Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2119
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hei.

Jeg har en liten dæsj råopium igjen som er nok til meg og en annen person, men vi stusser litt på om vi prøve å lage te av den eller bare fortsette å røyke den.

Jeg tenkte å ha 2 kopper med vann i en liten kjele, hive biten oppi, la det begynne å koke en kort periode, ta av platen, røre godt, helle i koppene og tilsette litt sitronjuice/sitronsyre for at virkestoffene skal løse seg bedre opp (hvis det har noen særlig betydning på effekten). Hvis det er bedre forslag, så hadde jeg satt stor pris på en bedre fremgangsmåte å lage te'en på fra noen som har bedre erfaring enn meg.

Vet ikke om røykemetoden jeg brukte var den mest effektive. Jeg bare blandet det rett i hasjmekket og røykte det på pipe. Funket helt greit. Men vil gjerne høre om andre metoder som egner seg bedre.

Takker for svar
Sist endret av Mexxy; 21. mai 2015 kl. 04:52.
Det smaker jo helt jævlig, så te vil jeg ikke anbefale. Vi pleier å spise det, som regel i doser på 0.2 gram. Ruller klumpen til en supertynn strek, og kutter denne opp i bittesmå biter. Svelges raskt med noe å drikke for å unngå smaken.
Generelt så er morfin og de andre alkaloidene uløselige i vann, varmt vann også...
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Generelt så er morfin og de andre alkaloidene uløselige i vann, varmt vann også...
Vis hele sitatet...
Morfinsulfat som er den mest vanlige formen for morfin i legemiddelindustrien løser seg fint i vann, ihvertfall etter varming/koking. Men finner ikke ut om det er samme som finnes naturlig i opium. Morfin kommer bare som enten hydroklorid eller sulfat så vidt jeg vet.

Fant dette nå:

Sitat av Wikipedia
Solubility in water
HCl & sulf.: 60 mg/mL (20 °C)
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Morphine
Sist endret av Mexxy; 21. mai 2015 kl. 07:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Morfinsulfat som er den mest vanlige formen for morfin i legemiddelindustrien løser seg fint i vann, ihvertfall etter varming/koking. Men finner ikke ut om det er samme som finnes naturlig i opium. Morfin kommer bare som enten hydroklorid eller sulfat så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på morfinsulfat og morfin i råopium!
Se det på denne måten, løser ei kobberplate seg i vann? Ikke det nei, men hva med kobbersulfat? Som er et salt mellom kobber og sulfat, slik som morfinsulfat er et salt mellom morfin og sulfat!..
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er stor forskjell på morfinsulfat og morfin i råopium!
Se det på denne måten, løser ei kobberplate seg i vann? Ikke det nei, men hva med kobbersulfat? Som er et salt mellom kobber og sulfat, slik som morfinsulfat er et salt mellom morfin og sulfat!..
Vis hele sitatet...
Vel, uansett så synes jeg det er merkelig at flere velger å lage te av det, men da av tørket plantemateriale (pods).

Ville det hjelpe å legge til noe syrlig som sitronjuice eller sitronsyre? Var noen som skrev på et engelsktalende forum at det skulle virke bra, men vil forhøre meg flere plasser før jeg eventuelt skulle kaste bort det siste jeg har.

Om det aller beste ville være å røyke, hvilken fremgangsmåte gir mest av produktet? Går det bra å bare bruke en vanlig pipe eller burde jeg bruke folie, etc?

Fikk funk på vanlig pipe altså, men lurer på om det er sløs.
Sist endret av Mexxy; 21. mai 2015 kl. 08:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har faktisk laget te av tørkede kapsler, og det med stort hell. Først knuste jeg de til nærmest pulverform, så lot jeg det trekke i ca.tre timer, tilsatte saften av en sitron, slite det i et klede og drakk det som te. Kjente det godt, ble litt småkvalm og fikk mikroskopiske pupillene. Så til hvordan det kan røykes uten at du sløser det bort. Du kan varme opp en metall tråd for så å stikke den inn i klumpen, trekk inn røyken som dannes. Dette tar jo sin tid, usikker på hvor påvirket du blir.
Klem fra Betty
Opium løser seg helt ok i varmt vann. Vann er ikke det beste løsemiddelet, men for én enkelt dose til en hel kopp så er det null problem.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det smaker jo helt jævlig, så te vil jeg ikke anbefale. Vi pleier å spise det, som regel i doser på 0.2 gram. Ruller klumpen til en supertynn strek, og kutter denne opp i bittesmå biter. Svelges raskt med noe å drikke for å unngå smaken.
Vis hele sitatet...
Gammal tråd dette her, men personlig synes jeg ikke opium-te smaker så verst. Bare bruk sitrondråper i vannet fremfor noe annet. Om du doserer slik at 50ml te tilsvarer ca 10mg morfin, så har du en god løsning å blande ut med 200ml coca cola/brus etter eget ønske. Så har du guerrilla-lean.

Blandingen med te og cola synes jeg personlig ikke var så verst i alle fall. Nesten i kategorien god/kunne godt vært solgt kommersielt som "Poppy Coke" (mulig innflytelse av Cannabis hadde noe å si for smaksopplevelsen).

(det skal noteres at jeg er litt på druen her jeg skriver, så beklager om ting formuleres litt rart).
Sist endret av Chillipølse; 5. august 2020 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.