Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1651
Hei!
Nå er VGS rett rundt hjørnet, og jeg trenger en PC. Valgte å avslå PC-tilbudet fra fylket, både fordi skjermen er 11" og fordi det er en Acer.

Derfor lurer jeg på om der har noen anbefalinger på bærbar PC i 5-6000,- klassen.

PC'en må ha:
- 15,4-17" (!!)
- Minimum 2GHz prossesor
- Helst 3Gb minne
- Minimum 150Gb HDD
- Må kunne kjøre HL2-plattformen
- IKKE VÆRE ACER!
Denne?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461598

Jeg har ingen erfaringer med denne, men den fyller ihvertfall kravene dine fint
Sist endret av VLK; 9. juli 2009 kl. 16:37.
Den er notert
Men, jeg fant ikke noe informasjon om GPU-minne. Kjører den HL2-platformen bra?
Eneste minuset med PCen er at den har 500GB HDD og 2GHz prosessor. Etter min mening kunne de godt kosta på litt større prosessor og mindre HDD :P Men den er som sagt notert.

Flere tips?
Hei igjen
Fant en annen en, med MYE kraftigere skjermkort, bittelite mer prosessorkraft, og lik RAM. 320 GB disk
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435008

Gå heller for denne her, den forrice pcen har et ganske dårlig skjermkort.
Sist endret av VLK; 9. juli 2009 kl. 16:57.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg anbefaler Lenovo, uansett hva du skal bruke den til.
Kvalitet, kvalitet, kvalitet
VLK: Takk takk, men den var desverre litt i dyreste laget :P

Kekurikekaka: har du link til en bra Lenovo i 5-6.000,- klassen?
http://www.multicom.no/SystemConfigu...;c:100561;fl:0 Tilpass den slik du vil ha den
Jeg skal og begyne på VGS nå etter sommeren (NEI! det er IKKE høst etter sommerferien), men jeg har laptop fra før av da
Takk for svar. Har sett litt på multicom sine, men etter det jeg har sett før, så er de alt for dyr i forhold til det du får. Men skal absolutt sjekke ut.

Angående den Asusen du linka i sted VLK. Jeg fikk faktisk litt sansen for den. Men tror du at den holder i 3 år? De så egentlig litt skjør ut :P Mye skjør plastikk, om du forstår.

EDIT: Multicom PCen kom på litt over 7k når jeg konfigurerte den til å passe mine krav
Sist endret av McLovin; 9. juli 2009 kl. 17:20.
jeg ville ikke sakt at
- INTEL CORE 2 DUO P8700 2.53HZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W
- 320GB SATA 5400RPM 2,5"
- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)
til 6'885 er lite for penga da... men, men
Neivel. Men nå er det max. 6k i budsjett her. Har mye annet å bruke cash på.
Tusen takk for alle svar!
Pumazz: Den Lenovoen du linka var det ikke oppført noe om GPU-minnet. I mine øyne er det til nå HP Pavilion Dv5 som stiller sterkest
Sitat av McLovin Vis innlegg
Tusen takk for alle svar!
Pumazz: Den Lenovoen du linka var det ikke oppført noe om GPU-minnet. I mine øyne er det til nå HP Pavilion Dv5 som stiller sterkest
Vis hele sitatet...
HP er et fornuftig valg, god hardware og sorfware og kundesørvisen til HP er heller ikke så aller værst
Sist endret av Pumazz; 9. juli 2009 kl. 19:19.
Da havner sannsyneligvis valget på den HPen. Regner med å kjøpe fra NetShop siden den var billigst.

Noen som har dårlige erfaringer med noe av dette?
HP er relativt gode maskiner, selv om de fort starter å bråke litt for mye.
Tho, ikke 100% fan av HP :P Selv om det nok er de som er noe av det mest driftsikre på markedet per dags dato uten å sprenge budsjettet 10 ganger.

PS.no har et grett tilbud på en Acer *grøsse* maskin for tiden:
http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=162975
Som sagt i første post, skal jeg IKKE ha acer. Det skjer rett og slett ikke.
Forstår deg meget godt :P
Men uansett en grei pris ^^,
jeg så på den. Men likevel: ACER
Hei igjen
Det har seg sånn at min søster skal begynne på folkehøyskole, og trenger en ny PC siden den hun har er like treig som en død baby i sirup. Hun har ikke mye peiling på PC, og har ikke høye krav. Kommer til å bruke den mest til skriving, og kanskje 123spill.no i ny og ne

Helst minimum 2ghz CPU, 2048mb ram. Integrert skjermkort er helt greit. Kommer ikke til å holde på med noen tunge grafiske prosessorer, spill osv. Som sagt; mest skriving, facebook og flashgames.

Pris kan variere fra 4.000 - 5.500,-

BTW; Mitt valg kommer til å havne på HP Pavilion Dv5 om ingen har noe de skulle sagt på det. Kom gjerne med innspill

EDIT: PCen kan selfølgelig være billigere enn 4k :P
Aner ikke hvorfor jeg skrev det
Sist endret av McLovin; 11. juli 2009 kl. 03:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Hei igjen
Det har seg sånn at min søster skal begynne på folkehøyskole, og trenger en ny PC siden den hun har er like treig som en død baby i sirup. Hun har ikke mye peiling på PC, og har ikke høye krav. Kommer til å bruke den mest til skriving, og kanskje 123spill.no i ny og ne

Helst minimum 2ghz CPU, 2048mb ram. Integrert skjermkort er helt greit. Kommer ikke til å holde på med noen tunge grafiske prosessorer, spill osv. Som sagt; mest skriving, facebook og flashgames.

Pris kan variere fra 4.000 - 5.500,-

BTW; Mitt valg kommer til å havne på HP Pavilion Dv5 om ingen har noe de skulle sagt på det. Kom gjerne med innspill

EDIT: PCen kan selfølgelig være billigere enn 4k :P
Aner ikke hvorfor jeg skrev det
Vis hele sitatet...
Hvilken som helst PC, med billigst mulig pris vil dekke hennes behov.
Lenovo SL400! ent 300. husk at disse pcene er litt minde så har kanskje ikke så god skjermkort men CPU og RAM er ofte like bra som i en 15,4eller 17 tom. 15,4-17 tom veier ofte 34 kg, vil du bære det med på kolen hver dag?
Hva er det alle ikke liker Acer for? Jeg sitter på en nå til rundt 5-6 k og den kjører css, og andre spill glatt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Hva er det alle ikke liker Acer for? Jeg sitter på en nå til rundt 5-6 k og den kjører css, og andre spill glatt.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke Acer fordi vi handlet inn omtrent 200 av de til et kommunalt prosjekt, de hadde 40min batteritid by default og ramlet fra hverandre bare man tenkte på å åpne dekslet.

Ellers er det ikke akkurat kjent for å være "gode venner" med varmgang og kvalitet.
Samt så har Acer ekstremt ræva tastatur og touch plate....
Eksisterer ikke en værre pc å bruke, enn Acer sine

Generelt crappy kvalitet i en enda mer crappy innpakning.
Sist endret av Blackkoz; 12. juli 2009 kl. 17:11.
Acer suger. hater alle touch gfreiene deres som slutter å funke, dåelig batteri, laderen blir VARM. følger også med acer empowering technology osv som gjør at det sikkert bruker 50% cpu og maser noe sykt. min erfaring
Jojo, men det kan ikke være noe Europris-kvalitet, siden det er MYE skriving (kreativskriving-linje), og mye arbeid som KAN gå tapt om noe skjer :P
Jeg har gådd ifra en overprisa HP denne acern som koster ca 4k mindre og er litt over dobbelt så kraftig, touch platen er sømløst plasert på datamaskinen. Det er også høytalere med virtual surround og dolby home theater som gir god lyd. Ellers så er det ikke noe spessielt "plastic" feel over datamaskinen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg har gådd ifra en overprisa HP denne acern som koster ca 4k mindre og er litt over dobbelt så kraftig, touch platen er sømløst plasert på datamaskinen. Det er også høytalere med virtual surround og dolby home theater som gir god lyd. Ellers så er det ikke noe spessielt "plastic" feel over datamaskinen.
Vis hele sitatet...
Du har mao. gått fra en business-class HP som tåler å bli dradd med overalt daglig, et fall fra en meters høgde, tåler en kopp kaffi i tastaturet, eller at du setter deg på den, til en jalla consumerpc som detter fra kvarandre om du setter den litt for hardt ned på bordet, og veg 15kg.

Det er en grunn til at business-class er rimelig dyrt i forhold til spesifikasjonane, og det er at det er bedre kvalitet på dei: dei tåler meir, du kan ligge med dei på senga heile dagen uten at dei dør av varme, og slike ting.
Sitat av slashdot Vis innlegg
du kan ligge med dei på senga heile dagen uten at dei dør av varme, og slike ting.
Vis hele sitatet...
Akkurat det tåler nå de fleste pc'r I allefall de 4 jeg har eid til nå :P