Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1736
Kan man feks anmelde hackere som endrer/sletter ting på nettsider?

Skjedde med en nettside jeg har.

Det stop Hacked by Navnsomhackernharsomnick

Og nettside der man kunne sjekke hvordan dem hacka sia
Ja, du kan anmelde datainnbrudd, men sannsynligheten for at noe vil skje med saken er svært liten.
Ja du kan anmelde saken.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Andre har allerede sagt at du kan gjøre det. Jeg vil bare vennlig anbefale deg å være klok av skade, og sikre websiden din bedre. Enkle google-søk som "how secure my website" kan føre til at du får en mye bedre webside om du følger rådene som blir gitt. Om det å skrive "Hacked by *" er det eneste de har gjort har du vært heldig.
Hvis hackeren ikke gjorde noe skade, men isteden gav deg informasjon om hva de gjorde for å hacke siden, fikk du verdifull informasjon som du burde bruke. Ikke anmeld dine hjelpere
Man burde faktisk ofte sette pris på personer som dette. De testet systemet ditt og sier i fra om hull. Hvis jeg var deg ville jeg sendt en tusen takk til personen.
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Hvis hackeren ikke gjorde noe skade, men isteden gav deg informasjon om hva de gjorde for å hacke siden, fikk du verdifull informasjon som du burde bruke. Ikke anmeld dine hjelpere
Vis hele sitatet...
Så hvis noen gjorde hærverk (feks ved å rive gjerdestolper ut av bakken) og la ved et skriv om hvordan de hadde gjordt det så skal man likevel ikke anse det som hærverk utført av pøbler? For det er jo det det er. Dog, anmeldelse er nyttesløst.

sanmagician: Du vil sikkert få brev om henleggelsen før du får brev om at anmeldelsen er mottatt.

Sannsynligvis ble du hacket av et script, ikke av en person. Du har brukt utdatert software eller et script et sted som har gjort at noen kunne skanne seg frem til deg og så angripe deg. Det skjer. Det har skjedd meg. 2 timer etter å ha satt opp (ett litt utdatert) phpNuke på et nettsted var siden plukket ned med streng beskjed fra nederlandsk hackere om "fy, ikke bruk gamle script".

Det du trenger å gjøre er å finne ut hva som som lot de komme inn på nettstedet og fjerne det hullet.
Takk for svar bestemt meg for å ikke anmelde, + vi patcha hullet i systemet
Sitat av meitemark Vis innlegg
Så hvis noen gjorde hærverk (feks ved å rive gjerdestolper ut av bakken) og la ved et skriv om hvordan de hadde gjordt det så skal man likevel ikke anse det som hærverk utført av pøbler? For det er jo det det er. Dog, anmeldelse er nyttesløst.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg sa, jeg sa "hvis de ikke har gjort noen skade.", og mente mer alvorlig skade enn å bytte ut en tekst.

De gjorde han oppmerksom på et sikkerhetshull, og fortalte han hvor hullet lå. Jeg ville ikke anmeldt det, men heller vært takknemlig.
Sitat av Jannis! Vis innlegg
Det var ikke det jeg sa, jeg sa "hvis de ikke har gjort noen skade.", og mente mer alvorlig skade enn å bytte ut en tekst.

De gjorde han oppmerksom på et sikkerhetshull, og fortalte han hvor hullet lå. Jeg ville ikke anmeldt det, men heller vært takknemlig.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt hærverk, om enn snilt. Gjerdestolpene kan fint settes i bakken og bankes inn igjen, denne gangen litt mere solid, men det vil kreve litt arbeid. Akkurat som med websidene.

Jeg skal helt ærlig innrømme at det er en meget effektiv måte for å få folk til å fikse sikkerhetshullene sine før de blir utnyttet av noen med verre hensikter, men det ligger ikke i kategorien lovlig. Hvis de hadde spurt først, fått tillatelse og så sendt resultatene til deg hadde det vært lovlig.
sanmagician:

Kan du sende meg den lenken, så jeg kan sikre meg?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
sanmagician:

Kan du sende meg den lenken, så jeg kan sikre meg?
Vis hele sitatet...
Skulle til å spørre om det samme..
http://bildr.no/view/715258

Btw lenge siden men bare lurte
Sist endret av sanmagician; 5. september 2010 kl. 01:25.