Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 7112
Så en video på youtube der ei dame (som er en personlighet i et feministisk miljø i USA) spiller av en telefon-trussel hun fikk på telefonsvareren sin.
Hun bruker en tjeneste der hun må logge seg inn med en pin-kode for å spille beskjeden som er (etter det jeg fant ut om tjenesten hun bruker) er lagret på servere. Og ikke lagret lokalt.
Du hører på videoen DTMF tonene når hun slår koden. Det jeg antar er koden. (Måten hun taster på er typisk måten man taster inn en pin-kode man har memorisert og bruker ofte. Forskjellig fra måten hun taster når hun navigerer rundt i menyen ellers.)
Kan man finne ut koden ved å analysere lyden fra videoen?
I så fall har hun gjort en bommert.
Sier ikke at jeg har lyst til å hække telefontjenesten hennes. Bare litt interesant å vite.
Limited edition
Moff's Avatar
Vanskelig å si uten å vite hvilken operatør det er snakk om, men min antakelse er at oppringing må skje fra det telefonnummeret som er knyttet til kontoen, og at PIN-koden bare er et ekstra lag med sikkerhet. I så fall holder det ikke å bare vite PIN, på samme måte som det ikke er godt nok å bare ha tilgang til telefonen med riktig nummer.

Men for å svare på spørsmålet, ja, man kan nesten garantert finne ut hvilken kode det er basert på videoen. Folk har tidligere klart å finne skjermlåskoden til kjendiser selv uten å ha lyden fra tastene, bare ved å se nøye på hvor fingrene beveger seg hen.
Trådstarter
Javel. Interesant.
Det var ShoreTel hun brukte. Jeg fant forresten instrukser om hvordan bruke ShoreTel. Foreksempel: "To Check Voicemail From Another Extension/External phone."

Dial your voicemail access number
Press #
Enter your extension
Enter your password
Press #

Så. Access number er sikkert det som gjør at man ikke kommer langt selv om man har pin-koden fra videoen.
Men folk som er motivert osv kan sikkert finne det ut på en måte. Motivasjon jeg ikke har.
Noe lignende , der DTMF toner også benyttes, diskuteres i denne,litt gamle, videoen,
https://www.youtube.com/watch?v=-y7aIKLgMoM
Jeg har brukt et program som heter Wintone. Det er gammelt og ikke lenger støttet, men det skal dekode dtmf helt fint. Google så finner du nok en link for å laste ned. Ikke sikker på om det fungere på moderne versjoner av Windows, ikke brukt det på mange år, med prøv.
Google "decode dtmf tones". Mener også at jeg har brukt en plugin til audacity en gang i tiden.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Javel. Interesant.
Det var ShoreTel hun brukte. Jeg fant forresten instrukser om hvordan bruke ShoreTel. Foreksempel: "To Check Voicemail From Another Extension/External phone."

Dial your voicemail access number
Press #
Enter your extension
Enter your password
Press #

Så. Access number er sikkert det som gjør at man ikke kommer langt selv om man har pin-koden fra videoen.
Men folk som er motivert osv kan sikkert finne det ut på en måte. Motivasjon jeg ikke har.
Vis hele sitatet...
Njaaaa, dette nummeret kan jo være et standardnummer og behøver ikke være unikt for hver bruker.

Nå har ikke jeg vært borte i DTMF siden jeg så en film om Mitnick for 20 år siden så jeg vet ikke hvordan dette har endret seg i nyere tid, men tidligere ville det holdt å spille av lydene fra videoen uten å måtte dekode disse først.

På gamle hustelefoner og i telefonkiosker så trengte du bare ta av røret og spille av lydene, om du da hadde lydene av et fungerende telefonnummer vil dette bli oppringt når du spilte av lydene.

Denne funksjonen har sikkert blitt fjernet nå som alt er digitalt.