Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 10032
Var og fisket med en kompis tidligere i dag og så landet man en blekksprut. Så man nesten i ekko, "helt utrolig at disse kan åpne et blåskjell". Og da ble naturlig diskusjon hvorvidt en større versjon kunne gjort med et menneske og om noe lignende er i en film. Er det noe slikt? Et forslag var The Mist hvor en yngre kar får et stykke kjøtt revet av en blekksprut arm av et slag.

Her setter jeg veldig pris på deres erfaringer. God gammeldags bisarr underholdning :-)
Sitat av aoakn Vis innlegg
Var og fisket med en kompis tidligere i dag og så landet man en blekksprut. Så man nesten i ekko, "helt utrolig at disse kan åpne et blåskjell". Og da ble naturlig diskusjon hvorvidt en større versjon kunne gjort med et menneske og om noe lignende er i en film. Er det noe slikt? Et forslag var The Mist hvor en yngre kar får et stykke kjøtt revet av en blekksprut arm av et slag.

Her setter jeg veldig pris på deres erfaringer. God gammeldags bisarr underholdning :-)
Vis hele sitatet...
https://m.imdb.com/title/tt0290673/?ref_=nv_sr_srsg_0

Kos deg
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sett filmen før og det eneste jeg merkelig nok husker er den voldsomme voldtektsscenen. Ikke att noen ble fysisk revet i biter av et dyr eller vesen om man vil.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Har sett filmen før og det eneste jeg merkelig nok husker er den voldsomme voldtektsscenen. Ikke att noen ble fysisk revet i biter av et dyr eller vesen om man vil.
Vis hele sitatet...
Har du sett Starship Troopers?
Begynner å bli gammel nå, men filmen handler i stor grad om mennesker som blir revet i stykker, spiddet og lemlestet av forvokste arachnider.
Trådstarter
Starship Troopers hadde jeg helt glemt. Der snakker man en god klassiker. Takker for tipset og den går rett i spillelisten.

The Blob kanskje? Hvor de som blir fanget i slimet går i oppløsning.
Sist endret av aoakn; 18. april 2020 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gå Darkweb, eller se braindead, eller Army of the dead for den saks skyld skikkelige

Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Gå Darkweb, eller se braindead, eller Army of the dead for den saks skyld skikkelige
Vis hele sitatet...
Må ærlig innrømme at Evil dead,forgjenern til army of darkness var så fæl at jeg ble skvetten årevis etterpå, hyttetur huttemegtu.
Sist endret av Eyeamare; 18. april 2020 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Da går Evil Dead og Army of the Darkness på nattens spilleliste :-)
Ikke glem Bad Taste
Trådstarter
Hell Raiser. Det blir menneske revet i småbiter av kroker.
Final Destination serien har jo noen legendariske dødsscener hvor folk dør på ganske brutale måter.
Sist endret av Revbatim; 18. april 2020 kl. 21:52.
The nightinggale
Trådstarter
Supert. Rett i spillelisten. Dette blir en episk aften :-)
BRAND ∞ STRONG
Faces of Death
Serie på (8?) filmer tror jeg. Kan være litt stress å få tak i, og som regel dårlig VHS ripper.
Her får du servert ekte (vist nok) dødsfall, ulykker og en masse annet dritt på løpende bånd

Ikke noe jeg liker selv!!!!
Du kan prøve å google documentingreality.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Faces of Death
Serie på (8?) filmer tror jeg. Kan være litt stress å få tak i, og som regel dårlig VHS ripper.
Her får du servert ekte (vist nok) dødsfall, ulykker og en masse annet dritt på løpende bånd

Ikke noe jeg liker selv!!!!
Vis hele sitatet...
Yes, så langt jeg vet så er alt i Faces of Death ekte, har kun sett de første fire, dog. Traces of Death som også mange nevner i lignende diskusjoner er mye av det fake - ape hjerne scenen osv.

Faces of Death har også jævlig fet soundtrack om man liker grindcore og death metal.
Trådstarter
Ekte er ikke noe jeg ønsker å se. Kreative filmer er noe annet.
Sitat av aoakn Vis innlegg
Har sett filmen før og det eneste jeg merkelig nok husker er den voldsomme voldtektsscenen. Ikke att noen ble fysisk revet i biter av et dyr eller vesen om man vil.
Vis hele sitatet...
Joda den scenen er jo vanskelig å glemme, men den jeg kanskje husker best er scenen med brannslukkingsapparatet
Første jeg kom til å tenke på var disse to scenene fra Silent Hill
Pyramid Head
Christabella
I filmen Black Death fra 2010 er det en scene hvor en blir revet i stykker med hester
Zombiefilmer har ofte scener hvor folk blir revet i filler. Sjekk denne scenen fra Day of the Dead :>
Kaotic.com er nok siden for deg vist du liker og så på sånt.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Kaotic.com er nok siden for deg vist du liker og så på sånt.
Vis hele sitatet...
aah men i hælvette
"Øko-Terrorist"
Ikke akkurat revet i stykker, men Cube filmene har noen ganske brutale dødsscener.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cube_(film_series)