hastighet, det er forlangt fra telefonsentralen og til meg, så derfor må jeg ha et modem som er beregnet for slike forhold. Da var det noen som rådet meg i å ta Zyxel Prestige 600.