Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 854
Hei Freaks! Beklager for enda en tråd om dette, med trenger et par råd fra de beste.
Det har seg slik at jeg endelig solgte 'gaming-laptopen' min, for å kjøpe en stasjonær istedet.
Har laget ei liste: http://tinyurl.com/PCfoarMe
Men trenger i alle fall kjøling i tillegg her.. Tenker å gå for vannkjøling.

Ser lista grei ut? Hvilken vannkjøler anbefaler du?
(Har tastatur, mus og lyd fra før av, ja)

Skal forresten bruke maskina til LoL, FeedTheBeast (Minecraft + mods), og muligens et par tyngre spill.
Men ja, for det meste gaming.
Bare et spørsmål.

Skal du holde på med overclocking?`

Hvis ikke, hvorfor gå for vannkjøling? Kan lik så greit bruke original vifta som følger med prosessoren.

Ser at du heller ikke har k versjonen av prosessoren, så jeg regner med du ikke skal overclocke. Så da ville jeg heller ha kjørt original vifte eller bare kjøpt en bedre luft kjøler.
1. bytt strømforsyninga. CX 600 støtter bare ett skjermkort, å er i tillegg forbanna vanskelig å gjemme.
2. en så liten ssd er ubrukelig, 120 gb er egentlig minimum så lenge du skal kjøre windows.
3. finn de samme minnebrikkene uten headspreader.
4. bytt til 4670k
5. drit i vannkjølinga å gå for en ordentlig luftkjøler.
Takker for svar!
Har ingen planer om å overclocke. Hvorfor gå for 4670k?
Og hvorfor ikke bare ha en vannkjøler? Den ser bedre ut. Går stillere? Prisen er vel omtrent den samme (avhengig av hvilken)
Sitat av h95k Vis innlegg
Takker for svar!
Har ingen planer om å overclocke. Hvorfor gå for 4670k?
Og hvorfor ikke bare ha en vannkjøler? Den ser bedre ut. Går stillere? Prisen er vel omtrent den samme (avhengig av hvilken)
Vis hele sitatet...
1. med k-modellen kan du overclocke den dagen det trengs, så kan prosessoren overleve en generasjon ekstra.
2. vannkjølere bråker faktisk mer, da det er både pumper og vifter, mens en luftkjøler er bare vifter. ytelse er tilnærmet identisk om du sammenligner rette modeller.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
1. bytt strømforsyninga. CX 600 støtter bare ett skjermkort, å er i tillegg forbanna vanskelig å gjemme.
Vis hele sitatet...
Vil en Cooler Master G650M, 650W PSU funke som strømforsyning?

Får tenke litt på den k-en og.

Må innrømme at jeg ikke er halvparten så kompetent med komponentene som jeg skulle ønske jeg var...
Sitat av h95k Vis innlegg
Vil en Cooler Master G650M, 650W PSU funke som strømforsyning?

Får tenke litt på den k-en og.

Må innrømme at jeg ikke er halvparten så kompetent med komponentene som jeg skulle ønske jeg var...
Vis hele sitatet...
ja, med den har du mulighet til å oppgradere til 2 skjermkort om du vil/trenger.

bare å bruk mye tid på forumer, komplett og youtube så lærer du fort
Dersom du ikke skal gå for k-versjon av den prossessoren er det unødvendig med et HK med Z87 chipset. Spar noen kroner på H87 chipset. Dersom du ikke skal skal overklokke er det heller ikke noe point i å legge ekstra penger i kjøling, med mindre støy er en viktig faktor for deg. Men i et R4-kabinett har det lite betydning uansett.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Dersom du ikke skal gå for k-versjon av den prossessoren er det unødvendig med et HK med Z87 chipset. Spar noen kroner på H87 chipset. Dersom du ikke skal skal overklokke er det heller ikke noe point i å legge ekstra penger i kjøling, med mindre støy er en viktig faktor for deg. Men i et R4-kabinett har det lite betydning uansett.
Vis hele sitatet...
Trådløs internett-tilgang er en absolutt nødvendighet i mitt tilfelle. Fant ikke dette på H87 chipset?


Bestemte meg for Noctua NH-U14S, virker rimelig greit.
Sitat av h95k Vis innlegg
Trådløs internett-tilgang er en absolutt nødvendighet i mitt tilfelle. Fant ikke dette på H87 chipset?


Bestemte meg for Noctua NH-U14S, virker rimelig greit.
Vis hele sitatet...
enten går du for z87 med 4670k, eller h87, 4670 og ett nettverkskort. kjøleren er for så vidt ett godt valg, noctua generelt er supert