Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 10878
Vet ikke om dette blir postet på riktig plass, men har et lite (bittelite) problem med Tv’en min.

Da jeg kjøpte den brukt på finn så var det en tynn loddrett stripe nedover skjermen. Den var egentlig ikke et problem, da jeg ble vandt med det og etterhvert la jeg ikke merke til at den var der en gang.
Og plutselig en dag så forsvant stripen. Det var gøy siden jeg fikk den billig pga stripen.. hehe, men nå et par uker senere har stripen kommet tilbake! Likte tv-en bedre uten stripen så hvordan får jeg stripen vekk igjen?

Håper noen kan hjelpe meg!
Hilsen el-noob!
https://ibb.co/sy64Gpd
Sist endret av LilleVanilje; 4. juli 2020 kl. 02:29.
En slik stripe betyr nok dårlig kontakt mellom der signalet går inn til selve panelet. Den billigste metoden for en slik overgang kalles hot-bar, og er det ikke gjort skikkelig kan det begynne å fuske slik.
Eller det kan være feil inne i selve panelet. Feil i et element som slår ut en hel kolonne slik.
Hvis det er hot-bar i denne tv'n kan det muligens fikses. Det kreves nok noen med noe erfaring med elektronikk. Du kan åpne tv'n og legge litt press på hot-bar rundt der feilen er. Og hvis det går bort kan du varme opp igjen, og legge press på mens det kjøler. Det er lett å gjøre ting værre hvis man er uforsiktig, da.
Se en tv med hot-bar problemer i denne videoen ca 4:25
https://www.youtube.com/watch?v=C7nBF9bkG5Q

Ja. Nå var det ikke feil med hotbar med tv'n i videoen. Men du ser i alle fall hot-bar der. Og han snakker med det siden han tror det er det som er feilen tidlig i videoen.
Sist endret av Arex_x; 4. juli 2020 kl. 05:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
tusen takk for svar men er heeeelt grønn på det her og skjønte lite av det du sa..
siden stripen forsvant en periode av seg selv tenkte jeg kanskje det var enkelt å få den bort igjen men utifra det du forklarer virker det ikke sånn. jeg får heller bare leve med stripen ��
Ja. Det er en masse små ledninger, på rekke, kan du si. Disse blir loddet fast i en plate med tilsvarende masse små kontakter.
Det er ofte gjort på en fort og lettvindt måte. Og det kan bli dårlig kontakt.
Ting beveger seg mikroskopisk når tv'n slås av og på. Pga varmen utvider ting.
Det er litt styr med det ja.
Hva slags tv er dette?